Forren neliveto otti haldeksilta nokkiiinsa
"Tasapäisestä loppuarvostelusta huolimatta erojakin löytyy. Aidosti jatkuvalla nelivedolla toteutettuun Subaruun kohdistui eniten odotuksia. Foresterin selkein heikkous on laimean alaväännön vuoksi luvattoman herkästi sammahteleva moottori.
Ford todettiin rullakokeissa hanakimmaksi etenijäksi. Etenemiseen riittää pelkkä kytkimen nosto, sillä vastuksista huolimatta moottorinohjaus pitää tyhjäkäyntikierrokset vakiona."
TM sittaritesti
35
4426
Vastaukset
- sittari on istuja
Laimea alavääntö ei ole haldex jos et nyt tajunnut vai mikä oikein yrität noin riitaa haastavasti esittää?
Toisekseen annan sinulle täyden vapauden ostaa haldex autoja ,annatko minun ostaa mitä minä haluan?
Saatko yleensäkin ahaa elämyksiä joistain merkityksettömistä kilpailuista ja sitten menet eripaikkoihin vähättelemään ?
Käyppä homobaarissa esittelemässä itseäsi.- äkstee
Koitetaan pitää edes Subaru-sarka siistinä.
Itse en kirjoittele muiden merkkien palstoille juuri mitään, en ainakaan herjaa tai provosoi.
Jos tänne tulee joku ehkä provoilu mielessä, se pitää huomata ja olla provosoitumatta.
Muuten kohta tämäkin "palsa on pilalla". Siteeraus edesmenneeltä sittaripalstalta. - ruhoitu nyt hieman
Lainaushan oli suoraan pätkä TM tiivistelmästä.
Sittaripalstalla asia kiteytettiin näin:
"Aidon 4-vedon nimeen vannovat voivat myöskin päivittää tietonsa eli parhaiten toimi Kugan Haldex, lähti rullilta pelkästään yhden pyörän ollessa pitävällä pinnalla ja jäälläkin irtosi viivalta parhaiten. Subarun jatkuvasta nelivedosta todettiin että viskolukon kytkeytyminen vaatii selvästi havaitavan nopeuseron eli ei eroa haldex yms systeemeistä." - Mitä varten?
ruhoitu nyt hieman kirjoitti:
Lainaushan oli suoraan pätkä TM tiivistelmästä.
Sittaripalstalla asia kiteytettiin näin:
"Aidon 4-vedon nimeen vannovat voivat myöskin päivittää tietonsa eli parhaiten toimi Kugan Haldex, lähti rullilta pelkästään yhden pyörän ollessa pitävällä pinnalla ja jäälläkin irtosi viivalta parhaiten. Subarun jatkuvasta nelivedosta todettiin että viskolukon kytkeytyminen vaatii selvästi havaitavan nopeuseron eli ei eroa haldex yms systeemeistä."Miksi kirjoitat sen tänne kun sen voi esim lukea tm lehdestä? Kirjoiotitko myös honda palstalle sen? ja kirjoititko helsingin sanomien etusivulle myös?
- tietysti
Mitä varten? kirjoitti:
Miksi kirjoitat sen tänne kun sen voi esim lukea tm lehdestä? Kirjoiotitko myös honda palstalle sen? ja kirjoititko helsingin sanomien etusivulle myös?
Forre hävis haldex-pellelle :)
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=500000000000020&posting=22000000042912304
kts...
Kirjoittanut: 4x4 2.4.2009 klo 12.51
sitte seuraava tekniikanmaailma...
sitä mä vartoilen...
forester vastaan haldex pelit...
vai onko haldex pellet... - 4x4
tietysti kirjoitti:
Forre hävis haldex-pellelle :)
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=500000000000020&posting=22000000042912304
kts...
Kirjoittanut: 4x4 2.4.2009 klo 12.51
sitte seuraava tekniikanmaailma...
sitä mä vartoilen...
forester vastaan haldex pelit...
vai onko haldex pellet...olen kyllä citikka palstalta...
eikä sitä paskan määrää mitä sinne kaadetaan...
ei kai tännekkin... - mitä jännää ?
Mitä varten? kirjoitti:
Miksi kirjoitat sen tänne kun sen voi esim lukea tm lehdestä? Kirjoiotitko myös honda palstalle sen? ja kirjoititko helsingin sanomien etusivulle myös?
Miksi itse olet täällä, jossei sinua kiinnosta keskustella. Täällä saa aloittaa aiheen mistä itse kutakin kiinnostaa keskustella. Ei tämä ole ainoastaan mikään tylsä varaosien ja ongelmien puimispaikka, vaan myös keskustelu paikka uusista autoista, niiden eroista ja niin edes päin.
Jossei sitä kestä lukea, niin parempi ehkä lopettaa palstan lukeminen. Miksi pitää olla niin herkällä päällä ylipäätään ?
- Haldex oli parmpille
"Luonnon muokkaamissa
kokeissa pintakovan jousituksen
kyky säilyttää pyörien pito
ei ole Subarun veroinen"
Kas kun et tuota kohtaa siteerannut? miksihän...- molempi parempi
Miten minusta tuntuu että TM testin sijoitus haavoitti subarumiesten sydäntä :)
Forester oli parempi oikeassa maastossa paremman jousituksen vuoksi. Mutta testin tulos oli kuitenkin s,e että Kugan "leikki"neliveto toimi paremmin kun Foresterin.
Jos Kugassa käytetty Haldex yhdistettäisiin Foresterin jousitukseen, niin auto olisi ollut ylivoimainen... No tuskin sentään volkkarin veroinen, sillä VAG on aina paras jos on mukana :) - Deffari
molempi parempi kirjoitti:
Miten minusta tuntuu että TM testin sijoitus haavoitti subarumiesten sydäntä :)
Forester oli parempi oikeassa maastossa paremman jousituksen vuoksi. Mutta testin tulos oli kuitenkin s,e että Kugan "leikki"neliveto toimi paremmin kun Foresterin.
Jos Kugassa käytetty Haldex yhdistettäisiin Foresterin jousitukseen, niin auto olisi ollut ylivoimainen... No tuskin sentään volkkarin veroinen, sillä VAG on aina paras jos on mukana :)Johan se on tehty eli Kugan Haldex Forren jousitus = Freelander II
- Nelari
Kiinnostava testi. Pitänee käydä ostamassa lehti, jonsei tule jopa kirjastoon mentyä.
Täytynee harkita siirtymistä Haldexiin, kun joskus aamulla tahtoo olla vaikeuksia päästä rullilta liikkeelle.
Toki kelkka traileri tulee mukisematta perässä, vaikka pitoa ei hirveästi olisikaan. Octavian nelivedolla pihaan vedetty vaunu piti vetää Foresterilla pois kun "Ocu" jäi sutiloimaan.
Rullat sitten erikseen.
Subarun neliveto tarvii kaasua liikkuakseen. Tuon kun oivaltaa, niin pääsee pois lähes mistä vain!- kohdullaan
Juu eihän siinä, kun muistaa vain varoa ettei satu kolmea rengasta yhtä aikaa liukaaseen kohtaan...
Onneksi tuli ostettua Kuga, niin ei tarvi olla niin tarkaa mihin pysähtyy, kun yhdelläkin pitävällä renkaalla pääsee liikkeille ;) - mitäkin arvostaa...
kohdullaan kirjoitti:
Juu eihän siinä, kun muistaa vain varoa ettei satu kolmea rengasta yhtä aikaa liukaaseen kohtaan...
Onneksi tuli ostettua Kuga, niin ei tarvi olla niin tarkaa mihin pysähtyy, kun yhdelläkin pitävällä renkaalla pääsee liikkeille ;)Jos ei ole kiireinen ja jos kuulo on jo mennyt (TM: "Rengasmeteli on nastan syömillä pinnoilla korvia huumaava"), niin ei muuta kuin sitä paikkaa etsimällä etsimään, mistä Kuga lähtee ja Forester ei.
Mutta onhan tuo Kuga halpakin. ;) - Kugakaan
kohdullaan kirjoitti:
Juu eihän siinä, kun muistaa vain varoa ettei satu kolmea rengasta yhtä aikaa liukaaseen kohtaan...
Onneksi tuli ostettua Kuga, niin ei tarvi olla niin tarkaa mihin pysähtyy, kun yhdelläkin pitävällä renkaalla pääsee liikkeille ;)Jos toinen etupyörä on tyhjän päällä, ei Kuga taida lähteä Haldexin voimin.
Haldexissa on avoin etupää, vain takana on ELSD.
Eli jos ajat yhden etupyörän pitävälle ja jätät muut vaikka rullille, niin ainoastaan luistonesto voi auttaa.
Kyllä Forester silti huonoilla teillä taitaa olla aika ylivoimainen ja mitä tulee Foresterin ratkaisun luotettavuuteen ja toimintavarmuuten on jotain ihan muuta mitä Fordilla on tarjota. Fordin neliveto joutuu toimimaan kokoajan, huonon jousituksen vuoksi. Paikat rasittuu paaaljon enemmän. Foresterilla ei rasitu läheskään yhtä paljon ja muutenkin yksinertaisempi perusrakenne on luja. Silti pääsee vähintään samaan paikkaan kuin Kugallakin jos painaa kaasua. Joten kerro, mikä Kugassa vielä viehättää ? Ei ainakaan etenemiskyky. - yhdellä pitävällä pyörällä
Kugakaan kirjoitti:
Jos toinen etupyörä on tyhjän päällä, ei Kuga taida lähteä Haldexin voimin.
Haldexissa on avoin etupää, vain takana on ELSD.
Eli jos ajat yhden etupyörän pitävälle ja jätät muut vaikka rullille, niin ainoastaan luistonesto voi auttaa.
Kyllä Forester silti huonoilla teillä taitaa olla aika ylivoimainen ja mitä tulee Foresterin ratkaisun luotettavuuteen ja toimintavarmuuten on jotain ihan muuta mitä Fordilla on tarjota. Fordin neliveto joutuu toimimaan kokoajan, huonon jousituksen vuoksi. Paikat rasittuu paaaljon enemmän. Foresterilla ei rasitu läheskään yhtä paljon ja muutenkin yksinertaisempi perusrakenne on luja. Silti pääsee vähintään samaan paikkaan kuin Kugallakin jos painaa kaasua. Joten kerro, mikä Kugassa vielä viehättää ? Ei ainakaan etenemiskyky.Tuotahan siinä rullatestissä just kokeillaan...
- Hyväkuuloinen
Kävin ajamassa tuon boxerdieselin. En saanut kyllä sammummaan missään tilanteessa koeajon aikana. TM:n testit ovat maksettuja ja tulokset sen mukaan.
Ainoa miinus mitä itse havaitsin Subarussa on yllättävän korkea tuulen suhina 110 km/h yläpuolella. Toinen merkittävä miinus Subarussa on nuo kalliit Xsenon-lamput, jos niitä alkaa talvioloissa menemään. Ja itse ajelen VW:llä, mutta en osta siitä huolimatta Tiguania, se on pienempi auto kuin Subaru tai CR-V. Ford on taasen kuulovikaisten auto, ei sovi vielä meikäläiselle. - Asiantuntija_123
Harvempi meistä ajaa rullien päällä. Kannattaa muistaa myös, että: Fordissa on pieni tavaratila, älyttömän korkea melutaso ja vuosien saatossa heikoksi osoittautunut laatu. Joten se siitä sitten taas. Ne, jotka eivät tarvitse Vitaran tai Foresterin tyyppistä maasturia, ostavat Octavian Scoutin. Se päihittää Kugat ja Tiguanit mennen tullen.
- Out Päk
"Ne, jotka eivät tarvitse Vitaran tai Foresterin tyyppistä maasturia, ostavat Octavian Scoutin. Se päihittää Kugat ja Tiguanit mennen tullen. "
Ja joille Scout ei riitä, ostavat Outbackin. Sillä pääsee, vetää, ajaa hienosti ja nauttii menosta. Paras Subaru so far. Hakkaa menossa Tiquanit sun muut Kugat. Niin maantiellä, mutkatiellä kuin metsässä. Ei tarvi kummosia kokeita havaitakseen tän. - Asiantuntija_123
Out Päk kirjoitti:
"Ne, jotka eivät tarvitse Vitaran tai Foresterin tyyppistä maasturia, ostavat Octavian Scoutin. Se päihittää Kugat ja Tiguanit mennen tullen. "
Ja joille Scout ei riitä, ostavat Outbackin. Sillä pääsee, vetää, ajaa hienosti ja nauttii menosta. Paras Subaru so far. Hakkaa menossa Tiquanit sun muut Kugat. Niin maantiellä, mutkatiellä kuin metsässä. Ei tarvi kummosia kokeita havaitakseen tän.Voi ollakin, Forester on ehkä enemmän maastoon. Kuga ja Tiguan ovat turhia autoja. Kuga kelpaisi, jos olisi isompi tavaratila ja huono kuulo. Onneksi ei ole tuo jälkimmäinen.
- kari a
Asiantuntija_123 kirjoitti:
Voi ollakin, Forester on ehkä enemmän maastoon. Kuga ja Tiguan ovat turhia autoja. Kuga kelpaisi, jos olisi isompi tavaratila ja huono kuulo. Onneksi ei ole tuo jälkimmäinen.
Totta on tuo huono alavääntö,tarkkana pitää olla jos on kakkosella liikkeellä ja vauhti pääsee hiukan alemmas niin siinä sitä risteyksessä sitten starttaillaan.
Ykkösellä lähtö vaatii myös huolellisuutta,kas kun auto on aika hiljainen,eikä moottorin ääntä näin huonokorvainen kunnolla kuule.
Pärjätty kuitenkin on eikä tuon vuoksi autoa kannata vaihtaa,kuin ehkä uuteen automaattiin kunhan se nyt ensin rantautuu tänne periferiaan.
Juu ja ettei kukaan kehoittasi autokouluun menemisellä,niin kerrottakoon että ajan työkseni ja kokemusta on kertynyt4:ltä vuosikymmeneltä,mutta,mutta,ehkä se vanhuus sitten.... - Asiantuntija_123
kari a kirjoitti:
Totta on tuo huono alavääntö,tarkkana pitää olla jos on kakkosella liikkeellä ja vauhti pääsee hiukan alemmas niin siinä sitä risteyksessä sitten starttaillaan.
Ykkösellä lähtö vaatii myös huolellisuutta,kas kun auto on aika hiljainen,eikä moottorin ääntä näin huonokorvainen kunnolla kuule.
Pärjätty kuitenkin on eikä tuon vuoksi autoa kannata vaihtaa,kuin ehkä uuteen automaattiin kunhan se nyt ensin rantautuu tänne periferiaan.
Juu ja ettei kukaan kehoittasi autokouluun menemisellä,niin kerrottakoon että ajan työkseni ja kokemusta on kertynyt4:ltä vuosikymmeneltä,mutta,mutta,ehkä se vanhuus sitten....Itse ajelen bensa-autolla ja harkitsen vaihtoa dieseliin. Ajoin kahdella eri Foresterin boxer dieselillä taajamassa ja maantiellä (toinen oli vuosimallia 2008). En saanut Forea sammumaan millään. Sen sijaan itseäni häiritsi outo tuulen suhinan kasvu yli satasen vauhdissa, vaikka ikkunat olivat kiinni.Auto kun oli muuten hiljainen. Sen sijan Nissanin X-trail dieselin saan helposti sammumaan manuaalivaihteisena, mutta siinä on liian alhaalta ottava kytkin. Liekö tämä kuitenkin tottumuskysymys.
- kari a
Asiantuntija_123 kirjoitti:
Itse ajelen bensa-autolla ja harkitsen vaihtoa dieseliin. Ajoin kahdella eri Foresterin boxer dieselillä taajamassa ja maantiellä (toinen oli vuosimallia 2008). En saanut Forea sammumaan millään. Sen sijaan itseäni häiritsi outo tuulen suhinan kasvu yli satasen vauhdissa, vaikka ikkunat olivat kiinni.Auto kun oli muuten hiljainen. Sen sijan Nissanin X-trail dieselin saan helposti sammumaan manuaalivaihteisena, mutta siinä on liian alhaalta ottava kytkin. Liekö tämä kuitenkin tottumuskysymys.
Jep ,kytkin ottaa tässäkin alhaalta ja voi olla että istuin on liian kaukana joten poljinta ei tule aina pukattua aivan pohjille.
Kuitenkin,vaikka olen saanut tuon useasti sammumaan niin syksyisten eräreissujen jälkeen ei ole tarvinnut harkita vaihtoa.
Vilkaise ovitiivisteet,tämä ei nimitäin suhise... - 1dB
Asiantuntija_123 kirjoitti:
Voi ollakin, Forester on ehkä enemmän maastoon. Kuga ja Tiguan ovat turhia autoja. Kuga kelpaisi, jos olisi isompi tavaratila ja huono kuulo. Onneksi ei ole tuo jälkimmäinen.
Kugassa saatiin mitattu 1dB suurempi melu kuin muissa ja sehän selittyy jos illä että testiautossa oli ainoana matalampi profiiliset 18" renkaat...
- Forresteriko?
"Luonnon muokkaamissa kokeissa pintakovan jousituksen kyky säilyttää pyörien pito ei ole Subarun veroinen". Tiesitkö muuten, että Fordin lähivalolampun hinta on 284 euroa. Syntyy niitä sitten vaihdella talven pimeinä iltoina...
- testituloksessa
Subaru sijoittui kuitenkin testissä toiseksi. TM:n testissä oli virhe ja näin ollen Kuga tippui kolmannelle sijalle 3 tähden turvin ja Forester nousi 4 tähteen ja sijalle 2. http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-katumaasturit-kevattalvessa HUOM kohta, jossa on mainittu virheestä. Taisipa testissä olla muutenkin virhe. Autossa on ketju eika hihna, jonka hinta oli kuitenkin taulukkoon laitettu. Testit on testejä ja niistä ollaan montaa mieltä. Ei niistä hermostua kannata...
- Subbe
Ja katohan sitä "Kiihdytys" osiosta jaettua pistemäärää. Nopeimman ja hitaimman 0-100kmh ero melkein 2 sekuntia. Silti kaikki saivat 9 pistettä kun ei eroja löytynyt!
TM:ssä on nyt joku ryhtynyt katteleen poikien perään, mitä ne kirjoittelevat. Olivathan nuo painotukset ja mittausten tulkinnat niin syvältä, että niille nauraa jo kylän harakatkin. Eikä Subaru ole ainoa merkki, joka kärsii noista "kotiinpäin" vetämisistä. Turha siinä on kenenkään selitellä mitään, sillä niin selviä nuo mokat ovat. Mitäs minä taas sanoinkaan, kannattaa tallata omia polkuja vaan, ja jättää toimittajapoikasten kohel- lukset omaan arvottomuuteensa.
- Epätietoinen_subbari
Mitkä olivat Subarun loppupisteet? En kyllä osta TM:ää enää toista kertaa...kele.
- kertoo tasosta
Miten kaikkien muiden pisteet oli laskettu väärin paitsi volkkarin :) ? Pistehuutokaupan tulokset meni sekaisin ?
- normaali liikenteessä?
kertoo tasosta kirjoitti:
Miten kaikkien muiden pisteet oli laskettu väärin paitsi volkkarin :) ? Pistehuutokaupan tulokset meni sekaisin ?
Kokeilin mennä talvella miten lähtee 4-veto jäisellä tiellä paikaltaan.Reilusti kaasua ja kytkin ylös niin heti lähti liikkeelle ja rivakasti. Kävin katsoamassa jäljet, molemmat takapyörät ja toinen etupyörä raapivat nastoilla pidempään, toinen etupyörä vain vähän heti lähdössä.En tiedä miten joku toinen 4-veto järjestelmä voi olla parempi kuin tämä. Saisi mitata lukkojen toiminnat sekunnin osasilla jos meinaa että jokuu toinen olisi nopeampi.
- kugalla
normaali liikenteessä? kirjoitti:
Kokeilin mennä talvella miten lähtee 4-veto jäisellä tiellä paikaltaan.Reilusti kaasua ja kytkin ylös niin heti lähti liikkeelle ja rivakasti. Kävin katsoamassa jäljet, molemmat takapyörät ja toinen etupyörä raapivat nastoilla pidempään, toinen etupyörä vain vähän heti lähdössä.En tiedä miten joku toinen 4-veto järjestelmä voi olla parempi kuin tämä. Saisi mitata lukkojen toiminnat sekunnin osasilla jos meinaa että jokuu toinen olisi nopeampi.
kylläpäs kirjoitetaan roskaa!kugan sisämelu ei oo sen kummempaa kuin muilakaan katumaastureilla jos renkaat on suuremmat kuin kilpailijoilla niin kait siinä on osa syy mitä tavaratilaan tulee niin onko ne muut liioin mitään tilaihmeitä ja laadusta eikähän foordilla oo otettu virheistä vaarin.komistus siis kuga verattuna klongsvaakeniin
- Kuga parhaan näköinen
kugalla kirjoitti:
kylläpäs kirjoitetaan roskaa!kugan sisämelu ei oo sen kummempaa kuin muilakaan katumaastureilla jos renkaat on suuremmat kuin kilpailijoilla niin kait siinä on osa syy mitä tavaratilaan tulee niin onko ne muut liioin mitään tilaihmeitä ja laadusta eikähän foordilla oo otettu virheistä vaarin.komistus siis kuga verattuna klongsvaakeniin
Mielestäni Kuga on luokkansa komein auto, seuraavana Qashqai ja kolmantena CR-V. Tiguan on ehkä kaikkein tylsin ja Koleos kerrassaan ällöttävän näköinen. Forester keskitasoa ulkonältään.
- mutta siisteys
Kuga parhaan näköinen kirjoitti:
Mielestäni Kuga on luokkansa komein auto, seuraavana Qashqai ja kolmantena CR-V. Tiguan on ehkä kaikkein tylsin ja Koleos kerrassaan ällöttävän näköinen. Forester keskitasoa ulkonältään.
Inhoan fordeja yleensäki yksinkertaisesta syystä,todettua huonoa laatua liian monessa mallissa vuioisien mittaan eli asia on faktaa en siedä autoja joita korjataan sieltä täältä . Totta on kun moni on rikki ihmeellisistä paikoista mistä ei esim muuta auto ole paitsi opel...Vuodet vierii ja totuudet muuttuu ja sen hyväksyn tietysti ja ajan vaikka fordilla jos ne vaan alkaa tekemään toimivia malleja . En halua autojen olevan usein rikki sillä minä vain ajan niillä. Tuo kauneus asia ford on kyllä sievän näköinen mutta on kyllä hiukan homahtavan kaunis ja se hiukka tökkii heteromiestä.nissanin kashai on ruma.crv on asiallisen siisti,rellu kolossi o törkeä. forester on neutraali kuten auto joka on joka sään auto pitääkin olla. foordi on komein hiukan ällöllä tavalla.
- renkaalla
mutta siisteys kirjoitti:
Inhoan fordeja yleensäki yksinkertaisesta syystä,todettua huonoa laatua liian monessa mallissa vuioisien mittaan eli asia on faktaa en siedä autoja joita korjataan sieltä täältä . Totta on kun moni on rikki ihmeellisistä paikoista mistä ei esim muuta auto ole paitsi opel...Vuodet vierii ja totuudet muuttuu ja sen hyväksyn tietysti ja ajan vaikka fordilla jos ne vaan alkaa tekemään toimivia malleja . En halua autojen olevan usein rikki sillä minä vain ajan niillä. Tuo kauneus asia ford on kyllä sievän näköinen mutta on kyllä hiukan homahtavan kaunis ja se hiukka tökkii heteromiestä.nissanin kashai on ruma.crv on asiallisen siisti,rellu kolossi o törkeä. forester on neutraali kuten auto joka on joka sään auto pitääkin olla. foordi on komein hiukan ällöllä tavalla.
http://www.youtube.com/watch?v=ahOofosxeP4 Itselläni on ollu monen merkkisiä autoja, myös Fordeja, eikä ole kyllä ollu mitään pahaa sanottavaa, ehkä hyvää tuuria?
- Jörgen_
Aika uskomatonta toi VAGiikan Maailman toiminta.
Varmaan VAGinassa oli nastarenkaatkin alla ja muissa kitkat.
Sais joku kyllä vähän tutkia ton lehden toimintaa. Jotenkin pikkuisen kummallista että järjestelmällisesti tulee virheitä esim. pistelaskussa, vertailuryhmän valinnassa ja varustelussa. Ja 100%:sti niin että hyötyjänä on VAGina auto. Jos VAGina on mahdotonta laittaa kärkeen ilman että jokainen sumplailun huomaa niin sitten ilmeisesti huutokaupataan testivoitto.
"Testivoittaja" nimikkeellä on helppo myydä autoja tyhmälle kansalle. "Testivoittaja"-nimikkeellä on ihan selvää hyötyä sille joka ko. tuotetta myy.
Jos Suomi joskus oli luotettava maa niin sitä se ei oo enää ollut aikoihin. Ihan sama oli kyseessä poliitikot vai vertailutestit...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456318
- 584422
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282958- 612917
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271496Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381475- 321290
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431191