Mieleni tekisi laittaa kesäksi vähän kevyemmin rullaavat renkaat, mutta en ymmärrä minkäkokoinen rengas vanteelle sopii.
Nykyisin toisessa renkaassa on kyljessä kokomerkintä 40-622 ja 700-38C. Samassa vanteessa on merkintä 622-19. Tähän voisi ilmeisesti laittaa kapeamman renkaan, mutta mikä koko, eli miten kapea rengas, tuohon sopii?
Toiseen renkaan vanne on erilainen ja siinä ei ole mitään merkintää. Renkaan koko on 37-622 ja 700-35C. Minkä kokoisen renkaan tuohon kenties uskaltaa ostaa, ettei tule ostettua liian pientä? Vai voiko sitä mitenkään päätellä tietämättä vanteesta sen enempää?
Rengas- ja vannekoko
3
2939
Vastaukset
Olisikohan tästä apua:
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Renkaan_kokomerkinnät
Voit siis ostaa minkä tahansa renkaan, jonka ranskalainen kokomerkintä on tyyppiä 700-xxC, niin pitäisi sopia vanteelle.- Näitä ei ymmärrä
Kiitos neuvosta. Tuo linkin olinkin jo nähnyt ja renkaan halkaisijan käsitän, mutta en sen perusteella ymmärtänyt miten vanteen leveys vaikuttaa. Onko leveydellä paljon merkitystä, etenkin kun en ole hankkimassa mitään todella kapeaa kilpapyöränrengasta? Vai onko tärkeintä että rengas on isompi kuin tuo vanteen koko 19-622 tai 700 x 19C?
- reif
Näitä ei ymmärrä kirjoitti:
Kiitos neuvosta. Tuo linkin olinkin jo nähnyt ja renkaan halkaisijan käsitän, mutta en sen perusteella ymmärtänyt miten vanteen leveys vaikuttaa. Onko leveydellä paljon merkitystä, etenkin kun en ole hankkimassa mitään todella kapeaa kilpapyöränrengasta? Vai onko tärkeintä että rengas on isompi kuin tuo vanteen koko 19-622 tai 700 x 19C?
Tuo poikkileikkaus havainnollistaa vanteen leveyttä: http://www.lickbike.com/lickimages/2091.gif
Sheldon Brownin mukaan 19mm leveälle vanteelle saa laitettua turvallisesti 28-44mm-halkaisilla olevat renkaat. http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html#width
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271306
- 99987
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25907Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat297789- 95758
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50591Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140589