Mun mielestä super siistiä, miten klassisen kuvataiteen oheella, klassinen kuvanveisto on lähtenyt uuteen kukoistukseen. Erityisesti tää tekijä loistaa muiden joukosta. Uskomatonta tossa vielä on se että toi on syntynyt 1985, ja noi veistokset näyttää jo tolta. Olisikohan kyseessä Rodinin uudestaansyntymä :D
http://codyswansonsculpture.com/
Ei taida olla ihan oikea osio tälle, mutta tota kuvanveisto osiota lue koskaan kukaan, niin en viitsiny tätä sinne postata.
Cody Swanson
5
288
Vastaukset
- just.
No, ei kyllä ihan mun makuuni. Mutta jos tarvitaan kirkkoihin koristelua niin hänhän sopii hommaan.
- eroihjy
Ihan hienoja, mutta tuntuu kuin nuo olisi jo nähnyt, siis aika kristillisiä.
Swanson on kyllä erittäin hyvä kuvanveistäjä, mutta mielestäni hänen veistoksensä ovat enimmäkseen jotenkin...hmm...sanotaan vaikka "verettömiä", siis jotenkin kuivakoita ja innottomia. Mutta hänhän on vielä nuori ja hänellä on vielä paljon aikaa kehittyä (ja hän on jo nyt aika mestarillinen taiteilija!).
Hän varmasti osaisi tehdä suurisuuntaisia monumentaaliveistoksia, mutta sen sijaan tekee tuollaisia aika tavallisia rintakuvia yms., mikä mielestäni on harmillista, sillä olisi hauskaa jos joku osaava nykytaiteilija tekisi sellaisia.
"Olisikohan kyseessä Rodinin uudestaansyntymä :D"
Se "Herodias"-veistos on mielestäni Michelangelon tyyliä, joistain veistoksista mieleen taas tulee Bernini. Tosin muutaman patsaan kierteisyys tuntuu kyllä viittaavan Rodiniin. Hienoja esikuvia joka tapauksessa.- BARE
Hmm tottapuhut kyllä... Toi orgaaninen veistotyyli toi mieleen vaan rodinin :D... Jotenkin multa on jäänyt 1800-l veistotaide kokonaan piementoon, paitsi tietysti rodin, ja neo-klassista veistäneet niinkuin Canova ja Houdon. Olisi kiva tietää enemmän naturalistisesta kuvanveistosta 1800-luvulla.
Mutta noi hahmojen eleet ja "kompositiot" (niin paljon kuin tollaseen pieneen rintakuvaan tai yhtään figuuriin sitä mahtuukaan) muistuttaa Michelangeloa ja Berniniä. Toivottavasti toi tosiaan rupeaa jossain vaiheessa tekemään veistoksia joissa on useampia figuureita ja paljon kokoa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519