On tosi kivaa, että ateismi on tässä "Uskonnot ja uskomukset" ryhmässä. Sitähän se ateismi on :)
Ateismi on "Uskonnot ja uskomukset" ryhmässä
8
174
Vastaukset
- kirkostaeroaminen
Onhan täällä Kirkosta eroamis -ryhmäkin. Että se siitä. Mene muualle jauhamaan!
- ++++++++
Se on vain jumaluskon puutetta. Liittyy siinä mielessä "Uskontoihin ja uskomuksiin"
Eli on "Uskontojen ja uskomusten puutetta jumaliin katsottuna"
Sitä paitsi on outoa pilkata ateismia sanomalla sitä uskonnoksi.
Sehän viestii, että uskonnoissa on jotain vikaa ( mikä on totta). - jonah fowl
oppi ku siinon ismi. eiku mitäs ne magnetismi, alkoholismi ja kubismi sitten on.....
Minulle se on uskomisen puutetta.
Ateisti olen vain siksi, että ulkomaailma kutsuu minua sellaiseksi. (Itse asiassa olen lähinnä agnostikko, mutta sellaisena kuulun ateismin piiriin.)
Ei minulla ole mitään ateismin opinkappaleita, joita noudatan. Minä en vain usko jumaliin.
Onko sekin joku oppi, että en usko joulupukkiin enkä keijukaisiin?
- Heh----
Kristinusko on Islamin kanssa samalla palstalla"Uskonnot ja uskomukset". Sitähän se Jeesutelu on: Fooruminen pommittamista :(
Ateismi tulisi tulkita että se on jumaluskon puutetta. Uskon puute ei ole uskonto. Millainen uskonto on se, ettei ole jumalaa eikä usko mihinkään?
No minua ei sinänsä haittaa, vaikka joku väittäisikin uskovaiseksi :) Kertoo tosiaan vain väittäjästä itsestään, ettei pysty kuvittelemaan maailmaa ilman satuolentoja.- zenopis
"Millainen uskonto on se, ettei ole jumalaa eikä usko mihinkään?"
Kuollut.
Ihminen tarvitsee aina uskon, selityksen itselleen. Kyse (täällä) on lähinnä siitä, millainen maine tuolla sanalla usko on, psykologinen ilmiö vai hörhöilyä.
Harva pohtii sitä, mutta tietokin on viime kädessä uskoa. zenopis kirjoitti:
"Millainen uskonto on se, ettei ole jumalaa eikä usko mihinkään?"
Kuollut.
Ihminen tarvitsee aina uskon, selityksen itselleen. Kyse (täällä) on lähinnä siitä, millainen maine tuolla sanalla usko on, psykologinen ilmiö vai hörhöilyä.
Harva pohtii sitä, mutta tietokin on viime kädessä uskoa."Ihminen tarvitsee aina uskon, selityksen itselleen."
Ei tarvitse. Minä en esimerkiksi tarvitse selitystä moneenkaan asiaan vaan myönnän, että en tiedä.
"Harva pohtii sitä, mutta tietokin on viime kädessä uskoa. "
Jep ja usko ei ole aina tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511