Uskovaiset! Kysykää itseltänne, olisitteko yhtä innokkaita kannattamaan uskontoanne, jos ei olisi olemassa mitään lupauksia kuoleman jälkeen tai että ei olisi mitään jakoa sen suhteen, uskooko joku johonkin vaan jumalanne antaisi vapaat kädet tehdä mitä vain, mutta vain suosittelisi sitä nykyistä uskontoa?
Minusta vain tuntuu, että uskonto on pelkkä yksi tapa toteuttaa ihmisen itsekkäitä ajatuksia turvautumalla kuoleman jälkeisiin lupauksiin tyyliin "saan palkintoni kun kuolen" tai "minä olen parempi kun nämä syntiset, koska uskon enkä kajoa syntiin". Samoja piirteitä kun ihmiset sotivat. Toista osapuolta pidetään roskasakkina ja oma tapa on se oikea. Ero kulkee vain siinä, että sodissa tapahtuu oikeasti kun taas uskonnot ovat vain mielen leikkejä.
uskovaiset
6
222
Vastaukset
- Perhonen
Satuin liihottelemaan tästä ohitse ja ajattelin kirjoittaa jotain.. mielenkiinnosta, en niinkään uskovaisen näkökulmasta. Olen kuullut, että uskovaisiakin on monenlaisia, ovathan hekin persoonallisia. Jokainen valitkoon kantansa ja oppinsa.
Millainen suhde sinulla itselläsi on uskontoon tai mihin itse uskot tai et usko? Oletko sitä mieltä, että uskovaiset ovat perseestä? Ja, että joutavat vessan taa lopetettaviksi?
Mikäli ajattelet uskovaisista huonoa, niin riitelet heidän kanssaan, koska he ovat vaan erilaisia kuin sinä itse olet. Etkö suvaitse erilaisuutta?
Tietääkseni uskovaiset haluavatkin parantua sisäisesti, koska tuntevat olevansa ilman Jumalaa luusereita. Jotkut kavereistani ovat sanoneet, että Jeesus paransi heidät itsevihasta ja lopettivat viinan juonnin. Ilman Jeesusta se ei olis onnistunu. Haluatko sinä, että joku pysyy luuserina ja juo viinaa lopun ikänsä? Sellaisen seurassa varmasti tuntisit olevasi parempi ihminen. - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
"Kysykää itseltänne, olisitteko yhtä innokkaita kannattamaan uskontoanne, jos ei olisi olemassa mitään lupauksia kuoleman jälkeen tai että ei olisi mitään jakoa sen suhteen, uskooko joku johonkin vaan jumalanne antaisi vapaat kädet tehdä mitä vain, mutta vain suosittelisi sitä nykyistä uskontoa?"
Jeesuksen opetuslapsena vastaan:
Ensinnäkin, en kannata uskontoa, vaan uskoa Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen ja hänen sovitustyöhön, koska pidän sitä totuutena ja hyvänä.
Vaikka minulla ei olisi tiedossa hetkeäkään elämää enää, ei olisi järkevää alkaa kieltää totuutta.
Minun mielestäni nytkään usko ei tavallaan ole ratkaisevaa, vaan se, valitseeko pimeyden/valkeuden tai totuuden/valheen.
Jumala antaa nytkin tehdä huonoja valintoja, mutta seuraukset ihminen joutuu kärsiä, mutta tuomiolta voi välttyä Jeesuksen kautta.
"saan palkintoni kun kuolen" tai "minä olen parempi kun nämä syntiset, koska uskon enkä kajoa syntiin"
Minkä palkinnon? Ja mistä? Raamatun opetuksen mukaan ihmisellä pitäisi olla pyrkimys hyvään ilman palkintoa. Kaikille olisi varattuna pelkkää hyvää ihan automaattisesti, jos ihmiset eivät vetäisi päälleen kaikkea ikävää luopumala Jumalasta.
Mielestäni kukaan, joka tuntee Jeesuksen opetuksen ja on rehellinen ei voi pitää itseään parempana kuin muut. Ja ainakin jos minussa on jotain hyvää, se on Jumalasta lähtöisin, eikä minusta, eikä siis minun ansiota. Pidän itseäni armahdettuna ja uskon, että se on muillekkin mahdollista.
Jeesus kehoitti olemaan parempia kuin pakanat tai lainoppineet ja rakastamaan vihollista ja tekemään hyvää, vaikka siitä ei saisi mitään. Tämä ei tarkoita, että on joku sääntö, että pitää tehdä, vaan jokainen kristitty haluaa tehdä Jumalan tahdon, koska tietää, että se on hyvä ja sen mielellään haluaa tehdä, myös kiitoksena kaikesta Jumalan tekemästä hyvästä, jonka on ansiotta saanut. Itse voin sanua että "kannattaisin" edelleen omaa uskoani.Syynä tähän on se että olen saanut uskostani niin paljon ja elämäni on uskoontulon myötä helpompaa ja turvallisempaa kuin ennen.
- Entinen kännikala
Uskon Jeesukseen parantajanani. Hänen antaman rakkautensa turvissa en enää kännää. En usko Jeesukseen sen vuoksi, että pääsisin taivaaseen. Minusta tuntuu jo nyt, että olen taivaassa, kun vapauduin viinan kahleista. Kiitos Jeesukselle rakkauden voimasta. Hän ei hyljännyt, kun oli vaikeita jaksoja. Ihmiset kyllä hylkäsivät.
- kuin sinä itse
Kuoleman jälkeen ei tarvitse olla mitään. Vain uskovainen tietää sen. Sinä et. Palkinnoksi saat tehdä kuperkeikan tyhmyydestäsi oman valintasi mukaan.
- usko pois
Me uskovaiset rakastamme, koska Jeesus on ensin rakastanut meitä. Hän on maksanut niin suuren hinnan ristillä, että en itse pysty sitä kunnolla edes ajattelemaankaan, ja maksoi uskovaisten synnit omalla verellään.
Hän sanoi ristillä: se on täytetty!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1179952Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki775012Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.694832Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.73290Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j142497Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1071730Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.551550- 471526
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591444Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?661382