Tuossa aikaisemmassa aloituksessa tuli selville,
ettei pyhän hengen pilkkaaminen ole pilkkaamista,
tai emme ole oikein pilkanneet pyhää henkeä.
Esimerkiksi seuraava ei ole pilkkaamista:
pyhä henki, olet teurasjätteitä nussiva lepakko,
kuvottava paskaläjä. Kuole vitun runkku!
Idea oli siinä, ettei pyhän hengen pilkkaa saa
anteeksi, ja jos me kaikki ateistit pilkkaamme
oikein tätä kosmista kusipäätä, hihuilla ei ole
mitään syytä olla täällä käännyttämässä ja
jauhamassa paskaa, olemme jo helvettiin matkalla.
No niin, kertokaapa hihut miten pilkkaan teidän
400-luvun kirkolliskokousten keksintöä - pyhää
henkeä - oikein? Katsos kun en ole niin taikauskoinen
kakara, etten uskaltaisi.
No niin, vastauksia, kiItos!
Miten pyhää henkeä pilkataan oikein?
28
680
Vastaukset
- minen keksi
Luulen, että jotta pilkkaaminen onnistuisi, jonkun täytyy loukkaantua. No, luonnollisesti olemattomia mielikuvitusotuksia on mahdotonta saada loukkaantumaan, joten pitäisi kai saada kristityt loukkaantumaan pyhän henkensä puolesta? Mutta miten? Aina löytyy joku krisseli, joka ei suostu loukkaantumaan mistään.
- Retrohetero
mikä on homman nimi.
Ensin pitää olla uskossa, jotta voi tuntea pyhän
hengen, ja sitten vasta voi pilkata. Tästä on
johtopäätös seuraava:
Ne jotka ovat luopuneet uskostaan, joutuvat
helvettiin.
Taitaa koko ateistiporukka tältä palstalta
päästä helvettiin?- Apostoli_Tz
Määrittelit juuri Pyhän Hengen pilkan.
Toinen vaihtoehto voi liittyä tilanteeseen, jossa Jeesus puhui asiasta. Fariseukset olivat juuri väittäneet hänessä olevan pahan hengen, jonka voimalla hän tekee ihmetekoja.
Eikä Pyhää Henkeä keksitty 400-luvun kirkolliskokouksessa. Apostolien teot kirjoitettiin ennen 100-lukua ja aika hyvin näyttää Pyhä Henki siellä porskuttavan.
Kyseisen osan nimen voisi jopa vaihtaa "Pyhän Hengen teoiksi", niin suuri määrä siellä on kuvauksia Pyhän Hengen työstä ja teoista. - Retrohetero
Apostoli_Tz kirjoitti:
Määrittelit juuri Pyhän Hengen pilkan.
Toinen vaihtoehto voi liittyä tilanteeseen, jossa Jeesus puhui asiasta. Fariseukset olivat juuri väittäneet hänessä olevan pahan hengen, jonka voimalla hän tekee ihmetekoja.
Eikä Pyhää Henkeä keksitty 400-luvun kirkolliskokouksessa. Apostolien teot kirjoitettiin ennen 100-lukua ja aika hyvin näyttää Pyhä Henki siellä porskuttavan.
Kyseisen osan nimen voisi jopa vaihtaa "Pyhän Hengen teoiksi", niin suuri määrä siellä on kuvauksia Pyhän Hengen työstä ja teoista.voitkin sitten poistua palstalta, sillä meidät on tuomittu
helvettiin, etkä sinä voi siinä auttaa...
No, hus hus! - Apostoli_Tz
Retrohetero kirjoitti:
voitkin sitten poistua palstalta, sillä meidät on tuomittu
helvettiin, etkä sinä voi siinä auttaa...
No, hus hus!Ja niinhän olen poistunutkin, pyrin myös pysymään poissa. Ajattelin vain vastata kun kerran kysyit.
- Retrohetero
Apostoli_Tz kirjoitti:
Ja niinhän olen poistunutkin, pyrin myös pysymään poissa. Ajattelin vain vastata kun kerran kysyit.
on lyöty lukkoon, jos kerran vittu siinä
raamatussa lukee ettei pyhän hengen pilkkaa
saa anteeksi.
Jos sen saakin anteeksi, niin voisitteko sitten pitää sen
turpanne kiinni aiheesta?
Ja mikä sinä olet tulkkaamaan raamattua? Eikö
raamatun sana olekaan totta? - Nerokas uskovainen (hih hih)
Retrohetero kirjoitti:
saa anteeksi.
raamatun sana olekaan totta?Viisaat uskovaiset selittelevät ja tulkitsevat ensin ja sitten he valaistuvat totuudesta. Se on pelkkää hämäystä, että raamattu näyttää ymmärtämättömien paimenten nuotiotarinoilta.
- bubastis.tmi
Retrohetero kirjoitti:
saa anteeksi.
raamatun sana olekaan totta?On niin eipäs juupas meininkiä. Riippuu mistä tuuli puhaltaa.
- Retrohetero
bubastis.tmi kirjoitti:
On niin eipäs juupas meininkiä. Riippuu mistä tuuli puhaltaa.
ja mielipide vaihtuu... Todella säälittävää touhua...
En ole luopunut uskosta!!
Pitäisköhä nyt tulla uskoon että voisin luopua siitä.
Riitääköhän pari sekuntia?bubastis.tmi kirjoitti:
On niin eipäs juupas meininkiä. Riippuu mistä tuuli puhaltaa.
Häntäinen sika.
Näin kerran telkkarissa.
Pyhä Henki ei ole mikään kirkolliskokouksien keksintö.Pyhästä Hengestä ja Sen voimasta voimme lukea jo Raamatun sivuilta.
Pyhän Hengen pilkka on myös sydämen olotila,jossa uskonasiat,Raamattu,Jumala,Jeesus ja Pyhä Henki ei kiinnosta pätkän vertaa; ei teoissa,ei puheissa, ei ajatuksissa. Eli on totaalisen "paatunut" uskonasioille.
Ja Esim.sinä monet muut palstalaiset puhutte,kinastelette,haukutte uskoa,Raamattua,Jumalaa ynm. päivittäin eli meidän uskovaisten kannalta teissä on vielä toivoa, omalta kannaltanne olette hyvin,hyvin kaukana totaalisesta Pyhän Hengen pilkan "olotilasta".- Retrohetero
enää pyörit:
"Pyhän Hengen pilkka on myös sydämen olotila,jossa uskonasiat,Raamattu,Jumala,Jeesus ja Pyhä Henki ei kiinnosta pätkän vertaa"
En sanoisi ettei kiinnostaisi "pätkän vertaa",
vaan "ei kiinnosta vittuakaan tuo paska". - Ja mitens se
raamattu koottiin? Ainii kirkolliskokouksessa....
"Pyhä Henki ei ole mikään kirkolliskokouksien keksintö.Pyhästä Hengestä ja Sen voimasta voimme lukea jo Raamatun sivuilta. " tuo tieto että ph on synnytetty poliittisin perustein, vieläpä äänestämällä.
Niin kuin sillä olisi mitään merkitystä missä vaiheessa ja kuinka satukirjan fiktiiviset "sankarit" on luotu.Retrohetero kirjoitti:
enää pyörit:
"Pyhän Hengen pilkka on myös sydämen olotila,jossa uskonasiat,Raamattu,Jumala,Jeesus ja Pyhä Henki ei kiinnosta pätkän vertaa"
En sanoisi ettei kiinnostaisi "pätkän vertaa",
vaan "ei kiinnosta vittuakaan tuo paska".Sanot että ei kiinnosta ja silti kirjoittelet kyseisestä aiheestä liki päivittäin..heh..
Minusta taas näyttää että sinua kiinnostavan aivan vallattomasti, mutta sehän on pelkästään hyvä ja postiivinen asia :)
Ja minun pyörimisestä täällä, nämähän ovat vapaita paikkoja kelle vaan kirjoittaa.
Ja kun minua kiinnostaa kovasti uskonasiat jo vakaamuksenikin puolesta, ja jostain kumman syystä tällä palstalla kirjoitetaan eniten kaikista aiheista (jopa ylivoimaisesti ohi itse palstanaiheen) uskonasioista, niin ihan luonnollista, että silloin täällä kirjoittelen..:)
Kun sinäkin kirjoittelet niin paljon uskosta,niin paikalle tulee aiheesta kiinnostuneita.."sitä saa mitä tilaa", taitaa Silmun Simokin laulaa.Ja mitens se kirjoitti:
raamattu koottiin? Ainii kirkolliskokouksessa....
"Pyhä Henki ei ole mikään kirkolliskokouksien keksintö.Pyhästä Hengestä ja Sen voimasta voimme lukea jo Raamatun sivuilta. "Ei kirkolliskokouksessa mitään koottu. Siellä paremminkin tunnustettiin jo voimassa olevat kirjoitukset.
Syyn tähän antoi eri uskonnon kirjoitukset, joita yritettiin liittää Raamattuun ja Kristinuskoon, eli oli ihan luonnollista että jo voimassa olleet kirjoitukset tunnustettiin ja lyötiin yksiin kansiin, ettei Raamattuun päässyt mitään sinne kuuluvaa.
Eihän Nokian kännykän ohjeissakaan ole joka toinen sivu otettu Ericsonin ohjeista.Nas.se kirjoitti:
tuo tieto että ph on synnytetty poliittisin perustein, vieläpä äänestämällä.
Niin kuin sillä olisi mitään merkitystä missä vaiheessa ja kuinka satukirjan fiktiiviset "sankarit" on luotu.Olen kyllä kuullut nuo perustettomat väitteet PH:nkin synnystä poliittisin perustein. Ei se minulle uutta ollut. Tosin se kuuluu sinne davinci-hömpän joukkoon. Jokaisella on toki oikeus uskoa vaikka davinci-hömppää, eihän siinä mitään.
Raamatusta voi lukea Pyhästä Hengestä sitä luotettavaa tietoa, jos kuka haluaa, silloin ei tarvi turvatua kirjailijoitten fiktioihin ja fantasioihin.- Retrohetero
juhani1965 kirjoitti:
Sanot että ei kiinnosta ja silti kirjoittelet kyseisestä aiheestä liki päivittäin..heh..
Minusta taas näyttää että sinua kiinnostavan aivan vallattomasti, mutta sehän on pelkästään hyvä ja postiivinen asia :)
Ja minun pyörimisestä täällä, nämähän ovat vapaita paikkoja kelle vaan kirjoittaa.
Ja kun minua kiinnostaa kovasti uskonasiat jo vakaamuksenikin puolesta, ja jostain kumman syystä tällä palstalla kirjoitetaan eniten kaikista aiheista (jopa ylivoimaisesti ohi itse palstanaiheen) uskonasioista, niin ihan luonnollista, että silloin täällä kirjoittelen..:)
Kun sinäkin kirjoittelet niin paljon uskosta,niin paikalle tulee aiheesta kiinnostuneita.."sitä saa mitä tilaa", taitaa Silmun Simokin laulaa.Minä olen ihan sen takia täällä, koska tämä
foorumi on minun kaltaisia "paatuneita sydämiä"
täynnä. Minun elämääni ei vaikuta vittuakaan
jeesus, jumala tai joku vitun pyhä henki,
sillä ne ovat minulle täysin yhden tekeviä.
Etkö tuota ole vielä tajunnut? - Retrohetero
juhani1965 kirjoitti:
Ei kirkolliskokouksessa mitään koottu. Siellä paremminkin tunnustettiin jo voimassa olevat kirjoitukset.
Syyn tähän antoi eri uskonnon kirjoitukset, joita yritettiin liittää Raamattuun ja Kristinuskoon, eli oli ihan luonnollista että jo voimassa olleet kirjoitukset tunnustettiin ja lyötiin yksiin kansiin, ettei Raamattuun päässyt mitään sinne kuuluvaa.
Eihän Nokian kännykän ohjeissakaan ole joka toinen sivu otettu Ericsonin ohjeista.huutoäänestettiin "pyhästä kolminaisuudesta",
ja hävinneet julistettiin vääräoppisiksi,
joten äläpä sinä Juhani jauha paskaa, jookos?
Ja mites nuo apokryfiset kirjat, joita on
tuollainen 150 kpl, eikös ne kaikki olisi pitänyt
ottaa mukaan? Se on katsos vähän sama asia, kuin
Nokia jättäisi kännykän ohjeistaan joka toisen
sivun pois... Ottaako siitä enää kukaan mitään
vitun tolkkua sen jälkeen? juhani1965 kirjoitti:
Olen kyllä kuullut nuo perustettomat väitteet PH:nkin synnystä poliittisin perustein. Ei se minulle uutta ollut. Tosin se kuuluu sinne davinci-hömpän joukkoon. Jokaisella on toki oikeus uskoa vaikka davinci-hömppää, eihän siinä mitään.
Raamatusta voi lukea Pyhästä Hengestä sitä luotettavaa tietoa, jos kuka haluaa, silloin ei tarvi turvatua kirjailijoitten fiktioihin ja fantasioihin.samanlainen satukirja kuin esimerkiksi Kalevala.
Retrohetero kirjoitti:
Minä olen ihan sen takia täällä, koska tämä
foorumi on minun kaltaisia "paatuneita sydämiä"
täynnä. Minun elämääni ei vaikuta vittuakaan
jeesus, jumala tai joku vitun pyhä henki,
sillä ne ovat minulle täysin yhden tekeviä.
Etkö tuota ole vielä tajunnut?Jos minua ei joku asia kiinnosta, ei tulisi mielenkään kirjoitella,kinastella,haukkua kyseisestä asiasta yleisillä palstoilla.
Tulis jotenki outo olo, tehdä sitä vapaa ajalla mistä ei ole kiinnostunut, tulis ihan "sätkynukke" olo.Retrohetero kirjoitti:
huutoäänestettiin "pyhästä kolminaisuudesta",
ja hävinneet julistettiin vääräoppisiksi,
joten äläpä sinä Juhani jauha paskaa, jookos?
Ja mites nuo apokryfiset kirjat, joita on
tuollainen 150 kpl, eikös ne kaikki olisi pitänyt
ottaa mukaan? Se on katsos vähän sama asia, kuin
Nokia jättäisi kännykän ohjeistaan joka toisen
sivun pois... Ottaako siitä enää kukaan mitään
vitun tolkkua sen jälkeen?Pyhä kolminaisuus löytyy kyllä Raamatusta hyvin selvästi, ei sen olemassaolosta tarvi huuto äänestää, se on jokaisen luettavissa kyllä, varsinkin Uuden testamentin sivuilta.
Apokryfi kirjat kuuluisivat Vanhan testamentin aikaan. Ja pikkutarkat Juutalaisetkaan eivät niitä hyväksyneet Vanhaan testamenttin, niin ei niitä pidä liittää sinne Kristittyjenkään.
Ja apokryfi kirjat ovat juuri näitä "ericssonin" ohjeita, joten luonnollisestikkaan emme lue niistä nokian ohjeiden sivuilta.juhani1965 kirjoitti:
Jos minua ei joku asia kiinnosta, ei tulisi mielenkään kirjoitella,kinastella,haukkua kyseisestä asiasta yleisillä palstoilla.
Tulis jotenki outo olo, tehdä sitä vapaa ajalla mistä ei ole kiinnostunut, tulis ihan "sätkynukke" olo.sä olet todella juonut aivosi pihalle.
juhani1965 kirjoitti:
Olen kyllä kuullut nuo perustettomat väitteet PH:nkin synnystä poliittisin perustein. Ei se minulle uutta ollut. Tosin se kuuluu sinne davinci-hömpän joukkoon. Jokaisella on toki oikeus uskoa vaikka davinci-hömppää, eihän siinä mitään.
Raamatusta voi lukea Pyhästä Hengestä sitä luotettavaa tietoa, jos kuka haluaa, silloin ei tarvi turvatua kirjailijoitten fiktioihin ja fantasioihin.Sun raamattus kirjoittaneen?
a).1 Kirjailija
b).2 Kirjailijaa
c).32 Kirjailijaa
Sun pitäisi tietää tämä.- Missukka
Nas.se kirjoitti:
sä olet todella juonut aivosi pihalle.
Sinun pahansuopuutesi ei järkytä, ikävä kyllä.
- islamilaisittain
Vääräuskoiset eivät pääse missään tapauksessa taivaaseen, vaikka uskoisivat millaiseen pyhään pieruun.
- heikkisätila
Raamattu= Satukirja jolla hallittiin/hallitaan tyhmiä/köyhiä ihmisiä "helvettiin joutumisen" uhalla
Jeesus= Aurinko :O --->
Kristinusko= astroligiaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.703821Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883189Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1012448Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151669Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701438- 971311
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä501256- 551073
Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561040Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11031