12 vuotiaalla tytöllä on ollut 2 kk kipua kantasyrjässä. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Rasitusta ei siedä yhtään. Tyttö pelaa jalkapalloa ja nyt on ollut rakas harrastus jäissä saman ajan. Kylmät, venyttelyt ym ei auta. Alkaa mennä hermot. Tytöltä ennen kaikkea. Rtg ei näytä mitään. Lääkäri levittää käsiään, saattaa olla kantaluun apofysiitti (Severi), plantaarifaskiiitti (luupiikki) tai vaan rasitusvamma. Auttaisiko jäsenkorjaaja? Kansanparantaja? Onko kokemuksia?
Kantapääkipu
4
410
Vastaukset
- kyynär
Sama vaiva oli minullakin melkein vuoden päivät. Kuulin urheiluhierojasta jolla oli tuttavani käynyt saman vaivan takia. Kävin muutaman kerran hierotuttamassa ja kipu jäi sinne. Käytän lenkkareissa silikoni kantapäälappuja,vaimentaa iskuja.
Juu samoilla linjoilla. Eli kannattaa kiinnittää huomiota myös kenkiin niihin kannattaa panostaa. Niillä voi olla yllättävänkin suuri vaikutus. Lenkkareita ei tulisi käyttää jatkuvasti jne.
Jalkapohjalliset/kantapäälaput voivat auttaa.
- t-luu
Minulla vaivoi myös kantapää ja sain siihen 2 kertaa kortisonia, mutta ei auttanut. Sitten kävin jäsenkorjaaja/hierojalla ja hän laittoi jonkun t-luun paikoilleen ja kipu loppui siihen.
- ex jalkavaivainen
on koettu ja leikattu. Meidän pojalla on ollut ongelmia jalkojen kanssa, päätin käyttää poikaa lääkärissä ja saimmekin maksusitoumuksen tukipohjallisiin.Tukipohjallisten myötä kivut ja säryt jäivät. Kannattaa sijoittaa myös kunnon kenkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724114Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o903531Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363259- 502745
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182269Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest221952- 321943
- 201464
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami121440Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321436