Raamattu ja evoluutio eivät ole ristiriidassa keskenään
http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=7632&Itemid=38
Uskokoon
6
255
Vastaukset
"- Taitaisin ensin kysyä: miksi? Ja keskustelun kuluessa todeta, että en ole koskaan pystynyt näkemään ongelmaa evoluutioteorian ja Raamatun luomiskertomuksen välillä. Kysymys on eri asioista: luomiskertomukset ovat uskonnollista puhetta maailman synnystä, evoluutioteoria luonnontieteen puhetta. Itse pidän uskon ja evoluutionteorian vastakkainasettelua tarpeettomana ja epä-älyllisenä."
Katoppas, joku muukin on samaa mieltä, eli koko ristiriita on toisinsanoen vain ja ainoastaan kreationistien aikaansaanosta. Eli aivan oikealle taholle se huuhaa palkinto meni! Vielä kerran onnitteluit skepsikselle onnsituneesta valinnasta.- juuunaaa
No ensinnäkin Raamatun mukaan vuosia oli 4004 ennen Kristusta, evooluution mukaan 4.5 miljardia? Raamatun mukaan Jumala on kaikkivaltias ja oikeudenmukainen, miksi hän loisi ihmisen järjestelmällä joka aiheuttaa kuolemaa, kuolemaa, ja vielä kerran kuolemaa. Ja sitten vielä universumi luotiin 6 päivässä, aamu-ilta - aamu-ilta jne.
Ja sitten evoluution mukaan kuolema teki ihmisen, Raamatun mukaan ihmisen synnin takia tuli kuolema maailmaan. Akuankka ja evoluutio eivät ole ristiriidassa keskenään
Käsi ylös, jos tämä tieto auttoi edes yhtä ihmistä nukkumaan yönsä paremmin.- blaaaah
vain Kirkkopalvelujen Opintokeskuksen rehtori Satu Kantolan mielipide. Jokainen muodostakoon oman mielipiteensä.
- Pittsburgh
Kyllä evoluutio ja Raamattu ovat ristiriidassa ja pahasti. Jumala loi eläimet, kasvit ja ihmiset, ne eivät ole itsestään kehittyneet raa-an ja julman luonnonvalinnan kautta. Jumala loi kunkin lajin lajinsa mukaan.
- asianharrastaja
Evoluutio (ja aika moni muukin asia) on ristiriidassa Raamatun kirjaimellisen lukutavan kanssa. Se lukutapa on myös ristiriidassa oman itsensä kanssa, eivätkä edes intomieliset kreationistit noudata sitä täydellisesti.
Usko Jumalaan ei edellytä Raamatun kirjaimellista lukutapaa, minkä myös kristilliset kirkot vakuuttavasti ilmoittavat. Raamattu ei omista Jumalaa vaan Jumala Raamatun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482