Perjantai, 9. tammikuuta
Sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moniksi vuosiksi; rentoudu, syö, juo ja pidä hauskaa. (Luuk. 12:19)
Jeesuksen vertaus rikkaasta miehestä osoittaa, että miehen suunnitelma loi vain valheellisen turvallisuudentunteen. Vaikka suunnitelma saattoi tuntua käytännölliseltä, huomioon ottamatta jäi yksi ratkaisevan tärkeä seikka: Jumalan tahto. Mies ajatteli vain itseään, sitä miten hän voisi rentoutua, syödä, juoda ja pitää hauskaa. Hän ajatteli, että koska hänellä oli ”paljon hyvää”, hänellä olisi edessään myös ”monia vuosia”. Mutta hänen onnettomuudekseen asiat eivät sujuneetkaan kaavailujen mukaan. Kuten Jeesus aiemmin sanoi, ”vaikka jollakulla on runsaastikin, niin hänen elämänsä ei johdu siitä, mitä hän omistaa” (Luuk. 12:15). Samana yönä kaikelle sille, minkä hyväksi mies oli tehnyt työtä, tuli yhtäkkiä loppu, sillä Jumala sanoi hänelle: ”Sinä järjetön, tänä yönä sinulta vaaditaan sielusi. Kuka sitten saa sen, minkä olet varastoinut?” (Luuk. 12:20.)
Huomisen
Teksti
1
89
Vastaukset
mieleen Vartiotorniseura ja sen suunnaton omaisuus.
>>Missä on sinun aarteesi, siellä on sydämesikin>>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262456- 1142086
- 1211739
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451567Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949