No niin. Emämntä lähti tuonne anopin luokse shoppailemaan kolmeksi päivää. Pelottaa jo se kuinka paljon se sitten maksaa :D
Enivei, poikamieselämää pitäisi viettää.
Syönko ruoaksi mitä?
Pakkasesta pakastepizza?
Kävelen koiran kanssa hakemassa oikean pizzan?
Lohkoperunoita nakkien kanssa?
Hernekeittoa ja "iltapalaksi" juustonaksuja?
Kauhean vaikiaa tämä erakkomainen elämä ;D
Dilemma
20
418
Vastaukset
- tintsu.re
kaikki huolesi, sitten ei ole mitään hätää:)
Hernekeitto on aina sopivaa ja helppoa ruokaa, etenkin, jos olette koiran kanssa kaksin.
Tietysti voisit syödä jotain sellaista, mitä vaimo ei hyväksyisi missään tapauksessa, nyt olisi hyvä tilaisuus siihenkin.
Nauti näistä päivistä:)- e.k.v_
Ei se vaimoke mun sapuskoinneista kanna huolta ;) Valkkasin sen verran fiksusti katsos.
- tintsu.re
e.k.v_ kirjoitti:
Ei se vaimoke mun sapuskoinneista kanna huolta ;) Valkkasin sen verran fiksusti katsos.
jos olet tehnyt niin hyvän valinnan:)
Kun lähden johonkin muutamaksi päiväksi,
täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen,
kenen vika, kuka on tehnyt
väärän valinnan tässä tapauksessa? - e.k.v_
tintsu.re kirjoitti:
jos olet tehnyt niin hyvän valinnan:)
Kun lähden johonkin muutamaksi päiväksi,
täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen,
kenen vika, kuka on tehnyt
väärän valinnan tässä tapauksessa?Lainaus: "täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen"
Ja joululahjaksi sitten ukolle jokin kokkauskirja :D
Sano sille terveisiä minulta, että tie naisen sydämeen kulkee maustehyllyn kautta ;) - tintsu.re
e.k.v_ kirjoitti:
Lainaus: "täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen"
Ja joululahjaksi sitten ukolle jokin kokkauskirja :D
Sano sille terveisiä minulta, että tie naisen sydämeen kulkee maustehyllyn kautta ;)ei vanha koira enää opi, enkä minä jaksa opettaa:)
Inhoan itsekin kokkauskirjoja, näppituntumalla mennään ja välillä maistellaan;=)
Terveisiä voin toki sanoa, ei muuta tilannetta mihinkään:=)
meillä tätä sattuu tämän tästä. Emäntä hilluu omia menojaan ja jättää minut hoitamaan kotia... voi meitä nykyajan pehmomiehiä:-(
Ole mies ja vie koira hoitolaan ja anna palaa. Se se vasta sitten maksaakin. Visa vinkumaan ja ranttaliks:-D)))))))) Pitsaa; no, eikun kasviskeittoa tietenkin... ja liemiruokia esim. ohran muodossa...- e.k.v_
Itseasiassa mää vähän kuin tuuppasin ne sinne. Emäntä ollut kotona 5kk nyt putkeen ja pelkäsin että sille rupiaa seinät kaatumaan päälle.
Anoppi pitää pennusta huolta siellä kyllä joten eukko saa levätä ja shoppailla.
Ranttaliks ei voi pistää kun pitää töissä käydä. Toisaalta eipä tuo juhliminen maistukaan enää kovasti kun kolmesta kaljasta tulee krapula :D
Viestistäsi sain kuitenkin idean. Wokkia ja kanaa. Painun tästä coccailemaan. e.k.v_ kirjoitti:
Itseasiassa mää vähän kuin tuuppasin ne sinne. Emäntä ollut kotona 5kk nyt putkeen ja pelkäsin että sille rupiaa seinät kaatumaan päälle.
Anoppi pitää pennusta huolta siellä kyllä joten eukko saa levätä ja shoppailla.
Ranttaliks ei voi pistää kun pitää töissä käydä. Toisaalta eipä tuo juhliminen maistukaan enää kovasti kun kolmesta kaljasta tulee krapula :D
Viestistäsi sain kuitenkin idean. Wokkia ja kanaa. Painun tästä coccailemaan.taidat olla kunnollinen perheenisä. Hyvä niin:-) Minä olen jo (nuori) isoisä, joten en kanna huolta enää muusta kun omasta parisuhteestani ja se kestää pienen ranttaliksi pistämisen aina välillä.
- Kössönöm
ja perunamuusia. Uunissa ne saa kätevästi ilman käryä. Perunamuusin kai osaat ilman ohjettakin tehdä. Vai?
http://www.perhekerho.net/ruokaohjeet/ohje_lihapullat.htm- e.k.v_
Kukaan ei tee parempaa muusia kuin mää. Se on fakta, totuus, ehdottomuus ja just näin ;D
- Kössönöm
e.k.v_ kirjoitti:
Kukaan ei tee parempaa muusia kuin mää. Se on fakta, totuus, ehdottomuus ja just näin ;D
sitten mitään hätää ole. Tykkääkö koira myös sinun pottumuusistasi?
- e.k.v_
Kössönöm kirjoitti:
sitten mitään hätää ole. Tykkääkö koira myös sinun pottumuusistasi?
Meen koira ei jostain syystä syö lainkaan perunaa. Ainakaan ellei sitä ole muussattu raakaan lihaan.
Porkkana kyllä kelpaa. Raakana ja keitettynä.
Tutulta kuulostaa jos meilläki vaimo usiamman päivän reisussa. Itsellä tuppaa menemään ruokapuoli niihin oikeisiin pizzoihin ja grilliruokiin :)
- e.k.v_
Mikähän siinä on että on niin laiska tekemään sapuskaa silloin kun on yksin? Eihän se sen "vaikeampaa" ole kuin kahdellekaan tehdessä?
Onko se jokin miehinen geeni mikä meidät saa näin toimimaan? - ertert
e.k.v_ kirjoitti:
Mikähän siinä on että on niin laiska tekemään sapuskaa silloin kun on yksin? Eihän se sen "vaikeampaa" ole kuin kahdellekaan tehdessä?
Onko se jokin miehinen geeni mikä meidät saa näin toimimaan?Mikähän teissä on vikana. Minä mieluiten teen ihan itse ruokaa valmissapuskan sijaan. Kai sitä pitää olla köyhä, että viitsii. Huomenna ajattelin tehdä kaalipataa, joka on todella nannaa ruisleivän ja juuston kera. Aikaahan siinä menee, mutta ei tarvitse paljoa väsäillä.
e.k.v_ kirjoitti:
Onko se jokin miehinen geeni mikä meidät saa näin toimimaan?Samaa olen joskus myös miettiny, mikä lienee. Oiskoha se että haluaa vähä jotain arjesta poikkevaa, vaikka sitte epätervellisen "roskaruuvan" muodossa :)
- Eko Isti
Kierrätys on muotia, syö eilistä toiseen kertaan.
- Olly
Otetaan mikä tahansa purkkihernekeitto, kaadetaan kattilaan (ei se sinne purkista suoraan kaadu, käytä ruokalusikkaa apuna). Puolikkaan purkin verran vettä mukaan, sillä voi huuhdella jämät hernispurkin pohjalta.
Sitten mukaan melko pieneksi pilkottua sipulia yhden sipulin verran, murskattua valkosipulia ja sinappia maun mukaan, ja rkl. vasikan fondia.
Kun soppa on muhinut, lautaselle, ja muutamia ohuita siivuja jotain mietoa kermajuustoa päälle.
Oonkohan ihan olikealla osastolla? Ehkä näitä kirjoittaen pitäisi olla suljetulla...
Pelastus: Tulkoon edes joku jumala esiin, kuunnellaan mitä sillä on sanottavana.- Kössönöm
Minä kyllä teen hernesoppani ihan vanhalla tavalla. Herneet yöksi likoamaan, aamulla porisemaan, mukaan paljon porkkananpalasia, vähän suolaa ja sinappia. Nautitaan näkkärin tai ruisleivän kanssa.
- e.k.v_
Kössönöm kirjoitti:
Minä kyllä teen hernesoppani ihan vanhalla tavalla. Herneet yöksi likoamaan, aamulla porisemaan, mukaan paljon porkkananpalasia, vähän suolaa ja sinappia. Nautitaan näkkärin tai ruisleivän kanssa.
Noita purkkihernekeittoja on pari ihan hyvää. Ja tosiaan kuten jo aiempikin kirjoittaja mainitsi, niitä kannattaa hieman jataa omin keinoin.
Liottamalla herneitä, ei täällä oikein ärtsoppaa tehdä. Pari kertaa kyllä mutta ei muuten oikeastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845077Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.173416Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j252735Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581790- 471576
- 941352
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2391295Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731048IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54932