AIOTKO EROTA KIRKOSTA

iso apu - pieni vero

Nyt ei ole oikea hetki erota kirkosta, voit rauhassa miettiä eroamistasi tämän vuoden joulukuun loppuun, koska maksat joka tapauksessa kirkollisveroa tältä vuodelta saman verran.

Mieti muutenkin, kirkko harjoittaa lapsi- nuoriso- ja diakoniatyöta ja lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Maksamasi kirkollisvero on pieni hinta siitä.

9

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vero on iso, mutta siitä apuun menevä osa on pieni. Vain n.15 % kirkollisverosta käytetään hyväntekeväisyyteen. Minä en aio erota kirkosta, koska en kuulu kirkkoon. En ole kuulunut siihen moneen vuoteen, ja hyvä niin! Voin itse päättää miten paljon rahaa annan hyväntekeväisyyteen, jos annan. Silloin kyse on todella siitä että minä itse haluan antaa johonkin hyvään tarkoitukseen jotain, eikä vain automaattisesti verojen mukana maksettavasta rahasta joka menee johonkin epämääräiseen tarkoitukseen. Voin ihan itse päättää mitä järjestöjä haluan tukea, ja millaisilla rahasummilla.

    • jk

      että kirkko voi periä koko vuodelta veroa, vaikka joku eroaisi nyt?

    • gfdcjhhgkj
    • jk

      Onko mielestäsi oikein, että jos eroaa tänään kirkosta, joutuu maksamaan loppuvuodelta ansioihin sidottua kirkollisveroa?

      • Kirkko Kerkko

        Kun eroat maksat loppu vuoden, mutta kun liityt takaisin niin et maksa veroa liittymisvuodelta.


      • jk
        Kirkko Kerkko kirjoitti:

        Kun eroat maksat loppu vuoden, mutta kun liityt takaisin niin et maksa veroa liittymisvuodelta.

        onko mielestäsi oikein, että joutuu maksamaan koko vuodesta veroa, vaikka eroaa kesken vuotta.

        Niillä liittyneillä ei ole tähän asiaan merkitystä, vaan sillä, että jos vaikka täyttää 18 kesken vuotta ja voi vasta silloin erota, niin joutuu maksamaan loppuvuodesta veroa. ONKO SE MIELESTÄSI OIKEIN?


    • niinpä niin

      kirkko käyttää hyväntekeväisyyteen noin prosentin

      tulot vuonna 2008 974 miljoonaa
      http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/F4798384ACD179A1C22572E5003ACBF9?OpenDocument&lang=FI
      Diakonia-avustuksia annettiin noin 7 miljoonaa euroa,
      Kirkon Ulkomaanapua ja Merimieskirkkoa seurakunnat tukivat yhteensä 5 miljoonalla eurolla
      lähetystyön osuus oli 18 miljoonaa euroa
      http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/1822CDF7E88AECE2C22572E5003AFD03?OpenDocument&lang=FI

      eli 18 miljoona eurolla hakataan raamatulla päähän ihmisiä kehitys maissa diakonia avustuksia annetaan 7 miljoonalla suomessa , kirkon ulkomaanapu JA merimieskirkko on yhteensä 5 miljoonaa eli
      kirkon ulkomaanapu on alle 5 miljoonaa

      yhteenveto kirkko käyttää 18 miljoonaa euroa ihmisten elämän laadun huonontamiseen hakkaamalla heitä raamatulla päähän.
      hyviä esimerkkejä kirkkojen lähetyssaarnaamisen hedelmistä löytyy tästä

      http://www.guardian.co.uk/world/2007/dec/09/tracymcveigh.theobserver
      hartaat kristityt polttavat elävältä noitina pitäminään lapsia nigeriassa

      http://www.cbsnews.com/stories/2008/05/21/world/main4114504.shtml
      kristityt polttavat elävältä noitina pitäminään mummoja keniassa

      http://news.bbc.co.uk/2/hi/8406602.stm
      kristityt lähetyssaarnaajat ovat lobanneet että ugandassa saadaan kuolemantuomio kaikille homoille

      eli
      avustuksia 7 milj. diakonia , 0-5 miljoonaa ulkomaanapua
      haittoja 18 miljoonaa
      kirkko toiminnot haittaavat pelkästään ulkomailla asuvia
      18 - 13 miljoonan edestä ja lisäksi kirkon ulkomaanapukin saattaa olla vastikkeellista "jos uskot jeesukseen niin saat leipää , jos et usko jeesukse kuole nälkään" periaatteella

    • Jos ainoa syy eroamiseen on vero, niin sen suhteen ei ole kiirettä, mutta ei viivyttely myöskään tuo asiaan mitään lisäarvoa.

      Jos syitä on muitakin, niin kannattaa erota heti.

      Jos et ole varma, niin selvitä asia itsellesi ja toimi ratkaisusi mukaan.


      Itselleni ero kirkosta oli hieno, vapauttava kokemus. Suosittelen.

    • Tango_Delirium

      Kuinka monta ketjua ajattelit aiheesta avata?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe