sivuilla uskovaisten "tietosanakirjaan" oli otettu seitsemään osaan osioitu syntiluettelo.
Raamattu niiden sijaan antaa ymmärtää, että on vain yksi KAKSINKERTAINEN SYNTI, jonka harjoittamisesta KAIKKI MUUT SYNNIT johtuvat ja aiheutuvat:
Jer. 2:13
"Sillä minun kansani on tehnyt KAKSINKERTAISEN SYNNIN: minut, elävän veden lähteen, he ovat HYLJÄNNEET, ja ovat HAKANNEET ITSELLEEN vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä."
Jer. 17:13
"Israelin toivo, sinä Herra! Kaikki, jotka sinut hylkäävät, joutuvat häpeään. "Jotka minusta luopuvat, ne kirjoitetaan tomuun. Sillä he ovat HYLJÄNNEET elävän veden lähteen, Herran."
Tuolla "katwikin"
21
442
Vastaukset
Jeesuksen, ja se on juuri tämä elävän veden lähde:
* ""
* Kiellät Jeesuksen jumaluuden, Pyhästä Hengestä sikiämisen, ja se vie sinut kauas kauas elävänveden lähteeltä!- hirvas
sinulta Mohikaani, mikäli julistati olevasi Jeesukseen uskova, miksi et tee kuten Hän opetti?
Joh. 12:47
Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
Miksi sinä toimit päinvastoin kuin Jeesus? - to....
on JHWH, VT ei tunne kuin yhden jakamattoman Jumalan. Kristinusko olisi hyvin toisenlainen ellei olisi septuagintaa ja sen vääriä käännöksiä.
en ole mitään hylännyt, vaan esitän lukijoille KAIKKI ERI VAIHTOEHDOT, mitä Raamattu Jeesuksen syntymisestä opettaa. Ja kaikki seuraavat pääkohdat syntyselvitystä tehdessä pitää ottaa huomioon:
Joh. 6:63
"Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika",
2. Kor. 5:16
"Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
Mohikaani vaatii vastoin Jeesuksen opetusta uskomaan, että henki synnyttää lihaa, ja sanoo sen olevan koko uskonsa perusta, mutta ei löydä sille tukea kirjoituksista, vaan:
1. Jeesus opetti:
Joh. 3:6
"Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
[1.Kor.15:50; | Ef.2:3]
Jeesuksen syntymisen lihan puolesta selostaa Raamattukin niin usealla tavalla, että jokaisen lukijan on parasta päätellä vain Jeesuksen ja apostolien opetus niistä pätevimmäksi:
Roomalaiskirje 1
3 "hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä"
Ja Jeesuksen syntymisen jälkeen liikkui sellaisiakin huhuja, että miehitysvaltaa ylläpitävät roomalaiset sotilaat olisivat raiskanneet nuoria naisia, ja Jeesuksen syntyminen selitettiin sitten pakanallisella tarulla neitseestä syntymiseksi, jonka Jeesus itse joutui kieltämään ja sanoi lihaa syntyvän vain lihan siittämänä.
Joh. 8:41
"»Te teette isänne tekoja.»" He sanoivat hänelle: "»Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala»".
Mutta koska Jeesuksen opetuksen mukaan liha on hyödytöntä "eikä liha mitään hyödytä", niin tätä hyödytöntä asiaa olisi aivan turha pitää keskustelun aiheena, sillä Raamattukin sanoo, että lihan mukainen syntyperä on ja saa jäädä salaisuudeksi:
Ap. t. 8:33
"Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
Pyhyyden hengen puolesta minä uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan tahdosta syntyneeksi kaikkien niiden puhtaan sydämen, hyvän omantunnon ja vilpittömän uskon kautta, jotka tekevät Jumalan tahdon:
Room. 1:4
"ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",hirvas kirjoitti:
sinulta Mohikaani, mikäli julistati olevasi Jeesukseen uskova, miksi et tee kuten Hän opetti?
Joh. 12:47
Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
Miksi sinä toimit päinvastoin kuin Jeesus????????????????????
to.... kirjoitti:
on JHWH, VT ei tunne kuin yhden jakamattoman Jumalan. Kristinusko olisi hyvin toisenlainen ellei olisi septuagintaa ja sen vääriä käännöksiä.
Jeesuksesta, etkös sitä vielä ole huomannut?
ekivaari kirjoitti:
en ole mitään hylännyt, vaan esitän lukijoille KAIKKI ERI VAIHTOEHDOT, mitä Raamattu Jeesuksen syntymisestä opettaa. Ja kaikki seuraavat pääkohdat syntyselvitystä tehdessä pitää ottaa huomioon:
Joh. 6:63
"Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika",
2. Kor. 5:16
"Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
Mohikaani vaatii vastoin Jeesuksen opetusta uskomaan, että henki synnyttää lihaa, ja sanoo sen olevan koko uskonsa perusta, mutta ei löydä sille tukea kirjoituksista, vaan:
1. Jeesus opetti:
Joh. 3:6
"Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
[1.Kor.15:50; | Ef.2:3]
Jeesuksen syntymisen lihan puolesta selostaa Raamattukin niin usealla tavalla, että jokaisen lukijan on parasta päätellä vain Jeesuksen ja apostolien opetus niistä pätevimmäksi:
Roomalaiskirje 1
3 "hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä"
Ja Jeesuksen syntymisen jälkeen liikkui sellaisiakin huhuja, että miehitysvaltaa ylläpitävät roomalaiset sotilaat olisivat raiskanneet nuoria naisia, ja Jeesuksen syntyminen selitettiin sitten pakanallisella tarulla neitseestä syntymiseksi, jonka Jeesus itse joutui kieltämään ja sanoi lihaa syntyvän vain lihan siittämänä.
Joh. 8:41
"»Te teette isänne tekoja.»" He sanoivat hänelle: "»Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala»".
Mutta koska Jeesuksen opetuksen mukaan liha on hyödytöntä "eikä liha mitään hyödytä", niin tätä hyödytöntä asiaa olisi aivan turha pitää keskustelun aiheena, sillä Raamattukin sanoo, että lihan mukainen syntyperä on ja saa jäädä salaisuudeksi:
Ap. t. 8:33
"Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
Pyhyyden hengen puolesta minä uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan tahdosta syntyneeksi kaikkien niiden puhtaan sydämen, hyvän omantunnon ja vilpittömän uskon kautta, jotka tekevät Jumalan tahdon:
Room. 1:4
"ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",ainuttakaan vaihtoehtoa! Tiedät kyllä, että jolla ei ole Jeesusta Jumalan Poikaa, ei voi olla Isään mitäänyhteyttä. Ja sinä kiellät tämän elävän veden lähteen. Joosefin poika Hän ei ole, vaan Jeesus Jumalan Poika! Jumalasta alkunsaa saanut, siinnyt Pyhästä Hengestä, syntynyt neitsyt Mariasta, Mariasta, joka ei mihestä mitään tiennyt, vaan Pyhän Hengen voima varjosi Marian, ja tuli Jumalsta raskaasi, ja siksi Häntä on kutsuttava Jumalan Pojaksi, JUURI SIKSI, koska on Jumalsta lähtöisin.
* Nuo pitkät Raamattun sittatit ei voi tyjäksi Raamattua tehdä, koska koko Raamatun totuus perustuu juuri Jeesuksen jumaluuteen ja synnittömyyteen, ja sinä, ekivaari kiellät nämä tosiasiat. Myönnä edes, kun kerran kiellät, äläkä luikertele kuin käärme paratiisissa!Mohikaani_27 kirjoitti:
ainuttakaan vaihtoehtoa! Tiedät kyllä, että jolla ei ole Jeesusta Jumalan Poikaa, ei voi olla Isään mitäänyhteyttä. Ja sinä kiellät tämän elävän veden lähteen. Joosefin poika Hän ei ole, vaan Jeesus Jumalan Poika! Jumalasta alkunsaa saanut, siinnyt Pyhästä Hengestä, syntynyt neitsyt Mariasta, Mariasta, joka ei mihestä mitään tiennyt, vaan Pyhän Hengen voima varjosi Marian, ja tuli Jumalsta raskaasi, ja siksi Häntä on kutsuttava Jumalan Pojaksi, JUURI SIKSI, koska on Jumalsta lähtöisin.
* Nuo pitkät Raamattun sittatit ei voi tyjäksi Raamattua tehdä, koska koko Raamatun totuus perustuu juuri Jeesuksen jumaluuteen ja synnittömyyteen, ja sinä, ekivaari kiellät nämä tosiasiat. Myönnä edes, kun kerran kiellät, äläkä luikertele kuin käärme paratiisissa!rakas veli, selvää Raamaatun opetusta vastaan, kun olen tunnustanut enemmän kuin seitsemän tusinaa kertaa, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen pyhyyden hengen mukaan juuri sillä tavalla kuin Jeesus ja apostolit sen opettivat, että:
Roomalaiskirje 1
4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",
Kun sinä jankutat ja jankutat että 'ekivaari ei usko', sinä valehtelet, koska minä uskon niin kuin on kirjoitettu ja ...
Jaak. 3:14
"Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan."
Jaak. 4:11
"Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari".ekivaari kirjoitti:
rakas veli, selvää Raamaatun opetusta vastaan, kun olen tunnustanut enemmän kuin seitsemän tusinaa kertaa, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen pyhyyden hengen mukaan juuri sillä tavalla kuin Jeesus ja apostolit sen opettivat, että:
Roomalaiskirje 1
4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",
Kun sinä jankutat ja jankutat että 'ekivaari ei usko', sinä valehtelet, koska minä uskon niin kuin on kirjoitettu ja ...
"Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan."
"Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari".mä tiedän!
ekivaari kirjoitti:
rakas veli, selvää Raamaatun opetusta vastaan, kun olen tunnustanut enemmän kuin seitsemän tusinaa kertaa, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen pyhyyden hengen mukaan juuri sillä tavalla kuin Jeesus ja apostolit sen opettivat, että:
Roomalaiskirje 1
"Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari".* Enhän panettele, päinvastoin kehuin aateluuttasi!
* Eikä ole katkeraa kiivaisuutta sydämessni sinua kohtaan. Keitän miellelläni vaikka pulla kahvit, jos sattuisit piipahtamaan?
* len vaan "vihainen" kun opetat olemattomia, ja kiellät Jeesuksen evankeliumin, jajopa veren kautta saatvan synnin päästön. Näin nyt tiedokssi, kun väkisn väännetään asioita henkilökohtaiselle tasolle, niikuin nyt noilla sitaateilla taas yrität.
* Keskustelisit joskus ihan oikeasti, etkä etsi Raamatusta sellaisia kohtia, jotka kyllä loukkaa , mutta eivät ole itse asiaan mitenkään liittyviä!
* Ei se Sana mua loukkaa, vaan se ,mihin sitä käytät, käytät väärin Sanaa!- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
???????????????????
olla lähimmäisesi tuomari ja syyttäjä?
* Kiellät Jeesuksen jumaluuden, Pyhästä Hengestä sikiämisen, ja se VIE SINUT KAUAS kauas elävänveden lähteeltä!
Mitäpäs tuumit? :=) - to....
Mohikaani_27 kirjoitti:
Jeesuksesta, etkös sitä vielä ole huomannut?
Jesaja kyllä varoittaa muista jumalista.
"Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule."
"Näin sanoo JHWH, Israelin kuningas ja sen lunastaja, JHWH Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä"
"Te olette minun todistajani: onko muuta Jumalaa, muuta turvakalliota kuin minä? Minä en toista tunne!"
Minä olen JHWH. Ei ole ketään toista, ei ole muuta jumalaa kuin minä"
"Ei ole muuta jumalaa kuin minä. Minä olen vanhurskas pelastaja, ei ole ketään muuta."
JHWH ei ole oma isänsä tai poikansa eikä ole syntynyt välillä ihmisvauvaksi. to.... kirjoitti:
Jesaja kyllä varoittaa muista jumalista.
"Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule."
"Näin sanoo JHWH, Israelin kuningas ja sen lunastaja, JHWH Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä"
"Te olette minun todistajani: onko muuta Jumalaa, muuta turvakalliota kuin minä? Minä en toista tunne!"
Minä olen JHWH. Ei ole ketään toista, ei ole muuta jumalaa kuin minä"
"Ei ole muuta jumalaa kuin minä. Minä olen vanhurskas pelastaja, ei ole ketään muuta."
JHWH ei ole oma isänsä tai poikansa eikä ole syntynyt välillä ihmisvauvaksi.ja hyviin vastauksiin vastaansanojat eivät voi mitään sanoa!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Enhän panettele, päinvastoin kehuin aateluuttasi!
* Eikä ole katkeraa kiivaisuutta sydämessni sinua kohtaan. Keitän miellelläni vaikka pulla kahvit, jos sattuisit piipahtamaan?
* len vaan "vihainen" kun opetat olemattomia, ja kiellät Jeesuksen evankeliumin, jajopa veren kautta saatvan synnin päästön. Näin nyt tiedokssi, kun väkisn väännetään asioita henkilökohtaiselle tasolle, niikuin nyt noilla sitaateilla taas yrität.
* Keskustelisit joskus ihan oikeasti, etkä etsi Raamatusta sellaisia kohtia, jotka kyllä loukkaa , mutta eivät ole itse asiaan mitenkään liittyviä!
* Ei se Sana mua loukkaa, vaan se ,mihin sitä käytät, käytät väärin Sanaa!julkisesti itsesi Ritariksi aateloit enkä minä!
ekivaari kirjoitti:
julkisesti itsesi Ritariksi aateloit enkä minä!
että itsesi olisit aateloinut, minähän sinut luokittelin aatelisten joukkoon itseeni verraten. Ja oon edelleen samaa mieltä. Ihmisenä lyöt mennen tullen minut varmaan kaikekssa?
* Usko vaan ei ole näköjään joka miehen!
* Nyt sinä tuolla ylempänä olet niin Jeesus keskeinen, ja kuitenkin kiellät Hänen jumaluutensa, ja kiellät Pyhästä Hengestä sikiämisen.
* Että nuo maarittelut Eroelle, Jeeusken ominaisuuksista, on pelkää kirjainta sinulle. Koska et ole sisäisessä yhteydessä Jeesuksen kanssa, et voi olla, koska kiellät Jeesuksen veren synnin sovittajana, taikka sitten olet pahasti akaksimielinen, sillä Joosefin poika ei voi antaa syntejä anteeksi, vaikka olisi ristillä joka päivä!- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
että itsesi olisit aateloinut, minähän sinut luokittelin aatelisten joukkoon itseeni verraten. Ja oon edelleen samaa mieltä. Ihmisenä lyöt mennen tullen minut varmaan kaikekssa?
* Nyt sinä tuolla ylempänä olet niin Jeesus keskeinen, ja kuitenkin kiellät Hänen jumaluutensa, ja kiellät Pyhästä Hengestä sikiämisen.
* Että nuo maarittelut Eroelle, Jeeusken ominaisuuksista, on pelkää kirjainta sinulle. Koska et ole sisäisessä yhteydessä Jeesuksen kanssa, et voi olla, koska kiellät Jeesuksen veren synnin sovittajana, taikka sitten olet pahasti akaksimielinen, sillä Joosefin poika ei voi antaa syntejä anteeksi, vaikka olisi ristillä joka päivä!ja Jumala eri asiat?
- näet
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Että nuo maarittelut Eroelle, Jeeusken ominaisuuksista, on pelkää kirjainta sinulle. Koska et ole sisäisessä yhteydessä Jeesuksen kanssa, et voi olla, koska kiellät Jeesuksen veren synnin sovittajana, taikka sitten olet pahasti akaksimielinen, sillä Joosefin poika ei voi antaa syntejä anteeksi, vaikka olisi ristillä joka päivä!Ei ihmisenä oleminen mitenkään jumaluutta.
Kyllä Jeesuksen jumaluus tulee ihan muuta kautta.
Ei Jeesus ollut vain ihminen. Ensinnäkin Hän teki ihmetekoja mihin ihminen ei pysty.
Room.8:3:"Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena."
Tämän mukaan(sinähän kunnioitat Sanaa?)Jeesus oli Jumala.
Sanan mukaan sinussa vallitsee antikristuksen henki, jos epäilet Hänen jumaluuttaan."Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus? Sellainen ihminen on antikristus, niin Isän kuin Pojankin kieltäjä."(1.Joh.2:22)
Tuosta neitsytsyntymästä: vaatii melkoista mielikuvitusta uskoa muuhun kuin mitä Raamatussa on kirjoitettu. Neitsyt pysyy sanana neitsyt vaikka sitä kuinka yrittäisi selittää muuksi.
Viisainta olisi varmaan myöntää että ei pysty uskomaan siihen mutta niin siellä lukee..kenenkään puolella enkä ketään vastaan, mutta:
Mark. 9:40
"Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme."
Room. 8:31
"Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?"
Jeesus itse todisti ettei hän itse tee mitään, vaan Isä, joka hänessä asuu, tekee teot, jotka ovat Isän, eikä hänen.
Jeesus lupasi Isän puhuvan myös opetuslastensa kautta, [Matt. 10:20].
Tunnen kyllä jumalallisen hierarkian. Jos otat vastaan tämän Jumalan lähettämän sanan, et ota vastaan tai hylkää ekivaaria vaan lähettäjän:
Joh. 13:20
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt."ekivaari kirjoitti:
kenenkään puolella enkä ketään vastaan, mutta:
Mark. 9:40
"Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme."
Room. 8:31
"Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?"
Jeesus itse todisti ettei hän itse tee mitään, vaan Isä, joka hänessä asuu, tekee teot, jotka ovat Isän, eikä hänen.
Jeesus lupasi Isän puhuvan myös opetuslastensa kautta, [Matt. 10:20].
Tunnen kyllä jumalallisen hierarkian. Jos otat vastaan tämän Jumalan lähettämän sanan, et ota vastaan tai hylkää ekivaaria vaan lähettäjän:
Joh. 13:20
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt."liittyy paljon yliluonnollista ja usein oon saanut lukea että pyrit selittämään ne luonnollisiksi asioiksi, mutta Raamattu ei siitä muutu.
...Ihan hyviä kohtia minulle laitoit.
- ne hukuttavat helvettiin
eli ikuiseen eroon Jumalasta.
Joh.4:13-14
13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
(Luonnllinen ihminen juo luonnollista vettä)
14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
(Jumalan Hengestä syntynyt ihminen juo elämän vettä lahjaksi, uskon kautta Jeesukseen.
Näin ihminen pääsee takaisin hengen kautta yhteyteen Isän kanssa, joka on Henki, joka ilmestyi liharuumiissa Pojassaan ja Pyhässä Hengessä)
Jeesus on elävän veden lähde.
Joka uskoo Häneen, elää vaikka olisi (fyysisesti)kuollut.
Jes.55:1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
Jeesus tuli pelastamaan sielua ja se onnistuu vain herättämällä Jumalan elämä ihmisen kuolleman horroksessa olevaan henkeen ja
poistamalla sielullisuuden ylivalta ihmisen elämästä.
Henki tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä.
Joh.7:37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39. Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
Siunattua Jeesuksen Kristuksen tulemisen odotusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453076- 1082503
- 502492
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402168Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461781Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4631749- 1011729
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91624Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151567R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi221384