Dilemma

e.k.v_

No niin. Emämntä lähti tuonne anopin luokse shoppailemaan kolmeksi päivää. Pelottaa jo se kuinka paljon se sitten maksaa :D

Enivei, poikamieselämää pitäisi viettää.

Syönko ruoaksi mitä?

Pakkasesta pakastepizza?
Kävelen koiran kanssa hakemassa oikean pizzan?
Lohkoperunoita nakkien kanssa?
Hernekeittoa ja "iltapalaksi" juustonaksuja?

Kauhean vaikiaa tämä erakkomainen elämä ;D

20

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tintsu.re

      kaikki huolesi, sitten ei ole mitään hätää:)

      Hernekeitto on aina sopivaa ja helppoa ruokaa, etenkin, jos olette koiran kanssa kaksin.

      Tietysti voisit syödä jotain sellaista, mitä vaimo ei hyväksyisi missään tapauksessa, nyt olisi hyvä tilaisuus siihenkin.

      Nauti näistä päivistä:)

      • e.k.v_

        Ei se vaimoke mun sapuskoinneista kanna huolta ;) Valkkasin sen verran fiksusti katsos.


      • tintsu.re
        e.k.v_ kirjoitti:

        Ei se vaimoke mun sapuskoinneista kanna huolta ;) Valkkasin sen verran fiksusti katsos.

        jos olet tehnyt niin hyvän valinnan:)

        Kun lähden johonkin muutamaksi päiväksi,
        täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen,
        kenen vika, kuka on tehnyt
        väärän valinnan tässä tapauksessa?


      • e.k.v_
        tintsu.re kirjoitti:

        jos olet tehnyt niin hyvän valinnan:)

        Kun lähden johonkin muutamaksi päiväksi,
        täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen,
        kenen vika, kuka on tehnyt
        väärän valinnan tässä tapauksessa?

        Lainaus: "täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen"

        Ja joululahjaksi sitten ukolle jokin kokkauskirja :D
        Sano sille terveisiä minulta, että tie naisen sydämeen kulkee maustehyllyn kautta ;)


      • tintsu.re
        e.k.v_ kirjoitti:

        Lainaus: "täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen"

        Ja joululahjaksi sitten ukolle jokin kokkauskirja :D
        Sano sille terveisiä minulta, että tie naisen sydämeen kulkee maustehyllyn kautta ;)

        ei vanha koira enää opi, enkä minä jaksa opettaa:)
        Inhoan itsekin kokkauskirjoja, näppituntumalla mennään ja välillä maistellaan;=)
        Terveisiä voin toki sanoa, ei muuta tilannetta mihinkään:=)


    • meillä tätä sattuu tämän tästä. Emäntä hilluu omia menojaan ja jättää minut hoitamaan kotia... voi meitä nykyajan pehmomiehiä:-(

      Ole mies ja vie koira hoitolaan ja anna palaa. Se se vasta sitten maksaakin. Visa vinkumaan ja ranttaliks:-D)))))))) Pitsaa; no, eikun kasviskeittoa tietenkin... ja liemiruokia esim. ohran muodossa...

      • e.k.v_

        Itseasiassa mää vähän kuin tuuppasin ne sinne. Emäntä ollut kotona 5kk nyt putkeen ja pelkäsin että sille rupiaa seinät kaatumaan päälle.

        Anoppi pitää pennusta huolta siellä kyllä joten eukko saa levätä ja shoppailla.

        Ranttaliks ei voi pistää kun pitää töissä käydä. Toisaalta eipä tuo juhliminen maistukaan enää kovasti kun kolmesta kaljasta tulee krapula :D

        Viestistäsi sain kuitenkin idean. Wokkia ja kanaa. Painun tästä coccailemaan.


      • e.k.v_ kirjoitti:

        Itseasiassa mää vähän kuin tuuppasin ne sinne. Emäntä ollut kotona 5kk nyt putkeen ja pelkäsin että sille rupiaa seinät kaatumaan päälle.

        Anoppi pitää pennusta huolta siellä kyllä joten eukko saa levätä ja shoppailla.

        Ranttaliks ei voi pistää kun pitää töissä käydä. Toisaalta eipä tuo juhliminen maistukaan enää kovasti kun kolmesta kaljasta tulee krapula :D

        Viestistäsi sain kuitenkin idean. Wokkia ja kanaa. Painun tästä coccailemaan.

        taidat olla kunnollinen perheenisä. Hyvä niin:-) Minä olen jo (nuori) isoisä, joten en kanna huolta enää muusta kun omasta parisuhteestani ja se kestää pienen ranttaliksi pistämisen aina välillä.


    • Kössönöm
      • e.k.v_

        Kukaan ei tee parempaa muusia kuin mää. Se on fakta, totuus, ehdottomuus ja just näin ;D


      • Kössönöm
        e.k.v_ kirjoitti:

        Kukaan ei tee parempaa muusia kuin mää. Se on fakta, totuus, ehdottomuus ja just näin ;D

        sitten mitään hätää ole. Tykkääkö koira myös sinun pottumuusistasi?


      • e.k.v_
        Kössönöm kirjoitti:

        sitten mitään hätää ole. Tykkääkö koira myös sinun pottumuusistasi?

        Meen koira ei jostain syystä syö lainkaan perunaa. Ainakaan ellei sitä ole muussattu raakaan lihaan.
        Porkkana kyllä kelpaa. Raakana ja keitettynä.


    • Tutulta kuulostaa jos meilläki vaimo usiamman päivän reisussa. Itsellä tuppaa menemään ruokapuoli niihin oikeisiin pizzoihin ja grilliruokiin :)

      • e.k.v_

        Mikähän siinä on että on niin laiska tekemään sapuskaa silloin kun on yksin? Eihän se sen "vaikeampaa" ole kuin kahdellekaan tehdessä?

        Onko se jokin miehinen geeni mikä meidät saa näin toimimaan?


      • ertert
        e.k.v_ kirjoitti:

        Mikähän siinä on että on niin laiska tekemään sapuskaa silloin kun on yksin? Eihän se sen "vaikeampaa" ole kuin kahdellekaan tehdessä?

        Onko se jokin miehinen geeni mikä meidät saa näin toimimaan?

        Mikähän teissä on vikana. Minä mieluiten teen ihan itse ruokaa valmissapuskan sijaan. Kai sitä pitää olla köyhä, että viitsii. Huomenna ajattelin tehdä kaalipataa, joka on todella nannaa ruisleivän ja juuston kera. Aikaahan siinä menee, mutta ei tarvitse paljoa väsäillä.


      • e.k.v_ kirjoitti:

        Mikähän siinä on että on niin laiska tekemään sapuskaa silloin kun on yksin? Eihän se sen "vaikeampaa" ole kuin kahdellekaan tehdessä?

        Onko se jokin miehinen geeni mikä meidät saa näin toimimaan?

        Samaa olen joskus myös miettiny, mikä lienee. Oiskoha se että haluaa vähä jotain arjesta poikkevaa, vaikka sitte epätervellisen "roskaruuvan" muodossa :)


    • Eko Isti

      Kierrätys on muotia, syö eilistä toiseen kertaan.

    • Olly

      Otetaan mikä tahansa purkkihernekeitto, kaadetaan kattilaan (ei se sinne purkista suoraan kaadu, käytä ruokalusikkaa apuna). Puolikkaan purkin verran vettä mukaan, sillä voi huuhdella jämät hernispurkin pohjalta.

      Sitten mukaan melko pieneksi pilkottua sipulia yhden sipulin verran, murskattua valkosipulia ja sinappia maun mukaan, ja rkl. vasikan fondia.

      Kun soppa on muhinut, lautaselle, ja muutamia ohuita siivuja jotain mietoa kermajuustoa päälle.

      Oonkohan ihan olikealla osastolla? Ehkä näitä kirjoittaen pitäisi olla suljetulla...

      Pelastus: Tulkoon edes joku jumala esiin, kuunnellaan mitä sillä on sanottavana.

      • Kössönöm

        Minä kyllä teen hernesoppani ihan vanhalla tavalla. Herneet yöksi likoamaan, aamulla porisemaan, mukaan paljon porkkananpalasia, vähän suolaa ja sinappia. Nautitaan näkkärin tai ruisleivän kanssa.


      • e.k.v_
        Kössönöm kirjoitti:

        Minä kyllä teen hernesoppani ihan vanhalla tavalla. Herneet yöksi likoamaan, aamulla porisemaan, mukaan paljon porkkananpalasia, vähän suolaa ja sinappia. Nautitaan näkkärin tai ruisleivän kanssa.

        Noita purkkihernekeittoja on pari ihan hyvää. Ja tosiaan kuten jo aiempikin kirjoittaja mainitsi, niitä kannattaa hieman jataa omin keinoin.

        Liottamalla herneitä, ei täällä oikein ärtsoppaa tehdä. Pari kertaa kyllä mutta ei muuten oikeastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe