Koettakaas edes kerran todistaa jumalanne sen jumalan kautta, eikä etsimällä aukkoja muista vaihtoehdoista. Ai eikö onnistu?
hei hihhulit
7
423
Vastaukset
Vaikka en osakaan identifioitua otsikkosi kohderyhmään, ajattelin heittää kommentin.
Kerron ilomielin, että olen lähtökohtaisesti kyvytön todistamaan Raamatun Jumalan olemassaoloa. Ilomielin sen tähden, että jos hän olisi minun todistettavissani, en voisi pitää Häntä Jumalanani. Silloinhan hän olisi vain minun hallinnassani oleva sätkynukke. Nyt kun en pysty, olen turvallisin mielin, sillä kun en minä eivätkä muutkaan ihmiset pysty manipuloimaan, ennakoimaan tai määrittelemään häntä, tiedän, että minulla on tarpeitani vastaava Jumala. Sellainen, joka tekee asiat oman tahtonsa mukaan ilman, että kukaan ihminen voi jälkeenpäin kehua: "enkös minä sanonut."- e.k.v
Terve ejkr. Oli kyllä ihan sinunlaisesi vastaus :)
Sovitaan että jumala unohti mainita tästä asiasta raamatun kirjoittajille? ;) e.k.v kirjoitti:
Terve ejkr. Oli kyllä ihan sinunlaisesi vastaus :)
Sovitaan että jumala unohti mainita tästä asiasta raamatun kirjoittajille? ;)Ei kai asia ole meidän sovittavissamme? Se mitä Raamattuun on kirjoitettu, on siellä riippumatta minun mielipiteistäni tai meidän sopimisistamme. Vastasin vain kysymykseesi, että voinko MINÄ todistaa Jumalan olemassaolon.
Raamatusta löytyy esim. nämä:
"minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi" 2 Moos 6:3
"Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille." Jes 42:8
Ei liene oikein perusteltua sopia, että Raamatun Jumala unohti ilmoittaa itsestään?- e.k.v
EJKR kirjoitti:
Ei kai asia ole meidän sovittavissamme? Se mitä Raamattuun on kirjoitettu, on siellä riippumatta minun mielipiteistäni tai meidän sopimisistamme. Vastasin vain kysymykseesi, että voinko MINÄ todistaa Jumalan olemassaolon.
Raamatusta löytyy esim. nämä:
"minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi" 2 Moos 6:3
"Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille." Jes 42:8
Ei liene oikein perusteltua sopia, että Raamatun Jumala unohti ilmoittaa itsestään?Raamattu on kirja, ja vanha sellainen. Löytyy myös kirjoituksia joissa mm. tuli on jumala(n kaltainen). Ei se tuli tiemmä kuitenkaan ole jumala?
Samalla keinolla voidaan todistaa myös Allah, Ilmatar, 40 miljoonaa hindujumalaa ja niin edelleen olemassaoleviksi.
Tulee ahdasta jumalpiirissä. e.k.v kirjoitti:
Raamattu on kirja, ja vanha sellainen. Löytyy myös kirjoituksia joissa mm. tuli on jumala(n kaltainen). Ei se tuli tiemmä kuitenkaan ole jumala?
Samalla keinolla voidaan todistaa myös Allah, Ilmatar, 40 miljoonaa hindujumalaa ja niin edelleen olemassaoleviksi.
Tulee ahdasta jumalpiirissä.Kysymyksesi oli selvästi suunnattu Raamatun Jumalaan uskoville. Vastasin, etten voi todistaa hänen olemassaolostaan. Sitten otit esiin kysymyksen, että kyseisen uskonsuunnan Jumala olisi unohtanut ilmoittaa itsensä. Vastasin, että Raamatun Jumala puhuu aika suoraan itsestään.
En siis todistanut, että Raamatun Jumala on olemassa. Miksi siis alat puhua muiden jumalien olemassaolon todistamisesta??- e.k.v
EJKR kirjoitti:
Kysymyksesi oli selvästi suunnattu Raamatun Jumalaan uskoville. Vastasin, etten voi todistaa hänen olemassaolostaan. Sitten otit esiin kysymyksen, että kyseisen uskonsuunnan Jumala olisi unohtanut ilmoittaa itsensä. Vastasin, että Raamatun Jumala puhuu aika suoraan itsestään.
En siis todistanut, että Raamatun Jumala on olemassa. Miksi siis alat puhua muiden jumalien olemassaolon todistamisesta??Toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä.
Miten raamatun jumala on kertonut ilmoittavansa/todistavansa/tms. itsestään ihmisille? Todistamalla itsensä joillekin Abrahamille (mitä ne nyt oli) ja sillä hyvä?
Eikös jumala jotain sanonut että hän ilmoittaa itsestään niille jotka siihen haluavat uskoa? Vai miten se nyt meni? Sori, ei jaksa kahlata raamatun kokoista opusta tämän takia :D - ejkr kirjautumatta
e.k.v kirjoitti:
Toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä.
Miten raamatun jumala on kertonut ilmoittavansa/todistavansa/tms. itsestään ihmisille? Todistamalla itsensä joillekin Abrahamille (mitä ne nyt oli) ja sillä hyvä?
Eikös jumala jotain sanonut että hän ilmoittaa itsestään niille jotka siihen haluavat uskoa? Vai miten se nyt meni? Sori, ei jaksa kahlata raamatun kokoista opusta tämän takia :DAinakin sait yhden vastauksen kysymykseesi: En pysty todistamaan Jumalaa.
Raamattua lukemalla minulle on tullut se käsitys, että ilmoitus/todistus on kätketty henkilöön nimeltä Jeesus Kristus.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998656Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683001- 151383
- 761028
- 681017
- 26961
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61933- 55923
- 65870
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73864