Miksi matalasti

koulutetut

ja tietämättömät ovat usein hyvin uskonnollisia ja terävimmät tieteen aivot taas vähemmän? Miksi jumala on näin säätänyt?

24

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteellistä

tutkimustulosta väitteen tueksi...?

• sistaaaa

http://www.stabu.net/uskojaao.html
        Toisaalta, joku epäili, että matalamman ÄO:n omaavat helpommin teeskentelevät uskovansa, joka vääristäisi tuloksia.
        Koulutustaso/korkea tiedontaso taas varmasti on uskon levittämiseen vaikeampaa maastoa kuin heikosti koulutetun maan väestö.

• te olette

mielestänne niin viisaita, että niiden tuotos jotenkin(järjenvastaisesti) olisi uskottavampi kuin Jumalan olemassaolo, jota se ei siis ole.

• mielestään viisaita

ja minkä tuotos olisi uskottavampi (korkean ÄO:n?), kuin jumalan olemassaolo?
        Yritätkö sanoa että korkea ÄO tuottaa harhan jumalan olemattomuudesta, mutta matala tuottaa harhan jumalan olemassaolosta?

Onkohan kreationisteilla sitten muita uskovia matalampi ÄO, koska he eivät kykene erottamaan tiedettä ja uskontoa?

• tekevät

pesäeroa kulttuurin ja tieteen välille. Toinen käsittelee yhden ryhmän sisäistä arvomaailmaa, toinen käsittelee "hieman" laajempaa käsitettä.

Kulttuuriantropologia ja biologia ovat eri asioita.

• vaikuttaa,
        mielestään viisaita kirjoitti:

ja minkä tuotos olisi uskottavampi (korkean ÄO:n?), kuin jumalan olemassaolo?
        Yritätkö sanoa että korkea ÄO tuottaa harhan jumalan olemattomuudesta, mutta matala tuottaa harhan jumalan olemassaolosta?

Onkohan kreationisteilla sitten muita uskovia matalampi ÄO, koska he eivät kykene erottamaan tiedettä ja uskontoa?

kun evoluutiosta tehdään sivistyneempi uskonto, kuin kreationismista valheiden avulla, eikä suvaita vastakkainasettelua, mitä vaihtoehtoja järjellisesti älykkäille ihmisille, jotka ennen kaikkea ajattelevat uraansa ja tulevaisuuttansa, jää? Eiväthän he halua leimautua kiihkomielisiksi kreationisteiksi, joka ei kuitenkaan suurimmilta osin ole edes se asian laita.

• Apo-Calypso
        vaikuttaa, kirjoitti:

kun evoluutiosta tehdään sivistyneempi uskonto, kuin kreationismista valheiden avulla, eikä suvaita vastakkainasettelua, mitä vaihtoehtoja järjellisesti älykkäille ihmisille, jotka ennen kaikkea ajattelevat uraansa ja tulevaisuuttansa, jää? Eiväthän he halua leimautua kiihkomielisiksi kreationisteiksi, joka ei kuitenkaan suurimmilta osin ole edes se asian laita.

"Eiväthän he halua leimautua kiihkomielisiksi kreationisteiksi, joka ei kuitenkaan suurimmilta osin ole edes se asian laita. "

Niinkö? Miksiköhän tälläkin palstalla kaikki kreationistit tuntuvat olevan kiilusilmäisiä, kuolaavia, pohjattoman tietämättömiä, taikauskoisia ja epärehellisiä sekä itseään, että muita kohtaan?

Se, että kukaan ei halua leimautua kreationistiksi ei totisesti ole mikään ihme.

• päässä vikaa
        Apo-Calypso kirjoitti:

"Eiväthän he halua leimautua kiihkomielisiksi kreationisteiksi, joka ei kuitenkaan suurimmilta osin ole edes se asian laita. "

Niinkö? Miksiköhän tälläkin palstalla kaikki kreationistit tuntuvat olevan kiilusilmäisiä, kuolaavia, pohjattoman tietämättömiä, taikauskoisia ja epärehellisiä sekä itseään, että muita kohtaan?

Se, että kukaan ei halua leimautua kreationistiksi ei totisesti ole mikään ihme.

jo se että sinulla ei ole muuta tekemistä kuin mustamaalata uskovaisia, osoittaa että olet epärehellinen ja sivistymätön yksilö. Lähde kotiin siitä, hop hop!

• Apo-Calypso
        päässä vikaa kirjoitti:

jo se että sinulla ei ole muuta tekemistä kuin mustamaalata uskovaisia, osoittaa että olet epärehellinen ja sivistymätön yksilö. Lähde kotiin siitä, hop hop!

Minun ei edes tarvitse mustamaalata "uskovaisia". Olette enemmän kuin päteviä tekemään sen aivan itse.

• siksi se vikisee
        päässä vikaa kirjoitti:

sitä harmittaa kun moni kreationisti on käynyt yliopiston, kun se itse pääsi hädin tuskin amikseen tai amk:hon.

• Apo-Calypso
        siksi se vikisee kirjoitti:

sitä harmittaa kun moni kreationisti on käynyt yliopiston, kun se itse pääsi hädin tuskin amikseen tai amk:hon.

Joo, varmaankin se johtuu siitä... :)

• arvasin
        Apo-Calypso kirjoitti:

mitä amk-pelle?

• Apo-Calypso
        arvasin kirjoitti:

mitä amk-pelle?

Mitä hihupelle?

Harhasi hakevat vertaisiaan.
        Olen luultavasti unohtanut enemmän oppimaani kuin kaltaisesi vajakit tulevat koskaan oppimaankaan.

• arvasin
        Apo-Calypso kirjoitti:

Mitä hihupelle?

Harhasi hakevat vertaisiaan.
        Olen luultavasti unohtanut enemmän oppimaani kuin kaltaisesi vajakit tulevat koskaan oppimaankaan.

tiesitkö että amk=amis. ihan pellekoulu.

• Apo-Calypso
        arvasin kirjoitti:

tiesitkö että amk=amis. ihan pellekoulu.

Arvauksesi, tyypilliseen kretupelletapaasi, meni taas "hieman" pieleen... :)

• arvasin
        Apo-Calypso kirjoitti:

Arvauksesi, tyypilliseen kretupelletapaasi, meni taas "hieman" pieleen... :)

amk = pellekoulu. ;)

• pollliisi
        Apo-Calypso kirjoitti:

Muistaakseni Apo on vielä alakoulussa tukiopetuksessa, eikä mennyt sinnekään vapaaehtoisesti, piti pollliisin viedä. Että ei mikään ihme jos järki ei järin hyvin juokse, kun opiskelu ei maistu.

Nyt saat lisäksi jälki-istuntoa huonon käytöksesi vuoksi.

• maa_tiainen

"Miksi matalastija tietämättömät ovat usein hyvin uskonnollisia ja terävimmät tieteen aivot taas vähemmän? Miksi jumala on näin säätänyt?"

Koska terävät aivot keskittyvät tieteen tekemiseen ja siten ne hyödyttävät kaikkia. Muunlaisia aivoja käytetään muihin muita hyödyttäviin asioihin.

• saada

maallista kunniaa ja nimensä jonnekin julkaisuun ja historiaan. Hakevat ehkä tällä tavalla merkitystä elämälleen?

Uskovat eivät ole välttämättä niin kunnianhimoisia vaan keskittyvät elämässä muihin asioihin.

• Justiina

Olen itse joskus tehnyt yhden äo-testin mikä oli tieteen kuvalehden laatima ja sain tuloksen 124 mikä oli likimain sama kuin tohtoritutkinnon suorittaneiden keskiarvo =125.

• ÄO-testi

antaa liian hyviä tuloksia. itse sain siitä 129. kokeilin sen jälkeen Mensan sivuilla olevaa testiä, niin tulos oli jossain välillä 80-120.

• ÄO-testi kirjoitti:

antaa liian hyviä tuloksia. itse sain siitä 129. kokeilin sen jälkeen Mensan sivuilla olevaa testiä, niin tulos oli jossain välillä 80-120.

äö 130 tuon tieteen kuvalehden testin mukaan.

No näitä "luotettavia" testejähän nyt netti tunnetusti onkin piukassa....

• Justiina
        ÄO-testi kirjoitti:

Miten tulos on välillä 80-120? Eli tulos on kai se ensimmäinen eikä kymmenen harjoituskerran tulos? Joka tapauksessa se oli ainoa testi tähänmennessä mihin olen osallistunut.

• Justiina
        ravenlored kirjoitti:

äö 130 tuon tieteen kuvalehden testin mukaan.

No näitä "luotettavia" testejähän nyt netti tunnetusti onkin piukassa....

Facebookin testi väittää, että oon NERO ja seminippelitietäjä! Varmaankin tää kelpaa tohtoritutkinnon saamiseen ;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      43
      10283
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      2561
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      29
      1938
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      136
      1713
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      197
      1239
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      14
      1212
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1137
    8. 92
      982
    9. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      59
      970
    10. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta