kuka on uskossaan vahvin?
1. rusinoita poimiva helluntaihihhuli, joka vatkailee jeesusta mekon alla ja poimii rusinoita milloin mistäkin. kävelee silmät kiilussa ympäri kyliä julistaen messiastaan ja virnuilee samalla oudosti. väittää olevansa ikionnellinen ja paskat välittää mistään muusta maailmalla tapahtuvasta.
2. sherwood mediat. yksi pahimmista rasisteista, raamatun kirjaimellisesti tulkkaava ääriuskovainen. joka ei kykene uskossaan muuta tekemään kuin solvaamaan muita ja copy/pastettamaan.
3. muslimi, joka räjäyttää itsensä tappaen samalla 100 'vääräuskoista'. tämäkin hurja tulkitsee raamattuaan kirjaimellisesti.
4. jehovantodistaja joka kiertää ovelta ovelle selvittämässä juttua 'pelastuksesta' ja heräämisestä. samalla ryöstää rahat ja kaiken mahdollisen irtoavan omaisuuden.
kaikki näistä esimerkeistä ovat 'ainoassa oikeassa uskossa(tm)', joten se ei ole sitten mikään vastaus.
mielipiteitä ja äänestys
14
398
Vastaukset
- BBob
Itse uskot vahvasti omaan maailmankuvaasi ilman pienintäkään epäilystä siitä että voisit olla väärässä.
- Retrohetero
mutta ton kaverin maailmankuvaan ei kuulu
mitkään jaetut harhat muinaisten paimentolaisten
kanssa.
Siinä on vitun iso ero...
- Eräs nainen
sitten äänestys nro 5?
Vai onko jokin erityinen syy, miksi atet on jätetty äänestyksen ulkopuolelle?- Kössönöm
ei ole uskonto. Siksi.
- Eräs nainen
Kössönöm kirjoitti:
ei ole uskonto. Siksi.
rohkenen väittää. Ja olen puntarissa.
- kaukaa ohi
Eräs nainen kirjoitti:
Siis uskonnottomuus on uskonto?
Ja terveys on sairaus nimeltä sairauden puute?
Ja kalju on hiusten väri?
Onko teiltä hihhuleilta ajattelu kielletty, vai ettekö vain osaa? - Kössönöm
Eräs nainen kirjoitti:
koska ateisti ei usko jumalolentoihin, eikä ateismissa ole dogmeja. Se on aina vaan jumaliin uskomattomuutta.
Voit sinä väittää ihan mitä mielit, mutta ei tämä fakta siitä muuksi muutu. - Eräs nainen
Kössönöm kirjoitti:
koska ateisti ei usko jumalolentoihin, eikä ateismissa ole dogmeja. Se on aina vaan jumaliin uskomattomuutta.
Voit sinä väittää ihan mitä mielit, mutta ei tämä fakta siitä muuksi muutu.tartte mitään väittää, eikä aineskaan näin selvästä asiasta.
ja kuten lausut:
>Se on aina vaan jumaliin uskomattomuutta.<
Ateistit uskovat uskomattomuuteen, näin yksinkertaista! - Aina vaan
Eräs nainen kirjoitti:
tartte mitään väittää, eikä aineskaan näin selvästä asiasta.
ja kuten lausut:
Ateistit uskovat uskomattomuuteen, näin yksinkertaista!" Ateistit uskovat uskomattomuuteen, näin yksinkertaista! "
Se että ei usko johonkin, ei ole uskontoa.
Näin yksinkertaista.
Jota yksinkertaiset eivät näköjään koskaan tajua.
Minä en usko joulupukkiin enkä pääsiäispupuun enkä keijukaisiin.
Se että en usko niihin ei ole uskontoa.
En harrasta en-usko-keijukaisiin -nimistä uskontoa tai en-usko-pääsiäispupuun -nimistä uskontoa. - C. Porosus
Eräs nainen kirjoitti:
tartte mitään väittää, eikä aineskaan näin selvästä asiasta.
ja kuten lausut:
Ateistit uskovat uskomattomuuteen, näin yksinkertaista!maailmassa on about muutama tuhat kertaa ihmisten lukumäärän verran uskontoja.
Onko nyt ihan järkevää määritellä sana uskonto niin omavaltaisesti, että jokaisen ihmisen henkilökohtainen käsitys asiasta, josta ei ole olemassa tietoa, on uskonto. Jumalaan uskomattomuushan on vain yksi käsitys käsitysten joukossa, ei sen enempää. Onhan noita muitakin asioita, joista ei ole saatavissa tietoa, ja niistäkin ihminen joutuu muodostamaan käsityksiä tavantakaa. Minun mielestäni se on vain arkista päättely- ja ajatteluprosessia, ei mitään sen mystisempää, tai juhlavampaa.
- Kössönöm
varmaankin. Tällainen käsitys minulla on.
- puusilima_
sama käsitys.
Toivottavasti et pahasti lisäsin oman mielipiteeni eli numero:
5) Hänellä jolla on seuraavanlainen usko = luja luottamus Jumalan armoon.- puusilima_
että tietenkin jostain kolosta löytyy (tm) hihhuli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358