Kreationistit USAn politiikassa

Onnenpuiston Oraakkeli

USA:n kreationistien parissa huhutaan, että Barack Obama on itse antikristus. Vaihtelevia perusteluita liikkuu, esimerkiksi sitä pidetään yhtenä merkkinä, että hänen suntanumerossaan on kolme kutosta, samoin kutosia on ilmennyt kampanjoinnin aikana.

Presidenttikilvasta tippuneen kreationistin Mike Huckabeen kampanjointi synnytti lieveilmiöitä sekin:

http://www.youtube.com/watch?v=N7xgtAWfSWM

http://www.youtube.com/watch?v=V--ZYe2Cr5w

12

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä viitsi

      kreationismillä ei ole mitään tekemistä politiikan kanssa. Se on vain itsenäinen tieteenala joka tutkii tieteen tuloksia ja arvioi niitä sen pohjalta mikä vaikuttaisi olevan totta. Evoluutio nyt on vain hätäinen rakennelma ja sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

      • Salccari

        Miten se voi olla itsenäinen, jos se käyttää pohjatietona kristinuskoa? 150 vuotta jo mennyt, en nyt ihan 'hätäiseksi' evoluutioteoriaa kutsuisi...


      • evoluutio on
        Salccari kirjoitti:

        Miten se voi olla itsenäinen, jos se käyttää pohjatietona kristinuskoa? 150 vuotta jo mennyt, en nyt ihan 'hätäiseksi' evoluutioteoriaa kutsuisi...

        hätäisten tiedemiehien kyhäelmää joka ei pidä paikkaansa. Ihmisillä on kova halu osoittaa Jumala olemattomaksi, jottei tarvitsisi huolehtia kuolemisesta tai siitä miten elää elämänsä, mutta se on kuitenkin todellisuutta ja pakoilua on välttää sitä.


      • Provo Gator
        evoluutio on kirjoitti:

        hätäisten tiedemiehien kyhäelmää joka ei pidä paikkaansa. Ihmisillä on kova halu osoittaa Jumala olemattomaksi, jottei tarvitsisi huolehtia kuolemisesta tai siitä miten elää elämänsä, mutta se on kuitenkin todellisuutta ja pakoilua on välttää sitä.

        Ilmeisesti trolli, mutta anyway...

        ***Ihmisillä on kova halu osoittaa Jumala olemattomaksi***

        Ei ole evoluutioteorian tehtävä. Ei ole ollut eikä tule olemaan... (On vain faktojen edessä todennut, että ns. Jumala on äärimmäisen epätodennäköinen. Ainakin siinä mielessä, mitä raamattu "opettaa".)

        ***jottei tarvitsisi huolehtia kuolemisesta tai siitä miten elää elämänsä, mutta se on kuitenkin todellisuutta ja pakoilua on välttää sitä.***

        Älä käännä mustaa valkoiseksi! Tämä on vain ja ainoastaan uskovaisten heiniä. Uskovaisethan kuolemamaa pelkäävät (vai mihin muuhun te uskoanne tarvitsette?) ja yrittävät löytää moraalioppinsa uskontonsa dogmeista (vai mihin muuhun te uskoanne tarvitsette?).

        En tiedä minkälaisen diplomin olet ansainnut siitä oivalluksesta, että elämä on todellisuutta. Vau! Nero.
        Pakoilua on uskoa taruolentoihin ja antaa vastuu tekemisistään mielikuvitushahmoille.

        P.s Kuolemisesta EI tarvitse kenenkään huolehtia. Se tulee jokaiselle 100% varmuudella... Eikä sitä voi perua ja kannattaa muistaa, että viimeisessä takissa ei ole taskuja.


      • Apo-Calypso

        Kreationismin yhteys politiikkaan, eritysesti "Southern Babtist Conventionin" kautta on ilmiselvä.

        Kreationismin yhteys tieteeseen sen sijaan puuttuu *täydellisesti*. Pseudohömppä ei ole koskaan ollut tiedettä.


      • ...
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Kreationismin yhteys politiikkaan, eritysesti "Southern Babtist Conventionin" kautta on ilmiselvä.

        Kreationismin yhteys tieteeseen sen sijaan puuttuu *täydellisesti*. Pseudohömppä ei ole koskaan ollut tiedettä.

        Ei kreationismi ole mitään pseudohömppää. Se on ihan aitoa hömppää. Pseudotiedettä se kyllä on. :P


      • huohhor
        Provo Gator kirjoitti:

        Ilmeisesti trolli, mutta anyway...

        ***Ihmisillä on kova halu osoittaa Jumala olemattomaksi***

        Ei ole evoluutioteorian tehtävä. Ei ole ollut eikä tule olemaan... (On vain faktojen edessä todennut, että ns. Jumala on äärimmäisen epätodennäköinen. Ainakin siinä mielessä, mitä raamattu "opettaa".)

        ***jottei tarvitsisi huolehtia kuolemisesta tai siitä miten elää elämänsä, mutta se on kuitenkin todellisuutta ja pakoilua on välttää sitä.***

        Älä käännä mustaa valkoiseksi! Tämä on vain ja ainoastaan uskovaisten heiniä. Uskovaisethan kuolemamaa pelkäävät (vai mihin muuhun te uskoanne tarvitsette?) ja yrittävät löytää moraalioppinsa uskontonsa dogmeista (vai mihin muuhun te uskoanne tarvitsette?).

        En tiedä minkälaisen diplomin olet ansainnut siitä oivalluksesta, että elämä on todellisuutta. Vau! Nero.
        Pakoilua on uskoa taruolentoihin ja antaa vastuu tekemisistään mielikuvitushahmoille.

        P.s Kuolemisesta EI tarvitse kenenkään huolehtia. Se tulee jokaiselle 100% varmuudella... Eikä sitä voi perua ja kannattaa muistaa, että viimeisessä takissa ei ole taskuja.

        " ja YRITTÄVÄT löytää moraalioppinsa uskontonsa dogmeista."
        Mitä yrittämistä siinä on? Raamatussahan moraali ilmoitetaan meille, eikä siinä ole mitään pahaa - vai onko?


      • Mitähän tässä
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Kreationismin yhteys politiikkaan, eritysesti "Southern Babtist Conventionin" kautta on ilmiselvä.

        Kreationismin yhteys tieteeseen sen sijaan puuttuu *täydellisesti*. Pseudohömppä ei ole koskaan ollut tiedettä.

        teeskennellään? Ai että uskovat on rahanahneita paskoja jotka keräävät rahaa ihmisilta saadakseen valtaa? Mitäköhän oikein haluat sanoa? 85% kristillisistä yhteisöistä tuskin pistää sormeankaan politiikkaan(paavi&katolisuus ei ole kristillisyyttä - tutki itse ellet ole oikeassa). Ja vaikka pistäisikin, aije takana tuskin on mikään sen kummallisempi kuin politiikka, kukapa ei haluaisi vaikuttaa. Kristillisyys ei ole vallanhimoista tuhlaajaporukkaa vaan ihmisiä jotka tietää tuntevansa Jeesuksen ja sitä kautta saa aikaan kaikkea kivaa. Esimerkiksi Bush(joka on kristitty) on epäilty olevan yhteydessä vapaamuurareihin, ja hänen elämistään katsottuna eipä ole ihme, kyllä se niin on. Siksi on turha syyttää kristittyjä yleisesti, varsinkin kun paavi ei edusta lähimainkaan Jumalan luomaa kristillisyyttä elämässä. Kreationistit jotka haluavat vaikuttaa ovat siis lähinnä hyväntahtoisia henkilöitä, eikä niinkuin annoit olettaa, paavi oli. Joten lakkaa siis yleistämästä ja katso mitä raamattu itse sanoo siitä miten tulisi olla kristitty, saat hyvän kuvan, äläkä missaa kontekstia. Kiitos.


      • kun näkee termin tiede ja kreatonismi samassa lauseessa...

        Minun kieliopin mukan tiede sana omaa erilaisen merkityksen. Toisaalta ei ole tarvetta fantasialla selittää luonnon ihmeellisyyksiä. Mutta jos pelkää todellista maailmaa, niin on helppo paeta uskonnollisten näkemysten pilvilinnoihin, valheisiin.


      • Apo-Calypso
        Mitähän tässä kirjoitti:

        teeskennellään? Ai että uskovat on rahanahneita paskoja jotka keräävät rahaa ihmisilta saadakseen valtaa? Mitäköhän oikein haluat sanoa? 85% kristillisistä yhteisöistä tuskin pistää sormeankaan politiikkaan(paavi&katolisuus ei ole kristillisyyttä - tutki itse ellet ole oikeassa). Ja vaikka pistäisikin, aije takana tuskin on mikään sen kummallisempi kuin politiikka, kukapa ei haluaisi vaikuttaa. Kristillisyys ei ole vallanhimoista tuhlaajaporukkaa vaan ihmisiä jotka tietää tuntevansa Jeesuksen ja sitä kautta saa aikaan kaikkea kivaa. Esimerkiksi Bush(joka on kristitty) on epäilty olevan yhteydessä vapaamuurareihin, ja hänen elämistään katsottuna eipä ole ihme, kyllä se niin on. Siksi on turha syyttää kristittyjä yleisesti, varsinkin kun paavi ei edusta lähimainkaan Jumalan luomaa kristillisyyttä elämässä. Kreationistit jotka haluavat vaikuttaa ovat siis lähinnä hyväntahtoisia henkilöitä, eikä niinkuin annoit olettaa, paavi oli. Joten lakkaa siis yleistämästä ja katso mitä raamattu itse sanoo siitä miten tulisi olla kristitty, saat hyvän kuvan, äläkä missaa kontekstia. Kiitos.

        Mihinköhän oikein yritit vastata?

        Tuo väitteesi muuten raamatun "moraalisuudesta" osoittaa kaltaistesi "rusinapullakristityiden" moraalin tason, et ole tainnut kuulla koskaan *vanhasta testamentista* ja sen osoittamasta "moraalista"?


      • Provo Gator
        huohhor kirjoitti:

        " ja YRITTÄVÄT löytää moraalioppinsa uskontonsa dogmeista."
        Mitä yrittämistä siinä on? Raamatussahan moraali ilmoitetaan meille, eikä siinä ole mitään pahaa - vai onko?

        ... Ja kaikki muut uskonnot tai maailmankatsomukset ovat väärässä, paitsi SINUN?

        Olen aina kuvitellut, että moraali löytyy ihmisestä itsestään... Olen kait väärässä sitten.


      • ...

        Kreationismi on tiede siinä missä sahajauho on elintarvike ja teräsvilla vaatemateriaali.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe