99 synnitöntä

vanhurskaat

Vanhurskaat ovat synnittömiä ja Jumalalle kelpaavia. He eivät ole tahrineet vaatteitaan synnissä, eikä heidän tarvitse tehdä parannusta.

Luuk. 15:7
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

14

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luuk.18:9-14

      Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

      "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.

      Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.

      Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

      Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

      Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      • kohdejoukko

        Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:


    • sen kuuli,

      sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

      Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."


      Matt.9:12-13

    • Vanhurskaat ovat Jumalalle kelpaavia Jeesuksessa Kristuksessa.

      Mistähän tämä synnittömyys-oppi sikiää, Raamatusta sitä ei löydy. Paavalikin puhuu syntisyydestään Roomalaiskirjeessä, toki uskon asioitahan nämä ovat, Raamattua voi uskoa tai olla uskomatta, vapaa valinta.

      • mukaan tilille sanoistaan, sillä hän sanoo näinkin:

        Room. 6:20
           
        Kun olitte synnin orjia, ette voineet palvella vanhurskautta.

        Nimittäin:

        Se, joka tekee syntiä, ON synnin orja. Sillä: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

        Kun ihminen on Jeesuksen voittama, tämä ihminen ei halua eikä voi enää syntiä tehdä.


      • KariHenrik kirjoitti:

        mukaan tilille sanoistaan, sillä hän sanoo näinkin:

        Room. 6:20
           
        Kun olitte synnin orjia, ette voineet palvella vanhurskautta.

        Nimittäin:

        Se, joka tekee syntiä, ON synnin orja. Sillä: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

        Kun ihminen on Jeesuksen voittama, tämä ihminen ei halua eikä voi enää syntiä tehdä.

        "Kun ihminen on Jeesuksen voittama, tämä ihminen ei halua eikä voi enää syntiä tehdä."

        Paavali opettaa toisin, helppo valita kumpaa uskon teistä, ilmanmuuta Raamatullista Paavalia.


      • juhani1965 kirjoitti:

        "Kun ihminen on Jeesuksen voittama, tämä ihminen ei halua eikä voi enää syntiä tehdä."

        Paavali opettaa toisin, helppo valita kumpaa uskon teistä, ilmanmuuta Raamatullista Paavalia.

        jakeissa, joita tarkoitat, vanhurskauttamatonta ihmistä, jonka oma mieli ja oma vanhurskaus ei pelasta, vaikka kuinka kurottuisi Jumalan puoleen. Jäsenissä asuva synnin voima voittaa ihmisen oman mielen tahdon. Lääkkeen tähän juuri tuo Jeesuksen usko ja Henki.

        Ei kuvaa Paavali siis itseään vanhurskautettuna, vaan itseään esimerkkinä käyttäen, millainen hän oli ja olisi ilman Jeesuksen työtä hänessä.


      • juhani1965 kirjoitti:

        "Kun ihminen on Jeesuksen voittama, tämä ihminen ei halua eikä voi enää syntiä tehdä."

        Paavali opettaa toisin, helppo valita kumpaa uskon teistä, ilmanmuuta Raamatullista Paavalia.

        koska juuri äsken Herran Jeesuksen OMAT SANAT halpana pidit.

        Joka Jeesuksen sanoja häpeää, sitä Jeesus häpeää.
        Mieti, mikä henki sinussa asettaa Paavalin sanat Jeesuksen sanoja VASTAAN?


      • KariHenrik kirjoitti:

        jakeissa, joita tarkoitat, vanhurskauttamatonta ihmistä, jonka oma mieli ja oma vanhurskaus ei pelasta, vaikka kuinka kurottuisi Jumalan puoleen. Jäsenissä asuva synnin voima voittaa ihmisen oman mielen tahdon. Lääkkeen tähän juuri tuo Jeesuksen usko ja Henki.

        Ei kuvaa Paavali siis itseään vanhurskautettuna, vaan itseään esimerkkinä käyttäen, millainen hän oli ja olisi ilman Jeesuksen työtä hänessä.

        Paavali kuvaa juuri itseään uskoon tulon jälkeen. Sen kyllä huomaa siitä ihan selvästi. Ei siinä ole sijaa muille tulkinnoille kun rehellisesti lukee.


      • KariHenrik kirjoitti:

        koska juuri äsken Herran Jeesuksen OMAT SANAT halpana pidit.

        Joka Jeesuksen sanoja häpeää, sitä Jeesus häpeää.
        Mieti, mikä henki sinussa asettaa Paavalin sanat Jeesuksen sanoja VASTAAN?

        Samaa voi kysyä sinulta, miksi sinulle Paavalin oppi ei kelpaa? Sahaat sit oman oppisi muotoon.
        Ja sinnullehan nuo Jeesuksen sanat ei kelpaa. "Joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"...miten on?


      • juhani1965 kirjoitti:

        Samaa voi kysyä sinulta, miksi sinulle Paavalin oppi ei kelpaa? Sahaat sit oman oppisi muotoon.
        Ja sinnullehan nuo Jeesuksen sanat ei kelpaa. "Joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"...miten on?

        kun totuudesta luopuneet ihmiset eivät ole pystyneet ottamaan
        todesta tätäkään Pietarin varoitusta Paavalista:

        "Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän
        myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti
        teille kirjoittanut.

        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista.
        Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja
        haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia
        muitakin pyhiä kirjoituksia."


      • KariHenrik kirjoitti:

        koska juuri äsken Herran Jeesuksen OMAT SANAT halpana pidit.

        Joka Jeesuksen sanoja häpeää, sitä Jeesus häpeää.
        Mieti, mikä henki sinussa asettaa Paavalin sanat Jeesuksen sanoja VASTAAN?

        Jeesuksen sana tuotiin sinulle:
        "Joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"...

        Kun ei millään mene PERILLE Jeesus sanoi HEILLE
        siis juuri HEILLE FARISEUKSILLE JA KIRJANOPPINEILLE
        jotka naisen Hänen tuomittavakseen toivat.

        SIIS JEESUS SANOI NUO SANAT FARISEUKSILLE JA KIRJANOPINEILLE eivät HÄNEN OMANSA NAISTA TUOMITTAVAKSI TUONEET.

        POHJA ON SIIS POIS SYNNIN PUOLUSTELEMISELTA.


      • ArmiK kirjoitti:

        Jeesuksen sana tuotiin sinulle:
        "Joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"...

        Kun ei millään mene PERILLE Jeesus sanoi HEILLE
        siis juuri HEILLE FARISEUKSILLE JA KIRJANOPPINEILLE
        jotka naisen Hänen tuomittavakseen toivat.

        SIIS JEESUS SANOI NUO SANAT FARISEUKSILLE JA KIRJANOPINEILLE eivät HÄNEN OMANSA NAISTA TUOMITTAVAKSI TUONEET.

        POHJA ON SIIS POIS SYNNIN PUOLUSTELEMISELTA.

        En minä ainakaa ole syntiä puolustanut, olen kritisoinut Raamatun vastaista synnittömyys oppia.
        Ja jos luet tarkon kertomuksen naisesta, sillä oli opetuslapsiakin ja loppujen lopuksi vain Jeesus ja nainen, eli ei ollut ihmisten joukossa synnitöntä silloin eikä ole tänäänkään. Tämähän se juuri ole Jeesuksen opetuksen ydin.


      • kertomus.
        juhani1965 kirjoitti:

        En minä ainakaa ole syntiä puolustanut, olen kritisoinut Raamatun vastaista synnittömyys oppia.
        Ja jos luet tarkon kertomuksen naisesta, sillä oli opetuslapsiakin ja loppujen lopuksi vain Jeesus ja nainen, eli ei ollut ihmisten joukossa synnitöntä silloin eikä ole tänäänkään. Tämähän se juuri ole Jeesuksen opetuksen ydin.

        Johannes Kastaja...mitä syntiä teki?

        Elia...mitä syntiä teki?

        Job...mitä syntiä teki?

        jne....

        Ps. 37:32
        Jumalaton väijyy vanhurskasta ja etsii häntä tappaaksensa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe