Lestamiehen salarakas

olen...

Tänään on vuosipäivämme. Mies ilmoitti eroavansa vaimostaan, ja jättävän perheensä (9lasta)...Haluaisi muuttaa minun luokseni. Ahdistaa...Miten niille lapsillekkin käy? Minun tarkoitukset suhteeseen alkaessa oli hieman muut kuin tuleva yhteinen elämä...Ikäerokin kauhistuttaa.

67

3212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä..

      luoksesi asumaan.

      • Hyväneuvotarpeen

        ota vaivoikses sitä kamalaa ronttia! Apostolikin sanoo, että se, joka ei perheestään huolta pidä, on pakanaakin pahempi!


    • Ahdas portti

      Aikamme on tässäkin mielessä tosi vaarallinen.
      Pelottavia esimerkkejä on jo minunkin tiedossani useita.

      Avioliitto ei suju itsestään, eikä varsinkaan tämän päivän haasteissa. Elämä on mennyt monista eri syistä niin hektiseksi, että tuo (toiseksi) tärkein ihmissuhde, läheinen tunnesuhde puolisoon, on jäänyt aivan liian monilta hoitamatta, - kesannolle sanoisi maanviljelijä.

      Kun suhde puolisoon ei ole turvallinen läheinen ja lämmin, niin tärkeät tarpeet eivät täyty:
      - kuulua johonkin
      - kuulua jollekin
      - olla jollekin tärkeä

      Silloin kytkeytyy "haku päälle". Ihminen etsii vaistomaisesti tärkeille tarpeelleen täyttäjää avioliiton ulkopuolelta.

      Tänä päivänä on paljon yksinäisiä ja hylättyjä ihmisiä, rakkauden ja hyväksymisen tarpeessa olevan ei ole vaikeata kohdata toista tarvitsevaa ihmistä avioliiton ulkopuolelta.

      "Vahinko" tulee helposti. Miehen kannalta katsoen: Vaimo ei ole niin piukean kaunis vitaalinen ja seksikäs. Vaimo ei ihaile, vaimolta saa harvoin seksiä, vaimo nalkuttaa.

      Tämä vieras on kaunis ja seksikäs, hän ihailee, tarjoaa myös seksiä, eikä hän nalkuta, vaan kuuntelee.

      Jokainen uskottomuus alkaa pikkuhiljaa, ensin henkisellä uskottomuudella. Siksi on tärkeätä kavahtaa heti, jos joku vastakkaista sukupuolta oleva henkilö alkaa vaikuttaa tärkeämmältä kuin oma puoliso. Viettelijä (vihollisen työ) lähtee liikkeelle ihmisen mielestä. Valvokaa ja rukoilkaa, että ette joutuisi kiusaukseen.

      Parin suhde vaatii kahden ihmisen ponnisteluja, se ei suju automaattisesti. Parisuhteen hyvä hoitaminen on paras turva uskottomuutta vastaan.
      Moni herää valitettavasti vasta siihen, kun puoliso pakkaa laukkuaan. Avioliiton hoitaminen alkaa heti aamenen jälkeen.

      - Yhteinen kieli pitää opetella ihan ensimmäiseksi
      - toisen tarpeet pitää ottaa vakavasti
      - toista pitää opetella kuuntelemaan niin, että myös ymmärtää sen mitä toinen sanoo
      - kummankin tarpeisiin pitää tutustua avoimen keskustelun avulla
      - aikuisuuteen kuuluu vastuun ottaminen
      - avioliitto ei toimi, ellei kaikkia pakoteitä ei ole suljettu pois, ja situouduttu suhteeseen loppuelämän ajaksi

      Ei pidä myöskään unohtaa sitä, että isän ja äidin suhde on lasten koti. Jos isän ja äidin suhde kariutuu, niin seuraukset lapsille ovat hyvin arvaamattomia. Eronneet ovat kehitelleet puolustuksekseen kauniita satuja lasten pärjäämisestä. Jotkut lapset toki pärjäävätkin, ja onhan moni lapsi jäänyt vaille toista vanhempaansa esimerkiksi kuolemantapauksen vuoksi.

      • luento Hyde Parkissa

        Jollakin tavalla surullinen tapaus tämä AP!
        Nauhuri pyörähti taas käymään, vaikka aloitus oli aivan selvä höynäytys. Voi, kunpa Taivaan Isä hänellekin antaisi todellisen elämän nettivaahtoamisen sijaan!


      • teuta
        luento Hyde Parkissa kirjoitti:

        Jollakin tavalla surullinen tapaus tämä AP!
        Nauhuri pyörähti taas käymään, vaikka aloitus oli aivan selvä höynäytys. Voi, kunpa Taivaan Isä hänellekin antaisi todellisen elämän nettivaahtoamisen sijaan!

        Jutuilla ei saa kukaan aikaiseksi muuta kun vihaa. Eikö voitais katsoa, Jumalaa kuin Daavid se oli aina Herran edessä, ja hyvää toivottamassa .

        Nyt on täällä menossa, sellainen menttaliteetti, että miten vain haavoitetaan toinen ihminen, sen rumenpaa . Kaikille voin sanoa kunnian kukko ei laula teille. vaan se on sama kukko joka lauloi Pietarillekin , pitkä perjantai aamuystä .


      • Ahdas portti
        teuta kirjoitti:

        Jutuilla ei saa kukaan aikaiseksi muuta kun vihaa. Eikö voitais katsoa, Jumalaa kuin Daavid se oli aina Herran edessä, ja hyvää toivottamassa .

        Nyt on täällä menossa, sellainen menttaliteetti, että miten vain haavoitetaan toinen ihminen, sen rumenpaa . Kaikille voin sanoa kunnian kukko ei laula teille. vaan se on sama kukko joka lauloi Pietarillekin , pitkä perjantai aamuystä .

        Ei ole vaikeata nähdä että tällä ihmisellä ei ihmissuhteet hyvin mene. Joku eronnut akka on kysymyksessä.

        Minua tällaiset tyhmät ihmiset eivät loukkaa, minun esiintuomani asiat on koeteltu hyvin pitkässä juoksussa noin 5000 avioparin kohdalla, ja tulokset ovat loistavia.

        Piru ei muuta vihaa niin paljon kuin kristityn onnea, siksi tämäkin häirikkö täällä tekee ahkerasti työtä sekoittaakseen tärkeitä avioliittoneuvoja, turmellakseen näin kristittyjen onnellisia avioliittoja.


      • Kovuus!
        Ahdas portti kirjoitti:

        Ei ole vaikeata nähdä että tällä ihmisellä ei ihmissuhteet hyvin mene. Joku eronnut akka on kysymyksessä.

        Minua tällaiset tyhmät ihmiset eivät loukkaa, minun esiintuomani asiat on koeteltu hyvin pitkässä juoksussa noin 5000 avioparin kohdalla, ja tulokset ovat loistavia.

        Piru ei muuta vihaa niin paljon kuin kristityn onnea, siksi tämäkin häirikkö täällä tekee ahkerasti työtä sekoittaakseen tärkeitä avioliittoneuvoja, turmellakseen näin kristittyjen onnellisia avioliittoja.

        Ihan rakkaudella, Ahdas portti!
        Kun sinun tekstejäsi lukee, huomaa että sinun ihmissuhteesi ja lapsuutesi on ollut ihan päin helvettiä!
        Millä mittaat muille, sinulle itsellesi mitataan.

        Älä opeta muita, mene ensin itse oppilaaksi!


      • Ahdas portti
        Ahdas portti kirjoitti:

        Ei ole vaikeata nähdä että tällä ihmisellä ei ihmissuhteet hyvin mene. Joku eronnut akka on kysymyksessä.

        Minua tällaiset tyhmät ihmiset eivät loukkaa, minun esiintuomani asiat on koeteltu hyvin pitkässä juoksussa noin 5000 avioparin kohdalla, ja tulokset ovat loistavia.

        Piru ei muuta vihaa niin paljon kuin kristityn onnea, siksi tämäkin häirikkö täällä tekee ahkerasti työtä sekoittaakseen tärkeitä avioliittoneuvoja, turmellakseen näin kristittyjen onnellisia avioliittoja.

        Ja opettele kuuntelemaan itseäsi viisaampia.


      • sinulle toivottaen
        Ahdas portti kirjoitti:

        Ja opettele kuuntelemaan itseäsi viisaampia.

        ehkä olet kokenut traumoja seurakunnassasi, se juontaa moneen asiaan.
        hoitokeinoja löytyy niihinkin, vaatii vain nöyrtymistä jota voit pyytää Jumalalta.

        kirjoittanut sivusta seuraaja.


      • Ahdas portti
        sinulle toivottaen kirjoitti:

        ehkä olet kokenut traumoja seurakunnassasi, se juontaa moneen asiaan.
        hoitokeinoja löytyy niihinkin, vaatii vain nöyrtymistä jota voit pyytää Jumalalta.

        kirjoittanut sivusta seuraaja.

        Kyllä se on tapahtunut täällä tämä häiriköinti, ei seurakunnassa. Painukaa häiriköt muualle että saamme keskustella Jumalan sanasta.


      • Taito
        Ahdas portti kirjoitti:

        Kyllä se on tapahtunut täällä tämä häiriköinti, ei seurakunnassa. Painukaa häiriköt muualle että saamme keskustella Jumalan sanasta.

        Olet todella neuroottinen psyko! Hakeudu hoitoon kliseidesi ja hokemmiesi kanssa. Hakut täällä muita häiriköiksi, ja itse olet joka palstalla touhottamassa. Ei vaikkuta sivusta katsojasta kauheen terveeltä.

        Kukaan tervejärkinen ei vaahtoa kuten sinä.

        Hellitä hetkeksi tuo vouhotuksesi ahdas portti. Kaikki tietää, että olet TV pastorista seuraava, "nettisaarnaaja."

        Eero Halmeen "slougan" ahdas portti oli usko Kristukseen. Hän hoki tuota joka toisessa saarnassaan, ja väitti että Luther kirjoittaa niin.

        Kysyin Eerolta kerran, että missä se Luther niin kirjoittaa, niin vastaus jäi saamatta.

        Tietäisikohän täällä kukaan?


    • höynäytys

      juttu.

      • Ahdas portti

        Tässä noin parin vuoden aikana on hajonnut monta nuorta perhettä esikoislestadiolaisten piirissä.
        Isoja perheitä. Tämä nykymeno ei ole jumalasta lähtöisin. On tärkeätä että avioliitto-opetusta annetaan ja aktiiviset vertaisryhmät toimivat,
        - avioparit toinen toistensa tukena.


      • Janis Vanags
        Ahdas portti kirjoitti:

        Tässä noin parin vuoden aikana on hajonnut monta nuorta perhettä esikoislestadiolaisten piirissä.
        Isoja perheitä. Tämä nykymeno ei ole jumalasta lähtöisin. On tärkeätä että avioliitto-opetusta annetaan ja aktiiviset vertaisryhmät toimivat,
        - avioparit toinen toistensa tukena.

        Avioliitto terapeuttiset tilaisuudet eivät auta yhtään mitään, näin ovat sanoneet monet jotka ovat kokeneet eron tai olleet siinä tilanteessa tai selvinneet sen ylitse. Avioliittoa ei opita mistään muualta kuin omasta avioliitosta. Täyttä hölynpölyä että siihen joku rikkinäinen avioliiton haaksirikossa siipensä taittanut kykenisi ihmeitä tekemään, sen todistaa että lähes puolet avioliitoista särkyy jossain vaiheessa. Se on samanlaista teeskentelyä kuin kuolleessa uskossa olevat näyttelevät olevansa uskossa.


    • rakentava ehdotus

      aloittajasta: debiilinkin pitäs ymmärtää, että asialla on nuori häirikkö.

      • Ahdas portti

        Jopa viisilapsisia perheitä on viime aikoina hajonnut, aviomiehen langettua uskottomuuteen
        ja lähtdettyä toisen matkaan. Nyt on korkein aika aloittaa esikoislestadiolaisuudessakin asiantunteva avioliittotyö. Tämä on varma asia, ellei toimiin ryhdytä syntyy lisää todella pahaa jälkeä.


      • ei ole opettajaksi
        Ahdas portti kirjoitti:

        Jopa viisilapsisia perheitä on viime aikoina hajonnut, aviomiehen langettua uskottomuuteen
        ja lähtdettyä toisen matkaan. Nyt on korkein aika aloittaa esikoislestadiolaisuudessakin asiantunteva avioliittotyö. Tämä on varma asia, ellei toimiin ryhdytä syntyy lisää todella pahaa jälkeä.

        muille!
        olet itse rikkinäinen ja täysin kypsymätön ihminen!


      • Ahdas portti
        ei ole opettajaksi kirjoitti:

        muille!
        olet itse rikkinäinen ja täysin kypsymätön ihminen!

        Oleppa häirikkönuija hiljaa ja opettele kuntelemaan opettajaa.


      • paranna sitten toisia
        Ahdas portti kirjoitti:

        Oleppa häirikkönuija hiljaa ja opettele kuntelemaan opettajaa.

        >>Oleppa häirikkönuija hiljaa ja opettele kuntelemaan opettajaa.>>

        tällainen teksti kertoo, ettet kykene opettamaan muita asiassa, jota et itsekään osaa.


      • Ahdas portti
        paranna sitten toisia kirjoitti:

        >>Oleppa häirikkönuija hiljaa ja opettele kuntelemaan opettajaa.>>

        tällainen teksti kertoo, ettet kykene opettamaan muita asiassa, jota et itsekään osaa.

        Ole hiljaa ja kuuntele.


      • ei ole kypsymätön
        ei ole opettajaksi kirjoitti:

        muille!
        olet itse rikkinäinen ja täysin kypsymätön ihminen!

        oman rikkinäisyyden kieltävä on...kannattaa miettiä loppuun asti ennen kuin lähettää yleisille palstoille.


    • olen vieläkin....

      joo...hyvät on teillä jutut... Pitäisi varmaan käskeä ukko vaimonsa kanssa pariterapiaan...menisinkö vielä itsekkin mukaa "kannustamaan" uuteen nousuun? : ) voi elämä...

      • Ahdas portti

        Kerropa tarkemmin ajatuksistasi.


      • teu 1
        Ahdas portti kirjoitti:

        Kerropa tarkemmin ajatuksistasi.

        Että tämä lesta miehen (sala rakas) onkin mies. Kuinka sinä luulet, Ap onko samanlaista ahaa elämystä, se vain selittäisi joitain juttuja .


      • Ahdas portti
        teu 1 kirjoitti:

        Että tämä lesta miehen (sala rakas) onkin mies. Kuinka sinä luulet, Ap onko samanlaista ahaa elämystä, se vain selittäisi joitain juttuja .

        Mutta avaus on joka tapauksessa tärkeästä ja ajankohtaisesta asiasta. Tämän avaajan tehtävä ei ole missään tapauksessa järjestellä mahdollisen huorimiehen avioliittoa kuntoon, vaan tehdä parannus ainoastaan omasta synnistään, sekaantumisesta toisen henkilön puolisoon, eli huoruudesta.


      • ei provo
        Ahdas portti kirjoitti:

        Kerropa tarkemmin ajatuksistasi.

        Tämä ei siis todellakaan ole provo, ja olen NAINEN.
        Nämä uskonasiat ovat miesystävälleni tärkeitä. Mutta suhteemme on ollut vain tapailua jolloin ne asiat ei oikeastaan ole mihinkään vaikuttaneet. Mutta entäs jos todella alkaisimme olla yhdessä? En ole lestadiolainen. Minulla 2 lasta, juon viinaa, yms...Mites ne miehen lapset? Ei minun vuokrakolmioon kyllä mahdu sellainen määrä lapsia joka toinen viikonloppu...


      • Ahdas portti
        ei provo kirjoitti:

        Tämä ei siis todellakaan ole provo, ja olen NAINEN.
        Nämä uskonasiat ovat miesystävälleni tärkeitä. Mutta suhteemme on ollut vain tapailua jolloin ne asiat ei oikeastaan ole mihinkään vaikuttaneet. Mutta entäs jos todella alkaisimme olla yhdessä? En ole lestadiolainen. Minulla 2 lasta, juon viinaa, yms...Mites ne miehen lapset? Ei minun vuokrakolmioon kyllä mahdu sellainen määrä lapsia joka toinen viikonloppu...

        Siirrä tämä kysymyksesi
        "vanhoillislestadiolaisuus" palstalle.
        Esikoislestadiolaisissa tiedän ainoastaan viisilapsisen perheen isän langenneen.

        Yleensä lestamiehet vonkaavat vain seksiä, ja kylliksi saatuaan palaavat taas vaimonsa luo tyytyväisinä. Mieti siitä haluatko lisää pahaa oloa itsellesi tästä langenneesta.


      • niinpä niin..
        Ahdas portti kirjoitti:

        Siirrä tämä kysymyksesi
        "vanhoillislestadiolaisuus" palstalle.
        Esikoislestadiolaisissa tiedän ainoastaan viisilapsisen perheen isän langenneen.

        Yleensä lestamiehet vonkaavat vain seksiä, ja kylliksi saatuaan palaavat taas vaimonsa luo tyytyväisinä. Mieti siitä haluatko lisää pahaa oloa itsellesi tästä langenneesta.

        No johan se on vuoden päivät palannut vaimonsa luo, ja se sopii minulle. Alunperin yhteinen sopimus oli, että suhde olisi vaan seksiä. Olin silloin itsekkin varattu. Nyt en enää ole...Pitäisikö paljastaa vaimolle? Jättäisikö sitten minut rauhaan?


      • toises ketjus mua
        Ahdas portti kirjoitti:

        Siirrä tämä kysymyksesi
        "vanhoillislestadiolaisuus" palstalle.
        Esikoislestadiolaisissa tiedän ainoastaan viisilapsisen perheen isän langenneen.

        Yleensä lestamiehet vonkaavat vain seksiä, ja kylliksi saatuaan palaavat taas vaimonsa luo tyytyväisinä. Mieti siitä haluatko lisää pahaa oloa itsellesi tästä langenneesta.

        pirulliseks ni voin sit kai kysyy yht asiaa: onks sul joku tiadosto tai tilasto es.lestamiähistä ku tiiät nii hyvin niitten asiat?

        Ja onks niitten eukotki yhtä vähä-älysii ku hualivat seksin kyllästämän miähen takasin?


      • Provokaatio
        ei provo kirjoitti:

        Tämä ei siis todellakaan ole provo, ja olen NAINEN.
        Nämä uskonasiat ovat miesystävälleni tärkeitä. Mutta suhteemme on ollut vain tapailua jolloin ne asiat ei oikeastaan ole mihinkään vaikuttaneet. Mutta entäs jos todella alkaisimme olla yhdessä? En ole lestadiolainen. Minulla 2 lasta, juon viinaa, yms...Mites ne miehen lapset? Ei minun vuokrakolmioon kyllä mahdu sellainen määrä lapsia joka toinen viikonloppu...

        Ja näin halpaan provoon menee moni es.lestad.! Yksinkertaisten tyyppien vastaukset provokaatioihin ruokkii provon lähettäjän tarkoitusta! Miksi vastailette?


      • ...........
        ei provo kirjoitti:

        Tämä ei siis todellakaan ole provo, ja olen NAINEN.
        Nämä uskonasiat ovat miesystävälleni tärkeitä. Mutta suhteemme on ollut vain tapailua jolloin ne asiat ei oikeastaan ole mihinkään vaikuttaneet. Mutta entäs jos todella alkaisimme olla yhdessä? En ole lestadiolainen. Minulla 2 lasta, juon viinaa, yms...Mites ne miehen lapset? Ei minun vuokrakolmioon kyllä mahdu sellainen määrä lapsia joka toinen viikonloppu...

        mee koiratarhaan ulvomaan : )


      • Ahdas portti
        ........... kirjoitti:

        mee koiratarhaan ulvomaan : )

        Kyllä minä sen tiedän ilman sinun sanomistakin, sinä jumalaton kiusanhenki.


      • olitkin se
        Ahdas portti kirjoitti:

        Kyllä minä sen tiedän ilman sinun sanomistakin, sinä jumalaton kiusanhenki.

        salarakas,HÄPEÄ!


      • Ahdas portti
        Provokaatio kirjoitti:

        Ja näin halpaan provoon menee moni es.lestad.! Yksinkertaisten tyyppien vastaukset provokaatioihin ruokkii provon lähettäjän tarkoitusta! Miksi vastailette?

        Viimeisen kahden - kolmen vuoden aikana on tapahtunut monta lankeemusta huoruuteen juuri esikoislestadiolaisilla nuorehkoilla miehillä.

        Asia on siksi erityisen vakava ja kipeä, riippumatta yhtään siitä oliko tämä avaus provo vai ei.

        Miksi haluatte sulkea silmänne vakavalta tosiasialta? Onko sinne mielenne päälle jo hiipinyt jokin salarakas, vai miksi tällainen tosiasioita kieltämään ja torjumaan pyrkivä älämölö?


      • Ahdas portti
        olitkin se kirjoitti:

        salarakas,HÄPEÄ!

        Millä tasolla sinun luetun ymmärtämisesi oikein on arvon häirikköämmä!!?? Koskahan saamme kuulla sinun salarakastajistasi?

        Minun paperini ovat puhtaat näistä synneistä, kiitos Jeesuksen, joka on antanut siunauksensa, ihanan vaimon rakkaat lapset ja lastenlapset.


      • pikkuhiljaa
        Ahdas portti kirjoitti:

        Millä tasolla sinun luetun ymmärtämisesi oikein on arvon häirikköämmä!!?? Koskahan saamme kuulla sinun salarakastajistasi?

        Minun paperini ovat puhtaat näistä synneistä, kiitos Jeesuksen, joka on antanut siunauksensa, ihanan vaimon rakkaat lapset ja lastenlapset.

        ymmärtämään lukemaa,ettet sekaantuisi toisten vastauksiin : ) : )


      • Ahdas portti!
        Ahdas portti kirjoitti:

        Viimeisen kahden - kolmen vuoden aikana on tapahtunut monta lankeemusta huoruuteen juuri esikoislestadiolaisilla nuorehkoilla miehillä.

        Asia on siksi erityisen vakava ja kipeä, riippumatta yhtään siitä oliko tämä avaus provo vai ei.

        Miksi haluatte sulkea silmänne vakavalta tosiasialta? Onko sinne mielenne päälle jo hiipinyt jokin salarakas, vai miksi tällainen tosiasioita kieltämään ja torjumaan pyrkivä älämölö?

        Kuuleppas Ahdas portti!
        Vaikka olis sata miestä mennyt huoruuteen, ei ole sinun tehtäväsi ruveta nyt tappelemaan jonkun provokaattorin kanssa Suomi24:lla!!
        Koetahan käyttäytyä miehen tavalla!

        Sinusta ei Herra ole profeettaa valinnut niihin asioihin! Lopeta jo tuo meuhkaaminen!


      • Kyllä näin on
        Ahdas portti kirjoitti:

        Viimeisen kahden - kolmen vuoden aikana on tapahtunut monta lankeemusta huoruuteen juuri esikoislestadiolaisilla nuorehkoilla miehillä.

        Asia on siksi erityisen vakava ja kipeä, riippumatta yhtään siitä oliko tämä avaus provo vai ei.

        Miksi haluatte sulkea silmänne vakavalta tosiasialta? Onko sinne mielenne päälle jo hiipinyt jokin salarakas, vai miksi tällainen tosiasioita kieltämään ja torjumaan pyrkivä älämölö?

        ^^^^Viimeisen kahden - kolmen vuoden aikana on tapahtunut monta lankeemusta huoruuteen juuri esikoislestadiolaisilla nuorehkoilla miehillä.^^^^ Myöskin nuorilla vaimoilla käynyt juuri samoin.


      • Ilmianna
        Kyllä näin on kirjoitti:

        ^^^^Viimeisen kahden - kolmen vuoden aikana on tapahtunut monta lankeemusta huoruuteen juuri esikoislestadiolaisilla nuorehkoilla miehillä.^^^^ Myöskin nuorilla vaimoilla käynyt juuri samoin.

        7-lehteen!!!Mihis sä oot langennu,kerropa julkisesti


      • teu
        ei provo kirjoitti:

        Tämä ei siis todellakaan ole provo, ja olen NAINEN.
        Nämä uskonasiat ovat miesystävälleni tärkeitä. Mutta suhteemme on ollut vain tapailua jolloin ne asiat ei oikeastaan ole mihinkään vaikuttaneet. Mutta entäs jos todella alkaisimme olla yhdessä? En ole lestadiolainen. Minulla 2 lasta, juon viinaa, yms...Mites ne miehen lapset? Ei minun vuokrakolmioon kyllä mahdu sellainen määrä lapsia joka toinen viikonloppu...

        Kun mitä ilmeisemmin olet väärällä pastalla. Onko tullut pieneen mieleenkään, paljonko olet saanut pahaa aikaan. Ja millä sen korjaat .


      • tejateu
        teu kirjoitti:

        Kun mitä ilmeisemmin olet väärällä pastalla. Onko tullut pieneen mieleenkään, paljonko olet saanut pahaa aikaan. Ja millä sen korjaat .

        ei sua kukaan kovin välkkynä varmaan pidäkään, mutta juttusi ovat yleensä ihan mauttomia.
        itse menet kaikenmailman provokirjotuksiin mukaan ja sitten syytät aloittajaa pahan teosta.


      • ex-lese
        Provokaatio kirjoitti:

        Ja näin halpaan provoon menee moni es.lestad.! Yksinkertaisten tyyppien vastaukset provokaatioihin ruokkii provon lähettäjän tarkoitusta! Miksi vastailette?

        Tuntuu hämmentävältä lukea tätä keskustelua. Kun ihmiset olisivat aitoja ja vaihtaisivat mielipiteitään rakentavasti. Pöntöstä opitut kliseet voisi jättää pois. Missä on aitos ja se huumori !


    • Ahdas portti

      ... että pirun ja hänen agenttiensa torjuntatuli on hämmästyttävän voimakasta. Mitä se mahdollisesti kertoo tästä sakista?

      Sen vaan sanon että avioliittotyöllä alkaa olla kiire, kun tällaisia kirjoituksia suolletaan näin äärimmäisen vakavasta asiasta. Jotakin on pahasti pielessä.

      • Leena H.

        Onko sinun tekstisi "Haista paska" (tuossa ylempänä kirjoitettuna) Pyhän Hengen tulta?


      • Ahdas portti

        Sinun kaltaisiasi ei täällä tarvita minun kirjoitusteni perässä.


      • kirjottelua
        Ahdas portti kirjoitti:

        Sinun kaltaisiasi ei täällä tarvita minun kirjoitusteni perässä.

        Leena puhui totta!
        Olet ilkeä ja härski ihminen, Ahdas portti!
        Häpeä kristityille.


      • Ahdas portti
        Leena H. kirjoitti:

        Onko sinun tekstisi "Haista paska" (tuossa ylempänä kirjoitettuna) Pyhän Hengen tulta?

        Tyhjän saamme ilman sinuakin. Ilkivalta pitää lopettaa välittömästi.


      • Ahdas portti

        Sinulla ei ole mitään asiaa minun viestieni yhteyteen kiusanhenki.


      • Juuliska
        kirjottelua kirjoitti:

        Leena puhui totta!
        Olet ilkeä ja härski ihminen, Ahdas portti!
        Häpeä kristityille.

        "Ahdas portti" näyttää herkästi ottavan herneen nenäänsä milloin mistäkin.
        Ja kun hän jää alakynteen naisten nokkeluuden edessä - esim. Leena H:n, jonka huomautus saattaa olla aiheellinen (mutta ei kyllä kilteimmästä päästä)-, hän varmaan turvautuu mieluummin rumiin puheisiin ja ottaa siten tahran kristitynkuvaansa kuin suostuu siihen, että hänen miehinen itsetuntonsa saa pienen, mutta ilkeästi nipistävän särön. Eli "suo siellä, vetelä täällä eikä hyvä kuinkaan".

        Mitä parisuhteen hoitoon tulee, niin kyllä "Ahdas portti" kirjoittaa siitä aivan asiaa. Turha häveliäisyys pahasta, jos oma avio-onni tai koko avioliitto on vaakalaudalla. Esimerkiksi Ev.lut. Kirkon Perheasiain neuvottelukeskus (kai se vielä sillä nimellä on?) on auttanut monia ja siellä on ammattitaitoisia ihmisiä. Olen ymmärtänyt, että "Ahtaalla portilla" on enemmän tietoa parisuhdeauttajista.


      • Ahdas portti
        Juuliska kirjoitti:

        "Ahdas portti" näyttää herkästi ottavan herneen nenäänsä milloin mistäkin.
        Ja kun hän jää alakynteen naisten nokkeluuden edessä - esim. Leena H:n, jonka huomautus saattaa olla aiheellinen (mutta ei kyllä kilteimmästä päästä)-, hän varmaan turvautuu mieluummin rumiin puheisiin ja ottaa siten tahran kristitynkuvaansa kuin suostuu siihen, että hänen miehinen itsetuntonsa saa pienen, mutta ilkeästi nipistävän särön. Eli "suo siellä, vetelä täällä eikä hyvä kuinkaan".

        Mitä parisuhteen hoitoon tulee, niin kyllä "Ahdas portti" kirjoittaa siitä aivan asiaa. Turha häveliäisyys pahasta, jos oma avio-onni tai koko avioliitto on vaakalaudalla. Esimerkiksi Ev.lut. Kirkon Perheasiain neuvottelukeskus (kai se vielä sillä nimellä on?) on auttanut monia ja siellä on ammattitaitoisia ihmisiä. Olen ymmärtänyt, että "Ahtaalla portilla" on enemmän tietoa parisuhdeauttajista.

        Järkestelmällinen kiusaaminen minua kohtaan on jatkunut jo kolmisen kuukautta, eihän tässä ole enää mitään laitaa.

        Täällä ei ole tarkoitus keskustella muista kirjoittajista pilkallisesti ja halveksivasti nimitellen. Onko nykynuorisosta osa vajonnut jo näin alas lähimmäistensä kunnioituksessa, että tällaista tapaa pidetään normaalina kommunikaationa? Asioista pitääkin olla eri mieltä, mutta henkilöt pitää jättää rauhaan.


      • Ahdas portti kirjoitti:

        Järkestelmällinen kiusaaminen minua kohtaan on jatkunut jo kolmisen kuukautta, eihän tässä ole enää mitään laitaa.

        Täällä ei ole tarkoitus keskustella muista kirjoittajista pilkallisesti ja halveksivasti nimitellen. Onko nykynuorisosta osa vajonnut jo näin alas lähimmäistensä kunnioituksessa, että tällaista tapaa pidetään normaalina kommunikaationa? Asioista pitääkin olla eri mieltä, mutta henkilöt pitää jättää rauhaan.

           Esin tien joka johtaa onneen
        Kirjoittanut: Ahdas portti 1.12.2008 klo 17.43

        Olepas sinä vihollisen agentti hiljaa ja lähde kälppimään täältä. - Eronnut ämmä jonka kirjoitukset ja elämä todistavat kaikki samaa.   

        Tämä palsta on tarkoitettu keskusteluun lestadiolaisuudesta
        Ahdas portti 1.12.2008 klo 21.12

        Järkestelmällinen kiusaaminen minua kohtaan on jatkunut jo kolmisen kuukautta, eihän tässä ole enää mitään laitaa.

        Täällä ei ole tarkoitus keskustella muista kirjoittajista pilkallisesti ja halveksivasti nimitellen. Onko nykynuorisosta osa vajonnut jo näin alas lähimmäistensä kunnioituksessa, että tällaista tapaa pidetään normaalina kommunikaationa? Asioista pitääkin olla eri mieltä, mutta henkilöt pitää jättää rauhaan.

        Lainauksissa on selvä ristiriita.
        Olen varma, että ongelmat kohdallasi poistuvat, kun:
        1. Rekisteröit itsellesi nimimerkin ja käytät aina sitä.
        2. Otat huomioon omat neuvosi henkilön koskemattomuudesta.

        Nämä neuvot haluan antaa hyvällä mielellä ilman syytteitä, koska toivoisin oikeaa sanan käsittelyä arvokkaasti ja toisia kunnioittavasti.
        Rukoilen puolestasi.


      • Ahdas portti
        Ahdas portti kirjoitti:

        Järkestelmällinen kiusaaminen minua kohtaan on jatkunut jo kolmisen kuukautta, eihän tässä ole enää mitään laitaa.

        Täällä ei ole tarkoitus keskustella muista kirjoittajista pilkallisesti ja halveksivasti nimitellen. Onko nykynuorisosta osa vajonnut jo näin alas lähimmäistensä kunnioituksessa, että tällaista tapaa pidetään normaalina kommunikaationa? Asioista pitääkin olla eri mieltä, mutta henkilöt pitää jättää rauhaan.

        Valitsen itse ne henkilöt keneltä neuvoa kysyn.
        Hämmentäjien ja sooloilijoiden ei tarvitse tulla minun luokseni "hyvine" neuvoineen.


      • olet ....
        Ahdas portti kirjoitti:

        Valitsen itse ne henkilöt keneltä neuvoa kysyn.
        Hämmentäjien ja sooloilijoiden ei tarvitse tulla minun luokseni "hyvine" neuvoineen.

        säälittävä.VArmasti monet ihan aidosti rukoilevat sinun puolestasi.


      • Ahdas portti kirjoitti:

        Valitsen itse ne henkilöt keneltä neuvoa kysyn.
        Hämmentäjien ja sooloilijoiden ei tarvitse tulla minun luokseni "hyvine" neuvoineen.

        ole lukenut niistä kivistä, jotka on kerättävä, kun aikanaan on niitä heitellyt. Jotain olen itse kokenut näistä asioista.

        Haluaisin säästää sinua niiltä keruureissuilta, mutta hyvää matkaa.

        Nyt minun pitäisi tähän kohtaan ravistella kaikki pölyt, jotka kanssasi keskustellessa ovat kerääntyneet.

        Siunausta matkaasi, nyt olet omillasi.


      • Ahdas portti
        Ahdas portti kirjoitti:

        Järkestelmällinen kiusaaminen minua kohtaan on jatkunut jo kolmisen kuukautta, eihän tässä ole enää mitään laitaa.

        Täällä ei ole tarkoitus keskustella muista kirjoittajista pilkallisesti ja halveksivasti nimitellen. Onko nykynuorisosta osa vajonnut jo näin alas lähimmäistensä kunnioituksessa, että tällaista tapaa pidetään normaalina kommunikaationa? Asioista pitääkin olla eri mieltä, mutta henkilöt pitää jättää rauhaan.

        En lue vistejäsi. Siksi en tiedä neuvoistasi.


        Ps. 119:69   Julkeat tahraavat minua valheillansa, mutta minä otan sinun asetuksistasi vaarin kaikesta sydämestäni.
        Ps. 119:70   Heidän sydämensä on turta kuin ihra, mutta minä iloitsen sinun laistasi.

        Ps. 119:71   Hyvä oli minulle, että minut nöyryytettiin: niin minä opin sinun käskysi.
        Ps. 119:72   Sinun suusi laki on minulle kalliimpi kuin tuhannet kappaleet kultaa ja hopeata.
        Ps. 119:73   Sinun kätesi ovat minut tehneet ja valmistaneet; anna minulle ymmärrys oppiakseni sinun käskysi.

        Ps. 119:74   Sinua pelkääväiset näkevät minut ja iloitsevat, sillä minä panen toivoni sinun sanaasi.


      • Akka
        Ahdas portti kirjoitti:

        Järkestelmällinen kiusaaminen minua kohtaan on jatkunut jo kolmisen kuukautta, eihän tässä ole enää mitään laitaa.

        Täällä ei ole tarkoitus keskustella muista kirjoittajista pilkallisesti ja halveksivasti nimitellen. Onko nykynuorisosta osa vajonnut jo näin alas lähimmäistensä kunnioituksessa, että tällaista tapaa pidetään normaalina kommunikaationa? Asioista pitääkin olla eri mieltä, mutta henkilöt pitää jättää rauhaan.

        Keskustelisit itse lestadiolaisuudesta.
        Mutta mitä sinä muuta teet kuin vahtaat toisia kirjoittajia? Jospa joku olisi varomaton ja sanoisi jotakin, josta voit mielikuvitusta käyttäen ammentaa itsellesi pilkkaa ja halveksuntaa.
        Olet itseriittoisessa narsismissasi kaikkine perättömine kuvitelminesi sanalla sanoen kyllästyttävä. Et halua rekisteröidä nimimerkkiäsi, koska ilmeisesti itse pelaat omaa peliäsi. Oli kirjoittaja kuka hyvänsä, niin aina on muka joku "eronnut akka" asialla. Taitaa olla toiveajattelua.
        Jätä siis itse henkilöt rauhaan ja ala keskustella lestadiolaisuudesta.


      • Suutarit lesteissään
        Juuliska kirjoitti:

        "Ahdas portti" näyttää herkästi ottavan herneen nenäänsä milloin mistäkin.
        Ja kun hän jää alakynteen naisten nokkeluuden edessä - esim. Leena H:n, jonka huomautus saattaa olla aiheellinen (mutta ei kyllä kilteimmästä päästä)-, hän varmaan turvautuu mieluummin rumiin puheisiin ja ottaa siten tahran kristitynkuvaansa kuin suostuu siihen, että hänen miehinen itsetuntonsa saa pienen, mutta ilkeästi nipistävän särön. Eli "suo siellä, vetelä täällä eikä hyvä kuinkaan".

        Mitä parisuhteen hoitoon tulee, niin kyllä "Ahdas portti" kirjoittaa siitä aivan asiaa. Turha häveliäisyys pahasta, jos oma avio-onni tai koko avioliitto on vaakalaudalla. Esimerkiksi Ev.lut. Kirkon Perheasiain neuvottelukeskus (kai se vielä sillä nimellä on?) on auttanut monia ja siellä on ammattitaitoisia ihmisiä. Olen ymmärtänyt, että "Ahtaalla portilla" on enemmän tietoa parisuhdeauttajista.

        Mutta vähemmän tietoa itse asiasta eli auttamisesta.


      • Äls Nytten
        Ahdas portti kirjoitti:

        Järkestelmällinen kiusaaminen minua kohtaan on jatkunut jo kolmisen kuukautta, eihän tässä ole enää mitään laitaa.

        Täällä ei ole tarkoitus keskustella muista kirjoittajista pilkallisesti ja halveksivasti nimitellen. Onko nykynuorisosta osa vajonnut jo näin alas lähimmäistensä kunnioituksessa, että tällaista tapaa pidetään normaalina kommunikaationa? Asioista pitääkin olla eri mieltä, mutta henkilöt pitää jättää rauhaan.

        Täällä keskustellaan aiheen mukaisesti lestadiolaisuudesta, ei katkeria ja kateellisia valheita toisista kirjoittajista.


      • Ahdas portti
        Ahdas portti kirjoitti:

        Järkestelmällinen kiusaaminen minua kohtaan on jatkunut jo kolmisen kuukautta, eihän tässä ole enää mitään laitaa.

        Täällä ei ole tarkoitus keskustella muista kirjoittajista pilkallisesti ja halveksivasti nimitellen. Onko nykynuorisosta osa vajonnut jo näin alas lähimmäistensä kunnioituksessa, että tällaista tapaa pidetään normaalina kommunikaationa? Asioista pitääkin olla eri mieltä, mutta henkilöt pitää jättää rauhaan.

        Olen kyllästynyt sinuun ja jakomieliseen kirjoitteluusi.
        Vaikka joukossa olisi asiaakin, niin ketä jaksaa kiinnostaa sinun ja kaksoisväittämäsi ( olennon) olemassaolosta?
        Minua ei kiinnosta ainakaan vähääkään.
        Rekisteröi nimimerkkisi ja lopeta valittaminen.
        Jos et rekisteröi, niin omapa on sotkusi.Eipä se muita kiinnosta.


    • Ahdas portti

      En ihmettele että huonosti on käynyt parisuhteissanne, kyllä on veistäjäänsä lastu tullut. :-))))

      Ihan noin tyhmiä mänttejä en uskonut tapaavani.
      Ilmeisesti sama eronnut akka kyseessä, joka on sotkenut avauksiani jo kolmisen kuukautta aivan järjestelmällisesti.

      • selvä osoitus

        siitä että menisit pois.
        Sotket selviä asioita omilla sössötyksilläsi.
        Muutkin osaa pistää lekkeriksi nämä palstat etkä vain sinä ahdas portti.


      • Ahdas portti
        selvä osoitus kirjoitti:

        siitä että menisit pois.
        Sotket selviä asioita omilla sössötyksilläsi.
        Muutkin osaa pistää lekkeriksi nämä palstat etkä vain sinä ahdas portti.

        Olepas sinä vihollisen agentti hiljaa ja lähde kälppimään täältä. - Eronnut ämmä jonka kirjoitukset ja elämä todistavat kaikki samaa.


      • sinun luulosairaus
        Ahdas portti kirjoitti:

        Olepas sinä vihollisen agentti hiljaa ja lähde kälppimään täältä. - Eronnut ämmä jonka kirjoitukset ja elämä todistavat kaikki samaa.

        kirjoittaja on mies eikä ole eronnut.
        Täällä vain luulojasi latelet, miksiköhän?
        Ota omat ehdotukset itsellesi käyttöön.


      • Ahdas portti
        Ahdas portti kirjoitti:

        Olepas sinä vihollisen agentti hiljaa ja lähde kälppimään täältä. - Eronnut ämmä jonka kirjoitukset ja elämä todistavat kaikki samaa.

        Todisteena tästä on 5000 avioparia. Ainut joka vastustaa avioliiton onnea ja kristillistä avioliittotyötä on saatana.

        Mikä on tehnyt sinusta saatanan apumiehen/naisen?

        Sanon vielä kerran: Pidä sinä häirikkö näppisi erossa sellaisista aiheista, joista sinulla ei ole riittävästi tietoa, eikä ymmärrystä ja omakohtaista kokemusta!


      • A.Jäppinen

        näin hyvin ei voi muuta sanoa.


      • Armahdettu syntinen

        __________


      • Armahdettu syntinen
        A.Jäppinen kirjoitti:

        näin hyvin ei voi muuta sanoa.

        Jumalan sanan julistaja saa aina katumattomilta ja epäuskoisilta osakseen ivaa pilkkaa ja ylenkatdetta, siksi työ on rakskasta. Ja siksi viihteen etsijät eivät todista Kristuksesta, vaan ajelehtivat mykkinä ja sokeina vallitsevan virran mukana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2277
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1044
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      981
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      59
      833
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      759
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe