Ateismin satoa os.2

Ex-ateisti

Oli ilahduttavaa lukea älykäiden ihmisten nostavan yhteisöllisyyden yhdeksi tärkeimmistä arvoista, mitä ihmisten kanssakäymisessä on. Esimerkiksi pääministeri Vanhanen puhui yhteisölisyyden puolesta.

Palstalla vaikuttaa monta ateistia, jotka kirjoittelevat siitä, että tietty yhteisölisyys täytyisi hylätä, jos huomaa yhteisössä olevan jotakin mätää, tai kaikki yhteisössä ei ole 100% totta.

Yllättäen yhteisöllisyys on nostettu mielenterveyden yhdeksi tärkeimmästä tukipilareista.

Tätä palstalla kirjoittavien, sanotaan nyt heitä vaikka meilolaisiksi, niin he eivät tätä hyväksy.
Meilolaisuuden luojan Meilon kirjoituksissa on takavuosina suoraan sanottu, että Jehovantodistajayhteisöllisyys on moraalisesti väärin, koska Jehovantodistajissa on valehdeltu.
Meilolaiset kirjoittajat vaativat yksilön hylkäämään yhteisönsä, koska siihen kuuluminen on moraalitonta, joidenkin tapahtumien vuoksi.

Meilolainen narsistinen individualismi, lähtee omista tarpeista syyllistäen yhteisön jäseniä kollektiivisesti. Meilolainen narsistinen individualismi, ei tunnista ihmisten yhteisöllisyyden kaipuuta. Meilolainen narsistinen individualismi on itsekästä, kirjoittajan omasta vihasta kumpuavaa.

Väitän, että suuri osa Jehovantodistajista nauttii seurakuntansa yhteisöllisyydestä, joka tukee ihmisen mielenterveyttä. Juuri tämä yhteisöllisyys on mielenterveyden ehkä tärkeinpiä tukipilareita, siis kuulun joukkoon, johonkin viiteryhmään.

Meilolainen narsistinen individualismi on (ateistinen) oppikokonaisuus, joka voidaan tiivistää: Hylkää puolisosi, seurakuntasi, ystäväsi, koska jotkin vuodet opissa eívät täsmää.

Meilolainen narsistinen individualismi, vihaa empatiaa, yhteisöllisyytä ja uskollisuustta.

43

1603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syneus(m)

Vaikka kannatan "yhteisöllisyyttä", ei minun tarvitse silti alkaa minkään valehtelevan huuhaalahkon, kuten Jt:t jäseneksi. Jt-lahkosta on viimeaikoina kuulunut ikäviä uutisia mitä erilaisimmista tragedioista, noista voi lukea mm. Aaac:n sivuilta(sinne laitetut kertomukset jehovien hirmuteoista ovat lähtöisin mm. uutissivuilta).

• Ex-ateisti

Aika meilolainen vastaus.

minä minä minä minä minä minä minä

Jehovantodistajissa on miljoonia yksilöitä, jotka ovat tyytyväisiä Jehovantodistaja yhteisöllisyyteen.

Heitä meilolaisuus syyllistää.

• Syneus(m)
        Ex-ateisti kirjoitti:

Aika meilolainen vastaus.

minä minä minä minä minä minä minä

Jehovantodistajissa on miljoonia yksilöitä, jotka ovat tyytyväisiä Jehovantodistaja yhteisöllisyyteen.

Heitä meilolaisuus syyllistää.

totaalista paskaa. Etkö itse kykene huomaamaan miten tyhmä olet.

• >>Palstalla vaikuttaa monta ateistia, jotka kirjoittelevat siitä, että tietty yhteisölisyys täytyisi hylätä, jos huomaa yhteisössä olevan jotakin mätää, tai kaikki yhteisössä ei ole 100% totta.

Jehovantodistajuudessa yhteisö jättää sen joka huomaa yhteisön järjestön kusettavan. Onkin hyvin yleinen virhekäsitys - varsinkin jehovantodistajien keskuudessa - että entiset jehovantodistajat jättäisivät yhteisönsä järjestelmällisesti. Haukkasit avauksellasi suomeksi sanottuna paskaa.

>>Meilolaiset kirjoittajat vaativat yksilön hylkäämään yhteisönsä, koska siihen kuuluminen on moraalitonta, joidenkin tapahtumien vuoksi.

Ei todellakaan vaadi. Yhteisön järjestön valheellisen opin levittämistä ja tuon yhteisön perusteettomia epäinhimillisiä toimintatapoja toki kannattaa aina miettiä tarkkaan, oli yhteisö tai järjestö mikä tahansa.

>>Väitän, että suuri osa Jehovantodistajista nauttii seurakuntansa yhteisöllisyydestä, joka tukee ihmisen mielenterveyttä.

Tuon valossa on omituista että jehovantodistajien keskuudessa on vähintään yhtä paljon, jos ei enemmänkin mielenterveydellisiä ongelmia kuin 'muualla'.

>>Juuri tämä yhteisöllisyys on mielenterveyden ehkä tärkeinpiä tukipilareita, siis kuulun joukkoon, johonkin viiteryhmään.

Tuo saattaa jopa pitää paikkaansa. Jotta yhteisöllisyydellä olisi tuollainen vaikutus yksilöön, on yhteisön oltava edes puoliksi terve ja jonka hedelmät ovat niin ikään terveitä. Jehovantodistajuudessa näin ei ole. Siksipä esimerkiksi erilaiset harrastukset toimivat yksilön positiivisena yhteisönä tuhatmäärin parempana vaihtoehtona kuin valehteleva ja mätä uskonnollinen järjestö, joka edellyttää jäseniltään suorittamista järjestölle.

>>Meilolainen narsistinen individualismi, vihaa empatiaa, yhteisöllisyytä ja uskollisuustta.

Sen lisäksi, ettei tuollaista käsitettä ole olemassa, ei se pitäisi paikkaansa vaikka sellainen olemassa olisikin. Jotta tuollaisen analyysin voi tehdä, tulisi ensin todella tietää jotain henkilöistä joista analysoi. Purkauksesi henkilöä kohtaan kertookin enemmän omista aggressioistasi kuin meidän, joilla ei ole pakottavaa tarvetta uskoa todistamattomaan yliluonnolliseen ja pelätä sitä.

• Ex-ateisti.

On se kumma, kun sinä et ymmrrä.

Kirjoitin ihmisista, jotka ovat tyytyväisiä Jehovantodistajuuteen, mutta joutuvat kohtaamaa meilolaisen narsistisen individualismin. Siis ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä yhteisöönsä, mutta joiden pitäisi tehdä ratkaisuja, koska vuosiluvat eivät täsmää tai joku jossainpäin lähes 7-miljoonaista populaa tekee väärin..

Neuvo sinulle, lue, mieti ja vastaa vasta sen jälkeen.

En hyökkää Meiloa vastaan, vaan meilolaista oppirakennelmaa vastaan.

• monenlaista!
        Ex-ateisti. kirjoitti:

Kirjoitin ihmisista, jotka ovat tyytyväisiä Jehovantodistajuuteen, mutta joutuvat kohtaamaa meilolaisen narsistisen individualismin. Siis ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä yhteisöönsä, mutta joiden pitäisi tehdä ratkaisuja, koska vuosiluvat eivät täsmää tai joku jossainpäin lähes 7-miljoonaista populaa tekee väärin..

Mikä on sinun mielestä Meilolainen oppirakennelma?.
        Palstaa seuranneena, Meilon ns "oppirakennelma", (tieto) on suoraa VT-seuran materiaalista otettu.

• Ex-ateisti
        monenlaista! kirjoitti:

Mikä on sinun mielestä Meilolainen oppirakennelma?.
        Palstaa seuranneena, Meilon ns "oppirakennelma", (tieto) on suoraa VT-seuran materiaalista otettu.

>>Mikä on sinun mielestä Meilolainen oppirakennelma?.

• Syneus(m)
        Ex-ateisti kirjoitti:

Noin kirjoitti pedofiilien sujelulahkon kuin myös lapsien tappolahkon kannattaja(verensiirtokielto)

• neitoni

sanopa mistä niin päättelet et JT on eniten mielenterveysongelmia ? Sehän on vain sun ajatus,koska haluat aatella niin ja joitakin tunnet. Paljonko täs maailmas olikaan ihmisiä,no so what.joka tapaukses JT kärsii eniten...etkö tajua jo itekin miten tyhmä oot

• mitä.....
        Ex-ateisti kirjoitti:

• Ex-ateisti. kirjoitti:

>>On se kumma, kun sinä et ymmrrä.

Kiitos samoin.

>>Kirjoitin ihmisista, jotka ovat tyytyväisiä Jehovantodistajuuteen, mutta joutuvat kohtaamaa meilolaisen narsistisen individualismin. Siis ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä yhteisöönsä, mutta joiden pitäisi tehdä ratkaisuja, koska vuosiluvat eivät täsmää tai joku jossainpäin lähes 7-miljoonaista populaa tekee väärin..

Samahan se minulle (ja varmasti monille muillekin) olisi jos asiaan ei liittyisi juuri tuon kummempaa. Mutta kun siihen liittyy jäsenten kiristämistä sosiaalisilla suhteilla, kyseenalaistamisen ja kritiikin kieltämistä edelleen kiristämällä, entisten jäsenten demonisoiminen, heistä valehtelu ja ylimielinen asenne kaikkia muita ihmisiä kohtaan, niin on aiheellista kysyä tuollaisen yhteisön suosittelemisesta esim. juuri mielenterveyden edistämiseksi.

>>Neuvo sinulle, lue, mieti ja vastaa vasta sen jälkeen.

Näin teen parhaani mukaan. Kun ei ole vt-seuran laseja päässä, se on helpompaa. Koittaisit joskus, voisit sisäistää sen mitä sinulle yritetään hyvää tarkoittaen tähdentää.

>>En hyökkää Meiloa vastaan, vaan meilolaista oppirakennelmaa vastaan.

Jollaista ei ole olemassakaan. Jos ei nyt sitten valinnanvapautta ja omaa ajattelua sekä objektiivisuutta sellaiseksi lasketa.

• Johanneksen_poika

>>Väitän, että suuri osa Jehovantodistajista nauttii seurakuntansa yhteisöllisyydestä, joka tukee ihmisen mielenterveyttä

Mistä johtuu lukuisat itsemurhat jehovantodistajien seurakunnissa? Onko tämä "yhteisöllisyys" epäonnistunut?

Itse tunsin kolme veljeä samasta seurakunnasta, jotka tekivät itsemurhan. Kun ajattelee, että seurakunnassa on keskimäärin ehkä 100 jäsentä, kolme itsemurhaa 20 vuoden aikavälillä on aika paljon, varsinkin sarjassa "hengellinen paratiisi".

Miksi "yhteisöllisyys" ei toimi aidosti jehovantodistajien keskuudessa?

• Ex-ateisti

Miksi vastaisin sinun henkilökohtaisiin käsityksiin?

Minulle riittää tieto siitä, että miljoonat ovat tyytväisiä Jehovantodistaja yhteisöllisyyteen, mutta en sanonut, että kaikki ovat.

• Johanneksen_poika
        Ex-ateisti kirjoitti:

Minulle riittää tieto siitä, että miljoonat ovat tyytväisiä Jehovantodistaja yhteisöllisyyteen, mutta en sanonut, että kaikki ovat.

>>Miksi vastaisin sinun henkilökohtaisiin käsityksiin?

Ei se ole henkilökohtainen käsitys vaan julma totuus. Kolme itsemurhaa on traagista. Omaiset kärsivät niistä edelleen.

>>Minulle riittää tieto siitä, että miljoonat ovat tyytväisiä Jehovantodistaja yhteisöllisyyteen

Mitä arvelet, riittikö se näille kolmelle valitettavaan tragediaan päätyneille? Riittääkö se heidän perheenjäsenilleen? Onko orpo tai leski onnellinen tämän yhteisöllisyyden tasosta?

Mitäpä ajattelet, onko Jumala tyytyväinen tällaiseen kehitykseen?

• Ex-ateisti
        Johanneksen_poika kirjoitti:

Ei se ole henkilökohtainen käsitys vaan julma totuus. Kolme itsemurhaa on traagista. Omaiset kärsivät niistä edelleen.

>>Minulle riittää tieto siitä, että miljoonat ovat tyytväisiä Jehovantodistaja yhteisöllisyyteen

Mitä arvelet, riittikö se näille kolmelle valitettavaan tragediaan päätyneille? Riittääkö se heidän perheenjäsenilleen? Onko orpo tai leski onnellinen tämän yhteisöllisyyden tasosta?

Aivan toivotonta!

Siis jos joku on tyytyväinen Jehovantodistajuuteen, niin hänen täytyisi hylätä Jehovantodistaja yhteisöllisyys, koska sinunkaltaisilla on ongelmia tai vuosiluvut eivät täsmää.

En väitä, että kaikki olisivat onnellisia Jehovantodistajayhteisössä, mutta sitä avaus ei koskenut.

Se, että tivaat minulta vastauksia asioihin, joita en tunne on lapsellista.

• neitoni

ittensä,usko tai oli uskomatta

• Johanneksen_poika
        Ex-ateisti kirjoitti:

Aivan toivotonta!

Siis jos joku on tyytyväinen Jehovantodistajuuteen, niin hänen täytyisi hylätä Jehovantodistaja yhteisöllisyys, koska sinunkaltaisilla on ongelmia tai vuosiluvut eivät täsmää.

En väitä, että kaikki olisivat onnellisia Jehovantodistajayhteisössä, mutta sitä avaus ei koskenut.

>>Aivan toivotonta!

Mikä on toivotonta? Alat mennä paniikkiin. Niin paniikinomaisia ovat vastauksesi.

>>koska sinunkaltaisilla on ongelmia tai vuosiluvut eivät täsmää.

Miten vedät tähän nyt "minunkaltaiseni"? Huomaa, että en ole edes ateisti. :) Kerro, mitä "ongelmia" minulla on? Miten vuosiluvut liittyvät minuun?

>>En väitä, että kaikki olisivat onnellisia Jehovantodistajayhteisössä

Annat kuitenkin ymmärtää, että jehovantodistajien keskuudessa ei juuri ongelmia olisi, ja jos ongelma joskus ilmaantuu, niin henkilö ei olekaan JT, vai miten se meni?

Sitä paitsi, eikö 3 itsemurhaa samassa noin 100 julistajan seurakunnassa noin 20 vuoden aikana ole melko paljon? Eikö se ole jopa paljon enemmän kuin keskimäärin Suomessa?

>>Se, että tivaat minulta vastauksia asioihin, joita en tunne on lapsellista.

Tämä on keskustelupalsta, ja jos sinä väität jotain, mikä omien kokemusteni ja tietojen mukaan ei ole totta, niin enkö saa kysyä asiaa sinulta? Miksi en saa kyseenalaista "tietojasi"? Miksi se on "lapsellista"?

Et ehkä ymmärrä tässä yhteydessä koko asian ydintä. Jos Jehovan todistajienkin keskuudessa tapahtuu kauheuksia, eikö olisi rehellistä myöntää, etteivät Jehovan todistajat ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin muutkaan? Miksi pitää väkisin pitää valheellista illuusiota yllä, että Jehovan todistajilla olisi joku "hengellinen paratiisi", jossa he nauttisivat suuremmasta onnellisuudesta kuin muut?

Jehovan todistajilla on vähintään saman verran mielenterveysongelmia kuin muulla väestöllä, ja ehkä jopa enemmän. Jehovan todistajien avioliitot päättyvät yhtä usein eroon kuin muunkin väestön. Jehovan todistajien "yhteisöllisyys" romahtaa saman tien, kun joku tekee kysymyksiä tai "syyllistyy ajatusrikokseen".

Jos jehovantodistajien tuottama "hedelmä" on myös huonoa, millainen on se "puu", joka sitä tuottaa? Onko Järjestö hyvä sillä mittarilla mitattuna, minkä Raamattu tällaisiin tilanteisiin antaa:

(Matteus 7:16-20)  – –Ei kai orjantappuroista kerätä viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? 17 Samoin jokainen hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää, mutta jokainen mätä puu tuottaa mätää hedelmää; 18 hyvä puu ei voi kantaa mätää hedelmää eikä mätä puu tuottaa hyvää hedelmää. 19 Jokainen puu, joka ei tuota hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Niinpä siis heidän hedelmistään te tunnette heidät.

Mitä ajattelet, kaadetaanko tämä Vartiotorniseura-puukin lähiaikoina ja heitetäänkö se tuleen? Mitä "hedelmät" ennustavat?

PS. Älä nyt aivan paniikkiin mene selvien tosiasioiden edessä. Sinun on vain uskallettava katsoa tosiasioita silmiin. Sen jälkeen on johtopäätösten aika. Toivottavasti voit olla rehellinen edes itsellesi.

• Johanneksen_poika
        neitoni kirjoitti:

Ja siksi Vartiotorniseuran "hedelmä" ei ole yhtään sen parempaa kuin "maailman ihmisten" hedelmä.

• En mä yhtään

ihmettele,että sellaista siellä tapahtuu.Tiedän mäkin yhden sisaren,joka yritti itsemurhaa.Samoin tiedän erään veljen,joka teki itsemurhan.Jehovan todistajilla on ainakin yksi asia,joka aiheuttaa mielenterveysongelmia.Siellä kaikki perustuu vain suorittamiseen.Paljoa ei ole merkitystä sillä,oletko hyvä ihminen.Jos suorittaminen ei ole jatkuvaa ja tuloksellista,joutuu muiden hylkäämäksi.Lehdissä jatkuvasti annetaan erilaisia ohjeita,miten eri tilanteissa olevia ihmisiä pitää karttaa ja syrjiä.Sitä sitten sanotaan hengelliseksi paratiisiksi.Sairasta.

• Johanneksen_poika
        En mä yhtään kirjoitti:

ihmettele,että sellaista siellä tapahtuu.Tiedän mäkin yhden sisaren,joka yritti itsemurhaa.Samoin tiedän erään veljen,joka teki itsemurhan.Jehovan todistajilla on ainakin yksi asia,joka aiheuttaa mielenterveysongelmia.Siellä kaikki perustuu vain suorittamiseen.Paljoa ei ole merkitystä sillä,oletko hyvä ihminen.Jos suorittaminen ei ole jatkuvaa ja tuloksellista,joutuu muiden hylkäämäksi.Lehdissä jatkuvasti annetaan erilaisia ohjeita,miten eri tilanteissa olevia ihmisiä pitää karttaa ja syrjiä.Sitä sitten sanotaan hengelliseksi paratiisiksi.Sairasta.

Valitettavasti se menee juuri noin useiden kohdalla. Jatkuvaa suorittamista. Enemmän ja enemmän. Ennätyksiä. Mikään ei riitä. Tuo jatkuu ja jatkuu ajan hämärään asti. Kaikki eivät ymmärrä hellittää. Kaikki eivät jaksa. Monet palavat loppuun. Niitä "oikeita" ystäviä on yllättävän vähän, jos vaikeuksia tulee. Ihminen jää yksin. Hän tuntee jatkuvaa riittämättömyyden tunnetta. Hän ei tunne kuuluvan tuohon(kaan) joukkoon. Helposti pullosta tulee läheisin ystävä. Ja pilleristä jokapäiväinen tuttava. Mieli on turtana. Kaikki näyttää synkältä.

Mutta hei... onhan siihen ratkaisu.

Ja mustiin pukeutunut vierasjoukku mutustelee pullaa ja kahvia allapäin. Miksi emme huomanneet ajoissa? ...

• On 7 miljoonaa,
        Ex-ateisti kirjoitti:

Aivan toivotonta!

..Mutta silloinhan kiinalaiset ovat ehdottomasti oikeassa olevin järjestelmä; Kohta puolitoista miljardia ihmistä on ihan eri suuruusluokan popula, kuin joku jenkkilahko;

• salaisuus?
        neitoni kirjoitti:

montako sinä tunnet..(tunnustat tietäväsi)

• salaisuus?
        Ex-ateisti kirjoitti:

tyytyväisyden...minä en ainakaan ollut onnellinen Jt....mietippä sitä.

• neitoni

>>Aivan toivotonta!

Mikä on toivotonta? Alat mennä paniikkiin. Niin paniikinomaisia ovat vastauksesi.

>>koska sinunkaltaisilla on ongelmia tai vuosiluvut eivät täsmää.

Miten vedät tähän nyt "minunkaltaiseni"? Huomaa, että en ole edes ateisti. :) Kerro, mitä "ongelmia" minulla on? Miten vuosiluvut liittyvät minuun?

>>En väitä, että kaikki olisivat onnellisia Jehovantodistajayhteisössä

Annat kuitenkin ymmärtää, että jehovantodistajien keskuudessa ei juuri ongelmia olisi, ja jos ongelma joskus ilmaantuu, niin henkilö ei olekaan JT, vai miten se meni?

Sitä paitsi, eikö 3 itsemurhaa samassa noin 100 julistajan seurakunnassa noin 20 vuoden aikana ole melko paljon? Eikö se ole jopa paljon enemmän kuin keskimäärin Suomessa?

>>Se, että tivaat minulta vastauksia asioihin, joita en tunne on lapsellista.

Tämä on keskustelupalsta, ja jos sinä väität jotain, mikä omien kokemusteni ja tietojen mukaan ei ole totta, niin enkö saa kysyä asiaa sinulta? Miksi en saa kyseenalaista "tietojasi"? Miksi se on "lapsellista"?

Et ehkä ymmärrä tässä yhteydessä koko asian ydintä. Jos Jehovan todistajienkin keskuudessa tapahtuu kauheuksia, eikö olisi rehellistä myöntää, etteivät Jehovan todistajat ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin muutkaan? Miksi pitää väkisin pitää valheellista illuusiota yllä, että Jehovan todistajilla olisi joku "hengellinen paratiisi", jossa he nauttisivat suuremmasta onnellisuudesta kuin muut?

Jehovan todistajilla on vähintään saman verran mielenterveysongelmia kuin muulla väestöllä, ja ehkä jopa enemmän. Jehovan todistajien avioliitot päättyvät yhtä usein eroon kuin muunkin väestön. Jehovan todistajien "yhteisöllisyys" romahtaa saman tien, kun joku tekee kysymyksiä tai "syyllistyy ajatusrikokseen".

Jos jehovantodistajien tuottama "hedelmä" on myös huonoa, millainen on se "puu", joka sitä tuottaa? Onko Järjestö hyvä sillä mittarilla mitattuna, minkä Raamattu tällaisiin tilanteisiin antaa:

(Matteus 7:16-20)  – –Ei kai orjantappuroista kerätä viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? 17 Samoin jokainen hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää, mutta jokainen mätä puu tuottaa mätää hedelmää; 18 hyvä puu ei voi kantaa mätää hedelmää eikä mätä puu tuottaa hyvää hedelmää. 19 Jokainen puu, joka ei tuota hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Niinpä siis heidän hedelmistään te tunnette heidät.

Mitä ajattelet, kaadetaanko tämä Vartiotorniseura-puukin lähiaikoina ja heitetäänkö se tuleen? Mitä "hedelmät" ennustavat?

PS. Älä nyt aivan paniikkiin mene selvien tosiasioiden edessä. Sinun on vain uskallettava katsoa tosiasioita silmiin. Sen jälkeen on johtopäätösten aika. Toivottavasti voit olla rehellinen edes itsellesi.

kaikilla paineita ja eri elän tilanteita,eikä tietty kukaan oo täydellinen.Koko ajatushan lähti siitä et joku täällä kehtas sanoa JT olevan eniten mielenterveys ongelmia mikä oli täysin hatusta vedetty.Moni luopio ei osaa keskustella objektiivisesti oman tilanteensa takia ja heitetään herjaa ja puuta heinää

• cybo-ceronimo-cabriel-61

//Oli ilahduttavaa lukea älykäiden ihmisten nostavan yhteisöllisyyden yhdeksi tärkeimmistä arvoista, mitä ihmisten kanssakäymisessä on. Esimerkiksi pääministeri Vanhanen puhui yhteisölisyyden puolesta.//

- Ihminen on lauma-eläin

//Palstalla vaikuttaa monta ateistia, jotka kirjoittelevat siitä, että tietty yhteisölisyys täytyisi hylätä, jos huomaa yhteisössä olevan jotakin mätää, tai kaikki yhteisössä ei ole 100% totta.//

- Jos vain yhteisöllisyydestä olisikin kyse, mutta kun te puhutte "totuudestanne" ja "ainoasta oikeasta jumalan järjestöstä" ja pidätte yhteisöänne koossa näillä määreillä ja niiden johdannaisilla, eli tosi'asiassa pelolla ---> ystävien,perheen tai kaiken tämän menettämisestä elämän lisäksi.

//Yllättäen yhteisöllisyys on nostettu mielenterveyden yhdeksi tärkeimmästä tukipilareista.//

- Niin ja tätä te käytätte häikäilemättömästi hyväksenne.

//Tätä palstalla kirjoittavien, sanotaan nyt heitä vaikka meilolaisiksi, niin he eivät tätä hyväksy.//

- Kuka oikeamielinen voisikaan hyväksyä kiristystä,uhkailua,tai eristystä, jotta "yhteisöllisyys" säilyisi.

//Meilolaisuuden luojan Meilon kirjoituksissa on takavuosina suoraan sanottu, että Jehovantodistajayhteisöllisyys on moraalisesti väärin, koska Jehovantodistajissa on valehdeltu.
      Meilolaiset kirjoittajat vaativat yksilön hylkäämään yhteisönsä, koska siihen kuuluminen on moraalitonta, joidenkin tapahtumien vuoksi.//

- On kyse valinnoista, onko ihmisten seura,suosio tärkeämpää kuin totuudellisuus?
      Eikös Mestarikin sanonut arvollisikseen ne, jotka tarpeen vaatiessa jättävät, tai tapauksessanne joutuvat jättämään jopa perheensä?

//Väitän, että suuri osa Jehovantodistajista nauttii seurakuntansa yhteisöllisyydestä, joka tukee ihmisen mielenterveyttä. Juuri tämä yhteisöllisyys on mielenterveyden ehkä tärkeinpiä tukipilareita, siis kuulun joukkoon, johonkin viiteryhmään.//

- Totta kai, jos sillä asialla mitä yhteisö edustaa ei ole yksilölle mitään väliä, voihan sitä viihtyä vaikka martta kerhossa.
      On paljon erillaisia arveluttavia porukoita joiden jäsenistö "tykkää" olla yhdessä mm. helvetin enkelit niminen poika-kerho.
      Samanlaisen tuon poika-kerhon kanssa jt:sakista tekee eroamisen vaikeus, aina on seuraamuksia kun liittyy porukkaan, eroaminen ei siis vapaahtoista enää liittymisen jälkeen.

//Meilolainen narsistinen individualismi on (ateistinen) oppikokonaisuus, joka voidaan tiivistää: Hylkää puolisosi, seurakuntasi, ystäväsi, koska jotkin vuodet opissa eívät täsmää.
      Meilolainen narsistinen individualismi, vihaa empatiaa, yhteisöllisyytä ja uskollisuustta.//

- Meilosta viis, mutta oikeamieliset ja totuudelliset ihmiset ja etsijät eivät voi olla uskollisia valheelle, tai tehdä älyllistä itsemurhaa perheen, tai puhumattakaan kaverien vuoksi.

• neitoni

kiitos,kirjotit tosi suoraan ja naulan kantaan

• Pierua

Koko pataljoona.

• Johanneksen_poika

>>kirjotit tosi suoraan ja naulan kantaan

Kyllä se vaikuttaa siltä, että kaveri löi vasaralla peukaloon eikä naulan kantaan ja nyt valittaa ja voivottaa tuskissaan. :)

• Ex-ateisti

>>kirjotit tosi suoraan ja naulan kantaan

Kyllä se vaikuttaa siltä, että kaveri löi vasaralla peukaloon eikä naulan kantaan ja nyt valittaa ja voivottaa tuskissaan. :)

Ei toki, vaan noudatan raamatun periaatetta, että en heitä helmiä sioille.

Koko ilta tässä menisi meilolaisten kanssa juupas eipäs väittelyssä, mutta kun tarpeellisen määrän vastauksia on antanut, niin lukijat voivat tehdä omat johtopäätökset.

>>Kyllä se vaikuttaa siltä, että kaveri löi vasaralla peukaloon eikä naulan kantaan ja nyt valittaa ja voivottaa tuskissaan. :)

• Ex-ateisti

Kiitos arvostan tukeasi!

• neitoni
        Ex-ateisti kirjoitti:

Kiitos arvostan tukeasi!

kuin myös sinulle,Sori tosiaan ku naputtelen näppäimiä liian tihiään ja ajatus mennee jo kaukana.mut tarkotus hyvä

• PoterO

Kansallissosialistisen yhteisöllisyyden ansiosta murhattiin mm. miljoonia juutalaisia.

Logiikkasi mukaan kaikkien olisi ollut kunniakasta ja jopa suotavaa nauttia tuosta yhteisöllisyydestä. Mitä nyt joistakin moraalisista kysymyksistä tai epäkohdista? Niiden muistelijathan ovat vain moraalittomia individualisteja, jotka ovat valmiita hylkäämään läheisensä milloin tahansa.

• Ex-ateisti

>>Yhteisö koostuu ihmisistä, joilla on yhteinen päämäärä tai mielenkiinnon kohde. Yhteisön toiminta on usein kaksisuuntaista ja sisältää antamisen ja saamisen periaatteen. Hyvin toimiva yhteisö antaa jäsenilleen enemmän kuin jos jokainen sen jäsen toimisi erikseen yhteisen päämäärän saavuttamiseksi.>Yhteisöjä voidaan luokitella niiden keston ja jäsenyyden kiinteyden perusteella. Institutionaalisten yhteisöjen jäsenyys, kuten perheen. kunnan ja valtion, kestää yleensä koko eliniän. Yksilö liittyy niihin syntyessään automaattisesti. Institutionaalisten yhteisön jäsenillä ei useinkaan ole samankaltaisia tavoitteita muiden jäsenten kanssa. Institutionaalisista yhteisöistä erotaan vain harvoin, vaikka tämä onkin teoriassa mahdollista.

• Johanneksen_poika
        Ex-ateisti kirjoitti:

>>Yhteisö koostuu ihmisistä, joilla on yhteinen päämäärä tai mielenkiinnon kohde. Yhteisön toiminta on usein kaksisuuntaista ja sisältää antamisen ja saamisen periaatteen. Hyvin toimiva yhteisö antaa jäsenilleen enemmän kuin jos jokainen sen jäsen toimisi erikseen yhteisen päämäärän saavuttamiseksi.>Yhteisöjä voidaan luokitella niiden keston ja jäsenyyden kiinteyden perusteella. Institutionaalisten yhteisöjen jäsenyys, kuten perheen. kunnan ja valtion, kestää yleensä koko eliniän. Yksilö liittyy niihin syntyessään automaattisesti. Institutionaalisten yhteisön jäsenillä ei useinkaan ole samankaltaisia tavoitteita muiden jäsenten kanssa. Institutionaalisista yhteisöistä erotaan vain harvoin, vaikka tämä onkin teoriassa mahdollista.

>>Kansallissosialistinen valtio, ei ollut yhteisö, josta voitiin erota.

Niin, ja Jehovan todistajista voi erota noin vain. Ja kaikki tervehtivät iloisesti edelleen. :)

• Yhteisön määritelmä.

>>Kansallissosialistinen valtio, ei ollut yhteisö, josta voitiin erota.

Niin, ja Jehovan todistajista voi erota noin vain. Ja kaikki tervehtivät iloisesti edelleen. :)

Pekalo kipeänä?

No, tuossa poteron esityksessä oli vain se vika, että maailmassa on selkeästi rikollisia yhteisöjä, mutta en tiedä länsimaata, joka olisi nimennyt Jehovantodistajia rikolliseksi yhteisöksi.

Ranskakin muistaakseni puhuu vaarallisesta lahkosta, ei rikollisesta yhteisöstä.

>>Niin, ja Jehovan todistajista voi erota noin vain. Ja kaikki tervehtivät iloisesti edelleen. :)>Yhteisö koostuu ihmisistä, joilla on yhteinen päämäärä tai mielenkiinnon kohde.

• Yhteisön määritelmä. kirjoitti:

Pekalo kipeänä?

No, tuossa poteron esityksessä oli vain se vika, että maailmassa on selkeästi rikollisia yhteisöjä, mutta en tiedä länsimaata, joka olisi nimennyt Jehovantodistajia rikolliseksi yhteisöksi.

Ranskakin muistaakseni puhuu vaarallisesta lahkosta, ei rikollisesta yhteisöstä.

>>Niin, ja Jehovan todistajista voi erota noin vain. Ja kaikki tervehtivät iloisesti edelleen. :)>Yhteisö koostuu ihmisistä, joilla on yhteinen päämäärä tai mielenkiinnon kohde.

>>No, tuossa poteron esityksessä oli vain se vika, että maailmassa on selkeästi rikollisia yhteisöjä, mutta en tiedä länsimaata, joka olisi nimennyt Jehovantodistajia rikolliseksi yhteisöksi.

No, tuossa sinun esityksessäsi on vain se vika, että jehovantodistajuus ei ole vertailukelpoinen kaikkien maailman yhteisöjen kanssa, jotta tuloksesi olisi pätkääkään vakavasti otettava. Jos olisit reilusti vertaillut muihin uskontoihin yhteisöinä, asiasta voisi jopa keskustella. Vertailusi kun käy samalla tyhjäpäisellä logiikalla myös helluntalaisuuden, mormonismin, luterilaisuuden ja tuhannen muun uskonnon puolustamiseen.

• Ex-ateisti
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>No, tuossa poteron esityksessä oli vain se vika, että maailmassa on selkeästi rikollisia yhteisöjä, mutta en tiedä länsimaata, joka olisi nimennyt Jehovantodistajia rikolliseksi yhteisöksi.

No, tuossa sinun esityksessäsi on vain se vika, että jehovantodistajuus ei ole vertailukelpoinen kaikkien maailman yhteisöjen kanssa, jotta tuloksesi olisi pätkääkään vakavasti otettava. Jos olisit reilusti vertaillut muihin uskontoihin yhteisöinä, asiasta voisi jopa keskustella. Vertailusi kun käy samalla tyhjäpäisellä logiikalla myös helluntalaisuuden, mormonismin, luterilaisuuden ja tuhannen muun uskonnon puolustamiseen.

Jos juttuni eivät ole vakavasti otettavia, niin sinun on varmasti varsin helppoa ohittaa ne.

Toki olet vain yksi juttujeni arvioija, mutta uskon meilolaisten raivosta päätellen esittäväni varsin hyvää tekstiä. Toki kimpussani on muitakin, kuin meilolaiset, myös jotkin jumalaan uskovat, ovat muodostaneet palstalla epäpyhän liiton meilolaisten kanssa ja käyvät sotaansa Saatana panettelija sokaisemana.

• Ex-ateisti kirjoitti:

Jos juttuni eivät ole vakavasti otettavia, niin sinun on varmasti varsin helppoa ohittaa ne.

Toki olet vain yksi juttujeni arvioija, mutta uskon meilolaisten raivosta päätellen esittäväni varsin hyvää tekstiä. Toki kimpussani on muitakin, kuin meilolaiset, myös jotkin jumalaan uskovat, ovat muodostaneet palstalla epäpyhän liiton meilolaisten kanssa ja käyvät sotaansa Saatana panettelija sokaisemana.

>>Jos juttuni eivät ole vakavasti otettavia, niin sinun on varmasti varsin helppoa ohittaa ne.

Olet oikeassa. Ne edustavat kuitenkin niin yksisilmäistä elämänkatsomusta että niiden jälkeen on hyvä palautella sinua tänne todellisuuteen.

>>Toki olet vain yksi juttujeni arvioija, mutta uskon meilolaisten raivosta päätellen esittäväni varsin hyvää tekstiä.

Jos et ole vielä huomannut, niin mitä enemmän joku keskustelija on vieraantunut todellisuudesta, sitä enemmän henkilöä yritetään havahduttaa siihen. Tällä palstalla se vielä korostuu, koskapa vt-seuran luoma illuusio Ainoasta Oikeasta Totuudesta sokaisee ihmisen, kuten kulteissa on tapana käydä. Siksi näihin mustavalkoisiin avauksiisi ja kommentteihisi satelee vastauksia.

Maailma ei ole mustavalkoinen vaikka jehovantodistajat ja monet muut fundamentalistiset ja epäinhimilliset tahot siitä sellaista kuinka yrittäisivät muokata - onneksi!

• PoterO
        Ex-ateisti kirjoitti:

Viestini tarkoitus oli ainoastaan osoittaa käyttämäsi logiikan virheellisyys. Esittämääsi logiikkaa ei korjaa sen kätkeminen 'yhteisön' käsitteen monenlaisien määritelmien taakse.

Myös esittämistäsi institutionaalisista yhteisöistä voi erota ja niiden harjoittamia vääryyksiä vastaan taistella. Natsi-Saksasta voidaan esimerkkinä mainita mm. evankelis-luterilainen pappi ja teologi Dietrich Bonhoeffer; hänet hirtettiin natsien toimesta.

Jehovan todistajista eroava taas joutuu kokemaan sosiaalisen kuoleman.

• Lisäksi
        PoterO kirjoitti:

Viestini tarkoitus oli ainoastaan osoittaa käyttämäsi logiikan virheellisyys. Esittämääsi logiikkaa ei korjaa sen kätkeminen 'yhteisön' käsitteen monenlaisien määritelmien taakse.

Myös esittämistäsi institutionaalisista yhteisöistä voi erota ja niiden harjoittamia vääryyksiä vastaan taistella. Natsi-Saksasta voidaan esimerkkinä mainita mm. evankelis-luterilainen pappi ja teologi Dietrich Bonhoeffer; hänet hirtettiin natsien toimesta.

Jehovan todistajista eroava taas joutuu kokemaan sosiaalisen kuoleman.

..Mikään ns, Institutionaalinen yhtisö, vaan pakkovallalla kaapattiin institututionaaninen yhteisö , ja pakotettiin osaksi Hitlerin perustamaa Nsdpa; puoluetta;
        Natsit eivät, vastoin käsitystä, nousseet valtaan demokraattisesti,vaan natsit nimittivät valtaantuloaan mm, nimellä "Machtergreifung;"

• koo.koo

Tiedätkös edes sitä, mitä nimmarisi ateisti-sana tarkoittaa? Etpä taida, kunhan vaan wc-seuran käskyläisenä riekut täällä netissä.

• MITÄS JT TEKEE

hylkäävät vaikka omat lapsensa järjestönsä vuoksi

• vellit sekaisin

>>>Yllättäen yhteisöllisyys on nostettu mielenterveyden yhdeksi tärkeimmästä tukipilareista.Väitän, että suuri osa Jehovantodistajista nauttii seurakuntansa yhteisöllisyydestä, joka tukee ihmisen mielenterveyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      465
      1351
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1126
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      852
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      815
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      757
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      100
      723
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      704
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      681
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      677
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      62