Jäin aiemmassa keskustelussa hieman tappiolle, kun keskusteltiin Kolminaisuudesta.
Tahdoin keskustelussa tahallani esittää jyrkimässä mahdollisessa muodossa vastaväitteitä Kolminaisuutta vastaan.
Vaikka kuulin korvissani kiellon, ettei saa esittää Koraanin ja Jehovan todistajien vastaväitteitä Kolminaisuutta vastaan kovin jyrkässä muodossa. Sillä sellainen jyrkkyys ei ole heidän tapaistaan. (Uskokaa tai älkää).
Sain kehotuksen tehdä pienen kirjoitelman aiheesta: Kolminaisuus. Tarkoitukseni oli alunperin esittää pelkkä tiivistelmä: Kirkkohistoria I teoksen käsityksistä, mutta epäilemättä paljon on lipsahtanut mukaan omia painotuksia.
http://koti.mbnet.fi/tapiok1/uskon/trinity.htm
Itse olen muuten vieläkin kahden vaiheilla Kolminaisuuden suhteen. Uskoako siihen vai eikö?
P.S. Kolminaisuus
14
413
Vastaukset
>>Itse olen muuten vieläkin kahden vaiheilla Kolminaisuuden suhteen. Uskoako siihen vai eikö?
- Lisäksi
joka toi Kolm, Ns,kirkkoon, hän syntyi n, v.-100, oli ehdolla, (Tertullianuksen mukaan ; Kirja; Advensus Valentianianos,)- v, 143 Rooman piispaksi, ja oli huomattavin Gnostilaisuuden kannattaja.Erotettiin Harhaoppisena,
Markellos Ankyralainen, Todisti V;n näpistäneen oppinsa kolm; kirjaansa Kolme hypostaasia," "Hermeeltä ja Platonilta. "
Eusebios Kesarealainen levitti Kolm, opin keisari Konstantinuksen tietoon; Joten maallinen hallitus saneli Uskon suunnan ja määrän.
Tuo Augustinos; Järjestäytynyt maailmankaikkeus; Kirkkohistoria 1; s, 205 -6-; -
Einstein , jonka joku ehkä muistaakin, vetosi juuri tuohon A;n väittämään; "
"-Jumala ei heitä noppaa;."
Sitten tuli julki jumalaton saksalainen fyysikko Heisinger, joka loi täysin pistämättömän ns, sattumateorian; Einstein veti siitä herneen nenäänsä loppuiäkseen. siitä, että sattuma onkin se, joka kaikkeutta pyörittää; ilman sitä mitään "Tätä," ei olisi olemassa. Kuitenkin, sattuman asettajan on täytynyt olla hämmästyttävä Äly, tai "Jotain,"
-En usko, kolminaisuuteen; Se ei ollut Alkuseurakunnan oppi. sen , ja näiden välillä oli vuosisatoja, jopa, ja niinkuin Apostoli sanoi, "..Tieto katoaa; . "
Niin se katosi, kuten näistäkin väjäämättä näkee. Tilalle tuli Hurviton joukko oman maallisen vallan hamuajia, kullakin ongessaan Kreikkalaisen Filosofian maukas syötti.
Platon keksi filosofiansa nimenomaan maallisen Valtion luomiseksi: samanl; joka paikkaan. Ja niin on käynytkin; Augustinus loi platonilaisen Kirkkovaltion. Lukekaa vaikka kys, herrojen tekstejä, niitä on kirjasto täynnä.
Näitä asioita ei voi edes ymmärtää oikein , jos ei lue Platonia; tai kirjaa -"Laertios;" Filosofeista." Näin sanovat yleistävät kolminaisuudesta vain yhden käsitteen.
Samaan aikaan samat henkilöt väittävät kiven kovaan m.m.että:"suuri joukko taivaassa Jumalan edessä ovat kuitenkin maanpäällä".
Samat henkilöt väittävät että:"se sukupolvi joka näki ensimmäisen maailmansodan(1914) ja olivat ymmärrysiässä tulevat näkemään tämän järjestelmän lopun".
Samat henkilöt jotka väittävät että:"1000 vuotis-aika on valtakunta ja se on ennallistamisen aikaa ja pelastuvat ovat maanpäällä kulkemassa kohti täydellisyyttä".....
Eivät näe kolminaisuusopissa muuta kun yhden vaihtoehdon ja eivät näe sitä syytä miksi MÄÄRITELMÄ kolminaisuus syntyi.
He haluavat olla ymmärtämättä koko kysymyksen taustaa ja laajuutta.
Mutta voiko heitä moittia?
Vai pitäisikö moittia sitä heidän tahoaan joka haluaa kertoa asiasta vain yhden puolen?
Itse kuulun niihin jotka eivät tunnusta Athanasiuksen uskontunnustusta.Mutta en kuulu niihin jotka kirjoittaa:Aku Ankka,mutta kirjoittavat Jeesus jumalallinen.Tai pyhä henki.
Minulle kaikki kolme ovat samaa Jumala sukua,etunimiltään eri.
Minulle Jeesuksen jättäminen vain joksikin epämääräiseksi jumalalliseksi Jumalan pojaksi,on mielestäni kunnianloukkaus vailla vertaa.
Minulle Jeesus on Jumala,vaikkakaan ei Kaikkivaltias Jumala.Jeesuksella on Kaikkivaltiaan oikeudet vain tiettyyn aikaan asti.Sen jälkeen Hän antaa kaiken vallan Isälleen joka yksin on absoluuttisen Kaikkivaltias.
Mitä Pyhään Henkeen tulee,ei persoonaton voi huokailla puolestamme.Ei persoonaton voi surra tai tuntea yleensäkään yhtään mitään.
Siksi Pyhä Henki on myös Jumala sukua ja siksi sellaiseksi nimitettävä.
On viisasta epäillä kaikkea väitettä mitä vartiotorniseura järjestöineen esittää,olkoonpa että tyylikkäästi heittävät raamatunpaikan sinne ja tänne.Samaahan tekee Saatana.Vt-seuran jutut on yleensä osoittautuneet valheeksi ja ne sen opit tulevat yleensä muuttumaan tietyn ajan kuluessa.
Onko Isä taivaassa niin pihalla omiensa tekemisistä että ei kommentoi heidän ailahtelevaisuuttaan?Eikö hän välitä?Tälläisen kuvan Jehovantodistajat antavat itsestään ja Jumalastaan.
Minun Jumalani,Jeesus Jumalan ja Pyhä Henki Jumalan Isä ei ole ailahtelevainen.Hän ei muuta käsityksiään ja niitä asioita mitä Hän omilleen paljastaa.
Hän on muuttumaton ja Hänen sanomansa.
Amen!- sörkkinyt.
kolminaisuuden niin pahasti että uskontunnustus tuomitsee sinut helvettiin. Niin siinä kävi, omat purivat.
sörkkinyt. kirjoitti:
kolminaisuuden niin pahasti että uskontunnustus tuomitsee sinut helvettiin. Niin siinä kävi, omat purivat.
puskasta huutelijoille.
Ja jos on vartiotornipurioita potkasen sellaisille rakkikoirille.
Näin on näreet vartiotornilla pyyhkijä!- Lienee
.. raamattukäännöstä, -Raamattu 2005- netistä; Se on tehty KR38-pohjalta, tarkistettu laitos.
Siinä kerrotaan sanasta "Kaikkivaltias;"
";Kaiken olemassaolevan synnyttäjä,".
Olen kysynyt tätä ennenkin ; Voiko tätä soveltaa Korkeimman Pojan nimeksi? Tämä lausehan on Femiini; .
Jokainenhan voi uskoa siihen mitä haluaa; niinhän raamatun teksti päättyy.
En ole ollutkaan JT; , enkä muukaan Joukkouskovainen; mutta , jos Kirjoituksissa pysytään, niin jo VT;n kirjoitukset kertovat, miten viimeisenä tulee Hän ,jota sanotaan "Rauhanruhtinaaksi; ", ja Hän otta vallan pois kaikilta muilta; Siellä kerrotaan, "Miten kansat virtaavat Hänen eteensä, ja tulee "Parannuksen aika," jolloin ihmisten mieli muutetaan; Kirjoituksen mukaan ;"
";He kaikki tulevat Jumalan opettamiksi; .Sitten Poika luovuttaa vallan Isälleen; .
Ja tuosta nimestä "Jumala," .Sehän ei ole erisnimi , Raamatussa sanotaan, että "Teillä on _Monia jumalia , ja herroja." Alunperin Jumala sana tarkoittaa "hallitsijaa ,"Mahtavaa, (-Melekh)Ja Jumalan Poika, tai "Hallitsijain Pojat, "Bene Alhim": juuri sitä, mitä sanotaankin. Lapset ovat vanhempiensa _jälkeläisiä.
- fdkgsaflgfhphgå
sellaisella on mitä Raamattu ei opeta.
- Nimetön
niiltä, jotka eivät usko kolminaisuuteen, että mihinkä niistä kolmesta te ette usko?
Isään, Poikaan vai Pyhään Henkeen.
Minä olen Raamatusta löytänyt sen että Jumala ilmoittaa itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
Ja ne kolme yhtä ovat (yhtä Jumaluutta)
Ihmisenä ollessaan, Jeesus oli tehty vähäksi aikaa enkeleitä alemmaksi.
Hän oli alamainen Isälle, myös omille ihmis vanhemmilleen kuuliainen.
Jt. aina vetoavat siihen että Jeesus sanoi "Isä on minua suurempi"
Niin olikin.
Fil. 2:5 Olkoon teillä myös se mieli, joka myös Kristuksella oli, joka ei, vaikka Hänellä oli Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olevansa Jumalan kaltainen.
Jeesus oli samaa Jumaluutta Isän kanssa, ei ollut pienempi Jumala tai eräs jumala (kuten JT kääntävät)
Jesaja ennustaa Jeesuksesta
Jes 43:10 Te olette minun todistajiani, sanoo Herra, minun palveliani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun, ja ymmärtäisitte että Minä se olen, ennen minua ei ole luotu yhtäkään Jumalaa eikä minun jälkeeni toista tule, Minä olen Herra eikä ole muuta PELASTAJAA kuin minä, Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut, ja julistanut, EIKÄ OLLUT VIERASTA JUMALAA, teidän KESKUUDESSANNE.
te olette minun todistajiani sanoo Herra, ja minä olen Jumala.
Jes 45:14 Ainoastaan sinun tykönäsi on Jumala, ei ole toista ei yhtään muuta Jumalaa.
Jeesus oli Sana, joka oli Jumalan tykönä ja oli Jumala,
asui meidän keskellämme.
Jes 55:11 Niin myös minun sanani, joka minun suustani lähtee, ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen mitä varten, minä sen lähetin.
(edelleen kyseessä on Jeesus, lihaksi tullut Jumalan sana)
Jes 45:21 Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole sillä minä olen vannonut itse kauttani, ja minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana, minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, ja minulle jokaisen kieleni valansa vannovan.
Sitten myös Jeesuksesta:
Fil. 2:10 Kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman,niitten jotka taivaassa ovat sekä niitten jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Eikö tässä ole ristiriita kenen edessä polvistutaan jos ei Jeesuksen Jumaluuteen uskota, jos Jeesus on eräs (eri) jumala.
Sama Jumala kolmessa eri persoonassa. - on Raamatussa
Nimetön kirjoitti:
niiltä, jotka eivät usko kolminaisuuteen, että mihinkä niistä kolmesta te ette usko?
Isään, Poikaan vai Pyhään Henkeen.
Minä olen Raamatusta löytänyt sen että Jumala ilmoittaa itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
Ja ne kolme yhtä ovat (yhtä Jumaluutta)
Ihmisenä ollessaan, Jeesus oli tehty vähäksi aikaa enkeleitä alemmaksi.
Hän oli alamainen Isälle, myös omille ihmis vanhemmilleen kuuliainen.
Jt. aina vetoavat siihen että Jeesus sanoi "Isä on minua suurempi"
Niin olikin.
Fil. 2:5 Olkoon teillä myös se mieli, joka myös Kristuksella oli, joka ei, vaikka Hänellä oli Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olevansa Jumalan kaltainen.
Jeesus oli samaa Jumaluutta Isän kanssa, ei ollut pienempi Jumala tai eräs jumala (kuten JT kääntävät)
Jesaja ennustaa Jeesuksesta
Jes 43:10 Te olette minun todistajiani, sanoo Herra, minun palveliani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun, ja ymmärtäisitte että Minä se olen, ennen minua ei ole luotu yhtäkään Jumalaa eikä minun jälkeeni toista tule, Minä olen Herra eikä ole muuta PELASTAJAA kuin minä, Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut, ja julistanut, EIKÄ OLLUT VIERASTA JUMALAA, teidän KESKUUDESSANNE.
te olette minun todistajiani sanoo Herra, ja minä olen Jumala.
Jes 45:14 Ainoastaan sinun tykönäsi on Jumala, ei ole toista ei yhtään muuta Jumalaa.
Jeesus oli Sana, joka oli Jumalan tykönä ja oli Jumala,
asui meidän keskellämme.
Jes 55:11 Niin myös minun sanani, joka minun suustani lähtee, ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen mitä varten, minä sen lähetin.
(edelleen kyseessä on Jeesus, lihaksi tullut Jumalan sana)
Jes 45:21 Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole sillä minä olen vannonut itse kauttani, ja minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana, minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, ja minulle jokaisen kieleni valansa vannovan.
Sitten myös Jeesuksesta:
Fil. 2:10 Kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman,niitten jotka taivaassa ovat sekä niitten jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Eikö tässä ole ristiriita kenen edessä polvistutaan jos ei Jeesuksen Jumaluuteen uskota, jos Jeesus on eräs (eri) jumala.
Sama Jumala kolmessa eri persoonassa.Raamattu ilmoittaa selvästi, että
Isä Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen maailmaan syntiemme Sovittajaksi.
Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus lähetti Taivaasta Pyhän Hengen olemaan
meidän kanssamme.
On olemassa Isä, Poika ja Pyhä Henki.
"Yksi Henki", "Yksi Herra" ja "Yksi Jumala". Katso Efes.4:3-6.
Katso myös 1 Kor. 8:6, jossa on jumaluuden seliys yhdellä jakeella.
- mitä tulee kolminaisuuteen.
Aikoinaan areiolaiset hävisivät ja kolminaisuuden kannattajat voittivat.
Päätös oli ihmisten tekemä.
Toinen asia jossa he ovat oikeassa on helvetin olemassaolo.
Sellaista paikka ei ole olemassa lainkaan.
Sen sanoo jo järkikin.
Kuvitelkaa nyt: miljoonia vuosia kidutusta päivästä toiseen.
Muissa asioissa jehovat sitten jo kulkevatkin omia vääriä polkujaan. Toivottavasti kukaan ei lähde niille poluille heidän peräänsä. - Jumalaonyksi
Jumala on yksi!
- Lisäksi
MarkkuP kirjoitti:
Jeesus on pyhä henki
Kaikki Jumalalle ja Jeesukselle uskolliset henget ovat pyhiä henkiä...Hindulaisuudesta lähtenyttä Teosofiaa;
Lisäksi kirjoitti:
..Hindulaisuudesta lähtenyttä Teosofiaa;
on suurin erehdys kristinuskon historiassa.
Alunalkaen "pyhä henki" tarkoitti Jumalan henkipalvelijoita. Alkuseurakuntaa johti Kristuksen henkimaailma. Maallistunut kirkko hylkäsi tämänn totuuden. Oppiriidat "kolminaisuudesta" repivät mm.idän kirkon pahoin hajalle. Tämä teki aikanaan islamin leviämisen ja arabien valloitukset suhteellisen helpoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle442972Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362631Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532584Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1012244Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482084Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3381874- 1501546
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231188Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281175