Evankelistan siunaus on ikuinen

Eroe

Jumala kutsuu ihmisiä tehtäviinsä, ja hän myös valitsee heidät. Jokaiselle uskovalla on oma tehtävä, eikä kenenkään tehtävä ole aina istua penkissä puhujan iloksi ja kulissiksi.
Jeesusta seurasi joukko naisia jotka palvelivat häntä varoillaan.

Kun ihminen vastaa myöntävästi Jumalan kutsuun, hän tekee hyvin. Sen jälkeen on syytä kertoa vanhemmistolle kutsustaan, joka on todennäköisesti laitettu jo merkille. Vanhemmisto tutkii asiaa ja tarkkailee vielä kutsun saanutta. Sitten tehdään asiasta päätös. Voi kulua jonkin aikaa, ja vanhemmiston päätöksen jälkeen evankelista siunataan tehtäväänsä. Myös valtakunnallisesti talvipäivillä siunataan aina uudet työntekijät.
Kokeneet Jumalan miehet voivat siunata vielä erikseen kun niin kokevat. Evankelista tarvitsee aina esirukousta, koska työ on yhteinen.

Hän alkaa saamaan seurakunnalta ja ehkä Sisälähetykseltä
kannatusta. Se ei ole koskaan suuri. Kilometrikorvaukset tiettyyn rajaan asti ja puhujapalkkiot seurakunnista on sitä;
työmies on palkkansa ansainnut.

Raha tai palkka ei tee koskaan evankelistaa!

Jumalan kutsu kuitenkin säilyy, ja hän vie tässäkin tapauksessa asiansa päätökseen:

Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iänkaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
Hänen olkoon valta aina ja iänkaikkisesti! Aamen.
1Piet.5:6-7 - [33/38] käännös.

Sillä Jumala ei armolahjojansa, eikä kutsumistansa kadu.
Room.11:29 -[33/38] käännös.

26

934

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todé

Nykyään pyritään siihen, että evankelistan työstä maksetaan about "TES:n mukaan". Ei reilusti alle minimipalkan, kuten naisevankelistoille aikoinaan maksettiin.

• kommentoi!

Maailmanmielinen ja melkein luopio ja vielä nainen, ja kuvittelee, että hänellä on lupa oikaista miesevankelistaa! Mikä röyhkeys!

• todé
        kommentoi! kirjoitti:

Maailmanmielinen ja melkein luopio ja vielä nainen, ja kuvittelee, että hänellä on lupa oikaista miesevankelistaa! Mikä röyhkeys!

trollaati trollaaaaaaaaa. Halloweenin vaikutusta sielläkin?

• Eroe

Totta on mitä sanoit, ja olen kerrankin samaa mieltä kanssasi. Eihän ennen naisevankelista saanut välttämättä edes palkkaa. Vasta aikojen kuluttua vanhemmisto alkoi pohtia;
        kannattaisiko alkaa jotain maksaa. Ja yleensä se maksu oli mitätön, jos ei evankelista ollut erityisen valovoimainen.

Naiselle kuuluu sama palkka tuosta kuin miehelle!

• todé
        Eroe kirjoitti:

Totta on mitä sanoit, ja olen kerrankin samaa mieltä kanssasi. Eihän ennen naisevankelista saanut välttämättä edes palkkaa. Vasta aikojen kuluttua vanhemmisto alkoi pohtia;
        kannattaisiko alkaa jotain maksaa. Ja yleensä se maksu oli mitätön, jos ei evankelista ollut erityisen valovoimainen.

Naiselle kuuluu sama palkka tuosta kuin miehelle!

olisi ollut miesvaltaisesta porukasta, eivät "kannatukset" olisi jääneet niin olemattomiksi. Se naisen euro...

• Eroe
        todé kirjoitti:

olisi ollut miesvaltaisesta porukasta, eivät "kannatukset" olisi jääneet niin olemattomiksi. Se naisen euro...

Jumalan sana ei muutu eikä päivity. Ennen se vain tulkittiin väärin monessa kohden. Eilen kuulin yhdestä maalaisseurakunnasta, jossa nainen ei saa lukea edes Raamattua kokouksessa ääneen.
        Tuollainen tappaa kaiken hengellisen toiminnan.

Niilo Yli-Vainio itki vasta evankeliumintyöhön lähdettyään kesken vanhemmiston kokouksen liiterissä. Osataan sitä todé miestäkin hioa ja lujaa.

Nim. Kokemusta on.

• kahvinhimo
        kommentoi! kirjoitti:

Ihan täytyy kysyä että millainen on "melkein luopio"? Luopio-marjaa syytettiin viinin nautiskelusta mutta mistä melkein luopiota syytetään? Ylensyömisestäkö?

Millähän tavoin evankelistan luopious ilmenee? Entä millainen kohtalo on luopioevankelistalla?

• Ei himoja
        kahvinhimo kirjoitti:

Ihan täytyy kysyä että millainen on "melkein luopio"? Luopio-marjaa syytettiin viinin nautiskelusta mutta mistä melkein luopiota syytetään? Ylensyömisestäkö?

Millähän tavoin evankelistan luopious ilmenee? Entä millainen kohtalo on luopioevankelistalla?

vaan hallinnassa olevia haluja.

• merim.raimo

kaikki ne uskovat jotka haluavat olla "avoimia Kristus kirjeitä" ympärillään oleville lähimmäisilleen. ;)

• ML213

Evankelistan siunaus on ikuinen
      ----

Mutta onko asia noin. Tunnen evankelistoja, jotka ovat luopuneet uskostaan.Jumalan puolelta tietenkin kaikki on kunnossa, jos ihminen ei luovu uskostaan.

• Eroe

Lue mitä laitoin aloitukseen Roomalaiskirjestä.

Onhan jopa lähetystyöntekijäkin kääntynyt muslimiksi, ehkä naiskauneus ja ajallisuus vei voiton.

• päättää kuka saa uskoa Jeesukseen ja kellä on ikuinen pelastusvarmuus ja kuka voi kertoa Jumalasta.

Onkohan tuo helluntailainen oppi?

• Eroe

Kyllä minä olen evankelista ja sitä kutsumusta en anna pois.

Ollaan aina nyt jonkun veljen kanssa välillä oltu ostoskeskuksissa todistelemassa. On menty vaan kahville, ja siinä on kohta joku tuttu uskomaton tullut ja kokous on alkanut.

Minusta sinulle voisi sopia sama asia,
      mitä olet itse siitä mieltä?

Ps. Miksi otit viestisi pois?

• ajattelin että mun viesti oli tyhmä. "Penkissä istuminen on tylsää". Mitä niistä kokouksista tulisi jos saarnaa ei pidettäisi.
        Musta on kirjoitettu tällä palstalla vähän ikävään sävyyn ja en tiedä enää kannattaako mun kirjoitella mitään.
        Joskus muinoin minusta ajateltiin evankelistaa. Baptistien 10-vuotisjuhlassa asiaa puitiin, että jos minut voisi virkaan laittaa kun tein niitä hommia muutenkin.
        Sattui vaan niin että tuli ero ja aloin seurustella ja niin mut erotettiin koko seurakunnasta.
        Kyllä minusta lähetyskäsky kuuluisi kaikille eikä vain evankelistoille.

• auroraboreallis kirjoitti:

ajattelin että mun viesti oli tyhmä. "Penkissä istuminen on tylsää". Mitä niistä kokouksista tulisi jos saarnaa ei pidettäisi.
        Musta on kirjoitettu tällä palstalla vähän ikävään sävyyn ja en tiedä enää kannattaako mun kirjoitella mitään.
        Joskus muinoin minusta ajateltiin evankelistaa. Baptistien 10-vuotisjuhlassa asiaa puitiin, että jos minut voisi virkaan laittaa kun tein niitä hommia muutenkin.
        Sattui vaan niin että tuli ero ja aloin seurustella ja niin mut erotettiin koko seurakunnasta.
        Kyllä minusta lähetyskäsky kuuluisi kaikille eikä vain evankelistoille.

sen silloisen (baptistien)rukoushuoneen 10-vuotisjuhla.
        Hienoa että sinun unelmasi toteutui ja saat tehdä työtä Jumalalle.

• Eroe
        auroraboreallis kirjoitti:

sen silloisen (baptistien)rukoushuoneen 10-vuotisjuhla.
        Hienoa että sinun unelmasi toteutui ja saat tehdä työtä Jumalalle.

Minusta olet sellainen eloisa ja vilkas persoona. Sellainen joka tuo vaihtelua ja väriä päivään. Ehkä olen nähnytkin sinut, sillä olen ollut sielläpäin joskus liikkeellä.

Tunnetko sieltäpäin miehen joka on kova myymään joululehtiä?

• Eroe kirjoitti:

Minusta olet sellainen eloisa ja vilkas persoona. Sellainen joka tuo vaihtelua ja väriä päivään. Ehkä olen nähnytkin sinut, sillä olen ollut sielläpäin joskus liikkeellä.

Tunnetko sieltäpäin miehen joka on kova myymään joululehtiä?

ajattelin että kirjoitan että en kehtaisi tunnustaa jos tuntisinkin...mutta väliäkö tuolla...kyllä tiedän yhden adventtiseurakunnasta. Puhummekohan samasta..?
        Taidat tietää tämän paikkakunnan sitten ja minut.
        Oon tainnut kirjoittaa tänne (sillon vuosi sitten) aika paljon.

• Eroe

ajattelin että kirjoitan että en kehtaisi tunnustaa jos tuntisinkin...mutta väliäkö tuolla...kyllä tiedän yhden adventtiseurakunnasta. Puhummekohan samasta..?
        Taidat tietää tämän paikkakunnan sitten ja minut.
        Oon tainnut kirjoittaa tänne (sillon vuosi sitten) aika paljon.

Tuo mies jos on vielä hengissä kuului helluntaiseurakuntaan. En tunne sinua, mutta olen voinut nähdä kenties.

• Eroe kirjoitti:

Tuo mies jos on vielä hengissä kuului helluntaiseurakuntaan. En tunne sinua, mutta olen voinut nähdä kenties.

huomenissa lataan tähän koneelle mun kuvan niin sitten voit tarkastaa tietojasi.
        Jäin kovasti miettimään noita sanojasi että jos vielä jatkaisi evankeliumin eteenpäin viemistä.

• tarkkaan

huomenissa lataan tähän koneelle mun kuvan niin sitten voit tarkastaa tietojasi.
        Jäin kovasti miettimään noita sanojasi että jos vielä jatkaisi evankeliumin eteenpäin viemistä.

Kannattaa harkita tarkkaan laittaako kuvansa esille netissä. Sinäkin olet kirjoitellut yhtä ja toista, onko mukavaa että koko maailma sinut tunnistaa?

• Eroe

Eloa on paljon mutta työmiehiä vähän, Jeesus sanoi, ja kehoitti rukoilemaan työmiehiä elonpellolle.

Ps. Ole varonainen jos laitat kuvan galleriaan. Katsos kun täällä on outoa sakkia, jotka sotkevat ihmisten asioita.

• Eroe kirjoitti:

Eloa on paljon mutta työmiehiä vähän, Jeesus sanoi, ja kehoitti rukoilemaan työmiehiä elonpellolle.

Ps. Ole varonainen jos laitat kuvan galleriaan. Katsos kun täällä on outoa sakkia, jotka sotkevat ihmisten asioita.

se lehtien myyjä sattui tulemaan tänne kun olin juonut.
        Siihen-alkoholiin-se evankeliointi sitten mulla jäi.
        Paljon on tarinoita täällä netissä(kuvien kera)kuinka siitä on noustu.
        Voi olla että jonain päivänä pystyn uskomaan taas armon niin kohdalleni että voin taas tehdä sitä mitä sinä teet-eli voin julistaa Sanaa.
        Ihmiset monta kertaa keskittyvät siihen millainen puhuja on ja millainen menneisyys kun pitäisi keskittyä siihen mitä on sanottu.

• tarkkaan kirjoitti:

Kannattaa harkita tarkkaan laittaako kuvansa esille netissä. Sinäkin olet kirjoitellut yhtä ja toista, onko mukavaa että koko maailma sinut tunnistaa?

ainakin siirrän:)
        On tullut muuten kirjotettua vaikka mitä tyhmää.
        Nyt tuntuu vaan että ois hyvä jos ihmiset unohtaisivat!
        Näissä olosuhteissa on kyllä parempi että eivät tunnista..

• sie levität

Evankeliumia eteenpän, siis räyhäevankelistana?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      202
      6296
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2867
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2327
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      94
      2109
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2031
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1447
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1422
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      307
      1414
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1346
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1286
    Aihe