Miten isättömyys vaikuttaa ihmiseen, jos on elänyt esim. kahdestaan äidin kanssa ihan varhaislapsuudesta lähtien (1 v.)? Uskoisin että riippuu paljon enemmän siitä, millaiset kotiolot tai muut sosiaaliset suhteet henkilöllä on ollut lapsuudessa, mutta onko isättömyydellä jotain vaikutuksia lapseen, joilta ei voi välttyä, ja joita ei muilla yleensä ole, jotka ovat eläneet molempien vanhempien kanssa? Ja tarkoitan nyt mitä tahansa vaikutuksia, mitättömiäkin yksityisseikkoja eikä välttämättä "huonoja" vaikutuksia. Poikiin on varmaan erilaiset vaikutukset kuin tyttöihin; miten ne eroavat. Erityisesti haluan tietää miten se vaikuttaa "ainoisiin" lapsiin.
Isättömyydestä
4
336
Vastaukset
- Lungstedt
tiedän, että olen sairastunut 18 v. paranoidiseen skitsofreniaan, joka oppikirjojen mukaan on parhaiten parantuva skitsofrenian laji. Veljeni on "terveiden kirjoissa". Lapsuutemme oli lähes isätön isän ollessa lähes aina työmatkoilla, 2-3 kertaa lyhyesti kotona ennenkuin tuli täysi avioero. Psykologisten/iatristen tietojen mukaan isättömien ja äidittömien ja avioerolapsien riski "sairastua" jonkinlaiseen huonoon elämään on huomattavasti suurempi kuin ehjien perheiden lasten. Oletettavasti sitten ehkä ainoiden lasten riski on sitten vieläkin suurempi.
- Lungstedt
että tiedtään sekin, että työlle on huomattavasti tärkeämpää olla isänsä ihailema ja hyväksymä kuin pojalle, suorastaan hyvän elämän eräitä tärkempiä peruspilareita.
Lungstedt kirjoitti:
että tiedtään sekin, että työlle on huomattavasti tärkeämpää olla isänsä ihailema ja hyväksymä kuin pojalle, suorastaan hyvän elämän eräitä tärkempiä peruspilareita.
Jos ajatellaan tätäkin, päihteidenkäyttöön liittyvää juttua: Minun sisaruksistani (minä itse mukaanlukien) pojat ovat raittiita, sisko ei ole.
Vanhemmistani taas äiti on raitis, isä ei ollut, eli sukupuolisesti päinvastoin kuin lapsissa.
Eli se aikuismalli saattaa tulla toisesta sukupuolesta. Ainakin tuo mainitsemani päihdejuttu on minun perheessäni hyvin selvästi periytynyt äidiltä pojille, ja isältä tyttärelle.
Periaatteessa jokainen on tietysti itse oma esikuvansa, se on ehkä se paras ratkaisu, silloin ei matki toisia missään typerissä jutuissa.- N-1981
M1978 kirjoitti:
Jos ajatellaan tätäkin, päihteidenkäyttöön liittyvää juttua: Minun sisaruksistani (minä itse mukaanlukien) pojat ovat raittiita, sisko ei ole.
Vanhemmistani taas äiti on raitis, isä ei ollut, eli sukupuolisesti päinvastoin kuin lapsissa.
Eli se aikuismalli saattaa tulla toisesta sukupuolesta. Ainakin tuo mainitsemani päihdejuttu on minun perheessäni hyvin selvästi periytynyt äidiltä pojille, ja isältä tyttärelle.
Periaatteessa jokainen on tietysti itse oma esikuvansa, se on ehkä se paras ratkaisu, silloin ei matki toisia missään typerissä jutuissa.Sama juttu meillä: äitini oli raitis, mutta isäni ei ollut. Lapsista kumpikin veljeni olivat raittiita, mutta myönnettäköön että minä itse en sitä sorttia ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23488Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a723241"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin502776IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-542598Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.892417Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭311357Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!
Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä211227- 961198
Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä
On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten3391073Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!
Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll14966