Miksi uskon Raamattuun?

jpto

Ennenkaikkea siksi, koska olen huomannut omassa elämässäni sen paikkansapitäväksi.

16

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilimä

      ja maapallohan on siten maalitteä..

      • Astronomi

        6000 vuotta vanha,litteä,neliskanttinen,kelluu pilareiden varassa vetten päällä ja aurinko kiertää sitä....ei siis vahingossakaan yhtään mitään oikein....=)


      • jpto

        maantieteen ja tähtitieteen oppikirja.


      • Astronomi
        jpto kirjoitti:

        maantieteen ja tähtitieteen oppikirja.

        se sitä uskovaisille nimenomaan onkin,ei sitä muuten voi tavallinen ihminen järjellä ymmärtää miksi siihen joku uskoo...sen lisäksi se on vielä mitä luotettavin biologian ja yhteiskuntaopin oppikirjakin


    • Mirka ...

      Jeesuksen nimeen on tapettu miljoonia mutta ei hätää, raamattu hyväksyy tämän. Raamattua voi tulkita ihan miten vaan.

      2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

      Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

      4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

      • on sairaita

        kirjoja. miten kukaan voi uskoa sellaisiin?!


      • Toki Raamattua voi tulkita ihan miten vaan, mutta se ei tee oikeutta Raamatun sanomalle.
        Raamattua pitää tulkita Pyhän Hengen ohjauksessa ja rukoillen, niinkuin Raamatun sivuilla ilmoitetaan.
        Jakeita ei pidä irroittaa kokonaisuuksista, muuten asiayhteys hämärtyy ja tulee väärää tulkintaa ja väärä tulkinta ei tee oikeutta kenellekkään.
        Myös sen Raamatun aikainen ajankuva ja kulttuuri on otettava huomioon tulkinnoissa.


      • --.-.--
        juhani1965 kirjoitti:

        Toki Raamattua voi tulkita ihan miten vaan, mutta se ei tee oikeutta Raamatun sanomalle.
        Raamattua pitää tulkita Pyhän Hengen ohjauksessa ja rukoillen, niinkuin Raamatun sivuilla ilmoitetaan.
        Jakeita ei pidä irroittaa kokonaisuuksista, muuten asiayhteys hämärtyy ja tulee väärää tulkintaa ja väärä tulkinta ei tee oikeutta kenellekkään.
        Myös sen Raamatun aikainen ajankuva ja kulttuuri on otettava huomioon tulkinnoissa.

        Mitenkä ensikertalainen voi lukea Raamattua oikein? Eihän hänellä tietenkään ole pyhän hengen johdatusta. Yllämainitut raamatun kohdat ovat mielestäni varsin selkeitä, ei jätä paljon tulkinnan varaa.

        Minkä takia kaiken luoja tekee ohjekirjan tietylle ajankuvalle ja/tai kulttuurille? Jos hänen suunnittelemansa solu on jo monimutkaisempi järjestelmä kuin ihmisten kaupungit, niin luulisi ohjeteoksenkin saavan toimimaan ainakin 2000 vuotta. Esimerkiksi orjuus. Minun päähäni ei mahdu, kuinka kaiken luoja ei pysty päättämään onko orjuus hyväksyttävää vai ei tiettynä aikana?


      • jpto
        --.-.-- kirjoitti:

        Mitenkä ensikertalainen voi lukea Raamattua oikein? Eihän hänellä tietenkään ole pyhän hengen johdatusta. Yllämainitut raamatun kohdat ovat mielestäni varsin selkeitä, ei jätä paljon tulkinnan varaa.

        Minkä takia kaiken luoja tekee ohjekirjan tietylle ajankuvalle ja/tai kulttuurille? Jos hänen suunnittelemansa solu on jo monimutkaisempi järjestelmä kuin ihmisten kaupungit, niin luulisi ohjeteoksenkin saavan toimimaan ainakin 2000 vuotta. Esimerkiksi orjuus. Minun päähäni ei mahdu, kuinka kaiken luoja ei pysty päättämään onko orjuus hyväksyttävää vai ei tiettynä aikana?

        paljon mieluummin hengellisiä kirjoja, ne tuntuivat helpommalta kuin Raamattu. Raamattua oppii vuosien saatossa ymmärtämään aina paremmin, uskonelämä on kasvua, kukaan ei tule kerralla valmiiksi, muuten ylpistyisimme, eikä kukaan ihminen tule tämän maallisen elämän aikana valmiiksi, vaan pysymme syntisinä.


      • --.-.-- kirjoitti:

        Mitenkä ensikertalainen voi lukea Raamattua oikein? Eihän hänellä tietenkään ole pyhän hengen johdatusta. Yllämainitut raamatun kohdat ovat mielestäni varsin selkeitä, ei jätä paljon tulkinnan varaa.

        Minkä takia kaiken luoja tekee ohjekirjan tietylle ajankuvalle ja/tai kulttuurille? Jos hänen suunnittelemansa solu on jo monimutkaisempi järjestelmä kuin ihmisten kaupungit, niin luulisi ohjeteoksenkin saavan toimimaan ainakin 2000 vuotta. Esimerkiksi orjuus. Minun päähäni ei mahdu, kuinka kaiken luoja ei pysty päättämään onko orjuus hyväksyttävää vai ei tiettynä aikana?

        Raamattua on hyvä lukea, vaikka ei olisikaan uskossa. Jumalan Sana synnyttää uskoa.Ja tokihan Raamatussa on kohtia jotka ymmärtää oikein vaikka ei uskossa olisikaan.
        On myös olemassa hyviä kommentaareja eli selitysteoksia, jotka selittävät Raamatun tekstejä.
        Raamattu on monikerroksinen kirja, siitä avautuu vuosien jälkeenkin uutta. Raamatulla on paljon sanottavaa tällekin ajalle jota elämme. Ja esim.Ilmestyskirjan ennustukset on vielä tapahtumatta. Ja koska Raamattu kieltää "itsensä päivittämisen" uskon että se on "ajaton kirja".
        Siihen en taas osaa vastata miksi orjuus näytteli Raamatun aikana suurta osaa. Yhteiskunnathan rakentuivat tuohon aikaan hyvin pitkälle orjuuden varaan.


    • Kössönöm

      että olet tavannut amalekilaisia?

      • jpto

        eri aaltopituudella.


    • että olet

      huomannut omassa elämässäsi osia siitä paikkansapitäväksi? En oikein jaksa uskoa, että kokonaisuudessaan - onhan siellä aika paljon jännittäviä asiavirheitä.

      Minä en voi uskoa mitään lähdettä, josta iso osa on selkeästi virheellistä. Ei se vakuuta siitä lopustakaan, vaikka jotakin osuisikin kohdalleen. Vähän kuin horoskooppi.

      • jpto

        hengellinen kirja ja se pitää tulkita hengellisesti.


      • osuus on
        jpto kirjoitti:

        hengellinen kirja ja se pitää tulkita hengellisesti.

        pätevää, vaikka perusasioita ei ole saatu oikein. Ei vakuuttaisi minua. Kyllä jumalan pyhän kirjan pitäisi pystyä saamaan faktat kohdalleen.


    • Kaukaa ohi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe