alustusta aiheelle

ex-JT

Jehovantodistajien usko on mestariteos koska kaikkien opiskappaleiden puolesta ja mitä tahansa kritiikkiä vastaan on kehitelty uskottavan kuuloinen selitys. Katkeruuteen joutuneiden (minä)entisten jehovantodistajien on vaikea myöntää ja tunnustaa itselleen sitä.

Tämän ylitse pääsemiseksi entisiä jt:jia helpottaa mielen luomisvoiman ymmärtäminen; vuosikymmeniä yhdessä vaikuttaessaan ihmismieliryppään tuotos kykenee ihmeeseen.

2

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Jehovantodistajien usko on mestariteos koska kaikkien opiskappaleiden puolesta ja mitä tahansa kritiikkiä vastaan on kehitelty uskottavan kuuloinen selitys. Katkeruuteen joutuneiden (minä)entisten jehovantodistajien on vaikea myöntää ja tunnustaa itselleen sitä.

Ei jehovantodistajien huuhaa eroa muiden lahkojen ja kulttien huuhaasta millään tavalla. Niitä ei ole lupa tarkastella kriittisesti, ja silloin mikä tahansa kuulostaa uskottavalta, jos asiaan haluaa uskoa. Jos jehovantodistajuutta tarkastelee siihen objektiivisesti perehtyneen henkilön kanssa, siltä menee pohja niin että heilahtaa. Tässä vaiheessa se joka haluaa uskoa että jehovantodistajuus edustaa jollain tapaa totuutta, vetoaa siihen että kyse on uskon asioista, ja tämä uskoo.

• Voimantorni

>>vuosikymmeniä yhdessä vaikuttaessaan ihmismieliryppään tuotos kykenee ihmeeseen>>

Oikeastaan tässä ei ole kysymys ihmeestä, vaan kulteille ominaisesta kieroilusta. Vartiotorni-seura ylläpitää totuuttaan epärehellisillä keinoilla, ja näin se on aina toiminut. Se valehtelee oleellisissa kohdissa, ja jättää laskelomoidusti aina tietyn osan asioista kertomatta. Kas näin muodostuu Jt-totuus, johon uskominen on kovin helppoa. Mutta vain niin kauan, kun Jt noudattaa järjestön ohjeita olla tutkimatta asioita omatoimisesti. Illuusio alkaa murtumaan vasta silloin, kun jäsenelle valkenee, että hänellä on täysi oikeus ajatella uskonkysymyksistään itsenäisesti ja että järjestö ei voi eikä saa edustaa hänen omaatuntoaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      574
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe