Vanhurskaat ovat synnittömiä ja Jumalalle kelpaavia. He eivät ole tahrineet vaatteitaan synnissä, eikä heidän tarvitse tehdä parannusta.
Luuk. 15:7
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
99 synnitöntä
14
307
Vastaukset
- Luuk.18:9-14
Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
"Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."- kohdejoukko
Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
- sen kuuli,
sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Matt.9:12-13 Vanhurskaat ovat Jumalalle kelpaavia Jeesuksessa Kristuksessa.
Mistähän tämä synnittömyys-oppi sikiää, Raamatusta sitä ei löydy. Paavalikin puhuu syntisyydestään Roomalaiskirjeessä, toki uskon asioitahan nämä ovat, Raamattua voi uskoa tai olla uskomatta, vapaa valinta.mukaan tilille sanoistaan, sillä hän sanoo näinkin:
Room. 6:20
Kun olitte synnin orjia, ette voineet palvella vanhurskautta.
Nimittäin:
Se, joka tekee syntiä, ON synnin orja. Sillä: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Kun ihminen on Jeesuksen voittama, tämä ihminen ei halua eikä voi enää syntiä tehdä.KariHenrik kirjoitti:
mukaan tilille sanoistaan, sillä hän sanoo näinkin:
Room. 6:20
Kun olitte synnin orjia, ette voineet palvella vanhurskautta.
Nimittäin:
Se, joka tekee syntiä, ON synnin orja. Sillä: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Kun ihminen on Jeesuksen voittama, tämä ihminen ei halua eikä voi enää syntiä tehdä."Kun ihminen on Jeesuksen voittama, tämä ihminen ei halua eikä voi enää syntiä tehdä."
Paavali opettaa toisin, helppo valita kumpaa uskon teistä, ilmanmuuta Raamatullista Paavalia.juhani1965 kirjoitti:
"Kun ihminen on Jeesuksen voittama, tämä ihminen ei halua eikä voi enää syntiä tehdä."
Paavali opettaa toisin, helppo valita kumpaa uskon teistä, ilmanmuuta Raamatullista Paavalia.jakeissa, joita tarkoitat, vanhurskauttamatonta ihmistä, jonka oma mieli ja oma vanhurskaus ei pelasta, vaikka kuinka kurottuisi Jumalan puoleen. Jäsenissä asuva synnin voima voittaa ihmisen oman mielen tahdon. Lääkkeen tähän juuri tuo Jeesuksen usko ja Henki.
Ei kuvaa Paavali siis itseään vanhurskautettuna, vaan itseään esimerkkinä käyttäen, millainen hän oli ja olisi ilman Jeesuksen työtä hänessä.juhani1965 kirjoitti:
"Kun ihminen on Jeesuksen voittama, tämä ihminen ei halua eikä voi enää syntiä tehdä."
Paavali opettaa toisin, helppo valita kumpaa uskon teistä, ilmanmuuta Raamatullista Paavalia.koska juuri äsken Herran Jeesuksen OMAT SANAT halpana pidit.
Joka Jeesuksen sanoja häpeää, sitä Jeesus häpeää.
Mieti, mikä henki sinussa asettaa Paavalin sanat Jeesuksen sanoja VASTAAN?KariHenrik kirjoitti:
jakeissa, joita tarkoitat, vanhurskauttamatonta ihmistä, jonka oma mieli ja oma vanhurskaus ei pelasta, vaikka kuinka kurottuisi Jumalan puoleen. Jäsenissä asuva synnin voima voittaa ihmisen oman mielen tahdon. Lääkkeen tähän juuri tuo Jeesuksen usko ja Henki.
Ei kuvaa Paavali siis itseään vanhurskautettuna, vaan itseään esimerkkinä käyttäen, millainen hän oli ja olisi ilman Jeesuksen työtä hänessä.Paavali kuvaa juuri itseään uskoon tulon jälkeen. Sen kyllä huomaa siitä ihan selvästi. Ei siinä ole sijaa muille tulkinnoille kun rehellisesti lukee.
KariHenrik kirjoitti:
koska juuri äsken Herran Jeesuksen OMAT SANAT halpana pidit.
Mieti, mikä henki sinussa asettaa Paavalin sanat Jeesuksen sanoja VASTAAN?Samaa voi kysyä sinulta, miksi sinulle Paavalin oppi ei kelpaa? Sahaat sit oman oppisi muotoon.
Ja sinnullehan nuo Jeesuksen sanat ei kelpaa. "Joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"...miten on?juhani1965 kirjoitti:
Samaa voi kysyä sinulta, miksi sinulle Paavalin oppi ei kelpaa? Sahaat sit oman oppisi muotoon.
Ja sinnullehan nuo Jeesuksen sanat ei kelpaa. "Joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"...miten on?kun totuudesta luopuneet ihmiset eivät ole pystyneet ottamaan
todesta tätäkään Pietarin varoitusta Paavalista:
"Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän
myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti
teille kirjoittanut.
Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista.
Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja
haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia
muitakin pyhiä kirjoituksia."KariHenrik kirjoitti:
koska juuri äsken Herran Jeesuksen OMAT SANAT halpana pidit.
Mieti, mikä henki sinussa asettaa Paavalin sanat Jeesuksen sanoja VASTAAN?Jeesuksen sana tuotiin sinulle:
"Joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"...
Kun ei millään mene PERILLE Jeesus sanoi HEILLE
siis juuri HEILLE FARISEUKSILLE JA KIRJANOPPINEILLE
jotka naisen Hänen tuomittavakseen toivat.
SIIS JEESUS SANOI NUO SANAT FARISEUKSILLE JA KIRJANOPINEILLE eivät HÄNEN OMANSA NAISTA TUOMITTAVAKSI TUONEET.
POHJA ON SIIS POIS SYNNIN PUOLUSTELEMISELTA.ArmiK kirjoitti:
Jeesuksen sana tuotiin sinulle:
"Joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"...
Kun ei millään mene PERILLE Jeesus sanoi HEILLE
siis juuri HEILLE FARISEUKSILLE JA KIRJANOPPINEILLE
jotka naisen Hänen tuomittavakseen toivat.
SIIS JEESUS SANOI NUO SANAT FARISEUKSILLE JA KIRJANOPINEILLE eivät HÄNEN OMANSA NAISTA TUOMITTAVAKSI TUONEET.
POHJA ON SIIS POIS SYNNIN PUOLUSTELEMISELTA.En minä ainakaa ole syntiä puolustanut, olen kritisoinut Raamatun vastaista synnittömyys oppia.
Ja jos luet tarkon kertomuksen naisesta, sillä oli opetuslapsiakin ja loppujen lopuksi vain Jeesus ja nainen, eli ei ollut ihmisten joukossa synnitöntä silloin eikä ole tänäänkään. Tämähän se juuri ole Jeesuksen opetuksen ydin.- kertomus.
juhani1965 kirjoitti:
En minä ainakaa ole syntiä puolustanut, olen kritisoinut Raamatun vastaista synnittömyys oppia.
Ja jos luet tarkon kertomuksen naisesta, sillä oli opetuslapsiakin ja loppujen lopuksi vain Jeesus ja nainen, eli ei ollut ihmisten joukossa synnitöntä silloin eikä ole tänäänkään. Tämähän se juuri ole Jeesuksen opetuksen ydin.Johannes Kastaja...mitä syntiä teki?
Elia...mitä syntiä teki?
Job...mitä syntiä teki?
jne....
Ps. 37:32
Jumalaton väijyy vanhurskasta ja etsii häntä tappaaksensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.734966Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113369Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j212669Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571727- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941332
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2201129Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711005IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889