Ateismi on "Uskonnot ja uskomukset" ryhmässä

Heh----

On tosi kivaa, että ateismi on tässä "Uskonnot ja uskomukset" ryhmässä. Sitähän se ateismi on :)

8

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirkostaeroaminen

      Onhan täällä Kirkosta eroamis -ryhmäkin. Että se siitä. Mene muualle jauhamaan!

    • ++++++++

      Se on vain jumaluskon puutetta. Liittyy siinä mielessä "Uskontoihin ja uskomuksiin"

      Eli on "Uskontojen ja uskomusten puutetta jumaliin katsottuna"

      Sitä paitsi on outoa pilkata ateismia sanomalla sitä uskonnoksi.

      Sehän viestii, että uskonnoissa on jotain vikaa ( mikä on totta).

    • jonah fowl

      oppi ku siinon ismi. eiku mitäs ne magnetismi, alkoholismi ja kubismi sitten on.....

      • Minulle se on uskomisen puutetta.

        Ateisti olen vain siksi, että ulkomaailma kutsuu minua sellaiseksi. (Itse asiassa olen lähinnä agnostikko, mutta sellaisena kuulun ateismin piiriin.)

        Ei minulla ole mitään ateismin opinkappaleita, joita noudatan. Minä en vain usko jumaliin.

        Onko sekin joku oppi, että en usko joulupukkiin enkä keijukaisiin?


    • Heh----

      Kristinusko on Islamin kanssa samalla palstalla"Uskonnot ja uskomukset". Sitähän se Jeesutelu on: Fooruminen pommittamista :(

    • Ateismi tulisi tulkita että se on jumaluskon puutetta. Uskon puute ei ole uskonto. Millainen uskonto on se, ettei ole jumalaa eikä usko mihinkään?

      No minua ei sinänsä haittaa, vaikka joku väittäisikin uskovaiseksi :) Kertoo tosiaan vain väittäjästä itsestään, ettei pysty kuvittelemaan maailmaa ilman satuolentoja.

      • zenopis

        "Millainen uskonto on se, ettei ole jumalaa eikä usko mihinkään?"

        Kuollut.

        Ihminen tarvitsee aina uskon, selityksen itselleen. Kyse (täällä) on lähinnä siitä, millainen maine tuolla sanalla usko on, psykologinen ilmiö vai hörhöilyä.

        Harva pohtii sitä, mutta tietokin on viime kädessä uskoa.


      • zenopis kirjoitti:

        "Millainen uskonto on se, ettei ole jumalaa eikä usko mihinkään?"

        Kuollut.

        Ihminen tarvitsee aina uskon, selityksen itselleen. Kyse (täällä) on lähinnä siitä, millainen maine tuolla sanalla usko on, psykologinen ilmiö vai hörhöilyä.

        Harva pohtii sitä, mutta tietokin on viime kädessä uskoa.

        "Ihminen tarvitsee aina uskon, selityksen itselleen."

        Ei tarvitse. Minä en esimerkiksi tarvitse selitystä moneenkaan asiaan vaan myönnän, että en tiedä.

        "Harva pohtii sitä, mutta tietokin on viime kädessä uskoa. "

        Jep ja usko ei ole aina tietoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe