kiusausta lukea elämänkumppaninne sähköposti- tai tekstiviestejä? Jos luette tai olette joskus lukeneet, miten perustelette sen?
Kykenettekö vastustamaan
69
538
Vastaukset
- joopajoo,
Olen lukenut. Tosin aikana ennen kännyköitä ja tietokoneita eli ihan perinteistä kirjettä luin. Olen halveksittava olento, ei ole mitään perusteita moiseen. Tosin mies oli vehtaillut erään naisen kanssa, kun halusi kokeilla seksiä synnyttäneen naisen kanssa, tai niin se nainen kirjeessään epäili. Mutta kaipasi kovasti miestäni ja selitti, milloin hänen miehensä on poissa kaupungista, ja voisivat tavata. En koskaan kertonut, että luin. Olin kumppanini kanssa vielä melkein 20 vuotta. Ei olis ehkä kannattanut...
Kas kun minä en sattuneesta syystä ymmärrä niistä mitään.
Mitä kiusausta?
- ap.
kiusaus olla vastustamaton ja se saattaa johtaa ... niin mihin?
ap. kirjoitti:
kiusaus olla vastustamaton ja se saattaa johtaa ... niin mihin?
että löytää jotain, mitä ei halua löytää.
- ap.
Genio.Mente kirjoitti:
että löytää jotain, mitä ei halua löytää.
silti ajaa siitä huolimatta kohti kiusausta?
- ap.
Genio.Mente kirjoitti:
Eeva söi omenan?
mielihyvän tarpeensa. Se oli (on edelleen) niin voimakas tarve, että se ajaa sen edelle, jotta malttaisi kasvattaa sitä nälkäänsä ...
- 12+16
Genio.Mente kirjoitti:
Eeva söi omenan?
huonolle lukemiselle? Ei ole ihme jos et ole päässyt vielä edes Aatamiksi!
ap. kirjoitti:
mielihyvän tarpeensa. Se oli (on edelleen) niin voimakas tarve, että se ajaa sen edelle, jotta malttaisi kasvattaa sitä nälkäänsä ...
mitä pahaa siinä omenassa ja sen syömisessä on? Yksi hedelmä muiden joukossa...
- ap.
Genio.Mente kirjoitti:
mitä pahaa siinä omenassa ja sen syömisessä on? Yksi hedelmä muiden joukossa...
Toisinaan sitä saa kuitenkin nautintoa myös niistä kiusauksista kieltäytymisistä :) ... minun ei tarvitse aina saada heti kaikkea, mitä haluan/haluaisin.
ap. kirjoitti:
Toisinaan sitä saa kuitenkin nautintoa myös niistä kiusauksista kieltäytymisistä :) ... minun ei tarvitse aina saada heti kaikkea, mitä haluan/haluaisin.
sitten siinä omenan syömisessä oli?
- ap.
Genio.Mente kirjoitti:
sitten siinä omenan syömisessä oli?
juuri sanoin, ettei mitään. Ei siinä mitään pahaa ollut, kuka niin väittää? Eihän sen omenan syöminen ketään loukannut. Kiusauksiin lankeamisessa, sekä myös niistä kieltäytymisessä - ainakin väliaikaisesti, jos ei kokonaan - on myös omat nautinnon aspektinsa.
ap. kirjoitti:
juuri sanoin, ettei mitään. Ei siinä mitään pahaa ollut, kuka niin väittää? Eihän sen omenan syöminen ketään loukannut. Kiusauksiin lankeamisessa, sekä myös niistä kieltäytymisessä - ainakin väliaikaisesti, jos ei kokonaan - on myös omat nautinnon aspektinsa.
lankesi kiusaukseen? Miksi se kiusaus edes syntyi?
- ap.
Genio.Mente kirjoitti:
lankesi kiusaukseen? Miksi se kiusaus edes syntyi?
jonkinlaisesta testistä tai koetuksesta? Ja, jotta se voisi olla kiusaus, sen pitää silloin sisältää tietynlaisen ajatuksen hyvästä ja pahasta, joskaan ei ehkä niin ääripäinä, mutta kuitenkin. Ja kiusaus on taas jotain, mikä houkuttelee meitä "pahan" puolelle tai jättämään valitsematta "hyvän". Kiusausta en silti näe vielä minkään pahan tekemisenä, vaan ikäänkuin tienhaarassa olemisena: kumman suunnan valitsen?
ap. kirjoitti:
jonkinlaisesta testistä tai koetuksesta? Ja, jotta se voisi olla kiusaus, sen pitää silloin sisältää tietynlaisen ajatuksen hyvästä ja pahasta, joskaan ei ehkä niin ääripäinä, mutta kuitenkin. Ja kiusaus on taas jotain, mikä houkuttelee meitä "pahan" puolelle tai jättämään valitsematta "hyvän". Kiusausta en silti näe vielä minkään pahan tekemisenä, vaan ikäänkuin tienhaarassa olemisena: kumman suunnan valitsen?
perustelemattomat kiellot synnyttää kiusauksia parhaiten.
- ap.
Genio.Mente kirjoitti:
perustelemattomat kiellot synnyttää kiusauksia parhaiten.
käsiteltiin aikuisten ihmisten houkutusta langeta kiusauksiin, ei lasten ja nuorten :). Lapsilla ja nuorilla on ihan selviö, jos et aikuisena ihmisenä kieltämääsi kunnolla kykene perustelemaan, se houkuttaa entistä enemmän ... se kielletty hedelmä. Joo muuten, Karukosken "Kielletty hedelmä" on itseasiassa paljon ajatuksia herättävä elokuva kahdesta nuoresta tytöstä, jotka elävät hyvin vanhoillisessa ja ahdasmielisessä maalaismiljöössä, lestadiolaispiireissä ja lähtevät maistelemaan kaupunkiin sitä "Kiellettyä hedelmää" ... kaksi nuorta naista, kaksi erilaista selviytymistarinaa. Kiehtova elokuva suomalaiseksi filmiksi. Suosittelen katsottavaksi.
ap. kirjoitti:
käsiteltiin aikuisten ihmisten houkutusta langeta kiusauksiin, ei lasten ja nuorten :). Lapsilla ja nuorilla on ihan selviö, jos et aikuisena ihmisenä kieltämääsi kunnolla kykene perustelemaan, se houkuttaa entistä enemmän ... se kielletty hedelmä. Joo muuten, Karukosken "Kielletty hedelmä" on itseasiassa paljon ajatuksia herättävä elokuva kahdesta nuoresta tytöstä, jotka elävät hyvin vanhoillisessa ja ahdasmielisessä maalaismiljöössä, lestadiolaispiireissä ja lähtevät maistelemaan kaupunkiin sitä "Kiellettyä hedelmää" ... kaksi nuorta naista, kaksi erilaista selviytymistarinaa. Kiehtova elokuva suomalaiseksi filmiksi. Suosittelen katsottavaksi.
Emmä nyt jaksa alkaa availee tätä enempää. Siinä voi pohtia, että kuka kielsi Aatamia ja Eevaa, miten se kielsi jne. Unohtakaa Jumalat yms ja miettikää niitä hahmoja ihmisinä ja perheenä. Kuka oli niihin aikoihin perheen pää ja se auktoriteetti ja missä se meni lastensa kasvatuksessa vikaan ja mihin se sitten johti...
- ap.
Genio.Mente kirjoitti:
Emmä nyt jaksa alkaa availee tätä enempää. Siinä voi pohtia, että kuka kielsi Aatamia ja Eevaa, miten se kielsi jne. Unohtakaa Jumalat yms ja miettikää niitä hahmoja ihmisinä ja perheenä. Kuka oli niihin aikoihin perheen pää ja se auktoriteetti ja missä se meni lastensa kasvatuksessa vikaan ja mihin se sitten johti...
Jumalaa ole tähän koko aikana sekoittanutkaan ja kuinka voisin, koska en edes usko mihinkään bull shittiin, mitä siihen tulee. Sitä voi avata muillakin tavoin, vaikka elokuva pohjautuukin mainitsemaani uskonnolliseen yhteisöön ja ympäristöön.
ap. kirjoitti:
Jumalaa ole tähän koko aikana sekoittanutkaan ja kuinka voisin, koska en edes usko mihinkään bull shittiin, mitä siihen tulee. Sitä voi avata muillakin tavoin, vaikka elokuva pohjautuukin mainitsemaani uskonnolliseen yhteisöön ja ympäristöön.
että omena oli jälkiruoka, mutta se jätettiin aatamille ja eevalle kertomatta. Kiellettiin vaan syömästä jälkiruokaa, koska näin oli päätetty, että se on pahasta. Että nautinto on pahasta ja opetettin tyytymään pelkkään ruokaan. Mutta jos olis kerrottu mistä siinä oli todellisuudessa kyse ja opetettu syömään se jälkiruokana, mitään kiusauksia ei olisi syntynyt. Aatami ja Eeva olisivat elänyt hyvän elämän syöden ja raviten itsensä ruoalla ja aina joskus nautiskellen jälkiruoasta ilman ikäviä seurauksia. Samahan se on ollut vaikka seksiin liittyen. Esiaviollinen seksi pahaa ja syntistä, rangaistuksen uhalla kiellettyä, mutta mitä se kieltäminen synnyttää? Kiusausta, eikö niin? Mut se seksuaalinen herääminen kuuluu kuitenkin elollisten Luontoon...
- ap.
Genio.Mente kirjoitti:
että omena oli jälkiruoka, mutta se jätettiin aatamille ja eevalle kertomatta. Kiellettiin vaan syömästä jälkiruokaa, koska näin oli päätetty, että se on pahasta. Että nautinto on pahasta ja opetettin tyytymään pelkkään ruokaan. Mutta jos olis kerrottu mistä siinä oli todellisuudessa kyse ja opetettu syömään se jälkiruokana, mitään kiusauksia ei olisi syntynyt. Aatami ja Eeva olisivat elänyt hyvän elämän syöden ja raviten itsensä ruoalla ja aina joskus nautiskellen jälkiruoasta ilman ikäviä seurauksia. Samahan se on ollut vaikka seksiin liittyen. Esiaviollinen seksi pahaa ja syntistä, rangaistuksen uhalla kiellettyä, mutta mitä se kieltäminen synnyttää? Kiusausta, eikö niin? Mut se seksuaalinen herääminen kuuluu kuitenkin elollisten Luontoon...
joo, minä taidankin lähteä tästä nyt nautintojen pariin. Mutsi ja faija ei koskaan kertoneet mulle, että ne olisi jotenkin pahasta, päinvastoin :) ...
Mukavaa illanjatkoa sinulle!
Otan välillä tietokoneestani sivupanelit pois ja tarkistan mitä sisuskaluille kuuluu vaikka kone toimisikin ongelmattomasti. Sitten voi taas pitää pellit kii puoli vuotta rauhallisin mielin ja neuvotella asioita windows-käyttöliittymän kanssa jonka kautta ei saa tietoa paljonko propelleihin on ymppääntynyt pölyä.
Vastaako kysymykseen?- ap.
Elämänkumppanisi ei liiemmin varmaankaan vastustele tekemisiäsi? Kuittaa ja kiittää ennemminkin moitteettomalla toimimisella ...
ap. kirjoitti:
Elämänkumppanisi ei liiemmin varmaankaan vastustele tekemisiäsi? Kuittaa ja kiittää ennemminkin moitteettomalla toimimisella ...
Miksi vastustelisi? Luuletko että kerron asiasta?
En ole täydellinen luonne. Ei ole kukaan teistä. Get over it. Mä tulen kokonaisena pakettina, virheineni ja typeryyksineni joista yksi ilmeisimmistä on rehellisyys sen suhteen etten vedä lähellekään idealistista tai täydellistä linjaa toimissani tai välttämättä edes ole klassisen kunnioittava.
Toisaalta koska olen ainakin sinut itseni kanssa jossain mielessä eikä mun tarvi teeskennellä parempaa kuin olenkaan mä nukun yöni harvinaisen hyvin kumppanin vieressä koska tiedän että tälläinen keskeneräinen tekelekin on kelpaava.
Oikea ongelmahan on se että kehitänkö vitunmoisen draaman tai mahahaavan siitä mitä näen. Kokemus kertoo että mun luonteellani asia hoituu jokseenkin asiallisesti. Eli homma hanskassa vaikka kirkuisitte kauhusta kun toimin kaikkia häveliäisyyden periaatteita vastaan ;-)Kukkomies kirjoitti:
En ole täydellinen luonne. Ei ole kukaan teistä. Get over it. Mä tulen kokonaisena pakettina, virheineni ja typeryyksineni joista yksi ilmeisimmistä on rehellisyys sen suhteen etten vedä lähellekään idealistista tai täydellistä linjaa toimissani tai välttämättä edes ole klassisen kunnioittava.
Toisaalta koska olen ainakin sinut itseni kanssa jossain mielessä eikä mun tarvi teeskennellä parempaa kuin olenkaan mä nukun yöni harvinaisen hyvin kumppanin vieressä koska tiedän että tälläinen keskeneräinen tekelekin on kelpaava.
Oikea ongelmahan on se että kehitänkö vitunmoisen draaman tai mahahaavan siitä mitä näen. Kokemus kertoo että mun luonteellani asia hoituu jokseenkin asiallisesti. Eli homma hanskassa vaikka kirkuisitte kauhusta kun toimin kaikkia häveliäisyyden periaatteita vastaan ;-)Ja mikä oma politiikkani on sen suhteen että kumppani lukee mun posteja tai seuraa mun touhuiluja.
Salaa toivon sitä. Virallisesti hiukan motkotan siitä. Katsokaas, koska yksityispostini tai kommunikaationi sisältääkin vain ja ainoastaan aiheita jotka osoittavat että parisuhde on kunnossa toivon että kumppanini saisi tiedon suhteemme tilasta sitäkin kautta, vaikkei se olekaan "sääntöjen mukaista". Toivon että kumppanini tietäisi minun olevan onnellinen hänen kanssaan - ja yksityisyyttäni "loukkaaminen" on yksi tapa saada lisävahvistus asialle.
Tahdon kumppanini tietävän.- ap.
Kukkomies kirjoitti:
Oikea ongelmahan on se että kehitänkö vitunmoisen draaman tai mahahaavan siitä mitä näen. Kokemus kertoo että mun luonteellani asia hoituu jokseenkin asiallisesti. Eli homma hanskassa vaikka kirkuisitte kauhusta kun toimin kaikkia häveliäisyyden periaatteita vastaan ;-)me puhuttiin nyt vähän eri objektista, mitä elämänkumppaniin tulee. Mutta antaa olla, kun et tainnut nyt honata jutun juonta.
suunnatonta mielenkiintoa kumppaneiden posti-viesteihin, mutta vain saadakseni nauraa itseni kuoliaaksi ja todetakseni miten helvetin tyhmiä ja hulluja ihmiset ovat, vaikka kyse olisikin puolisosta. Tosin en muista lukeneeni kenenkään viestejä ilman lupaa.
- kuusen juurelta
kumppanini lue minun sähköpostejani, koska ei tiedä salasanoja.
- ap.
Lukisitko sinä, jos tietäisit?
- kuusen juurelta
ap. kirjoitti:
Lukisitko sinä, jos tietäisit?
salasanat, mutta en lue ja tuskin kumppanini lukisi minunkaan postejani.
kuusen juurelta kirjoitti:
salasanat, mutta en lue ja tuskin kumppanini lukisi minunkaan postejani.
Te sitten kirjaimellisesti jaatte kaiken?
Kas kun meidän tietokoneissa on molemmilla omat profiilit, joten toisen sivuhistoriankin utsiminen on hankalaa ilman vakoiluohjelmaa. Puhumattakaan eri selaimista.- kuusen juurelta
Ratikkakuski kirjoitti:
Te sitten kirjaimellisesti jaatte kaiken?
Kas kun meidän tietokoneissa on molemmilla omat profiilit, joten toisen sivuhistoriankin utsiminen on hankalaa ilman vakoiluohjelmaa. Puhumattakaan eri selaimista.profiileitakaan. ;-)
- =anjuska=
En tunne kiusausta. Enkä lue. Ei tulisi edes mieleen.
- BlueNightSatin
lue toisen viestejä mistään. Ne on yksityisiä eikä kuulu muille, kun asianomaiselle itelleen. Eri juttu jos itse haluaa jotain näyttää luettavaksi. Ominpäin en mee lueskelemaan mitään ilman lupaa. :)
- antibarbi
vastustamaan, kun ei ole edes mitään kiusausta ilmennyt.
- Mr.Kalluppi
ollut moisia kiusauksia koskaan.
Jk. Mies, joka pystyy vastustamaan kaikkea muuta paitsi kiusauksia:)- ap.
kiusauksen pitäisi olla, jotta riittäisi tahdonvoimaa vastustaa sitä?
- RohkeaN
Entäpä vieraskirjasi? Halusiain mielelläni lukea sitä!
(ja suojella luonnollisesti koskemattomuuttansa :) - Mr.Kalluppi
ap. kirjoitti:
kiusauksen pitäisi olla, jotta riittäisi tahdonvoimaa vastustaa sitä?
vähemmän houkutteleva/kiinnostava;)
- ap.
Mr.Kalluppi kirjoitti:
vähemmän houkutteleva/kiinnostava;)
Onko kiusauksen torjuminen kiinni aina siitä? Siitä, että joku/jokin olisi vähemmän kiinnostava tai houkutteleva.
- Mr.Kalluppi
ap. kirjoitti:
Onko kiusauksen torjuminen kiinni aina siitä? Siitä, että joku/jokin olisi vähemmän kiinnostava tai houkutteleva.
Otetaan vaikka esimerkkinä mämmi, jonka makua en voi sietää. En siis koe minkäänlaista kiusautta sitä saadakseni. Toinen esimerkkini olkoon vaikka Karhu olut, jonka mausta pidän kovastikin. Silloin tällöin tulee kiusaus sitä käydä kaupasta ostamassa.
- ap.
Mr.Kalluppi kirjoitti:
Otetaan vaikka esimerkkinä mämmi, jonka makua en voi sietää. En siis koe minkäänlaista kiusautta sitä saadakseni. Toinen esimerkkini olkoon vaikka Karhu olut, jonka mausta pidän kovastikin. Silloin tällöin tulee kiusaus sitä käydä kaupasta ostamassa.
ei olisi mahdollisuutta saada Karhu -olutta ja vastaavasti taas mämmiä löytyisi kaapista suurimman nälän tyydytykseen, vaikka et siitä niin pitäisikään, etkö silloin sortuisikin siihen mämmiin kuitenkin? Eli pointtina se, että omien tarpeidemme johdattelemana voimme sortua niihin vähemmän houkutteleviinkin kiusauksiin.
- Mr.Kalluppi
ap. kirjoitti:
ei olisi mahdollisuutta saada Karhu -olutta ja vastaavasti taas mämmiä löytyisi kaapista suurimman nälän tyydytykseen, vaikka et siitä niin pitäisikään, etkö silloin sortuisikin siihen mämmiin kuitenkin? Eli pointtina se, että omien tarpeidemme johdattelemana voimme sortua niihin vähemmän houkutteleviinkin kiusauksiin.
tuolla kertomallasi ei ole tekemistä varsinaisen kiusauksen kanssa. Tyydyttääkseni nälän tarpeeni olisin pakotettu syömään mämmiä, en suinkaan sen tähden, että olisin joutunut mämmin kiusauksen uhriksi.
Jk. Ettet sinä nyt vain pohdiskelisi ohi mämmiteeman:) - ap.
Mr.Kalluppi kirjoitti:
tuolla kertomallasi ei ole tekemistä varsinaisen kiusauksen kanssa. Tyydyttääkseni nälän tarpeeni olisin pakotettu syömään mämmiä, en suinkaan sen tähden, että olisin joutunut mämmin kiusauksen uhriksi.
Jk. Ettet sinä nyt vain pohdiskelisi ohi mämmiteeman:)edelleen kuuluu aiheeseen :). Tarkennan hieman tuota pohdiskeluani, että emmekö siis välillä sorrukin niihin kiusauksiin, jotka edelleen lähtevät omista tarpeistamme käsin, mutta meillä ei olisi juuri sillä hetkellä saatavilla, kuin se vähemmän kiinnostava ja houkutteleva kiusaus omien tarpeittemme tyydyttämiseksi. Eli, periaatteessa (eikä käytännössä) se ei ole ainut syy kiusauksista kieltäytymiseen, kuten ensin väitit.
- Mr.Kalluppi ei kirj.
ap. kirjoitti:
edelleen kuuluu aiheeseen :). Tarkennan hieman tuota pohdiskeluani, että emmekö siis välillä sorrukin niihin kiusauksiin, jotka edelleen lähtevät omista tarpeistamme käsin, mutta meillä ei olisi juuri sillä hetkellä saatavilla, kuin se vähemmän kiinnostava ja houkutteleva kiusaus omien tarpeittemme tyydyttämiseksi. Eli, periaatteessa (eikä käytännössä) se ei ole ainut syy kiusauksista kieltäytymiseen, kuten ensin väitit.
että sä jaksat. Hyvä on, annetaan sitten olla näin. Etten sortuisi kiusauksiin, poistun peiton alle koisimaan.
Jk. Hyvää yötä ja kiusauksista vapaita unia:) - ap.
Mr.Kalluppi ei kirj. kirjoitti:
että sä jaksat. Hyvä on, annetaan sitten olla näin. Etten sortuisi kiusauksiin, poistun peiton alle koisimaan.
Jk. Hyvää yötä ja kiusauksista vapaita unia:)rasittava ja vaikea tapaus, mutta joskus kyllä ihan rakastettavakin :).
Hyvää yötä ja levollisia unia! - Mr.Kalluppi
ap. kirjoitti:
rasittava ja vaikea tapaus, mutta joskus kyllä ihan rakastettavakin :).
Hyvää yötä ja levollisia unia!rasittava, et liioin vaikeakaan tapaus. Sinulla vain on taipumus etsiä vastausta loputtomiin. Olkoonkin, että perään kuulutat jotain itsellesi hyvin olennaista/tärkeää. Näissä peräänkuulutus kysymyksissäsi, jotka koskettavat arkoja aihepiirejäni, pyrin vastatessani kiertämään kuin kissa kuumaa puuroa.
Jk. Oot sinä ihan lutunen;) - Tamara Lavi
ap. kirjoitti:
edelleen kuuluu aiheeseen :). Tarkennan hieman tuota pohdiskeluani, että emmekö siis välillä sorrukin niihin kiusauksiin, jotka edelleen lähtevät omista tarpeistamme käsin, mutta meillä ei olisi juuri sillä hetkellä saatavilla, kuin se vähemmän kiinnostava ja houkutteleva kiusaus omien tarpeittemme tyydyttämiseksi. Eli, periaatteessa (eikä käytännössä) se ei ole ainut syy kiusauksista kieltäytymiseen, kuten ensin väitit.
Voin vakuuttaa sinun olevan täydellisen oikeassa.
- Tamara Lavi
Tamara Lavi kirjoitti:
Voin vakuuttaa sinun olevan täydellisen oikeassa.
edes tarve ei ole välttämätön - riittää pelkkä vahva humalatila. Ja niin langetaan joskus tosi huonotasoisiinkin kiusauksiin. Sitten ei auta kuin katua!
- ap.
Tamara Lavi kirjoitti:
edes tarve ei ole välttämätön - riittää pelkkä vahva humalatila. Ja niin langetaan joskus tosi huonotasoisiinkin kiusauksiin. Sitten ei auta kuin katua!
pitäisi aina katua? Eikö sitä voisi ajatella niin, että se tuntui sillä hetkellä hyvältä ja oikealta. Ei Jumala kenenkään päähän heitä mitään kuumaa kiveä ...
- Tamara Lavi
ap. kirjoitti:
pitäisi aina katua? Eikö sitä voisi ajatella niin, että se tuntui sillä hetkellä hyvältä ja oikealta. Ei Jumala kenenkään päähän heitä mitään kuumaa kiveä ...
ML-palsta. Kokemukseni mukaan mies toimii ja ajattelee näin - en minä. Eikös tämä kuulosta sinusta varsin hyvältä???
- Veikka Lavi
Tamara Lavi kirjoitti:
Mitä on lopulta kiusaus? Johtuuko kaikki tapahtunut kiusaavasta himosta? Kuka voi tietää toisesta ihmisestä mitään varmaksi, hänen kiusauksistaan tai tarkoitushakuisuuksistaan. Jos kaksi kiusauksen uhria kokee jotain ehkä sopimatonta, on kummankin kokemus ainutlaaaluinen. Kumpainenkin ymmärtää kokemansa juuri omalla tavallaan, omista lähtökohdistaan, omasta elämän/mielen lähtökohdistaan käsin. Tapahtuiko sovittamaton lankeaminen? Kenellä on varaa heittää se ensimmäinen kivi? Ei minun Jumalani ainakaan mitään tuollaista menisi tekemään. Elämä on. Joskus vain asiat menevät niin kuin menevät. Jälkikäteen ei mielestäni pitäisi syytellä/syyllistää. Ei itseään, eikä toista. Tapahtuneelle ei mitään voi. On vain opittava tapahtuneesta jotain uutta taas kerran. Viisastuttava, noustava ja jatkettava eteenpäin entisestään oppineempana.
Jk. Sitäpaitsi humalainen mies ei edes pystyisi kiellettyä hedelmää maistamaan;)
ja luettuani nukkuisin hyvällä omallatunnolla.
Jep jep, musta ei olis penkomaan toisten asioita.Ei kiinnosta sitten niin yhtään muiden viestit. Puoliso saa keskustella muiden kanssa ihan vapaasti.. mottoni on "katsoa saa muttei koskea" ja sitä sitten sovelletaan jollain tavalla tässäkin kohtaa.
Luottoa on niin kauan kunnes jää kiinni ja luotan siihen että haistan homman ilman viestien kyyläystäkin.- hihihihihihihihihihi
kykene jos tiedän salasanat.anna siis paukkua.
- mari.elle
En ole kyennyt vastustamaan, kerran hän jätti sähköpostinsa auki ja minä luin niitä, en vaan voinut hillitä itseäni.....
Tunnustin sen heti kun tuli kotiin, ei ollut vihainen minulle.
Muuten en tutki enkä tongi mutta näin vaan kävi ja häpesin itseäni-Miks hemmetissä̀?
Pahan olon tunteminen siitä että on ihminen on totaalisen haaskattua aikaa.
- Noona
ei itseasiassa ole tullut mieleenkään ees lukea niitä. Meillä on kännytkin aina ihan vapaasti käytettävissä. En kyllä toivois miehenkään lukevan mun viestejä, vaikkei siellä kyllä mitään salattavaa olekaan, mutta silti.
- n 29v.
olemaan lukematta salaa, mutta en ihan aina pystyisi olemaan kysymättä että "kuka sulle viestitteli", "kuka sulle soitti" tms. ;) Tuokin voi miehestä varmasti olla joskus ärsyttävää, muttei se kai niin paha ole kuin se jos luvatta menis toisen puhelimelle/tietokoneelle urkkimaan.
Omat kiinnostaa paaljon enemmän. Urkkiminen ei anna mitään lisäarvoa suhteen jäntevyyteen.
- KoppavaHoro
kun ei ole mitään syytä. Kerran olen lukenut ja onneksi luin. Sain todisteeni ja aloin etsiä omaa asuntoa.
- rose18
myös hän on miten perustelen.. koska halutaan todistaa toisillemme että luotamme.
sen sähköposti on koko ajan päällä ja sillä on ollut salasanat minun sähköpostii..
mitä salailla, miksi salailla koska se henkilö pitäisi olla ikuinen mutta missä menee raja?? sitä ihmettelen että on alottu rajaan yksityisyydellä(virastojen mukaan) jolloin itsekin olen rajannut..
ehken pysty oleen edes henkilön kanssa jolla oisi salaisuuksia multa koska en koe silloin tasa-arvoa. - ei rekattu
Minusta olisi raukkamaista lukea toisen sähköpostit tai kirjeet. Ellei elämänkumppaaniinsa luota kannattaisi miettiä eroa. Luottamus on suhteissa kaiken A&O.
Kumppanillakin pitää olla oikeus yksityisyyteen. En koskaan ole ymmärtänyt sellaisia ihmisiä jotka jopa kuuntelevat kumppaninsa puheluja tai lukevat sähköposteja ja avaavat toisen saamia kirjeitä.- ap.
Tuohon ei ole oikeastaan mitään lisättävää.
- trust_mii
Riippuu luottamuksen asteesta. Oli eräs jonka yksityisyyttä tahdoin kunnioittaa niin paljon etten lukenut vaikka olisi ollut mahdollisuus salaa enkä myöskään epämääräisiä dvd levyjä tsekannut. Ehkä HALUSIN olla tietämättä tai ajattelin jonkin epäilyttävän olevan täysin hypoteettista suhteessamme!!! :)
Yksi toinen sitten...kyllä olisin tonkinut koko koneen bitti bitiltä mutta se oli vaikeaa kun mies säilytti jo käyttistäkin oman salasanan alla...kehuskeli vielä kuinka osaa kyllä piilottaa multa salattavat asiat jos tarve, hämmentynyttä vitutusta jälkeensä jättäen??!! :/
Osoittaa siis että pystyn luottamaan mutta voin olla aivan yhtä hyvin luottamattakin! - hiuksen halkomista
Olen lukenut toisen viestejä mutta periaatteessa en lue. Ei kuulu itselleni. Luottamusta täytyy olla puolin ja toisin. Kuitenkin luottamukseen sisältyy asia johon kuuluu myös avoimmuus eli tarvittaessa näytän viestin jos on syytä epäillä että ei ole puhtaat jauhot pussissa. Periaate se ettei ole mitään salattavaa. Pystyn myös myöntämään epäasialliset viestittelyt.
kyennyt vastustamaan.
elämänkumppanista.. vaan kykenen kyllä mutta aikoinaan teininä olisin viestejä lukenu jos olisin vaan saanu mahollisuuden, se oli vaan niin vituttavaa aikaa ku vasta opetteli näitä elämän paskoja puolia ja vielä hyväksymään ne.. mutta en kyllä enää, en haluis itekkään omiani luettavan jotka vois hyvinki käsittää väärin.
skitsoilua en harrasta enkä siedä. Jos luottamus olis puolin tai toisin tuolla levelillä niin sayonara samantien.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3768283Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1672627- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60873- 12860
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725