Jeesuksen jälkikasvu

Kiitostiedosta

Jeesuksella oli/on kuulemma alenevassa polvessa omia lapsia Magdalan Marian kanssa.
Muistan jo kauan sitten -ennen mitään nyky romaaneja- äitini puhuneen Vatikaanin salaisista asiakirjoista, joista asia kävisi kaiketi ilmi.

Kerran kysyin yhdeltä työkeverilta -ev.lut papilta- asiaa ja pappi raivostui ihan silmittömästi ja jyrähti että SELLAISET PUHEET SAAT KYLLÄ UNOHTAA!!!!
En ymmärtänyt sitä miksi pappi suuttui niin kamalasti.
Jeesushan oli hyvin tunteellinen ja filosofinen mies. Hyvin todennäköisesti hän olisi ajautunut rakkaussuhteeseen naisen/naisten kanssa.
Minun silmissä se ei alentaisi hänen arvoaan. Uskon että niin viisas ja filosofinen mies olisi kohdellut hyvin ja oikeudenmukaisesti naisiaan ja lapsiaan.
En usko, että Hän olisi ollut joku inhottava elostelija, vaan tunteva ja rakastava mies...

Uskikset aina tekee Jeesuksesta jonkun kiiltokuva-pojan, vaikka Jeesus viihtyi kemuissa ja kulki kirjavassa joukossa ja saattoipa riehua temppelissäkin..
Jeesus ei ollu mikään lällykkä vaan aika äreäkin mies, jolla oli omia ajatuksia ja selkärankaa.
Olen Jeesus-fani, vaikka en ihan täysin ja aukottomasti usko että Hän olisi ollut siitetty tuolla kuuluisalla tavalla... Minulle Hän on ehkä kuitenkin enemmän viisas profeetta ja vertauskuvallinen Jumalan Poika.

PS: Luotan siihen, että saan Jumalalta anteeksi tyhmyyteni, jos olen väärässä...siis ei tarvitse alkaa paasata fraaseja -kiitos-

14

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usko Raamattuun!

Raamatussa ei sanota sellaista, vaan siellä sanotaan, että opetuslasten lisäksi Jeesusta seurasi myös naispuoleisia ihmisiä, koska he halusivat seurata häntä eikä hän ajanut ketään pois luotaan.

• onko vaikea tajuta?

Sana: opetuslapsi, ei tarkoita mitään biologisia lapsia, vaan niitä ihmisiä, jotka Jeesus valitsi miesten joukosta itseään seuraamaan, ei hän niitä sentään synnytyttänyt, eikä muninut, vaan otti mukaansa. Siis kysymys on Jeesuksen seuraajista elikkä ystävistä.

• vertasi vertauksessa
        onko vaikea tajuta? kirjoitti:

Sana: opetuslapsi, ei tarkoita mitään biologisia lapsia, vaan niitä ihmisiä, jotka Jeesus valitsi miesten joukosta itseään seuraamaan, ei hän niitä sentään synnytyttänyt, eikä muninut, vaan otti mukaansa. Siis kysymys on Jeesuksen seuraajista elikkä ystävistä.

Lapsista oli Raamatussa sen verran puhetta, että Jeesus siunasi ihmisten lapsia, ja sanoi : Sallikaa lasten tulla minun luokseni, sillä heidänkaltaisten on Jumalan valtakunta.

• KiitosTiedosta

Mitä minä valehtelen? Minä puhun muistaakseni koko ajan jossittelu muodossa.
        Taidat olla niitä höyrypäitä, jotka osaa jokaikisen lauseen Raamatusta ulkoa, miettimättä yhtään asioita sen pidemmälle...

Kyllä kait siihen Raamattuun voisi uskoakin ihan umpisokeastikin, jos sitä ei olisi typistetty ja muokattu. Juudaksen ja Marian evankeliumit puuttuvat sekä paljon aikalaiskuvauksia Jeesuksesta...

• KiitosTiedosta
        onko vaikea tajuta? kirjoitti:

En ole ihan NIIIN tyhmä, ettenkö käsittäisi mitä tarkoittaa opetuslapsi.

Vatikaanissa on paljon lippulappuja lukkojen takana, joissa kuulemma puhutaan ihan biologisistakin lapsista...
        Hyvä asia, että arkistoja on hiukan raotettu.
        On saatu lisätietoa mm Juudas Iskariotin ja Jeesusken diilistä, että Juudas "kavaltaa" Jeesuksen...

Pelkäättekö te noin kamalasti Jumalaa, ettei ihmisten kirjoittamaa kirjaa(kansalliseeposta) voi ikinä yhtään kyseenalaistaa?
        Onneksi minun Jumalani ymmärtää, että arvostukseni häntä tai Jeesusta kohtaan ei vähene, jos Jeesuksella on biologisia lapsia tai jos Jumala ei luonutkaan maailmaa 144 tunnissa...

• KiitosTiedosta kirjoitti:

Mitä minä valehtelen? Minä puhun muistaakseni koko ajan jossittelu muodossa.
        Taidat olla niitä höyrypäitä, jotka osaa jokaikisen lauseen Raamatusta ulkoa, miettimättä yhtään asioita sen pidemmälle...

Kyllä kait siihen Raamattuun voisi uskoakin ihan umpisokeastikin, jos sitä ei olisi typistetty ja muokattu. Juudaksen ja Marian evankeliumit puuttuvat sekä paljon aikalaiskuvauksia Jeesuksesta...

"Kyllä kait siihen Raamattuun voisi uskoakin ihan umpisokeastikin, jos sitä ei olisi typistetty ja muokattu. Juudaksen ja Marian evankeliumit puuttuvat sekä paljon aikalaiskuvauksia Jeesuksesta... "

Näitä typistyksiä ja muokkaus väitteitä kuulee nykyään aika usein, ilmeisesti da vinci-buumin johdosta. Mitään todisteita niille ei tosin löydy. Tutkijatkin myöntävät tämän seikan. Juudaksen ja Marian evankeljumit eivät "puutu" Raamatusta, ne eivät ole koskaan kuulunetkaan Raamatun kaanoniin. Lisäksi oppinsa puolesta ne eivät ole yhtä pitäviä Raamatun kanssa, näin ollen ne edustavat eri oppia kuin Raamattu edustaa ja luonnollisesti eivät silloin kuulukkaan Raamattuun.
        Parasta onkin tyytyä siihen mitä Raamattu ilmoittaa asioista, ei sen yli eikä ali, niin ei tarvi lähtä kaikkien villien spekulaatioiden perään. Tyydytään siihen mitä Jumala on nähnyt tarpeelliseksi meille ilmoittaa.

• EL

Akaasiset aikakirjat kertovat, että...
      Magdalan Myriam oli naimisissa Tarson Sauluksen kanssa, hänen josta tuli myöhemmin apostoli Paavali. Myriam oli varakkaasta ja vaikutusvaltaisesta perheestä. Hän pystyi sen vuoksi tekemään sellaista, mikä siihen aikaan oli jotain ennen kuulumatonta eli hän jätti juopottelevan ja väkivaltaisen aviomiehensä ja pakeni sukunsa luo Magdalaan.
      Sen aikaisten lakien mukaan Myriamista tuli näin ollen 'huono nainen', koska hän toimi vastoin yhteisön sääntöjä.
      Myriamilla ja Sauluksella oli poika,joka seurasi äitinsa mukana. Tästä kaikesta johtuen Saulus vainosi kaikkia, jotka 'suojelivat' Myriamia. Hänen vihansa kohdistui ennen kaikkea Jeshuaan, sillä hän oli mustasukkainen Jeshualle (hän ei siis vainonnut alunperin Jeshuaa hänen opetusten tähden!)

Jeshua ja Myriam olivat lähisukulaisia ja myös sielutasolla toisaan "täydentäviä". Myriam tajusi siis hyvin helposti Jeshuan opetukset. Heidän rakkautensa toisaan kohtaan oli syvää ja puhdasta ja kokonaisvaltaista, jossa kahden ihmisen sielut yhtyvät YHDEKSI. Sellaisessa rakkaudessa ei ole mitään epäpyhää!

Siis kysymykseen "oliko Jeesuksella lapsia Magdalan Marian kanssa?" vastaus on EI!

----------------------------------------------

Tietenkään raamatussa näistä ei kerrota; perustuuhan alkukristillinen kirkko paljolta juuri Paavalin näkemyksiin (näkyihin) ja hänen kirjeisiinsä (alkuperäisistä ei ole tietoa!) sekä 1. vuosisadan ihmisten tiettyihin, tarkoin valittuihin kertomuksiin eräästä ihmeitä tehneestä ja sittemmin ristiinaulitusta miehestä, jonka kuolemansa jälkeen kerrottiin ilmestyneen ihmisille .

• Yleensä Jeesuksen naimisissaoloa perustellaan sillä että "sen ajan juutalaiset miehet olivat aina naimisissa". Kuitenkin Jeesus ei ollut kovin perhekeskeinen ihminen (Esim. Matteus 12:46-50 hän toteaa oikeiksi omaisikseen ne jotka seuraavat hänen oppejaan, Matteus 19:12 Jeesus sanoo että on ihmisiä jotka Taivasten valtakunnan tähden ovat ottaneet osakseen naimattomuuden, Luukas 14:26 "joka tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästaan, hän ei voi olla minun opetuslapseni."). Lisäksi hänen on arveltu kuuluneen essealaiseen juutalaislahkoon tai ainakin saaneen vaikutteita siitä ja essealaiset kannattivat naimattomuutta.
      Ei ole mitään todellisia todistetita Jeesuksen ja Magdalan Marian avioliitosta, vain epämääräisiin huhuihin perustuvia sensaationhakuisia tulkintoja. Ja ne Vatikaanin "salaiset asiakirjat" eivät ole todellisia vaikka niistä jaksetaankin jauhaa koko ajan.

• vanhapappa

papilta että "onko totta että jeesus oli Roomalaisen sotilaan poika" niin olisit saanut nähdä vielä kovemman räjähdyksen.

Totuushan on kuitenkin se että tämän raamatun kuvaileman jeesuksen lisäksi on ollut paljon muitakin jeesuksia. Tämä Nasaretin jeesus oli ehkä saanut vihkimyksen salaisiin tietoihin Egyptissä niinkuin Mooses ja salaperäine pappi Melkisedek. Siis Pyramidivihkimyksen.
      Kristus taas on tavallaan arvonimi, viitanne tajunnan tilaan, kristustietoisuuteen , valaistumiseen. Kaikki suuret tietäjät Budha, Kungfutse, Laotse, Krisna olivat sellaisia, Äiti Amma on nykyajan kristus.

• vanhapappa

kai se jeesuskin harrasti pirttiviljelyä.. ja toivoi niistä työnsä jatkajaa.2

• vääristelette vaan
        vanhapappa kirjoitti:

kai se jeesuskin harrasti pirttiviljelyä.. ja toivoi niistä työnsä jatkajaa.2

Se, että te ete hyväksy Raamatun kirjoituksia, ei tarkoita sitä etteikö Raamattu olisi oikeassa ja te väärässä.

• ette tee oikein
        vääristelette vaan kirjoitti:

Se, että te ete hyväksy Raamatun kirjoituksia, ei tarkoita sitä etteikö Raamattu olisi oikeassa ja te väärässä.

Jumala pystyy huolehtimaan ihmisestä riippumatta siitä, että Raamatussa lukee juuri ne asiat jotka siellä pitääkin olla, ei teillä ole mitään oikeutta yrittää änkeä sinne oman mielikuvituksenne mukaan vaimojuttujanne ja niin edelleen, koska sellaista ei lue Raamatussa!

• ei uskoa kaikilla
        ette tee oikein kirjoitti:

Jumala pystyy huolehtimaan ihmisestä riippumatta siitä, että Raamatussa lukee juuri ne asiat jotka siellä pitääkin olla, ei teillä ole mitään oikeutta yrittää änkeä sinne oman mielikuvituksenne mukaan vaimojuttujanne ja niin edelleen, koska sellaista ei lue Raamatussa!

Kaikille ei Raamatussa lukevat asiat kelpaa sellaisenaan, eikä usko ole joka miehen.

• uskossa olen
        ei uskoa kaikilla kirjoitti:

Kaikille ei Raamatussa lukevat asiat kelpaa sellaisenaan, eikä usko ole joka miehen.

Ne, joille ei Raamatussa lukevat asiat kelpaa sellaisenaan, voivat mennä vaikka lukemaan Aku Ankkaa, mutta minä itse olen ollut uskossa jo monta vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      69
      6370
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3083
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2243
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1847
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1838
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1813
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1562
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1539
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      51