12 vuotiaalla tytöllä on ollut 2 kk kipua kantasyrjässä. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Rasitusta ei siedä yhtään. Tyttö pelaa jalkapalloa ja nyt on ollut rakas harrastus jäissä saman ajan. Kylmät, venyttelyt ym ei auta. Alkaa mennä hermot. Tytöltä ennen kaikkea. Rtg ei näytä mitään. Lääkäri levittää käsiään, saattaa olla kantaluun apofysiitti (Severi), plantaarifaskiiitti (luupiikki) tai vaan rasitusvamma. Auttaisiko jäsenkorjaaja? Kansanparantaja? Onko kokemuksia?
Kantapääkipu
4
393
Vastaukset
- kyynär
Sama vaiva oli minullakin melkein vuoden päivät. Kuulin urheiluhierojasta jolla oli tuttavani käynyt saman vaivan takia. Kävin muutaman kerran hierotuttamassa ja kipu jäi sinne. Käytän lenkkareissa silikoni kantapäälappuja,vaimentaa iskuja.
Juu samoilla linjoilla. Eli kannattaa kiinnittää huomiota myös kenkiin niihin kannattaa panostaa. Niillä voi olla yllättävänkin suuri vaikutus. Lenkkareita ei tulisi käyttää jatkuvasti jne.
Jalkapohjalliset/kantapäälaput voivat auttaa.
- t-luu
Minulla vaivoi myös kantapää ja sain siihen 2 kertaa kortisonia, mutta ei auttanut. Sitten kävin jäsenkorjaaja/hierojalla ja hän laittoi jonkun t-luun paikoilleen ja kipu loppui siihen.
- ex jalkavaivainen
on koettu ja leikattu. Meidän pojalla on ollut ongelmia jalkojen kanssa, päätin käyttää poikaa lääkärissä ja saimmekin maksusitoumuksen tukipohjallisiin.Tukipohjallisten myötä kivut ja säryt jäivät. Kannattaa sijoittaa myös kunnon kenkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604546Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1611481- 1651468
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481462Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1951169- 2031112
- 801037
- 631011