Hazardin kolumni

Vinettoman

Oliko Hazardin kolumni edesmenneestä Tony Halmeesta mielestänne loukkaava ?
Ateistinen näkökulma asiaan.

24

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wensteri

      Mitähän tarkoitat ateistisella näkökulmalla? Meillä on eriäviä mielipiteitä laidasta laitaan paitsi jumalkysymyksissä.

      Hazardin kolumni oli sitä perusmättöä, jota Halmesta sai vähän väliä lukea. Nyt vaan mies on kuollut ja pitäisi muka pitää turpa kiinni hänen toilailuistaan (joista riittää kerrottavaa) ja olla Tonyn paras kaveri. Aivan tekopyhää touhua. Sama ilmiö oli Michael Jacksonin kohdalla: kaikki järkyttyivät, unohtivat pedofiilitaustan ja ylistivät popin kuningasta, vaikka ketään ei pitkään aikaan ollut kiinnostanut.

      Surullinen tapaus tuo Tony Halme. Kova nyrkkeilijä se oli aikanaan mutta ikävästi luisui raiteilta. Tässä "ateistinen näkemykseni". Joku on varmasti eri mieltä.

      • Jostain syystä se ei mene millään jakeluun että ateistia ei yhdistä mikään muu kuin uskomattomuus. Ei vaikka sitä on rautalangasta väännetty lukemattomia kertoja. Ratakiskoako pitää hakea?


    • Miten tähän asiaan voi saada näkökulman johon liittyy jumaluskon puute?

      Kauhea haloo yhdestä kolumnista jossa yksi ruma ja läski rääväsuu haukkuu toista samanlaista, vaikkakin kuollutta. Tuskinpa Halme olisi moisesta loukkaantunut sen kummemmin vaan antanut samalla mitalla takaisin. Hazardi nyt vaan päätti, että on helpompaa haukkua kuollutta.

      • yr6sto

        vaan kritisoi toimittajien äkkikäännöstä Halmetta haukkuvasta Halmetta kyynelsilmin muistelevaksi.


      • yr6sto kirjoitti:

        vaan kritisoi toimittajien äkkikäännöstä Halmetta haukkuvasta Halmetta kyynelsilmin muistelevaksi.

        Eli jos kutsuu henkilöä, kuollutta tai elävää, nimityksillä:

        sikaniska
        vitsi, vaaraton möhkäleen muotoinen kotieläin
        niskamakkara
        etninen maskotti
        mulli
        elukka
        kuohittu mahtisonni

        niin se ei ole haukkumista? Asia selvä.

        Kyllähän tämä Hazardi kai koitti jotain mediakritiikkiäkin siinä samalla kirjoittaa mutta ei rahkeet riittäneet.

        Hazardi on ihan samanlainen vitsi kolumnistina kuin vaikkapa Matti Esko Hytönen... Vaan mitäpä muuta nyt keltaiselta paskalehdistöltä voisi odottaakaan.


      • vfrdfvk
        belial_666 kirjoitti:

        Eli jos kutsuu henkilöä, kuollutta tai elävää, nimityksillä:

        sikaniska
        vitsi, vaaraton möhkäleen muotoinen kotieläin
        niskamakkara
        etninen maskotti
        mulli
        elukka
        kuohittu mahtisonni

        niin se ei ole haukkumista? Asia selvä.

        Kyllähän tämä Hazardi kai koitti jotain mediakritiikkiäkin siinä samalla kirjoittaa mutta ei rahkeet riittäneet.

        Hazardi on ihan samanlainen vitsi kolumnistina kuin vaikkapa Matti Esko Hytönen... Vaan mitäpä muuta nyt keltaiselta paskalehdistöltä voisi odottaakaan.

        eduskunnassa järjestettiin ensimmäistä (ja luultavasti viimeistä) kertaa huumeiden etsintä huumekoiran avulla. Melkoinen saavutus kansanedustajalta.

        Äänestitkö sinä Halmetta, kun nyt noin närkästynyt olet?


      • vfrdfvk kirjoitti:

        eduskunnassa järjestettiin ensimmäistä (ja luultavasti viimeistä) kertaa huumeiden etsintä huumekoiran avulla. Melkoinen saavutus kansanedustajalta.

        Äänestitkö sinä Halmetta, kun nyt noin närkästynyt olet?

        Miksi minä olisin Halmetta äänestänyt? Ei politiikka kaipaa julkkiksia eikä idiootteja.

        Mistä päättelet, että olen närkästynyt?


      • H.H.
        belial_666 kirjoitti:

        Eli jos kutsuu henkilöä, kuollutta tai elävää, nimityksillä:

        sikaniska
        vitsi, vaaraton möhkäleen muotoinen kotieläin
        niskamakkara
        etninen maskotti
        mulli
        elukka
        kuohittu mahtisonni

        niin se ei ole haukkumista? Asia selvä.

        Kyllähän tämä Hazardi kai koitti jotain mediakritiikkiäkin siinä samalla kirjoittaa mutta ei rahkeet riittäneet.

        Hazardi on ihan samanlainen vitsi kolumnistina kuin vaikkapa Matti Esko Hytönen... Vaan mitäpä muuta nyt keltaiselta paskalehdistöltä voisi odottaakaan.

        Teit oikeat havainnot Hazardin kirjoituksesta, mutta surullisinta tässä on, että Hazard sai niin paljon myös tukea joiltakin, että tässä nyt aukesi tälle pitkälti samoin termein kuvattavalle kirjoittajalle ovi eduskuntaan.


    • Tango_Delirium

      Tämä ei ole ateistinen näkökulma (mikä se sellainen sitten on) vaan ateistin näkökulma asiaan. Kolumni oli varsin pientä verrattuna siihen, mitä skandaalilehdistö Halmeen eläessä kirjoitti. Kuten jo aikaisemminkin jossakin yhteydessä totesin, Hazard ei kirjoittanut erityisen kauniisti, mutta joka sana oli totta.

    • Thronos

      Ateistinen näkökulma asiaan:

      En usko että Halme oli jumala.
      En usko että Hazard on jumala.

      Kelpaako?

    • drytvzr

      mistä teitä vajakkeja oikein riittää?

      • H.H.

        On vain ateistisen näkökulman puutetta asioihin?


    • .........

      Hazard kritisoi mediaa, ei Halmetta. Mutta Halme oli rasisti, rikollinen ja narkkari, miksei noita voisi sanoa ääneen kuolemankin jälkeen?

    • on tyypillinen lesbo, vasuri, liberaali, rkp, komukka, hyyssäri ym; epä Isänmaalinen.
      Pyrkyri paska sakkia.

      • tugyv

        Hän on naimisissa ja kahden lapsen äiti. Poliittisesta kannastakaan sinulla ei taida olla mitään tietoa, ainakin sellaisen vaikutelman saa tuosta listastasi.


      • Vai nauraa?

        Todellinen ihme olisikin tapahtunut, mikäli Sinä ymmärtäisit jotakin aapista vaikeampaa tekstiä. Tätä lienee kuitenkin varsin turha pelätä.


      • Että näin

        Siinä ilmeisesti tuli sitten tuota kristillistä rakkautta yllinkyllin. Ei heitetä ensimmäistä kiveä eikä varsinkaan tuomita, eihän? ;)


      • Että näin kirjoitti:

        Siinä ilmeisesti tuli sitten tuota kristillistä rakkautta yllinkyllin. Ei heitetä ensimmäistä kiveä eikä varsinkaan tuomita, eihän? ;)

        ihmistä vaan teot.


      • Että näin kirjoitti:

        Siinä ilmeisesti tuli sitten tuota kristillistä rakkautta yllinkyllin. Ei heitetä ensimmäistä kiveä eikä varsinkaan tuomita, eihän? ;)

        sakki itse halusi ettei heitä sekoiteta Suomalaisiin 1900 taitteessa.
        He julistivat, että Suomalaiset ovat alempi rotuisia Mongoli kansaa.
        Olkoon niin, mutta samalla he ilmaisivat olevansa rasisteja, eikä tätä heidän "fatwaa" ole koskaan kielletty heidän taholtaan.
        Pyhä Raamattu ilmoittaa, että jokainen on saman arvoinen, ainutkertainen.
        Kun taas paha rkp... No se on tiedossa.


    • Matami Äkkijyrkkä

      täällä on puolustettu Hasardia, vainajan ja omaisten loukkausta perustellaan
      oikeutettuna, loogisena jatkumona Halmeen kuolemalle. Ihmisyys ei kuulu
      olennaisena osana ateismiin vaan sydämetön kirjoitus on jotain ihme mediahypeä

    • Ateismiin tämä ei kyllä liity millään tavalla, mutta vastaan silti. Mielestäni Hazardin juttu oli todella loukkaava ja typerä, ilmeisesti olen myös niin typerä, etten ymmärtänyt tuota "mediakritiikkiä" mikä tähän kolumniin kätkeytyi. Aikoinaan suorastaan fanitin Halmetta, mutta valitettavasti petyin, kuten varmaan useat muutkin.

      • ei lohduta surevia.

        Jos oma perheenjäsen/kaveri olis kuollu
        niin olis varmaan jotenki lohduttavammalta tuntunu ihan vaan sellanen perinteinen muistokirjoitus,
        kunnes omainen on saatettu kaikessa rauhassa maan multaan.
        Iltalehden mediakritiikki olis voinu ihan pikkasen oottaa.

        Enkä mä tajua miksi Halmeelle ei silloin uskallettu "mediakritiikkiä" esittää kun se vielä täällä dallaili.
        Kun on kuollut nyt -- niin jopas mediakrittiikkiä nimittelyineen roiskuu...


      • Tango_Delirium
        ei lohduta surevia. kirjoitti:

        Jos oma perheenjäsen/kaveri olis kuollu
        niin olis varmaan jotenki lohduttavammalta tuntunu ihan vaan sellanen perinteinen muistokirjoitus,
        kunnes omainen on saatettu kaikessa rauhassa maan multaan.
        Iltalehden mediakritiikki olis voinu ihan pikkasen oottaa.

        Enkä mä tajua miksi Halmeelle ei silloin uskallettu "mediakritiikkiä" esittää kun se vielä täällä dallaili.
        Kun on kuollut nyt -- niin jopas mediakrittiikkiä nimittelyineen roiskuu...

        Hihhih, et sitten ole ymmärtänyt koko jutusta yhtään mitään.


    • Uskonnottomana minulla ei ole asiasta mitään sanottavaa.

      Ihmisenä minulla on asiasta oma mielipiteeni, mutta sitä ei tässä kysytä.

      Aihe ei mielestäni liity mitenkään uskonnottomuuteeni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe