Jos uskovaiset olisivat varmoja "pelastumisestaan", ei heidän tarvitsisi joka jumalanpalveluksessa hoilata sitä typerää "Armahda Herra" -biisiä.
Joten kaikki uskovaisten puheet "ihanasta pelastusvarmuudesta" ja "Jeesuksen vapauttavasta rakkaudesta" ovat puppua. Jäytävää synnintuskaa ja tuskaisaa pelkoahan tuo uskovaisen arki näyttää olevan. Joka hetki joutuvat pohtimaan sitä, että tulikohan taas tehtyä syntiä ja armahtaakohan Herra enää tämän jälkeen...
Kaiken kaikkiaan on vaikea löytää neuroottisempaa ihmistä kuin uskovainen. Ja tänne ateistipalstallekin he sitten tulevat purkamaan pahaa oloaan. Milloin solvaten, milloin ylvästellen, milloin alentuvasti paasaten, milloin sekavia höpöttäen...
Aaarmahda, aaarmahda Herraaa!
2
169
Vastaukset
- sfjijij
on vähän ikävää kieltämättä.
Armahtaa voi monella muullakin tapaa kuin pelastuksessa.
Itselläni on pelastusvarmuus,kelepaan tälläisenä vajavaisena armahdettuna vaeltajana ja hyvä niin.
Ja pelkokin on vähentynyt kun on Joku johon turvata.
Enkä minä ainakaan pohdi joka hetki että "tulikohan tehtyä syntiä ja armahtaakojhan Herra",tiedän että armahtaa..:)
Ja itse olen saanut uskoontuloni myötä ehetyä esim.neuroottisuuksista,vaikka ei niitä paljo ole ollutkkaan koskaan.
Ja hyvä on muistaa että provoojia liikku joka palstalla ja sätissä netissä.Ja että yleistäminen ei ole rakentavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427