Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kännykän säteily?

Ananasvakuuttaja

Voiko se aiheuttaa heräämisen? Pidän varsinkin öisin kännykkää äänettömällä/värinättömänä. Tästä huolimatta olen useasti herännyt joitakin minuutteja sen jälkeen kun kännykkä ottanut vastaan joko puhelun ja SMS viestin. Myös välillä olen ottanut hereilläkin kännykän käteen vain joitakin hetkiä sen jälkeen, kun soitto/SMS vastaanotettu. Tuntuu jotenkin liian useasti tapahtuvan, että menisi pelkästään sattuman piikkiin, sillä mulla ei todellakaan kovin usein puhelimeeseen tule soittoja/SMS. Kännykkää säilytän nukkuessani välillä joko 0,5-1m päässä pöydällä pään lähellä tai sitten jalkopäässä sama etäisyys toisella pöydällä. Mietin myös, voisiko kännykän valo olla syynä, mutta epäilen ettei se herätä, sillä pääpuolella kännykkä on puolisen metriä pään yläpuolella eikä siten näy silmiin ja jalkapuolelta vielä vähemmän näkyy. Ja ovestakin tulee vielä omaa valoa huoneeseen peittäen varmasti myös lisää kännykän valoa.

8

1134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuku

      kännykän vieressä!! vähintään 5 metriä väliä.

      • Ananasvakuuttaja

        Sitä tarvii siinä lähellä, eikä metrien päässä, kerta se toimii herätyskellona ja kellona muutenkin :-D Toki tiijän, että pitäisi säilyttää kauempana, mutta onneksi harvoin soi ja vielä harvemmin öisin, niin ei siitä niin vaaraa ole =) Lähempänä vartaloa se on taskussa, kun ulos lähtee.


      • säteily
        Ananasvakuuttaja kirjoitti:

        Sitä tarvii siinä lähellä, eikä metrien päässä, kerta se toimii herätyskellona ja kellona muutenkin :-D Toki tiijän, että pitäisi säilyttää kauempana, mutta onneksi harvoin soi ja vielä harvemmin öisin, niin ei siitä niin vaaraa ole =) Lähempänä vartaloa se on taskussa, kun ulos lähtee.

        Öisin puuttuu auringon neutralisoiva säteily edenkin alfa aaltojen alueella. Kännykkää ei saa pitää 5 metriä aivoja lähempänä tai aivot ovat vaarassa pehmetä.


    • pienen piippauksen,

      kun siihen tulee sanoma. Varmaankin kuulet sen piippauksen ja heräät siihen. 100% varmaa on, että heräämisesi perustuu johonkin aistisignaaliin. Radioaaltoja ei aistita ilman jotain ilmaisinta... vaikkapa radioon tulevaa häiriötä tms. Kuulet tai näet jonkin signaalin ja se herättää sinut. Simppeli juttu, mörköjä ei olekkaan... valaitettavasti.

      • Ananasvakuuttaja

        =P Mutta äänettömälle kännykkä on, ei siitä piippejä kuulu. Mutta jos kerta kännykän säteily aiheuttaa kudoksen lämpenemistä, niin eikö se voisi olla yksi mahdollinen syy?


      • "100% varmaa on, että heräämisesi perustuu johonkin aistisignaaliin." Miten niin 100% varmaa? Uskonasia? "Radioaaltoja ei aistita ilman jotain ilmaisinta... vaikkapa radioon tulevaa häiriötä tms." Ilmaisin tarvitaan. Minulla on "sähköallerginen" ystävä, joka myös reagoi voimakkaasti toimivaan kännykkään, linkkimastoihin ym. Ongelma VOI olla täysin psyykkinen, mutta kunnon skeptikkona epäilen tätä triviaaliselitystä. EHKÄ aivot todellakin voivat toimia ilmaisimena! Ehkä aivojen sähkökemiallinen periaate mahdollistaa sen, että GSM-lähetyksen voimakas purstirakenne lähikentässä vaikuttaa siihen kynnysjännitteeseen, jolla aktiopotentiaalinen pulssi somasta liipaistuu. Olisi melko uskonnollinen asenne väittää, että tämä on "100% mahdotonta" ilman ajatuksen yksityiskohtaista selvittämistä. Aion tässä melko pian tehdä sokkokokeen ystävälleni juuri saapuvan tekstiviesti "ekstrasensorisesta" havaitsemisesta. Hän on alustavasti suostunut kokeeseen.


    • vesku12345

      On aivan tavallista herätä vähän ennen herätyskellon soimista. Tämä vaatii vain sen, että menee ajoissa nukkumaan. Kännykkä ei tässä suhteessa eroa muista herättimistä.

      Puhelu ja viesti laittavat yleensä valot näyttöön vaikka puhelin olisi äänettömällä. Siihen on helppo herätä pimeässä.

    • kjh,ubklyn

      minä ole 11 v poika ja en pidä kauheasti kännyköistä koska säteilyvaara on siinä ja lankaton internet on myös vaarana tykkää tietokoneista ja pelaan tosi paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe