mielipiteitä ja äänestys

puusilima_

kuka on uskossaan vahvin?

1. rusinoita poimiva helluntaihihhuli, joka vatkailee jeesusta mekon alla ja poimii rusinoita milloin mistäkin. kävelee silmät kiilussa ympäri kyliä julistaen messiastaan ja virnuilee samalla oudosti. väittää olevansa ikionnellinen ja paskat välittää mistään muusta maailmalla tapahtuvasta.

2. sherwood mediat. yksi pahimmista rasisteista, raamatun kirjaimellisesti tulkkaava ääriuskovainen. joka ei kykene uskossaan muuta tekemään kuin solvaamaan muita ja copy/pastettamaan.

3. muslimi, joka räjäyttää itsensä tappaen samalla 100 'vääräuskoista'. tämäkin hurja tulkitsee raamattuaan kirjaimellisesti.

4. jehovantodistaja joka kiertää ovelta ovelle selvittämässä juttua 'pelastuksesta' ja heräämisestä. samalla ryöstää rahat ja kaiken mahdollisen irtoavan omaisuuden.

kaikki näistä esimerkeistä ovat 'ainoassa oikeassa uskossa(tm)', joten se ei ole sitten mikään vastaus.

14

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BBob

      Itse uskot vahvasti omaan maailmankuvaasi ilman pienintäkään epäilystä siitä että voisit olla väärässä.

      • Retrohetero

        mutta ton kaverin maailmankuvaan ei kuulu
        mitkään jaetut harhat muinaisten paimentolaisten
        kanssa.

        Siinä on vitun iso ero...


    • Eräs nainen

      sitten äänestys nro 5?

      Vai onko jokin erityinen syy, miksi atet on jätetty äänestyksen ulkopuolelle?

      • Kössönöm

        ei ole uskonto. Siksi.


      • Eräs nainen
        Kössönöm kirjoitti:

        ei ole uskonto. Siksi.

        rohkenen väittää. Ja olen puntarissa.


      • kaukaa ohi
        Eräs nainen kirjoitti:

        rohkenen väittää. Ja olen puntarissa.

        Siis uskonnottomuus on uskonto?

        Ja terveys on sairaus nimeltä sairauden puute?

        Ja kalju on hiusten väri?

        Onko teiltä hihhuleilta ajattelu kielletty, vai ettekö vain osaa?


      • Kössönöm
        Eräs nainen kirjoitti:

        rohkenen väittää. Ja olen puntarissa.

        koska ateisti ei usko jumalolentoihin, eikä ateismissa ole dogmeja. Se on aina vaan jumaliin uskomattomuutta.

        Voit sinä väittää ihan mitä mielit, mutta ei tämä fakta siitä muuksi muutu.


      • Eräs nainen
        Kössönöm kirjoitti:

        koska ateisti ei usko jumalolentoihin, eikä ateismissa ole dogmeja. Se on aina vaan jumaliin uskomattomuutta.

        Voit sinä väittää ihan mitä mielit, mutta ei tämä fakta siitä muuksi muutu.

        tartte mitään väittää, eikä aineskaan näin selvästä asiasta.

        ja kuten lausut:

        >Se on aina vaan jumaliin uskomattomuutta.<

        Ateistit uskovat uskomattomuuteen, näin yksinkertaista!


      • Aina vaan
        Eräs nainen kirjoitti:

        tartte mitään väittää, eikä aineskaan näin selvästä asiasta.

        ja kuten lausut:

        >Se on aina vaan jumaliin uskomattomuutta.<

        Ateistit uskovat uskomattomuuteen, näin yksinkertaista!

        " Ateistit uskovat uskomattomuuteen, näin yksinkertaista! "

        Se että ei usko johonkin, ei ole uskontoa.
        Näin yksinkertaista.

        Jota yksinkertaiset eivät näköjään koskaan tajua.

        Minä en usko joulupukkiin enkä pääsiäispupuun enkä keijukaisiin.
        Se että en usko niihin ei ole uskontoa.

        En harrasta en-usko-keijukaisiin -nimistä uskontoa tai en-usko-pääsiäispupuun -nimistä uskontoa.


      • C. Porosus
        Eräs nainen kirjoitti:

        tartte mitään väittää, eikä aineskaan näin selvästä asiasta.

        ja kuten lausut:

        >Se on aina vaan jumaliin uskomattomuutta.<

        Ateistit uskovat uskomattomuuteen, näin yksinkertaista!

        maailmassa on about muutama tuhat kertaa ihmisten lukumäärän verran uskontoja.

        Onko nyt ihan järkevää määritellä sana uskonto niin omavaltaisesti, että jokaisen ihmisen henkilökohtainen käsitys asiasta, josta ei ole olemassa tietoa, on uskonto. Jumalaan uskomattomuushan on vain yksi käsitys käsitysten joukossa, ei sen enempää. Onhan noita muitakin asioita, joista ei ole saatavissa tietoa, ja niistäkin ihminen joutuu muodostamaan käsityksiä tavantakaa. Minun mielestäni se on vain arkista päättely- ja ajatteluprosessia, ei mitään sen mystisempää, tai juhlavampaa.


    • Kössönöm

      varmaankin. Tällainen käsitys minulla on.

      • puusilima_

        sama käsitys.


    • Toivottavasti et pahasti lisäsin oman mielipiteeni eli numero:

      5) Hänellä jolla on seuraavanlainen usko = luja luottamus Jumalan armoon.

      • puusilima_

        että tietenkin jostain kolosta löytyy (tm) hihhuli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe