Vastapainoa

Luopioitten sivuille

9

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neitoni

näin se on :)) Kiitos

• koo.koo

Suomessa on onneksi uskonvapaus. Sen ovat saaneet aikaiseksi menneet polvet; laki on alunperin vuodelta 1922, ja uusittu 2003. Tämä on hieno asia Suomessa. Muualla mm. näin:

Uskonnonvapauden huonoiten toteuttavat maat 2007 (Open Doors)

1. Pohjois-Korea 2. Saudi-Arabia 3. Iran 4. Somalia 5. Maldivit 6. Jemen 7. Bhutan 8. Vietnam 9. Laos 10. Afghanistan 11. Uzbekistan 12. Kiina 13. Eritrea 14. Turkmenistan 15. Comoros 16. Tšetšenia 17. Pakistan 18. Egypti 19. Myanmar (Burma) 20. Sudan (Muslimienemmistöinen pohjoisosa) 23. Irak 19. Azerbaisan 20. Brunei 21. Kuuba 22. Marokko 23. Qatar 26. Libya 27. Nigeria (Pohjoinen) 28. Djibouti 29. Intia 30. Sri Lanka 31. Algeria 32. Mauritania 33. Marokko 34. Tajikistan 35. Turkki 36. Oman 37. Etiopia (muslimialueet) 38. Yhdistyneet Arabi Emiratit 39. Kuwait 40. Jordan 41. Indonesia 42. Valko-Venäjä 43. Kolumbia 44. Bangladesh 45. Syyria 46. Tunisia 47. Kenia (koillisen muslimialueet) 48. Nepal 49. Meksiko (Etelä) 50. Bahrain.

Kävin aikoinaan armeijan, ja vannoin sotilasvalan. Rauhan aikana -jota on nyt Suomessa kestänyt hämmästyttävät 64 vuotta- ei valalla ole oikeastaan konkreettista merkitystä, mutta kriisitilanteessa on.
      Vaikka inhoankin syvästi uskonnollisten lahkojen toimintaa ja satuilua, olisin omalta osaltani todennäköisesti kuitenkin aika neutraalisti puolustanut niitäkin. Sir Winston Churchill'in sanoja mukaellen: Vastustan lähes kaikkea mitä (uskikset) sanovat, mutta olisin puolustanut täysillä heidän oikeuttaan puhua ja harjoittaa uskontoaan.

• neitoni

ku armeijaa ei käyny.Englanti,Irlanti,Saksa,Ruotsi,Norja,Islanti ja hitto kaikki Euroopan maat suo uskonnonnon vapauden,mitä sitä Suomen äykkäpäiden pittää lähtee barrikaadeedeille moisen asian takia.Se on maailmanlaaluinen asia.Ei ikää kertonu ja mikä oli syy

• Jefta`
        neitoni kirjoitti:

ku armeijaa ei käyny.Englanti,Irlanti,Saksa,Ruotsi,Norja,Islanti ja hitto kaikki Euroopan maat suo uskonnonnon vapauden,mitä sitä Suomen äykkäpäiden pittää lähtee barrikaadeedeille moisen asian takia.Se on maailmanlaaluinen asia.Ei ikää kertonu ja mikä oli syy

Minä sano että kaikki jotka eivä usko JEHOVA JUMALA ova ruikkuperseittä homoja ! näin sano HERRA JESUS j PYHÄ HENGKI !! Sinäki kookoo hasta psaka! Kyllä minä tietää , mitä on olla katrvialla kun ei saa jälkiruoka sunnutaina. Tämä imihisoikeuksiemn poljenta on otdela tapahtunut suomesa. seoli saatanan aikan saamaa !

• neitoni kirjoitti:

>>Tiuku oli niin miestä ku armeijaa ei käyny.

Niin katsos kun jehovantodistajat eivät saa käydä armeijaa. Siksikin valitsin siviilipalveluksen.

>>Ei ikää kertonu ja mikä oli syy

Et kysynyt.

Mitä mä nyt oisin ollut, joku 22 vee kun sivarin kävin. Syy on kai aika selvä: jehovantodistajat eivät saa suorittaa asepavelusta. Siviilipalveluksen jehovantodistajat voivat halutessaan suorittaa.

• Itse Jehova
        Jefta` kirjoitti:

Minä sano että kaikki jotka eivä usko JEHOVA JUMALA ova ruikkuperseittä homoja ! näin sano HERRA JESUS j PYHÄ HENGKI !! Sinäki kookoo hasta psaka! Kyllä minä tietää , mitä on olla katrvialla kun ei saa jälkiruoka sunnutaina. Tämä imihisoikeuksiemn poljenta on otdela tapahtunut suomesa. seoli saatanan aikan saamaa !

Taivaasta hukuttaa sinut tuli ja raesateella!

• neitoni
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Tiuku oli niin miestä ku armeijaa ei käyny.

Niin katsos kun jehovantodistajat eivät saa käydä armeijaa. Siksikin valitsin siviilipalveluksen.

>>Ei ikää kertonu ja mikä oli syy

Et kysynyt.

Mitä mä nyt oisin ollut, joku 22 vee kun sivarin kävin. Syy on kai aika selvä: jehovantodistajat eivät saa suorittaa asepavelusta. Siviilipalveluksen jehovantodistajat voivat halutessaan suorittaa.

tulihan se sieltä.Toki ikä tiietetään ku kerrot minä vuonna kävit sivarin.Eihän sitten Mauno Koiviston oo kenenkään tarvinnu mennä linnaan lusimaan,siks kysyin.

• neitoni kirjoitti:

tulihan se sieltä.Toki ikä tiietetään ku kerrot minä vuonna kävit sivarin.Eihän sitten Mauno Koiviston oo kenenkään tarvinnu mennä linnaan lusimaan,siks kysyin.

>>Eihän sitten Mauno Koiviston oo kenenkään tarvinnu mennä linnaan lusimaan,siks kysyin.

Mitä sitten? Siviilipalvelus on jehovantodistajille täysin sallittua, vai vieläkö piipität vastaan?

• neitoni

musiikista,puheista ja kokemuksista.Kaiken huipuks sai vielä Veikon lisäks kuulla vanhan,tosi eläväisen ja ystävällisen veljen kokemuksia,joka oli kauan Ugandas lähetystyst. vaimonsa kans,en tiiä mis ovat ny tienraivaajina.Mun entiset ystävät pariskunta on ollu kohta 30v.Kolumbias ja semmonen yhteensattuma et tulivat kesäks lomalle keski-suomeen ja eiköhän mun vanhempiin törmänny kokoukses.jatkovat matkaa sinne takas.Tikkurilan jälkeen.Äiti onnessaan ruokki ne ku aina ennenkin sata vuotta sitte :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      520
      1608
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1176
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      872
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      871
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      847
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      776
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe