Mistä apu etsijälle

*pääskynen*

Ahdistavan elämän tilanteen vuoksi olen ajatellut liittyä johonkin seurakuntaan/lahkoon.Ehkäpä saisin jotain apua ja ystäviä sen kautta,asun Oulussa.Olisin kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista ja ei haittaisi vaikka joku rukoisikin tälläisen eksyneen lampaan puolesta,itse olen yrittänyt nyt rukoillakkin mutta minua ei nyt taideta siellä ylhäällä kuulla.:(

7

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kempiläinen

      Seurakuntia on monia, ja ne korostavat hieman eri asioita. Kaikkein ensiksi neuvoisin sinua pyytämään hiljaisessa rukouksessa Jumalaa näyttämään, mikä olisi sinulle sopiva seurakunta.

      Hiljainen rukous on oman elämän tärkein voimavara ja ehtymätön ilon ja mielenrauhan lähde.

      Jos hiljaisuus ja sisäinen Jumalan kokeminen kiinnostaa, voisin suositella kveekareita (Oulussakin on muutama). Kveekarien hartaustilaisuudessa ei saarnata vaan ollaan tunti hiljaa yhdessä. Kveekarien oppi on hyvin pelkistetty, tässä pari pääkohtaa:
      - Jokaisen ihmisen sisimmässä on jotakin Jumalasta
      - Kukaan ei ole pätevä mestaroimaan toisen uskonkäsityksiä (siksi papistoa ei tarvita)
      Lisätietoja kveekareista ja myös tuoreimmat uutislehdet löydät osoitteesta:
      http://www.nbl.fi/~nbl1508/

    • Tervehdys Pääskynen..:)
      Voit uskoa että kyllä Jumala kuulee rukouksesi,ihan varmasti.
      Ja esim.Rauhan tervehdyksessä on infoa Oulun hengellisistä tapahtumista, rohkeesti vaan mukaan ja käymään eri tilaisuuksissa,uskon että löydät etsimäsi ja oman paikkasi.
      Ja lupaan rukoilla puolestasi ja kantaa asiaa Taivaan Isälle.

      Siunausta ja voimia sinulle paljon..:)

    • Opettele hebreaa
    • _Mervi_

      Näin kesällä yksi kiva käyntipaikka Oulussa on Kellonkartano. Se on kristillinen loma/kurssikeskus, jossa on kristillisten järjestöjen tapahtumia ja leirejä. Sieltä varmaan löytää ystäviä ja vastauksia kysymyksiinsä ja kaipaukseensa: http://www.kellonkartano.fi/

      Jos olet nuori aikuinen/opiskelijaikäinen, niin Kellonkartanon lisäksi kaksi hyvää paikkaa Oulusta tulee heti mieleen.

      Toinen on Evankeliset opiskelijat ja nuoret aikuiset Oulussa: http://www.sley.fi/eo/oulu/
      Heillä on vaikka huomenna kuudelta ilta Öbergin talolla, Kirkkokatu 5, Yläsalissa. Laulavat, lukevat Raamattua, juovat teetä ja juttelevat. Sinne sopii hyvin mukaan - ovat mukavaa väkeä. Viikon päästä siitä heidän illassaa on aiheena rukous, ja siellä varmasti rukoillaan ja voi pyytää rukousta omien asioiden puolesta jos haluaa. Syksyllä heillä on myös musiikki-, liikunta yms. juttuja.

      Toinen hyvä paikka on Opiskelija ja koululaislähetys eli OPKO. Heilläkin on toimintaa kesälläkin (mm. edellämainitussa Kellonkartanossa), ja toiminta vilkastuu siitä pian syksyllä: http://www.opko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=237&Itemid=322

      Mukavia tutustumiskäyntejä toivotan sinulle!! Ja rohkeutta matkaan!! - Tiedän omasta kokemuksesta, että tuntuu vaikealta mennä uuteen paikkaan uusien ihmisten pariin ekaa kertaa. Mutta toinen kerta onkin sitten jo helpompi, kun tuntee jo jonkun, ja vähän tietää mitä odottaa. Sen verran voin kertoa, että nämä kolme paikaa, joita suosittelin, ovat sellaisia hyvin turvallisia, tervejärkisiä ja ystävällisiä paikkoja, joissa saa hengellisesti paljon. Ne ovat luterilaisen seurakunnan sisällä toimivien järjestöjen toimintaa.

      Jeesus sanoi sinullekin, joka kirjoitat olevasi eksynyt lammas: "Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta." Kun hän rakastaa sinua niin, Hän on laittanut henkensä alttiiksi sinun puolestasi. Hän etsii sinut kyllä! "Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen."

      Laitan sulle vielä linkin sivulle, jonka otsikko on "Sinulle, joka etsit":
      http://www.sley.fi/eo/tampere/?p=tietoisku&a=3

      Ja ensiavuksi lohduttavia sanoja Raamatusta löytyy täältä:
      http://www.latva-rasku.fi/hakemisto/index.html

      Siunausta ja löydetyksi tulemista!

    • yksi kappale Raamatusta

      Tuli mieleen, että Raamatussa on sulle, *pääskyselle* oma kappale. Se on Psalmi 84. Psalmit löytyy Raamatun keskikohdasta, jos haluat lukea.

    • sappua

      Totuus löytyy aina itsestä, mutta kauanko sen löytyminen kestää niin se riippuu siitä miten kauaksi totuudesta on edennyt.
      Totuuden löytyminen edellyttää totuudenlähteelle palaamista.

    • tavis_tallaaja

      Hei! Joko sä kävit jossain seurakunnassa ekan kerran? Kerro mimmoista oli. Menetkö uudestaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe