Ennenkaikkea siksi, koska olen huomannut omassa elämässäni sen paikkansapitäväksi.
Miksi uskon Raamattuun?
16
405
Vastaukset
- puusilimä
ja maapallohan on siten maalitteä..
- Astronomi
6000 vuotta vanha,litteä,neliskanttinen,kelluu pilareiden varassa vetten päällä ja aurinko kiertää sitä....ei siis vahingossakaan yhtään mitään oikein....=)
- jpto
maantieteen ja tähtitieteen oppikirja.
- Astronomi
jpto kirjoitti:
maantieteen ja tähtitieteen oppikirja.
se sitä uskovaisille nimenomaan onkin,ei sitä muuten voi tavallinen ihminen järjellä ymmärtää miksi siihen joku uskoo...sen lisäksi se on vielä mitä luotettavin biologian ja yhteiskuntaopin oppikirjakin
- Mirka ...
Jeesuksen nimeen on tapettu miljoonia mutta ei hätää, raamattu hyväksyy tämän. Raamattua voi tulkita ihan miten vaan.
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."- on sairaita
kirjoja. miten kukaan voi uskoa sellaisiin?!
Toki Raamattua voi tulkita ihan miten vaan, mutta se ei tee oikeutta Raamatun sanomalle.
Raamattua pitää tulkita Pyhän Hengen ohjauksessa ja rukoillen, niinkuin Raamatun sivuilla ilmoitetaan.
Jakeita ei pidä irroittaa kokonaisuuksista, muuten asiayhteys hämärtyy ja tulee väärää tulkintaa ja väärä tulkinta ei tee oikeutta kenellekkään.
Myös sen Raamatun aikainen ajankuva ja kulttuuri on otettava huomioon tulkinnoissa.- --.-.--
juhani1965 kirjoitti:
Toki Raamattua voi tulkita ihan miten vaan, mutta se ei tee oikeutta Raamatun sanomalle.
Raamattua pitää tulkita Pyhän Hengen ohjauksessa ja rukoillen, niinkuin Raamatun sivuilla ilmoitetaan.
Jakeita ei pidä irroittaa kokonaisuuksista, muuten asiayhteys hämärtyy ja tulee väärää tulkintaa ja väärä tulkinta ei tee oikeutta kenellekkään.
Myös sen Raamatun aikainen ajankuva ja kulttuuri on otettava huomioon tulkinnoissa.Mitenkä ensikertalainen voi lukea Raamattua oikein? Eihän hänellä tietenkään ole pyhän hengen johdatusta. Yllämainitut raamatun kohdat ovat mielestäni varsin selkeitä, ei jätä paljon tulkinnan varaa.
Minkä takia kaiken luoja tekee ohjekirjan tietylle ajankuvalle ja/tai kulttuurille? Jos hänen suunnittelemansa solu on jo monimutkaisempi järjestelmä kuin ihmisten kaupungit, niin luulisi ohjeteoksenkin saavan toimimaan ainakin 2000 vuotta. Esimerkiksi orjuus. Minun päähäni ei mahdu, kuinka kaiken luoja ei pysty päättämään onko orjuus hyväksyttävää vai ei tiettynä aikana? - jpto
--.-.-- kirjoitti:
Mitenkä ensikertalainen voi lukea Raamattua oikein? Eihän hänellä tietenkään ole pyhän hengen johdatusta. Yllämainitut raamatun kohdat ovat mielestäni varsin selkeitä, ei jätä paljon tulkinnan varaa.
Minkä takia kaiken luoja tekee ohjekirjan tietylle ajankuvalle ja/tai kulttuurille? Jos hänen suunnittelemansa solu on jo monimutkaisempi järjestelmä kuin ihmisten kaupungit, niin luulisi ohjeteoksenkin saavan toimimaan ainakin 2000 vuotta. Esimerkiksi orjuus. Minun päähäni ei mahdu, kuinka kaiken luoja ei pysty päättämään onko orjuus hyväksyttävää vai ei tiettynä aikana?paljon mieluummin hengellisiä kirjoja, ne tuntuivat helpommalta kuin Raamattu. Raamattua oppii vuosien saatossa ymmärtämään aina paremmin, uskonelämä on kasvua, kukaan ei tule kerralla valmiiksi, muuten ylpistyisimme, eikä kukaan ihminen tule tämän maallisen elämän aikana valmiiksi, vaan pysymme syntisinä.
--.-.-- kirjoitti:
Mitenkä ensikertalainen voi lukea Raamattua oikein? Eihän hänellä tietenkään ole pyhän hengen johdatusta. Yllämainitut raamatun kohdat ovat mielestäni varsin selkeitä, ei jätä paljon tulkinnan varaa.
Minkä takia kaiken luoja tekee ohjekirjan tietylle ajankuvalle ja/tai kulttuurille? Jos hänen suunnittelemansa solu on jo monimutkaisempi järjestelmä kuin ihmisten kaupungit, niin luulisi ohjeteoksenkin saavan toimimaan ainakin 2000 vuotta. Esimerkiksi orjuus. Minun päähäni ei mahdu, kuinka kaiken luoja ei pysty päättämään onko orjuus hyväksyttävää vai ei tiettynä aikana?Raamattua on hyvä lukea, vaikka ei olisikaan uskossa. Jumalan Sana synnyttää uskoa.Ja tokihan Raamatussa on kohtia jotka ymmärtää oikein vaikka ei uskossa olisikaan.
On myös olemassa hyviä kommentaareja eli selitysteoksia, jotka selittävät Raamatun tekstejä.
Raamattu on monikerroksinen kirja, siitä avautuu vuosien jälkeenkin uutta. Raamatulla on paljon sanottavaa tällekin ajalle jota elämme. Ja esim.Ilmestyskirjan ennustukset on vielä tapahtumatta. Ja koska Raamattu kieltää "itsensä päivittämisen" uskon että se on "ajaton kirja".
Siihen en taas osaa vastata miksi orjuus näytteli Raamatun aikana suurta osaa. Yhteiskunnathan rakentuivat tuohon aikaan hyvin pitkälle orjuuden varaan.
- Kössönöm
että olet tavannut amalekilaisia?
- jpto
eri aaltopituudella.
- että olet
huomannut omassa elämässäsi osia siitä paikkansapitäväksi? En oikein jaksa uskoa, että kokonaisuudessaan - onhan siellä aika paljon jännittäviä asiavirheitä.
Minä en voi uskoa mitään lähdettä, josta iso osa on selkeästi virheellistä. Ei se vakuuta siitä lopustakaan, vaikka jotakin osuisikin kohdalleen. Vähän kuin horoskooppi.- jpto
hengellinen kirja ja se pitää tulkita hengellisesti.
- osuus on
jpto kirjoitti:
hengellinen kirja ja se pitää tulkita hengellisesti.
pätevää, vaikka perusasioita ei ole saatu oikein. Ei vakuuttaisi minua. Kyllä jumalan pyhän kirjan pitäisi pystyä saamaan faktat kohdalleen.
- Kaukaa ohi
Koska olen huomannut sen omassa elämässäni täysin paikkaansapitämättömäksi huuhaaksi, joka on myös täysin paikkaansapitämätön historiallisten ja tieteellisten faktojen kanssa.
Pelkkää tyhjää sontaa.
http://www.uskontokritiikki.argumentti.fi/
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/index.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358