Nykyään näkee tällä sivustolla harvoin asiallista keskustelua Jehovan todistajista, he ovat rauhaa rakastavia ja pykivät lähestymään ihmisiä raamatun sanoman kanssa, miksi jotkut suhtautuvat niin kielteisesti ja voi sanoa että usein hyvin panettelevasti jopa loukkaavasti kannanotoissaan,
kun ja jos tämä saa aikaan keskustelua niin pohditaanpa rehellisesti mitä ja miten muu kanväestön parissa toimiva uskonto tekee ja mitä sen kannattajat tekevät, pykivätkö he saamaan aikaan myönteisyyttä, ilman vihantunteita,
ole jonkin aikaa seurannut ja itsekin ottanut kantaa kskusteluihin nimimerkki "neitoni" edustaa asiallista keskutelijaa olipan sitten jt tai ei kun taas äää ja ööt ovat erimaata
Jehovan todistajat, miksi kielteistä
36
1111
Vastaukset
- Johanneksen_poika
>>Nykyään näkee tällä sivustolla harvoin asiallista keskustelua Jehovan todistajista, he ovat rauhaa rakastavia ja pykivät lähestymään ihmisiä raamatun sanoman kanssa, miksi jotkut suhtautuvat niin kielteisesti
Yksi asia, mikä närästää normaalilla omallatunnolla varustettuja ihmisiä, on se Jehovan todistajien harjoittama henkinen väkivalta, josta on viralliset ohjeet luettavissa täältä:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/karttaminen.htm
Toinen asia on se, että Jehovan todistajat halveksivat tavallisia ihmisiä ja pitävät itseään ainoan oikean uskonnon edustajina. Kun heidän kanssaan yrittää keskustella asiallisesti, he liukenevat paikalta kuka mihinkin asiaan vedoten, jollain on kiire, joku ei halua asettaa uskoaan koetukselle esim. oppikysymysten suhteen.
Jehovan todistajiltahan on avoin keskustelu käytännössä kielletty. Niin kauan kun ihminen ei ole käynyt kasteella, hänen sallitaan tehdä kiusallisiakin kysymyksiä. Mutta heti kun kastealtaasta vettä valuvana nousee, kysymysten teko on kiellettyä. Vaikeista asioista selvää ottaminen leimataan helposti "luopioajatteluksi", vaikka haluttaisiin vain saada selvää Raamatun opetuksista.
Tässä esimerkki siitä, että edes lukijoiden kysymystä ei sallita, jos se koskee "kipeitä" ja "arkoja" aiheita, joita Vartiotorniseura ei uskalla ajatella:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/7aikaa/ - Markku_Meilo
>>Nykyään näkee tällä sivustolla harvoin asiallista keskustelua Jehovan todistajista,
Harmin paikka tosiaan.
>> he ovat rauhaa rakastavia ja pykivät lähestymään ihmisiä raamatun sanoman kanssa,
Rauhanrakastamisesta voi olla paria eri mielipuolta jos ottaa huomioon, että jehovantodistajien sanoman mukaan 99,9 % maapallon väestä tuhotaan ja ainoastaan he säilyvät elossa.
Mitä taas Raamatun sanomaan tulee, niin mikä on mielestäsi taho, jossa tuon nk. sanoman oikeellisuus tutkaillaan? Oletko sitä mieltä, että esimerkiksi 1914-raamatullisuusväite on todella Raamatun mukainen?
>> miksi jotkut suhtautuvat niin kielteisesti ja voi sanoa että usein hyvin panettelevasti jopa loukkaavasti kannanotoissaan,
Pidätkö Vartiotorniseutran valehtelun esilletuontia kielteisenä kannanottona vaiko panetteluna? Olisiko kyseisen valehtelun esilletuonnista pidättäydyttävä esimerkiksi siksi, että harhaanjohdetut voisivat jatkaa harhoissaan rauhallisina?
>>kun ja jos tämä saa aikaan keskustelua niin pohditaanpa rehellisesti mitä ja miten muu kanväestön parissa toimiva uskonto tekee ja mitä sen kannattajat tekevät, pykivätkö he saamaan aikaan myönteisyyttä, ilman vihantunteita,
Siis haluat suvaitsevuutta? Kun toisetkin, niin mekin, vai mitä? Et siis näe Vartiotorniseuraa muita parempina?
>>ole jonkin aikaa seurannut ja itsekin ottanut kantaa kskusteluihin nimimerkki "neitoni" edustaa asiallista keskutelijaa olipan sitten jt tai ei kun taas äää ja ööt ovat erimaata
Ko. nimimerkki on oiva esimerkki Vt-mielenhallinasta, pane ihmeessä paremmaksi ja vastaa huutoosi. - UM-raamatun sanomaa on muut...
Ja taas Jumala sanoo etta hanen sanastaan ei saa muuttaa piiruakaan!
- Vihaa
"mitä sen kannattajat tekevät, pykivätkö he saamaan aikaan myönteisyyttä, ilman vihantunteita"
JT:t ovat tunnettuja vihanlietsonnastaan muita uskontoja kohtaan
http://uk.youtube.com/watch?v=sWyp2umbuUo&eurl=http://www.jehovahs-witness.com/12/165283/1.ashx- Venäjältä
http://www.fsumonitor.com/stories/062608Russ2.shtml
Samaa vihanlietsontaa - Jehovan todistajien taholta.
Tämänkin Jehovan todistajat tulkitsevat "vainoksi", joka todistaa heidän olevan "ainoa oikea tosi uskonto". - yks vaan
Venäjältä kirjoitti:
Tämänkin Jehovan todistajat tulkitsevat "vainoksi", joka todistaa heidän olevan "ainoa oikea tosi uskonto".se minkä kukin tulkitsee vainoksi se määritellään wikipediassa seuraavasti:
Vaino on määrätietoista ja usein pitkäjännitteistä väärinkohtelua yhtä henkilöä tai ryhmää kohtaan toisen ryhmän toimesta. Yleisimmät vainoamisen muodot ovat uskonnollinen vaino ja etninen vaino. Näillä kahdella termillä on joitakin päällekkäisyyksiä, sillä uskonto on kulttuurin osa, joka voi muodostaa kuilun kahden ryhmän välille.
Yleisin skenaario on että enemmistöryhmä vainoaa vähemmistöryhmää, sillä päinvastainen on yleensä mahdotonta.lähde? Etelä-Afrikan rotuerottelua pidetään poikkeuksena säännölle. Enemmistöryhmät voivat herättää närkästystä ja tyytymättömyyttä alueilla, jossa he ovat paikallisesti vähemmistö. Etniseen enemmistöön kuuluvat henkilöt voivat kokea tai aistia vihamielisyyttä heitä kohtaan kulkiessaan laajalla vähemmistöalueella.
Vainoaminen on yksi henkisen väkivallan muoto.
Esm: Venäjällä ortodoksikirkon painostuksesta johtuu että monia isoja konventtitilaisuuksia on jouduttu perumaan koska viranomaiset ovat peruneet
sopimukset esm stadionien käytöstä, syitä on milloin mitäkin, ainut mitä "vainoojat" voivat tehdä on että joudutaan tekemään uusia järjestelyjä mutta työ jatkuu voimakkaana eteen päin. - mä vaan
Venäjältä kirjoitti:
Tämänkin Jehovan todistajat tulkitsevat "vainoksi", joka todistaa heidän olevan "ainoa oikea tosi uskonto".Nykyinen Venäjän presidentin puoliso tunnetaan tiedon mukaan yhdeksi voimakkaista vastustajista erityisesti Jehovan todistajien toimintaan liittyvässä asiassa ja tukien voimakkaasti ortodoksikirkkoa kirkon pyrkimyksissä vaikeuttaa todistajien työtä, mutta mikä voi estää Jt toimintaa
ks jt oli v 2007 keskimäärin 146377 henkilöä ja kasvua % 4, kun ajatellaan kasvua olojen vapautuessa vuonna 1991 oli julistajia vain 15987,joten mikä voi estää jt työn, tämä työ ei ole ihmisen vallassa yrittipä muut uskonnolliset tai poliittiset järjestöt mitä tahansa, tästä ja muista Jt;n liittyvissä asioissa saat lähimmästä Jt seurakunnasta tai aluueellasi käyvistä julistajilta - mä vaan
mä vaan kirjoitti:
Nykyinen Venäjän presidentin puoliso tunnetaan tiedon mukaan yhdeksi voimakkaista vastustajista erityisesti Jehovan todistajien toimintaan liittyvässä asiassa ja tukien voimakkaasti ortodoksikirkkoa kirkon pyrkimyksissä vaikeuttaa todistajien työtä, mutta mikä voi estää Jt toimintaa
ks jt oli v 2007 keskimäärin 146377 henkilöä ja kasvua % 4, kun ajatellaan kasvua olojen vapautuessa vuonna 1991 oli julistajia vain 15987,joten mikä voi estää jt työn, tämä työ ei ole ihmisen vallassa yrittipä muut uskonnolliset tai poliittiset järjestöt mitä tahansa, tästä ja muista Jt;n liittyvissä asioissa saat lähimmästä Jt seurakunnasta tai aluueellasi käyvistä julistajiltaTuossa oli vaan venäjän % mutta koko maailma v. 2007 julistajia 6691790 kasvua edellisvuoteen 3,1 % toimintaa organisoidusti 236 maassa julistamiseen he käyttivät maailman laajuisesti 1431761554 tuntia,
kun arvioidaan jotakin uskontoa mikä muu uskonto pystyy lähellekään samaan maailmanlaajuisesti. - Markku_Meilo
mä vaan kirjoitti:
Tuossa oli vaan venäjän % mutta koko maailma v. 2007 julistajia 6691790 kasvua edellisvuoteen 3,1 % toimintaa organisoidusti 236 maassa julistamiseen he käyttivät maailman laajuisesti 1431761554 tuntia,
kun arvioidaan jotakin uskontoa mikä muu uskonto pystyy lähellekään samaan maailmanlaajuisesti.>>mikä muu uskonto pystyy lähellekään samaan maailmanlaajuisesti.
Esimerkiksi helluntailaisten kasvu (8,1 %) pääsee jo aika lähelle, ellei jonkun mielestä mene ohikin:
http://www.religioustolerance.org/worldrel.htm - mä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
>>mikä muu uskonto pystyy lähellekään samaan maailmanlaajuisesti.
Esimerkiksi helluntailaisten kasvu (8,1 %) pääsee jo aika lähelle, ellei jonkun mielestä mene ohikin:
http://www.religioustolerance.org/worldrel.htmkerropa vähän missä laajuudessa he toimivat,
siis faktaa, mutua. - mä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
>>mikä muu uskonto pystyy lähellekään samaan maailmanlaajuisesti.
http://www.religioustolerance.org/worldrel.htmJt kasvu on mailmanlaajuisen työn tulosta, toisaalta % eivät tärkeitä vaan se työ mitä tehdään, ei määrällä vaan laadulla, on tietenkin eri eriasia mitä itsekukin arvostaa ja pitää arvossa,
Jt pitävät kiinni raamatun opetuksesta, ja pyrkivät toimimaan mahdollisimman tarkasti sen antamien määräysten ja toisaalta periaatteiden mukaan. huomioiden sen omassa elämässä, eli pyrkivät rehellisyyteen, eivät opettele tappamaan, pitävät korkeaa moraalia, tässä vain muutama, on tietenkin ykslöitä kuten kaikissa muissakin uskonnoissa jotka eivät pysy tai pysty siihen. - Markku_Meilo
mä vaan kirjoitti:
kerropa vähän missä laajuudessa he toimivat,
siis faktaa, mutua. mä vaan kirjoitti:
Jt kasvu on mailmanlaajuisen työn tulosta, toisaalta % eivät tärkeitä vaan se työ mitä tehdään, ei määrällä vaan laadulla, on tietenkin eri eriasia mitä itsekukin arvostaa ja pitää arvossa,
Jt pitävät kiinni raamatun opetuksesta, ja pyrkivät toimimaan mahdollisimman tarkasti sen antamien määräysten ja toisaalta periaatteiden mukaan. huomioiden sen omassa elämässä, eli pyrkivät rehellisyyteen, eivät opettele tappamaan, pitävät korkeaa moraalia, tässä vain muutama, on tietenkin ykslöitä kuten kaikissa muissakin uskonnoissa jotka eivät pysy tai pysty siihen.>>toisaalta % eivät tärkeitä vaan se työ mitä tehdään, ei määrällä vaan laadulla
Entisenä jehovantodistajana joudun huomauttamaan, että nyt puhut palturia, ja vieläpä todennäköisesti tiedostaen.
Kokemukseni kenttäilystä eivät heijasta minkään sortin tehokkuutta, vaan suorittamista ja raportoitavan hankkimista. Olin tietyllä tavalla pettynyt kun olin mukana erilaisissa porukoissa kenttäilemässä. Sieltä täältä muutamaa tavoiteltiin ja välimatkat pidettiin mahdollisimman pitkäkestoisina.
Sain itseasiassa joku kuukausi sitten todistaa tuon taas ihan käytännössä. Oltiin vaimon kanssa anopilla kastelemassa parvekekukkansa ja huomasin vastapäseen taloon löntystelevän jehovantodistajia kenttälaukut mukana. Toisen miehistä tunnistinkin. Autolla tulivat, kävivät yhdessä talon kolmesta rapuista, olivat rapussa sisällä 15-30 sekuntia ja häipyivät taas autollansa ties minne. Rapussa oli arviolta 12-15 asuntoa. Näin sitä pidetään huolta että toiminta tähtää tehokkuuteen, ei suinkaan määrään?- Markku_Meilo
mä vaan kirjoitti:
Jt kasvu on mailmanlaajuisen työn tulosta, toisaalta % eivät tärkeitä vaan se työ mitä tehdään, ei määrällä vaan laadulla, on tietenkin eri eriasia mitä itsekukin arvostaa ja pitää arvossa,
Jt pitävät kiinni raamatun opetuksesta, ja pyrkivät toimimaan mahdollisimman tarkasti sen antamien määräysten ja toisaalta periaatteiden mukaan. huomioiden sen omassa elämässä, eli pyrkivät rehellisyyteen, eivät opettele tappamaan, pitävät korkeaa moraalia, tässä vain muutama, on tietenkin ykslöitä kuten kaikissa muissakin uskonnoissa jotka eivät pysy tai pysty siihen.>>Jt pitävät kiinni raamatun opetuksesta,
Ei, vaan pitävät kiinni kulloinkin voimassa olevista Vt-seuran tulkinnoista. Kuten esimerkiksi läpikotaisin valheellinen 607 2520=1914 -opetus, joka on kuitenkin eräs liikkeen tukijaloista. Taikka kahdesta sukupolvinäkemyksestä, joita on kierrätetty molempia kahteen kertaan (puhumattakaan lukuisista pikkuviilauksista em. oppiin).
>> eli pyrkivät rehellisyyteen, eivät opettele tappamaan, pitävät korkeaa moraalia, tässä vain muutama, on tietenkin ykslöitä kuten kaikissa muissakin uskonnoissa jotka eivät pysy tai pysty siihen.
Millähän perusteella sitten voi olla parempi kuin kilpailevan uskontokunnan jäsen? - Repe-Pekka
mä vaan kirjoitti:
Jt pitävät kiinni raamatun opetuksesta, ja pyrkivät toimimaan mahdollisimman tarkasti sen antamien määräysten ja toisaalta periaatteiden mukaan. huomioiden sen omassa elämässä, eli pyrkivät rehellisyyteen, eivät opettele tappamaan, pitävät korkeaa moraalia, tässä vain muutama, on tietenkin ykslöitä kuten kaikissa muissakin uskonnoissa jotka eivät pysy tai pysty siihen.Näinhän te annatte ymmärtää.
Mitä ajatuksia sinussa herättää esim. tämä
Herramme Jeesuksen neuvo:
7. Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
Apt 1. - mä vaan
Repe-Pekka kirjoitti:
Näinhän te annatte ymmärtää.
Mitä ajatuksia sinussa herättää esim. tämä
Herramme Jeesuksen neuvo:
7. Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
Apt 1.niinpä ei ennustella, kaikki tulee aikanaan
kun Jumala näkee ajankohdan otolliseksi.
Vt seura sen paremmin kuin muutkaan eivät lähde määrittämään lopun hetkeä toki jokainen voi itse ajatella lähes mitä vaan, mutta sen verran mitä tuleman pitää on varmaa tämän asiain järjestelmän tuho tulee, vrt. Jerusalemin tuho v. 70 ,sodoman ja comorran tuho ja paljon muita. On kunkin asia päättää uskooko tähän vai ei mutta varoitettu on, ketään ei pakoteta pelastautumaan, mutta suodaan siihen mahdollisuus, samoin kestään ei väkisin tehdä Jt eikä kenenkään tarvitse olla Jt, jokainen tekee itse henkilökohtaisen ratkaisun, toki lähes kaikki uskonnot opettavat paremmasta, mutta mikä se parempi on? Valinnanvaraa on, mieti samalla kuka tai mikä opettaa mahdollisimman tarkkaan raamatun mukaan, lisäämättä tai poistamatta siitä. mä vaan kirjoitti:
niinpä ei ennustella, kaikki tulee aikanaan
Vt seura sen paremmin kuin muutkaan eivät lähde määrittämään lopun hetkeä toki jokainen voi itse ajatella lähes mitä vaan, mutta sen verran mitä tuleman pitää on varmaa tämän asiain järjestelmän tuho tulee, vrt. Jerusalemin tuho v. 70 ,sodoman ja comorran tuho ja paljon muita. On kunkin asia päättää uskooko tähän vai ei mutta varoitettu on, ketään ei pakoteta pelastautumaan, mutta suodaan siihen mahdollisuus, samoin kestään ei väkisin tehdä Jt eikä kenenkään tarvitse olla Jt, jokainen tekee itse henkilökohtaisen ratkaisun, toki lähes kaikki uskonnot opettavat paremmasta, mutta mikä se parempi on? Valinnanvaraa on, mieti samalla kuka tai mikä opettaa mahdollisimman tarkkaan raamatun mukaan, lisäämättä tai poistamatta siitä.>>niinpä ei ennustella, kaikki tulee aikanaan
Jaa ei ennustella vai? No mitä se tämä on:
"Jos olet nuori, niin sinun on myös tunnustettava se tosiasia, ettet ehdi tulla vanhaksi nykyisessä asiainjärjestelmässä. Miksi et? Koska kaikki Raamatun ennustusten täyttymyksen todisteet osoittavat, että tämä turmeltunut järjestelmä on saava loppunsa muutaman vuoden kuluessa. Jeesus ennusti siitä sukupolvesta, joka näki "viimeisten päivien" alun vuonna 1914: "Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." – Matt. 24:34. Niinpä jos olet nuori, et ehdi toteuttaa mitään tämän järjestelmän tarjoamaa elämänuraa."
(Herätkää! 8.9.1969 s.14)- mä vaan
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>toisaalta % eivät tärkeitä vaan se työ mitä tehdään, ei määrällä vaan laadulla
Entisenä jehovantodistajana joudun huomauttamaan, että nyt puhut palturia, ja vieläpä todennäköisesti tiedostaen.
Kokemukseni kenttäilystä eivät heijasta minkään sortin tehokkuutta, vaan suorittamista ja raportoitavan hankkimista. Olin tietyllä tavalla pettynyt kun olin mukana erilaisissa porukoissa kenttäilemässä. Sieltä täältä muutamaa tavoiteltiin ja välimatkat pidettiin mahdollisimman pitkäkestoisina.
Sain itseasiassa joku kuukausi sitten todistaa tuon taas ihan käytännössä. Oltiin vaimon kanssa anopilla kastelemassa parvekekukkansa ja huomasin vastapäseen taloon löntystelevän jehovantodistajia kenttälaukut mukana. Toisen miehistä tunnistinkin. Autolla tulivat, kävivät yhdessä talon kolmesta rapuista, olivat rapussa sisällä 15-30 sekuntia ja häipyivät taas autollansa ties minne. Rapussa oli arviolta 12-15 asuntoa. Näin sitä pidetään huolta että toiminta tähtää tehokkuuteen, ei suinkaan määrään?Tietosi ? Mutta suurin osa Jt kenttäillessä ei pompi kuin aropupu, kertomasi perusteella yksilöissä sekä paikallisissa tavoissa on eroa, ehkä silloisten ystäviesi hengellinen sekä moraalinen selkäranka ei ollut kunnossa, harmi että tuo käsitys on jäänyt päälle.
Yleensä kenttäillessä ei itsetarkoituksena ole tunnit, vaan JEESUKSEN OPETUSKÄSKYN NOUDATTAMINEN
ja sen että sydämen kylläisyydestä suu puhuu silloinkun näin ei edes aina muista minkä verran tunteja on tullut eli ilmoittaa vain sen minkä varmaksi tietää. - mä vaan
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>niinpä ei ennustella, kaikki tulee aikanaan
Jaa ei ennustella vai? No mitä se tämä on:
"Jos olet nuori, niin sinun on myös tunnustettava se tosiasia, ettet ehdi tulla vanhaksi nykyisessä asiainjärjestelmässä. Miksi et? Koska kaikki Raamatun ennustusten täyttymyksen todisteet osoittavat, että tämä turmeltunut järjestelmä on saava loppunsa muutaman vuoden kuluessa. Jeesus ennusti siitä sukupolvesta, joka näki "viimeisten päivien" alun vuonna 1914: "Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." – Matt. 24:34. Niinpä jos olet nuori, et ehdi toteuttaa mitään tämän järjestelmän tarjoamaa elämänuraa."
(Herätkää! 8.9.1969 s.14)sillä ei ole väliä onko nuori tai ei, pyrkii hankkimaan ravinnon, suoja ja vaatetuksen joka päivälle eli siinä on kaikki mitä tarvitaan,
jo se kestää niin olkoon niin mutta jos tulee pian niin parempi,mutta ehtii nukahtaa kuolemaan niin silloinkin on parempi kuin tämän saatanallisen maailman keskellä.Turhaan haaskaat aikaasi pohtimiseen "sukupolvesta" tai joiden yksilöiden ennustamista "lopun päivästä" Tälläinen pohtiminen ei kuulu anakaan Jt:lle, muut saa tehdä mitä haluavat mielensä kukuttamiseksi - Markku_Meilo
mä vaan kirjoitti:
niinpä ei ennustella, kaikki tulee aikanaan
Vt seura sen paremmin kuin muutkaan eivät lähde määrittämään lopun hetkeä toki jokainen voi itse ajatella lähes mitä vaan, mutta sen verran mitä tuleman pitää on varmaa tämän asiain järjestelmän tuho tulee, vrt. Jerusalemin tuho v. 70 ,sodoman ja comorran tuho ja paljon muita. On kunkin asia päättää uskooko tähän vai ei mutta varoitettu on, ketään ei pakoteta pelastautumaan, mutta suodaan siihen mahdollisuus, samoin kestään ei väkisin tehdä Jt eikä kenenkään tarvitse olla Jt, jokainen tekee itse henkilökohtaisen ratkaisun, toki lähes kaikki uskonnot opettavat paremmasta, mutta mikä se parempi on? Valinnanvaraa on, mieti samalla kuka tai mikä opettaa mahdollisimman tarkkaan raamatun mukaan, lisäämättä tai poistamatta siitä.>>Vt seura sen paremmin kuin muutkaan eivät lähde määrittämään lopun hetkeä
Itse asiassa Vt-seura on nimenomaan kuuluisa siitä, että jos jonkinsorttisia loppuja ja tuhoja on ihan vuosiluvuilla ennusteltu tapahtuvaksi vuoteen 1914 mennessä, vuonna 1915, 1918, 1920, 1925, 1951-1954, 1975, 1984, 1989, 1994 ja viime vuosituhannen vaihde.
Jokainen ennustus on ollut jullikka ja siksipä tällä vuosituhannella onkin käytössä ollut pelkkä pian.
>>mieti samalla kuka tai mikä opettaa mahdollisimman tarkkaan raamatun mukaan, lisäämättä tai poistamatta siitä.
Suurin ongelma on se, että yleisesti hyväksyttyä raamatunmukaisuutta ei ole olemassa. Ja jos Vartiotorniseuraa ajattelee, niin suoranainen valehtelu Raamatun sisällöstä jo yksin osoittaa missä Vartiotorniseura on menossa. mä vaan kirjoitti:
Tietosi ? Mutta suurin osa Jt kenttäillessä ei pompi kuin aropupu, kertomasi perusteella yksilöissä sekä paikallisissa tavoissa on eroa, ehkä silloisten ystäviesi hengellinen sekä moraalinen selkäranka ei ollut kunnossa, harmi että tuo käsitys on jäänyt päälle.
Yleensä kenttäillessä ei itsetarkoituksena ole tunnit, vaan JEESUKSEN OPETUSKÄSKYN NOUDATTAMINEN
ja sen että sydämen kylläisyydestä suu puhuu silloinkun näin ei edes aina muista minkä verran tunteja on tullut eli ilmoittaa vain sen minkä varmaksi tietää.>>Tietosi ?
Jaa mitä?
>>ehkä silloisten ystäviesi hengellinen sekä moraalinen selkäranka ei ollut kunnossa, harmi että tuo käsitys on jäänyt päälle.
Puhut kenttäilystä ja jehovantodistajuudesta korulausein, kuten jehovantodistajan pitääkin. Se ei kuitenkaan vastaa todellisuutta. Kenttäilyn tehottomuus ja raportointikeskeisyys ei ole kiinni paikallisista tavoista tai niiden eroista. Jehovantodistajuuden suorituskeskeisyys vie toiminnasta aidon innokkuuden, ja se näkyy varsinkin niissä maissa joissa toimintaa on ollut kauan, ja joissa jehovantodistajat alkavat olla jo toisen tai kolmannen polven jehovantodistajia.
Yleisesti ottaen Jeesuksen lähetyskäskyn noudattamisen aitous ja innokkuus uupuu täysin. Kyse on vain suorittamisesta ja statuksensa ylläpitämisestä seurakunnassa- mä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
Tuo "etelän murteella" ole sivusto ei kielitaidoltani ole parasta mahdollista, mutta jos pysytään tässä kotoisessa suomen kielessä, sitä suurin osa ymmärtää suomessa
mä vaan kirjoitti:
sillä ei ole väliä onko nuori tai ei, pyrkii hankkimaan ravinnon, suoja ja vaatetuksen joka päivälle eli siinä on kaikki mitä tarvitaan,
jo se kestää niin olkoon niin mutta jos tulee pian niin parempi,mutta ehtii nukahtaa kuolemaan niin silloinkin on parempi kuin tämän saatanallisen maailman keskellä.Turhaan haaskaat aikaasi pohtimiseen "sukupolvesta" tai joiden yksilöiden ennustamista "lopun päivästä" Tälläinen pohtiminen ei kuulu anakaan Jt:lle, muut saa tehdä mitä haluavat mielensä kukuttamiseksi>>Tälläinen pohtiminen ei kuulu anakaan Jt:lle, muut saa tehdä mitä haluavat mielensä kukuttamiseksi
Jos et huomannut niin lainauksenihan oli Herätkäästä, käsitykseni mukaan se on jehovantodistajien julkaisema lehti. Lainauksessa myös kerrottiin tosiasiana, että loppu tulee muutaman vuoden päästä (vuonna 1969) ja että sen aikaiset nuoret eivät ehdi kouluttautumaan.- mä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Vt seura sen paremmin kuin muutkaan eivät lähde määrittämään lopun hetkeä
Itse asiassa Vt-seura on nimenomaan kuuluisa siitä, että jos jonkinsorttisia loppuja ja tuhoja on ihan vuosiluvuilla ennusteltu tapahtuvaksi vuoteen 1914 mennessä, vuonna 1915, 1918, 1920, 1925, 1951-1954, 1975, 1984, 1989, 1994 ja viime vuosituhannen vaihde.
Jokainen ennustus on ollut jullikka ja siksipä tällä vuosituhannella onkin käytössä ollut pelkkä pian.
>>mieti samalla kuka tai mikä opettaa mahdollisimman tarkkaan raamatun mukaan, lisäämättä tai poistamatta siitä.
Suurin ongelma on se, että yleisesti hyväksyttyä raamatunmukaisuutta ei ole olemassa. Ja jos Vartiotorniseuraa ajattelee, niin suoranainen valehtelu Raamatun sisällöstä jo yksin osoittaa missä Vartiotorniseura on menossa.Hengellinen sokeus on ikävä asia,
Jospa Meilo pistäis likoon jotain omasta uskonnosta kun olet niin kärkäs puuttumaan juuri Jt uskontoon ja heidän käsityksiin, eli katsoppas missä seisot ja kenet olet näkevinäsi peilistä näet juuri sen josta riittäisi puhuttavaa mutta jos onkin niin hävettävää ettei ilkeä tai halua edes keskustella,
Koska hengellinen ymmärrys raamatun mukaaan selviytyy lopun aikana niin käsitys niin on myös opetukseen liittyvä valo ja ymmärrys lisääntynyt jos haluat tietää niin ole rehellinen itsellesi ja pyydä lisätietoa jt srk:lta, niin tokkopa käyttäisit itsekään niitä vaatteita joita käytit lapsena, eli ymmärrys vaatteiden mallista muodosta ja koosta on sinullekin selkeentynyt vuosien saatossa tässä vain se ero Jt ovat kasvaneet raamatun syvällisen opetuksen kautta ja näin saaneet uutta valoa ja ymmärrystä - selviytuja
mä vaan kirjoitti:
Hengellinen sokeus on ikävä asia,
Jospa Meilo pistäis likoon jotain omasta uskonnosta kun olet niin kärkäs puuttumaan juuri Jt uskontoon ja heidän käsityksiin, eli katsoppas missä seisot ja kenet olet näkevinäsi peilistä näet juuri sen josta riittäisi puhuttavaa mutta jos onkin niin hävettävää ettei ilkeä tai halua edes keskustella,
Koska hengellinen ymmärrys raamatun mukaaan selviytyy lopun aikana niin käsitys niin on myös opetukseen liittyvä valo ja ymmärrys lisääntynyt jos haluat tietää niin ole rehellinen itsellesi ja pyydä lisätietoa jt srk:lta, niin tokkopa käyttäisit itsekään niitä vaatteita joita käytit lapsena, eli ymmärrys vaatteiden mallista muodosta ja koosta on sinullekin selkeentynyt vuosien saatossa tässä vain se ero Jt ovat kasvaneet raamatun syvällisen opetuksen kautta ja näin saaneet uutta valoa ja ymmärrystäKyllähän tässä keskustelua tuli, meilo ja tiuku oli kuuluvimmat kellot, en tiedä mitä he edustavat vai edustavatako mitään mutta hajatietoa on, missä kunnossa lie oma pesä kun toisen pesässä löytyy arvosteltavaa, vanha sanonta "hyvä kello kaus kuuluu mutta huono vielä kauemmas" se nähtiin kommenteissa
- mä vaan
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Tietosi ?
Jaa mitä?
>>ehkä silloisten ystäviesi hengellinen sekä moraalinen selkäranka ei ollut kunnossa, harmi että tuo käsitys on jäänyt päälle.
Puhut kenttäilystä ja jehovantodistajuudesta korulausein, kuten jehovantodistajan pitääkin. Se ei kuitenkaan vastaa todellisuutta. Kenttäilyn tehottomuus ja raportointikeskeisyys ei ole kiinni paikallisista tavoista tai niiden eroista. Jehovantodistajuuden suorituskeskeisyys vie toiminnasta aidon innokkuuden, ja se näkyy varsinkin niissä maissa joissa toimintaa on ollut kauan, ja joissa jehovantodistajat alkavat olla jo toisen tai kolmannen polven jehovantodistajia.
Yleisesti ottaen Jeesuksen lähetyskäskyn noudattamisen aitous ja innokkuus uupuu täysin. Kyse on vain suorittamisesta ja statuksensa ylläpitämisestä seurakunnassaTOTUUS ON KATSOJAN SILMISSÄ, kun on "vanha" katse ehkä se on hämärtynyt kohdallasi, samaa koskee kokemaasi totuutta, eikä lauseissa ole mitää koristelua, se vain on näin
- Markku_Meilo
mä vaan kirjoitti:
Tuo "etelän murteella" ole sivusto ei kielitaidoltani ole parasta mahdollista, mutta jos pysytään tässä kotoisessa suomen kielessä, sitä suurin osa ymmärtää suomessa
Amerikanuskontojen tuntemuksessa kyseisen synnyinmaan kielen tuntemus on hyvä avu. Sinun lienee sammutettava tiedonjanoasi vaikka tällä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Helluntaiherätys
Ja hakemalla löytänet lisää. selviytuja kirjoitti:
Kyllähän tässä keskustelua tuli, meilo ja tiuku oli kuuluvimmat kellot, en tiedä mitä he edustavat vai edustavatako mitään mutta hajatietoa on, missä kunnossa lie oma pesä kun toisen pesässä löytyy arvosteltavaa, vanha sanonta "hyvä kello kaus kuuluu mutta huono vielä kauemmas" se nähtiin kommenteissa
>>Kyllähän tässä keskustelua tuli, meilo ja tiuku oli kuuluvimmat kellot, en tiedä mitä he edustavat vai edustavatako mitään mutta hajatietoa on
Jaa että keskustelupalstalla, jonka tarkoitus on ylläpitää keskustelua tulisi olla hiljaa? Miksi pitää aina olla edustamassa jotain? Eikö keskustelu sinällään riitä?
>>missä kunnossa lie oma pesä kun toisen pesässä löytyy arvosteltavaa
Entinen jehovantodistaja tietää mistä puhuu, se aiheuttaa vt-seuran mielenhallinnassa oleville jehovantodistajille hyvin paljon, hyvin ymmärrettävästi hermoja raastavia tilanteita. Kun oma Ainoana Oikeana Totuutena pidetty maailmankatsomus kyseenalaistetaan, siinä ei usein fundamentalistiseen ajatteluun mieltyneen henkilön maltti ja objektiivisuus riitä alkua pidemmälle.mä vaan kirjoitti:
TOTUUS ON KATSOJAN SILMISSÄ, kun on "vanha" katse ehkä se on hämärtynyt kohdallasi, samaa koskee kokemaasi totuutta, eikä lauseissa ole mitää koristelua, se vain on näin
>>TOTUUS ON KATSOJAN SILMISSÄ
Niinpä. Jehovantodistaja ei näe vt-seuran ennustelleen epäraamatullisesti loppua, vaikka jehovantodistajalle esitetään lainaus vt-seuran kirjallisuudesta, jossa se kirjoittaa tosiasiana ettei kuusikymmentäluvun nuoret ehdi kouluttautumaan ennen loppua.
>>eikä lauseissa ole mitää koristelua, se vain on näin
Kaikkeahan voi aina kirjoitella palstoille, mutta turha se on asian käytännössä kokenutta yrittää pissiä silmään. Ei onnistu. Kertomani perustuu omakohtaiseen ja koettuun faktaan.- Markku_Meilo
mä vaan kirjoitti:
Hengellinen sokeus on ikävä asia,
Koska hengellinen ymmärrys raamatun mukaaan selviytyy lopun aikana niin käsitys niin on myös opetukseen liittyvä valo ja ymmärrys lisääntynyt jos haluat tietää niin ole rehellinen itsellesi ja pyydä lisätietoa jt srk:lta, niin tokkopa käyttäisit itsekään niitä vaatteita joita käytit lapsena, eli ymmärrys vaatteiden mallista muodosta ja koosta on sinullekin selkeentynyt vuosien saatossa tässä vain se ero Jt ovat kasvaneet raamatun syvällisen opetuksen kautta ja näin saaneet uutta valoa ja ymmärrystä>>Hengellinen sokeus on ikävä asia,
Totta, valheetkin ovat helposti totuutta silloin kun kriittisyys on vaimennettu.
>>Jospa Meilo pistäis likoon jotain omasta uskonnosta
En tunnusta mitään uskontoa.
>> kun olet niin kärkäs puuttumaan juuri Jt uskontoon ja heidän käsityksiin,
Tämä valehteleva Vartiotorniseura on ainoa kultti, jonka voin sanoa tuntevani. Ellet ole havainnut, niin Vartiotorniseuran ulkopuolella on vapaus esittää näkemyksiään.
>>eli katsoppas missä seisot ja kenet olet näkevinäsi peilistä näet juuri sen josta riittäisi puhuttavaa mutta jos onkin niin hävettävää ettei ilkeä tai halua edes keskustella,
Eikös nyt pysyttäisi Vartiotorniseurassa, ihan palstan aiheen mukaisesti.
>>Koska hengellinen ymmärrys raamatun mukaaan selviytyy lopun aikana niin käsitys niin on myös opetukseen liittyvä valo ja ymmärrys lisääntynyt
Älä viitsi selitellä, oppeja käännellään pakon sanelemana. Ymmärrys ei ole lisääntynyt, vaan vanhoja oppeja kaivetaan naftaliinista.
>>jos haluat tietää niin ole rehellinen itsellesi ja pyydä lisätietoa jt srk:lta,
Samat valheet saisin seurakunnasta, samoja julkaisuja hekin lukevat.
>> Jt ovat kasvaneet raamatun syvällisen opetuksen kautta ja näin saaneet uutta valoa ja ymmärrystä
No kun näin ei ole, tutki vaikka hiljan vaihdetun sukupolvinäkemyksen historiaa. Siitä on kaksi versiota, jotka molemmat ovat olleet voimassa kaksi kertaa. Room. 13 esivaltoja on vaihdeltu vallattomasti, Jeesusta on palautettu kaksi kertaa ja nyt ensimmäinen kerta halutaan saattaa valehtelulla unhoon.
Kun tunnut niin puolustelevan Vartiotorniseuran oppien raamatullisuutta, niin mennään kerrankin asiaan. Esitä vaikka Raamatulliset perusteet Vartiotorniseuran eräälle perusopille, siis:
-Että Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.
-Että nämä seitsemän aikaa tarkoittaisivat kirjaimellista seitsemää vuotta.
-Että nämä vuodet eivät olisi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia, vaan ovat profeetallisia vuosia.
-Että nämä 2520 päivää soveltuisivat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys.
-Että tässä mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä laskettaisiin yksi vuosi päivää kohden.
-Että näin laskettu 2520 vuoden jakso olisi alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin. - Markku_Meilo
selviytuja kirjoitti:
Kyllähän tässä keskustelua tuli, meilo ja tiuku oli kuuluvimmat kellot, en tiedä mitä he edustavat vai edustavatako mitään mutta hajatietoa on, missä kunnossa lie oma pesä kun toisen pesässä löytyy arvosteltavaa, vanha sanonta "hyvä kello kaus kuuluu mutta huono vielä kauemmas" se nähtiin kommenteissa
>>en tiedä mitä he edustavat vai edustavatako mitään
Ei haittaa jos haluaa keskustella asioista eikä henkilöistä.
>> missä kunnossa lie oma pesä kun toisen pesässä löytyy arvosteltavaa,
Miten ihmeessä Vartiotorniseura voisi olla kaiken arvostelun yläpuolella, paitsi tietysti omasta mielestään? - neitoni
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Tietosi ?
Jaa mitä?
Yleisesti ottaen Jeesuksen lähetyskäskyn noudattamisen aitous ja innokkuus uupuu täysin. Kyse on vain suorittamisesta ja statuksensa ylläpitämisestä seurakunnassatuo ei piä paikkaansa.Sulla ei oo voinu alunperinkään olla sydän oikein mitä Jehova hakee.IHMISIÄ KARSITAAN POIS.Vilpittömät jää jäljelle
Kukaan ei tiiä kuka se on,mut valehtelu,ylpeys ja iva ei auta asiaa
- joo.
nimimerkki "neitoni" edustaa asiallista keskutelijaa olipan sitten
-Ja höpöhöpö. Mielestäni palstan epäasiallisimpia keskustelijoita. Ei ota kantaa käsiteltäviin asioihin vaan yleensä haukkuu toisia keskustelijoita.- neitoni
hihat pala vähä kaikilla välillä...uskonpa etten oo ollenkaan pahimmasta päästä
- neitoni
sori,oon ihan liian hätänen ja tahtoosormet hypellä ajatustenkin jo eellä.Sulla on hyviä kannanottoja,kiitän vielä niistä.Hali :)
- pohtinut
viimeiset 15 v miksi,lapseni on hylännyt minut.äitinsä vain koska en halua kuulua järjestöön ja en hyväksy mielen manipulointia,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5211640- 641186
- 62881
- 62874
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18857- 79785
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101776- 30707
- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701