Syövätkö uskikset

räpsy

sianlihaa? Metsästävätkö uskikset? Jos metsästävät, niin ampuvatko jäniksiä? Entä syövätkö näiden edellä mainittujen lisäksi mereneläviä, joilla ei ole kiduksia, eikä eviä.

Joulukinkku, jänispaisti ja äyriäiset ovat raamatun mukaan kiellettyjä. Rehellistä vastausta kiitos.

22

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thomaus

      Markuksen evankaliumista:


      7:18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?

      7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

      7:20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.

      7:21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,

      7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.

      7:23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."


      P.s. Kun nyt kerran kysyit...

      • Kössönöm

        Näin sanoi herra, herra:

        "Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille:

        2 "Sanokaa israelilaisille: Maaeläimistä saatte syödä kaikkia nelijalkaisia, 3 joilla on kaksijakoiset sorkat ja jotka märehtivät ruokansa. 4 -- 6 Sitä vastoin eläimiä, jotka märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia tai joilla on sorkat mutta jotka eivät märehdi, te ette saa syödä. Sellaisia ovat kameli, tamaani ja jänis, jotka tosin märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia; ne ovat saastaisia. 7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. 8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.

        9 "Saatte syödä kaikkia merien, järvien ja jokien eläimiä, joilla on evät ja suomut. 10 Mutta teidän tulee inhota ja karttaa kaikkia evättömiä ja suomuttomia pikkueläimiä, joita liikkuu merissä, järvissä ja joissa, ja myös kaikkia muita vesieläimiä, joilla ei ole eviä eikä suomuja; 11 ne olkoot teille iljetys. Älkää syökö niiden lihaa ja pysykää loitolla niiden raadoista. 12 Kaikki evättömät ja suomuttomat vesieläimet olkoot teille iljetys."


      • israelilaisille
        Kössönöm kirjoitti:

        Näin sanoi herra, herra:

        "Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille:

        2 "Sanokaa israelilaisille: Maaeläimistä saatte syödä kaikkia nelijalkaisia, 3 joilla on kaksijakoiset sorkat ja jotka märehtivät ruokansa. 4 -- 6 Sitä vastoin eläimiä, jotka märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia tai joilla on sorkat mutta jotka eivät märehdi, te ette saa syödä. Sellaisia ovat kameli, tamaani ja jänis, jotka tosin märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia; ne ovat saastaisia. 7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. 8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.

        9 "Saatte syödä kaikkia merien, järvien ja jokien eläimiä, joilla on evät ja suomut. 10 Mutta teidän tulee inhota ja karttaa kaikkia evättömiä ja suomuttomia pikkueläimiä, joita liikkuu merissä, järvissä ja joissa, ja myös kaikkia muita vesieläimiä, joilla ei ole eviä eikä suomuja; 11 ne olkoot teille iljetys. Älkää syökö niiden lihaa ja pysykää loitolla niiden raadoista. 12 Kaikki evättömät ja suomuttomat vesieläimet olkoot teille iljetys."

        annttu käsky ja syystä. Esim possut kiellettiin syömästä koska niiden kaulassa oli joku rauhanen joka erittää myrkyllistä ainetta, siksi sen kieltoon oli järjellinen syy.

        Toiseksi Jeesus oli ja on lain loppu joten nuo käskyt eivät enää ole meille.


      • Kössönöm
        israelilaisille kirjoitti:

        annttu käsky ja syystä. Esim possut kiellettiin syömästä koska niiden kaulassa oli joku rauhanen joka erittää myrkyllistä ainetta, siksi sen kieltoon oli järjellinen syy.

        Toiseksi Jeesus oli ja on lain loppu joten nuo käskyt eivät enää ole meille.

        että kymmenen käskyä ei siis ole voimassa krisseleillä. Selevä!

        Sianlihan syöntikielto johtui trikiinistä, joka on loismato, eikä mistään rauhasmyrkystä.

        "Trikiini (Trichinella spiralis) on pieni, sukkulamatoihin eli nematodeihin kuuluva loismato, jonka aiheuttama sairaus trikinoosi on tunnettu jo tuhansia vuosia sitten. Muinaisessa Egyptissä haukkapäisen Horus -jumalan palvojia kiellettiin syömästä sian lihaa ja samanlainen kielto oli voimassa foinikialaisten keskuudessa nykyisen Libanonin alueella satoja vuosia ennen ajanlaskumme alkua. Kiellon perusteena on aivan ilmeisesti ollut kokemus, että sianlihan syömisestä saattoi olla seurauksena jopa hengenvaarallinen sairaus. Siihen perustuu myös Raamatun ja myöhemmin Koraanin sanoma sian saastaisuudesta, minä vuoksi juutalaiset ja islaminuskoiset eivät nykyäänkään syö sianlihaa."

        http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html


      • älä sepitä
        Kössönöm kirjoitti:

        että kymmenen käskyä ei siis ole voimassa krisseleillä. Selevä!

        Sianlihan syöntikielto johtui trikiinistä, joka on loismato, eikä mistään rauhasmyrkystä.

        "Trikiini (Trichinella spiralis) on pieni, sukkulamatoihin eli nematodeihin kuuluva loismato, jonka aiheuttama sairaus trikinoosi on tunnettu jo tuhansia vuosia sitten. Muinaisessa Egyptissä haukkapäisen Horus -jumalan palvojia kiellettiin syömästä sian lihaa ja samanlainen kielto oli voimassa foinikialaisten keskuudessa nykyisen Libanonin alueella satoja vuosia ennen ajanlaskumme alkua. Kiellon perusteena on aivan ilmeisesti ollut kokemus, että sianlihan syömisestä saattoi olla seurauksena jopa hengenvaarallinen sairaus. Siihen perustuu myös Raamatun ja myöhemmin Koraanin sanoma sian saastaisuudesta, minä vuoksi juutalaiset ja islaminuskoiset eivät nykyäänkään syö sianlihaa."

        http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html

        paskaa. Minulle on kerrottu siitä myrkyllisyydestä niin en usko mitään ateistista huuhaata. uskovat hoi, kertokaa mulle ja auttakaa kun en muista sen nimeä oliko se niin kun sanoin.


      • Kössönöm
        älä sepitä kirjoitti:

        paskaa. Minulle on kerrottu siitä myrkyllisyydestä niin en usko mitään ateistista huuhaata. uskovat hoi, kertokaa mulle ja auttakaa kun en muista sen nimeä oliko se niin kun sanoin.

        Minä luin trikiinistä koulussa jo ajat sitten.

        Et minua petkuta ollenkaan. Ei uskiksilla ole noin hyvää huumorintajua:)


    • saa ....?

      25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä. [1. Tim. 4:4]

      Matt. 15:11
         
      Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos." [Room. 14:14; 1. Tim. 4:4]

      • räpsy

        niin rikot raamatun käskyjä noilla ruokaostoksillasi.

        Mitä mieltä olet homoista?


      • viitti
        räpsy kirjoitti:

        niin rikot raamatun käskyjä noilla ruokaostoksillasi.

        Mitä mieltä olet homoista?

        jaksaa enäääääääääääääääääääää niistä homoista. Te homppelileistajauhajat olette tylsiääääääääääääää!!!


      • verta en syö enkä
        räpsy kirjoitti:

        niin rikot raamatun käskyjä noilla ruokaostoksillasi.

        Mitä mieltä olet homoista?

        lihaa josta ei ole veriä laskettu.

        Homot ovat ihmisiä siinä missä muutkin heitä tulee kunnioittaa niinkuin nyt lähimmäistä yleensäkin.


      • räpsy
        viitti kirjoitti:

        jaksaa enäääääääääääääääääääää niistä homoista. Te homppelileistajauhajat olette tylsiääääääääääääää!!!

        Raamattuun te uskonne perustatte ja silti syötte sianlihaa jouluna. Raamattuun te myös homovihanne perustatte.


      • tietoon,
        räpsy kirjoitti:

        Raamattuun te uskonne perustatte ja silti syötte sianlihaa jouluna. Raamattuun te myös homovihanne perustatte.

        koska parittelukäytös johtaa epänormaaliin aivojen koon kasvuun, epäilemättä tällainen altistaa myös pedofilialle. Siksi homoilu oli kielletty Raamatussakin kun se johtaa paljon pahempaan. Aluksi vain leikitään, kohta on jo ryhmäkokoonpano ja raiskaukset pelissä, syödään toisten lihaa jne.. tällainen saastainen rikollisuus lisääntyy homojen parissa eism Yhdysvaltojen vankiloissa törkeän paljon homoja heidän mitättömään lukumääränsä nähden.
        naiset lapset raiskataan yhdessä kun pelleillään puistoissa ja kaduillaa, on homoilu niin ihanaa.

        Jos homouos olis luonnollista niin miksi se osuus lisääntyy niin helposti yhteiskunnassa joka ei usko Jumalaan? tai miksi esim homoilla jotka voat adoptoineet lapsia, miksi niiden lapsista tulee tutkitusti helpommin homoja kun normaalin kasvatuksen saaneista lapsista? mieti tätä itse ja tule uskoon. Jeesus pelastaa ja rukoilen että Jeesus pelastaa teidät, Jumala auta heitä aamen!


      • Kössönöm
        tietoon, kirjoitti:

        koska parittelukäytös johtaa epänormaaliin aivojen koon kasvuun, epäilemättä tällainen altistaa myös pedofilialle. Siksi homoilu oli kielletty Raamatussakin kun se johtaa paljon pahempaan. Aluksi vain leikitään, kohta on jo ryhmäkokoonpano ja raiskaukset pelissä, syödään toisten lihaa jne.. tällainen saastainen rikollisuus lisääntyy homojen parissa eism Yhdysvaltojen vankiloissa törkeän paljon homoja heidän mitättömään lukumääränsä nähden.
        naiset lapset raiskataan yhdessä kun pelleillään puistoissa ja kaduillaa, on homoilu niin ihanaa.

        Jos homouos olis luonnollista niin miksi se osuus lisääntyy niin helposti yhteiskunnassa joka ei usko Jumalaan? tai miksi esim homoilla jotka voat adoptoineet lapsia, miksi niiden lapsista tulee tutkitusti helpommin homoja kun normaalin kasvatuksen saaneista lapsista? mieti tätä itse ja tule uskoon. Jeesus pelastaa ja rukoilen että Jeesus pelastaa teidät, Jumala auta heitä aamen!

        Jaa, että homoseksualismi ilmeisesti johtaa pedofiliaan. Mistäs sinä tuollaisen tutkimustuksen olet lukenut?

        Koko juttusi oli niin paksua soopaa, että en tiedä oletko aito sekopää, vai surkea trolli.


      • tietoon, kirjoitti:

        koska parittelukäytös johtaa epänormaaliin aivojen koon kasvuun, epäilemättä tällainen altistaa myös pedofilialle. Siksi homoilu oli kielletty Raamatussakin kun se johtaa paljon pahempaan. Aluksi vain leikitään, kohta on jo ryhmäkokoonpano ja raiskaukset pelissä, syödään toisten lihaa jne.. tällainen saastainen rikollisuus lisääntyy homojen parissa eism Yhdysvaltojen vankiloissa törkeän paljon homoja heidän mitättömään lukumääränsä nähden.
        naiset lapset raiskataan yhdessä kun pelleillään puistoissa ja kaduillaa, on homoilu niin ihanaa.

        Jos homouos olis luonnollista niin miksi se osuus lisääntyy niin helposti yhteiskunnassa joka ei usko Jumalaan? tai miksi esim homoilla jotka voat adoptoineet lapsia, miksi niiden lapsista tulee tutkitusti helpommin homoja kun normaalin kasvatuksen saaneista lapsista? mieti tätä itse ja tule uskoon. Jeesus pelastaa ja rukoilen että Jeesus pelastaa teidät, Jumala auta heitä aamen!

        Kyllä on ihmisen päässä vikaa, kun suoltaa suoranaista PASKAA!!!
        Laita linkit, jolla todistat väitteesi!
        Tätä samaa sontaa jankutetaan uudelleen, ja uudelleen!
        Lataamoon kaikki joilla on homofobia!


    • tekis mieli

      mennä metsästämään pari ankkaa. tai possua(villisikaa).
      Mitenköhän onnistuis? joskus mukulana kiinassa söin pekingin ankkaa, voisi ottaa jonkin laisen toiston. Paljonkohan 10.stä ankasta sais? onkohan metsästyslupa kallis, ja saiskohan noita nalkkii ilman aseita. jollain ansalla tj. olis kivaa.

    • Syön kyllä sianlihaa. Metsästyksestä en ole ikinä innnostunut vaikka poikasena jonku kerran isän mukana metällä kävinki.

      • Kössönöm

        Siispä voit rikkoa kymmentä käskyäkin ihan vapaasti, koska nekin löytyvät vanhasta testamentista.


    • Hanna

      Vanhassa testamentissa kielletään kyllä näiden epäputaiden eläinten syöminen, mutta kannattaa lukea Apt.10: 9 -17. Monet kristityt ajattelevat tämän paikan kumoavan käsityksen saastaisista eläimistä. Verta ei ainakaan saa syödä ja suurin osa uskovaisista ymmärtää tämän totuuden. Tunnen kristittyjä, jotka eivät omantunnonsyistä syö näiden kiellettyjen eläinten lihaa ja itsekin pohdin koskeeko sääntö myös Uuden testamentin aikaa. Hyvä kysymys ja pohdinnanaihe Jumalan edessä meille uskovaisille.

    • hihhulihihhii

      Kuten edellä olleista hihujen vastauksista käy ilmi, niin raamatun sanoma on edelleenkin epäselvä ja tulkinnanvarainen ja ihan mitä sattuu. Jotkut hihut syövät rusinat ja jättävät pullan, toiset syövät pullan ja jättävät rusinat ja jotkut syövät vain joka toisen rusinan ja väittävät niiden toisten rusinoiden aiheuttavan aivovaurioita. Mikä on aivovaurioisen esittämänä pikkaisen kummallinen ja epäuskottava väite...

      Mutta raamattu on siis TOTUUS, älkää unohtako.

    • ei uskis

      mitähän tuollakin yrität sanoa?
      lue raamattusi paremmin.

      • "mitähän tuollakin yrität sanoa?
        lue raamattusi paremmin."

        Olet Arvon Hihu(tm) oikeassa sikäli että Jumlansa sanan mukaan vajakki ei saa syödä rasvaa ollenkaan.

        Joten muidenkin eläinten syöminen on kiellettyä.


      • ei uskis
        Nas.se kirjoitti:

        "mitähän tuollakin yrität sanoa?
        lue raamattusi paremmin."

        Olet Arvon Hihu(tm) oikeassa sikäli että Jumlansa sanan mukaan vajakki ei saa syödä rasvaa ollenkaan.

        Joten muidenkin eläinten syöminen on kiellettyä.

        " vajakki ei saa syödä rasvaa ollenkaan."

        kirjoituksillasi osoitat, että aivotoimintasi on heikentynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe