Hernepurkki pois!!

Papu.Sparrow

Ihme sakkia taas.. joku tankero veti herneet nenuun ja johan alkoi taas tulla psuka-aloituksia.

Niin, ihan selvennykseksi niin tuo kahden vievän paikan tuplahinta tulee puhtaasti liiketaloudellisista syistä. Ei toi voi olla noin vaikeaa tajuta?

Selvennän tähän erittäin yksinkertaistetun esimerkin (vaikeempia en laita koska nää helpotkin menee teillä turhan usein ohi hilseen). Eli on linja-auto jossa on tietty määrä paikkoja. Linja-autosta on kaikenlaisia kuluja. Halutaan myös ehkäpä voittoa. Kuluja jne. ynnäilemällä saadaan summa joka jaetaan linja-auton paikkojen perusteella jotta saadaan tietää sen yhden paikan hinta.

Onko kaikki vielä mukana?

Niin, se hinta joka voidaan ko. linja-autolla kulkevalta ottaa jotta homma toimii.

Jos on 50 paikkainen linja-auto ja yhden paikan hinta on 3e niin tuottoa tulee täydellä autolla 150e (äkkiä päässälaskettuna) sitten sinne tuleekin joku pullukkakerho 25hlöä eikä sitten muita enää mahdukkaan joten tuotoksi tulee enää 75 e. Kuitenkaan itse linja-auton kulut ei tipu sitä puolta. Jotta se aikaisempi taso säilyy, pitäisi alkaa periin matkasta sitten 6e.

Tuo siis oikein helpotettu esimerkki.

Ymmärsittekö nyt yhtään miksi jotkut katsovat perustelluksi ottaa 2 paikan vievältä 2 maksua??

Ps. vammaset jne otetaan yleensä huomioon erityisyytensä vuoksi, ittensä lihaviksi syöneet taas ei kuulu siihen sakkiin. Sairauden perusteella lihoneelle voi lääkäri antaa alennuskortin kuten esim. opiskelijat saa.

Asiallisia kysymyksiä aiheesta otetaan vastaan :D

80

507

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.,.,.,.,.,.,.

se on hernettä kookkaampi ja sattuu enemmän jos ei ole mun sieraimia

• BlueNightSatin

lapsiperheet, kun niiden muksut vie tilaa linkistä. Näin ollen aikuisia rahaa maksavia asiakkaita ei mahdu mukaan niin paljoa, kun ne kersat valtaa niitä penkkejä ilmaiseksi tai melkein ilmatteeks..mikäs siihin ratkaisuksi, jotta linjurien talous ei romahda?

• maksut menee yhtiön politiikan mukaan. Yleensä muksu omalla paikalla vie oman maksunsa. Monesti noi menee iän mukaan, koska ajatellaan että mitä nuorempi, sen pienempi. Tosin minä olen n. 13v:n kokoinen mutta maksan silti aina aikuisen hinnan. Myöskin minun lapsilla oli ihan omat maksetut liput. (TKL hinnat Aikuisten kertalippu 2,50 € / Lasten kertalippu 1,00 €)

Ja jos pitää laukkujaan viereisellä penkillä, pitäisi maksaa tuplahinta.

Aina on oltava se raja ja viiva jossain. Se on se keskiarvo joka kattaa useimmat. Sen mukaan myös määräytyy esim. joissain asioissa maksut. Siitä sitten aletaan napsiin poikkeavia joilla on erityinen syy saada vaikkapa alennusta jostain syystä.

Lihavat kuuluu keskiarvolle, ja jos he vievät useamman paikan, kuuluu heidän myöskin maksaa kahden paikka.

Sääntö olisi sama kuin että minä vaan haluaisin pitää jalkoja viereisellä penkillä, vieden siten kahden paikan. Jos ylipäätänsä jalkoja saisi pitää penkillä, niin kyllä mun siitä sitten se tuplahinta pitää maksaa.

• BlueNightSatin
        Papu.Sparrow kirjoitti:

maksut menee yhtiön politiikan mukaan. Yleensä muksu omalla paikalla vie oman maksunsa. Monesti noi menee iän mukaan, koska ajatellaan että mitä nuorempi, sen pienempi. Tosin minä olen n. 13v:n kokoinen mutta maksan silti aina aikuisen hinnan. Myöskin minun lapsilla oli ihan omat maksetut liput. (TKL hinnat Aikuisten kertalippu 2,50 € / Lasten kertalippu 1,00 €)

Ja jos pitää laukkujaan viereisellä penkillä, pitäisi maksaa tuplahinta.

Aina on oltava se raja ja viiva jossain. Se on se keskiarvo joka kattaa useimmat. Sen mukaan myös määräytyy esim. joissain asioissa maksut. Siitä sitten aletaan napsiin poikkeavia joilla on erityinen syy saada vaikkapa alennusta jostain syystä.

Lihavat kuuluu keskiarvolle, ja jos he vievät useamman paikan, kuuluu heidän myöskin maksaa kahden paikka.

Sääntö olisi sama kuin että minä vaan haluaisin pitää jalkoja viereisellä penkillä, vieden siten kahden paikan. Jos ylipäätänsä jalkoja saisi pitää penkillä, niin kyllä mun siitä sitten se tuplahinta pitää maksaa.

toki joku raja varmaan on hyvä olla. Muuten isot ihmiset, kuin lihavat ei aina mahdu kunnolla linkkien penkkeihin istumaan hekään. Raskaana olevissa on aika tuhteja eikä aina mahdu olemaan ihan tiiviisti vaan yhen paikalla..onhan näitä seikkaperiä millä voitas rokottaa se tuplahinta. Jos tosiaan se paikkojen mukaan velotetaan...13 vuotiaitakin on eri kokoisia sikäli, isojakin. Mut ite olen taksan puolella joka kattaa matkustajan kokoon katsomatta. Minusta kun tossa periaatteessa taksa koon mukaan, kahden paikalla.. on mukana syrjintää. Vaikka se ois kuinka perusteltua ettei jokunen normi kokoisempi mahtuiskaan dösään istumaan sen pullukamman vuoksi. Hirmu usein dösät kulkee muutenki vajaana...

• Papu.Sparrow
        BlueNightSatin kirjoitti:

toki joku raja varmaan on hyvä olla. Muuten isot ihmiset, kuin lihavat ei aina mahdu kunnolla linkkien penkkeihin istumaan hekään. Raskaana olevissa on aika tuhteja eikä aina mahdu olemaan ihan tiiviisti vaan yhen paikalla..onhan näitä seikkaperiä millä voitas rokottaa se tuplahinta. Jos tosiaan se paikkojen mukaan velotetaan...13 vuotiaitakin on eri kokoisia sikäli, isojakin. Mut ite olen taksan puolella joka kattaa matkustajan kokoon katsomatta. Minusta kun tossa periaatteessa taksa koon mukaan, kahden paikalla.. on mukana syrjintää. Vaikka se ois kuinka perusteltua ettei jokunen normi kokoisempi mahtuiskaan dösään istumaan sen pullukamman vuoksi. Hirmu usein dösät kulkee muutenki vajaana...

Muuten isot ihmiset, kuin lihavat ei aina mahdu kunnolla linkkien penkkeihin istumaan hekään
        -Niin, sitten täytyy tehdä asialle jotain. Vaatia vaikka linja-autoyhtiöstä isontaan penkkikokoja tms. Mutta se ei kuitenkaan kuulu tuohon kohtaan jossa on määritelty sille yleisesti sopivalle penkille hinta.
        En ole koskaan raskaanaolevan nähnyt vievät tuplapaikkaa, olen nähnyt aika paljon niitä kuin myös kokenut sen. Raskaanaoleva vie kahden paikan vain jos se saa sairaskohtauksen ja nyykähtää naapuripenkille. Sairaskohtauksia ei lasketa. (Vaikkei tää tähän hinnotteluun tms liity, niin raskaus on ohimenevä vaihe ja yleensä päättyy tuossa 9 kuukauden aikana. Lihava voi olla putkeen vaikka 40 vuotta, että pelkästeen sinänsä huono vertaus)

"Jos tosiaan se paikkojen mukaan velotetaan...13 vuotiaitakin on eri kokoisia sikäli, isojakin."
        -Ikä ja koko. Niiden ei kuitenkaan tarvi toimia yhtaikaa. mikä on se määräävin. Lastenlipulla määräävin on ikä.

Minusta kun tossa periaatteessa taksa koon mukaan, kahden paikalla.. on mukana syrjintää. Vaikka se ois kuinka perusteltua ettei jokunen normi kokoisempi mahtuiskaan dösään istumaan sen pullukamman vuoksi.
        -Mun mieelstä ei ole. En mä pidä opiskelija/eläkeläis/sotainvalidi yms alennuksiakaan syrjintänä. Jos kahden paikan vie ja maksaa yhden, niin minusta se on syrjintää niitä kohtaan jotka saa vaan yhden paikan yhden hinnalla.

Hirmu usein dösät kulkee muutenki vajaana...
        -Nämä lasketaan mukaan. Ei noita yhden matkan mukaan lasketa (korkeintaan erikoiset tilausajot tms.) vaan pidemmällä periodilla johon mahtuu kaikki mukaan ja niistä lasketaan sitten keskiarvo.

• BlueNightSatin
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Muuten isot ihmiset, kuin lihavat ei aina mahdu kunnolla linkkien penkkeihin istumaan hekään
        -Niin, sitten täytyy tehdä asialle jotain. Vaatia vaikka linja-autoyhtiöstä isontaan penkkikokoja tms. Mutta se ei kuitenkaan kuulu tuohon kohtaan jossa on määritelty sille yleisesti sopivalle penkille hinta.
        En ole koskaan raskaanaolevan nähnyt vievät tuplapaikkaa, olen nähnyt aika paljon niitä kuin myös kokenut sen. Raskaanaoleva vie kahden paikan vain jos se saa sairaskohtauksen ja nyykähtää naapuripenkille. Sairaskohtauksia ei lasketa. (Vaikkei tää tähän hinnotteluun tms liity, niin raskaus on ohimenevä vaihe ja yleensä päättyy tuossa 9 kuukauden aikana. Lihava voi olla putkeen vaikka 40 vuotta, että pelkästeen sinänsä huono vertaus)

"Jos tosiaan se paikkojen mukaan velotetaan...13 vuotiaitakin on eri kokoisia sikäli, isojakin."
        -Ikä ja koko. Niiden ei kuitenkaan tarvi toimia yhtaikaa. mikä on se määräävin. Lastenlipulla määräävin on ikä.

Minusta kun tossa periaatteessa taksa koon mukaan, kahden paikalla.. on mukana syrjintää. Vaikka se ois kuinka perusteltua ettei jokunen normi kokoisempi mahtuiskaan dösään istumaan sen pullukamman vuoksi.
        -Mun mieelstä ei ole. En mä pidä opiskelija/eläkeläis/sotainvalidi yms alennuksiakaan syrjintänä. Jos kahden paikan vie ja maksaa yhden, niin minusta se on syrjintää niitä kohtaan jotka saa vaan yhden paikan yhden hinnalla.

Hirmu usein dösät kulkee muutenki vajaana...
        -Nämä lasketaan mukaan. Ei noita yhden matkan mukaan lasketa (korkeintaan erikoiset tilausajot tms.) vaan pidemmällä periodilla johon mahtuu kaikki mukaan ja niistä lasketaan sitten keskiarvo.

Isompiin penkkeihin menee enemmän materiaalikuluja :) Ja ne vievät myös tilaa autosta...jolloin paikkoja ei ehkä oiskaan enää niin montaa...

"En ole koskaan raskaanaolevan nähnyt vievät tuplapaikkaa, olen nähnyt aika paljon niitä kuin myös kokenut sen. Raskaanaoleva vie kahden paikan vain jos se saa sairaskohtauksen ja nyykähtää naapuripenkille. Sairaskohtauksia ei lasketa. (Vaikkei tää tähän hinnotteluun tms liity, niin raskaus on ohimenevä vaihe ja yleensä päättyy tuossa 9 kuukauden aikana. Lihava voi olla putkeen vaikka 40 vuotta, että pelkästeen sinänsä huono vertaus) " - noh mä olen nähnyt..eikä ollut edes sairaskohtaustakaan. Toisaalta se 9 kk odottava voi käyttää dösää koko sen 9 kk ajan säännöllisemmin, kun se 40 vuotta läskinä elävä...eli sikäli hyvä vertauskuva minusta..kun sen lihavankin dösäntarve voi olla ohimenevää, kuten raskaus ja aikasemmin kun raskaana olevan..

Läski voi siis kuormittaa yhtä harvoin tai harvemmin dösäpaikan tarpeellaan, kuin raskaana oleva tai muu isokokoinen tapaus..ei siis reilua taaskaan :) eli mielummin taaskin se hinta per henkilö/matka eikä koko...

Nimenomaan ikä on peruste, verraten kokoon perustuvaan hinnoitteluun, paikkojen mukaan hinnoittelu kuitenkin kusee.. :)

Hoikathan mahtuis kolme yhteen penkkiin, mihin ne yhen kokonaisen paikan tarvii? :) Tarpeen mukaan ja koon mukaan sen vois ajatella noinkin...iso tarttee enempi tilaa..pieni vähempi..siis tiivistetään :)

Yhteiskunnassa vaan kusee niin moni asia..oikeestaan vähän kaikessa :)

Periodilla sinänsä ei oo virkaa alati nousevien kulujen kanssa..vai?

• BlueNightSatin kirjoitti:

Isompiin penkkeihin menee enemmän materiaalikuluja :) Ja ne vievät myös tilaa autosta...jolloin paikkoja ei ehkä oiskaan enää niin montaa...

"En ole koskaan raskaanaolevan nähnyt vievät tuplapaikkaa, olen nähnyt aika paljon niitä kuin myös kokenut sen. Raskaanaoleva vie kahden paikan vain jos se saa sairaskohtauksen ja nyykähtää naapuripenkille. Sairaskohtauksia ei lasketa. (Vaikkei tää tähän hinnotteluun tms liity, niin raskaus on ohimenevä vaihe ja yleensä päättyy tuossa 9 kuukauden aikana. Lihava voi olla putkeen vaikka 40 vuotta, että pelkästeen sinänsä huono vertaus) " - noh mä olen nähnyt..eikä ollut edes sairaskohtaustakaan. Toisaalta se 9 kk odottava voi käyttää dösää koko sen 9 kk ajan säännöllisemmin, kun se 40 vuotta läskinä elävä...eli sikäli hyvä vertauskuva minusta..kun sen lihavankin dösäntarve voi olla ohimenevää, kuten raskaus ja aikasemmin kun raskaana olevan..

Läski voi siis kuormittaa yhtä harvoin tai harvemmin dösäpaikan tarpeellaan, kuin raskaana oleva tai muu isokokoinen tapaus..ei siis reilua taaskaan :) eli mielummin taaskin se hinta per henkilö/matka eikä koko...

Nimenomaan ikä on peruste, verraten kokoon perustuvaan hinnoitteluun, paikkojen mukaan hinnoittelu kuitenkin kusee.. :)

Hoikathan mahtuis kolme yhteen penkkiin, mihin ne yhen kokonaisen paikan tarvii? :) Tarpeen mukaan ja koon mukaan sen vois ajatella noinkin...iso tarttee enempi tilaa..pieni vähempi..siis tiivistetään :)

Yhteiskunnassa vaan kusee niin moni asia..oikeestaan vähän kaikessa :)

Periodilla sinänsä ei oo virkaa alati nousevien kulujen kanssa..vai?

Isompiin penkkeihin menee enemmän materiaalikuluja :) Ja ne vievät myös tilaa autosta...jolloin paikkoja ei ehkä oiskaan enää niin montaa
        -Ja sen huomaa sitten hinnassa kun pienempi määrä maksaa niitä kuluja.

-Kyse on kuitenkin kahden paikan viemistä yhden henkilön toimesta. Kuorimittamismäärillä ei ole merkitystä. Raskaana oleva ja ylipainoinen ei myöskään ole verrannollinen ryhmä. Ymmärrän kyllä miksi niin haluat ajatella muttei ne ole.

Jos hinnoittelun perusteena on matka, niin silloin ei haittaa koko. Jos taas on paikka, niin silloin se haittaa. Niin se menee vaikka itestä tuntuis miltä.

Nimenomaan ikä on peruste, verraten kokoon perustuvaan hinnoitteluun, paikkojen mukaan hinnoittelu kuitenkin kusee..
        -Perusteen määrää tuottaja. Palvelunkäyttäjä joko hyväksyy sen (käyttää koko palveluja) tai ei (ei käytä ko palveluja). Paikkojen hinnoittelu kusee niiden ylipainoisten mielestä jotka vie kahden paikan muttei halua sitä maksaa?? Munkin mielestä se kusee, pitäis olla kokoon perustuva aina. Siis myös pienemmpillä. Mulle kyllä kelpaa lastenlippu oikein hyvin.

Hoikathan mahtuis kolme yhteen penkkiin, mihin ne yhen kokonaisen paikan tarvii?
        -Jos ne maksaa yhdestä penkistä niin niille tietysti kuuluu yksi penkki.

Tarpeen mukaan ja koon mukaan sen vois ajatella noinkin...iso tarttee enempi tilaa..pieni vähempi..siis tiivistetään .
        En minä ainakaan tiivistä jonkun semmoisen takia joka on syönyt ittensä jokivalaaksi :O Jos mä maksan paikasta niin mulle se paikka kuuluu. Jos mun vieressä joku yrittää levitä mun tontille, nostan äläkän. Nostan äläkän vaikka tunkeutuja olisi vieras kakru joka tunkee jalkansa mun paikalle tms.

• BlueNightSatin
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Isompiin penkkeihin menee enemmän materiaalikuluja :) Ja ne vievät myös tilaa autosta...jolloin paikkoja ei ehkä oiskaan enää niin montaa

-Kyse on kuitenkin kahden paikan viemistä yhden henkilön toimesta. Kuorimittamismäärillä ei ole merkitystä. Raskaana oleva ja ylipainoinen ei myöskään ole verrannollinen ryhmä. Ymmärrän kyllä miksi niin haluat ajatella muttei ne ole.

Jos hinnoittelun perusteena on matka, niin silloin ei haittaa koko. Jos taas on paikka, niin silloin se haittaa. Niin se menee vaikka itestä tuntuis miltä.

Nimenomaan ikä on peruste, verraten kokoon perustuvaan hinnoitteluun, paikkojen mukaan hinnoittelu kuitenkin kusee..
        -Perusteen määrää tuottaja. Palvelunkäyttäjä joko hyväksyy sen (käyttää koko palveluja) tai ei (ei käytä ko palveluja). Paikkojen hinnoittelu kusee niiden ylipainoisten mielestä jotka vie kahden paikan muttei halua sitä maksaa?? Munkin mielestä se kusee, pitäis olla kokoon perustuva aina. Siis myös pienemmpillä. Mulle kyllä kelpaa lastenlippu oikein hyvin.

Hoikathan mahtuis kolme yhteen penkkiin, mihin ne yhen kokonaisen paikan tarvii?

Tarpeen mukaan ja koon mukaan sen vois ajatella noinkin...iso tarttee enempi tilaa..pieni vähempi..siis tiivistetään .
        En minä ainakaan tiivistä jonkun semmoisen takia joka on syönyt ittensä jokivalaaksi :O Jos mä maksan paikasta niin mulle se paikka kuuluu. Jos mun vieressä joku yrittää levitä mun tontille, nostan äläkän. Nostan äläkän vaikka tunkeutuja olisi vieras kakru joka tunkee jalkansa mun paikalle tms.

" Raskaana oleva ja ylipainoinen ei myöskään ole verrannollinen ryhmä. Ymmärrän kyllä miksi niin haluat ajatella muttei ne ole. " - Kyllä ne on..eli miksi, kun ymmärrät?

Mutta kun penkkipaikoista ei makseta, muutenhan seisovien ei tarttis maksaa lainkaan matkaansa :)

• 2+8
        Papu.Sparrow kirjoitti:

On ne vertailukelpoiset, koska tässä yhteydessä vain koko on merkityksellinen kriteeri. Sillä ei ollut väliä miten koko on tullut.

• Uniseko

eikö tästä aiheesta nyt ollut jo tarpeeksi aloituksia?

"Asiallisia kysymyksiä aiheesta otetaan vastaan :D "

Kuvitteletko sinä että linja-autoliikenne muuten toimii puhtaasti liiketaloudellisin periaattein? Mukana ei ole yhteiskunnan tukia ja ohjailua?

• Höh,

tietenkin pitää saada ihan ikioma aloitus, jotta varmaan saa kaikkien huomion. Eihän noita vanhoja juttuja kukaan lue...

• Kuvitteletko sinä että linja-autoliikenne muuten toimii puhtaasti liiketaloudellisin periaattein? Mukana ei ole yhteiskunnan tukia ja ohjailua?
        -En kuvittele. Tiedän että mukana on yhteiskunnan tukia ja ohjailua.

Menikö sulta ohitse tuo "tämä on erittäin yksinkertaisetettu esimerkki"?? Esimerkin tarkoitus oli vain kuvata miten määräytyy matkan hinta erittäin yksinketaisella ja helpolla esimerkillä.

• Uniseko
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Kuvitteletko sinä että linja-autoliikenne muuten toimii puhtaasti liiketaloudellisin periaattein? Mukana ei ole yhteiskunnan tukia ja ohjailua?
        -En kuvittele. Tiedän että mukana on yhteiskunnan tukia ja ohjailua.

Menikö sulta ohitse tuo "tämä on erittäin yksinkertaisetettu esimerkki"?? Esimerkin tarkoitus oli vain kuvata miten määräytyy matkan hinta erittäin yksinketaisella ja helpolla esimerkillä.

"Menikö sulta ohitse tuo "tämä on erittäin yksinkertaisetettu esimerkki"?? "

Se oli huono esimerkki. Koska linja-autoliikenteen perimmäinen tarkoitus on se, että köyhät, niin laihat kuin läskitkin, voivat siirtyä paikasta toiseen. Ideana ei ole että kalustolla ajetaan 100% täyttöasteella ja lipputaksoilla tehdään maksimaalista voittoa. Siksi ihmisten erottelu normaali- ja tuplakokoisiin ja tuplahinnan vaatiminen lihavilta ihmisiltä olisi kohtuutonta ja loukkaavaa.

• Uniseko kirjoitti:

"Menikö sulta ohitse tuo "tämä on erittäin yksinkertaisetettu esimerkki"?? "

Se oli huono esimerkki. Koska linja-autoliikenteen perimmäinen tarkoitus on se, että köyhät, niin laihat kuin läskitkin, voivat siirtyä paikasta toiseen. Ideana ei ole että kalustolla ajetaan 100% täyttöasteella ja lipputaksoilla tehdään maksimaalista voittoa. Siksi ihmisten erottelu normaali- ja tuplakokoisiin ja tuplahinnan vaatiminen lihavilta ihmisiltä olisi kohtuutonta ja loukkaavaa.

Oikein hyvä esimerkki ja siitä näki sen että se kuitenkin lasketaan jostain. Lasketaan paikalle hinta joka on saatu erilaisten ynnäilyjen ja vähentelyitten jälkeen.

Yhdelle paikalle yksi hinta. Jos viedään kaksi paikkaa, maksetaan kaksi hintaa. Tätä mieltä minä siis olen.

Siksi ihmisten erottelu normaali- ja tuplakokoisiin ja tuplahinnan vaatiminen lihavilta ihmisiltä olisi kohtuutonta ja loukkaavaa.
        -Tämä on sinun mielipiteesi. Ei minun. Mites, onko loukkaavaa saada alennusta iän puolesta?

• Uniseko
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Oikein hyvä esimerkki ja siitä näki sen että se kuitenkin lasketaan jostain. Lasketaan paikalle hinta joka on saatu erilaisten ynnäilyjen ja vähentelyitten jälkeen.

Yhdelle paikalle yksi hinta. Jos viedään kaksi paikkaa, maksetaan kaksi hintaa. Tätä mieltä minä siis olen.

Siksi ihmisten erottelu normaali- ja tuplakokoisiin ja tuplahinnan vaatiminen lihavilta ihmisiltä olisi kohtuutonta ja loukkaavaa.
        -Tämä on sinun mielipiteesi. Ei minun. Mites, onko loukkaavaa saada alennusta iän puolesta?

"-Tämä on sinun mielipiteesi. Ei minun. Mites, onko loukkaavaa saada alennusta iän puolesta? "

Ei ole loukkaavaa, mutta ei ole kysymys samasta asiastakaan. Iän, eläkkeellä olon, opiskelijana tai varusmiehenä olon voi todistaa asianmukaisella kortilla hyvin helposti. Entä se tuplapaikan ostaminen? Lähteekö se kuski mittanauhalla mittaamaan persettä ja että jääkö siihen viereen vielä paikka vai pursuaako ne läskit toisen puolelle? Hiukan inhimillisyyttä ja hienotunteisuutta asiassa, jolla ei ole mitään oleellista liiketaloudellista merkitystä tai turvallisuusriskiä kenellekään.

• Uniseko kirjoitti:

"-Tämä on sinun mielipiteesi. Ei minun. Mites, onko loukkaavaa saada alennusta iän puolesta? "

Ei ole loukkaavaa, mutta ei ole kysymys samasta asiastakaan. Iän, eläkkeellä olon, opiskelijana tai varusmiehenä olon voi todistaa asianmukaisella kortilla hyvin helposti. Entä se tuplapaikan ostaminen? Lähteekö se kuski mittanauhalla mittaamaan persettä ja että jääkö siihen viereen vielä paikka vai pursuaako ne läskit toisen puolelle? Hiukan inhimillisyyttä ja hienotunteisuutta asiassa, jolla ei ole mitään oleellista liiketaloudellista merkitystä tai turvallisuusriskiä kenellekään.

jos se vie kahden paikan, näkee ehkäpä kaikkein parhaiten. Invaliditeettikin voi mennä eka vilkaisulla ohitse. Lihava voi maksaa suoraan sen kahden paikan. Esim. kyllä ne sen tietää tai kerrasta ainakin huomaavat miten menee.

En näe kyllä mitään syytä miksi pitäisi olla hienotunteinen ts. asiasta ei saisi puhua.

On se oleellista. Kamalaa syrjintää semmoinen. Mua kohtaan. Saan maksaa ihan varmaan sen takia korkeampia maksujakin kun niiden takia mahtuu vähemmän dösään maksavia asiakkaita >:|

• reissuli vei

Kun oikein rahavas astuu bussiin, voi vielä sen vanhanrakkineen vetoakseli mennä poikki kun tulee ylämäki ja sun logiikan mukaan matkalippu, ajan mittaan ostaisi uuden bussin.

• Liiketalouden perusteet on noin pahasti hakusessa??

Juuh, sä voit mennä katseleen vaikka pikku kakkosta kaikessa rauhassa ja skippaa tämä aihe ihan suosiolla :D

• rokuta

maksut, ne käyttää enemmän palveluja ja maksavat vitun paljon vähemmän veroja. Yhtiö voi sit hankkia isompia penkkejä.

Haista papupaska XP

• Täytyy sitten vaan laitella tuota ehdotusta eteenpäin ja koittaa saada se muutettua.

Tuo osoitti jo tasosi sekä ymmärryksen että kaiken muunkin suhteen ja on sen verran alhaalla, etten vaivaa itseäni enempää sun kanssa.

• Mitä joku inisee tai sössää, mä oon aina paheksunut sitä, että minä joudun maksamaan ruumaan laitetuista matkatavaroista lisämaksun vaikka minun brutto taara on 110kg. No sitten viereen istahtaa 200 kiloinen ihminen jonka ruumaan menevä laukku painaa 20 kg ja brutto on 220kg -ei lisämaksua. Mitä vittua? voisiko joku vielä nähdä tässä jonkinlaisen oikeudenmukaisuuden. Odotan mielenkiinnolla vastauksia.

• Lentokoneissa oikeudenmukaisinta on asettaa rajat joiden ylittävät maksaa sitten lisämaksua. Ihan sama ylittyykö se läskin vai tuliaisviinojen takia.

Luonnollisesti pitäisi hieman määritellä kohtuullista keskiarvoa eikä esim. painolle 55kg mihin ei sitten esim. suurin osa miehistä pääse. Jotenkin pituuden mukaan katsottaisiin kohtuullinen painohaitari jonka ylimenevästä menee sitten lisämaksua.

• Uniseko

siinä on että se 200-kiloinen kävelee itse koneeseen ja huolehtii itsensä perille. Mutta jos sun seitsemästä kapsäkistä joku joutuu laukkuroudareitten hajottamaksi tai hukkamaksi, niin sä olet vaatimassa siitä korvauksia tai että se toimitetaan sulle taksilla perille ASAP riippumatta siitä missä hornan tuutissa olet.

Mutta kuten toisessa ketjussa jo sanoin, uskon että painoperusteiseen hinnoitteluun vielä mennään. Ns. halpalentoyhtiöt on järkeistäneet paljon lentämisen hinnoittelua. Perinteisestihän joutuu ostamaan lipun hinnassa konjakkipaukutkin vaikka ei edes joisi.

• Ja taas...
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Lentokoneissa oikeudenmukaisinta on asettaa rajat joiden ylittävät maksaa sitten lisämaksua. Ihan sama ylittyykö se läskin vai tuliaisviinojen takia.

Luonnollisesti pitäisi hieman määritellä kohtuullista keskiarvoa eikä esim. painolle 55kg mihin ei sitten esim. suurin osa miehistä pääse. Jotenkin pituuden mukaan katsottaisiin kohtuullinen painohaitari jonka ylimenevästä menee sitten lisämaksua.

sä olet menossa sorsimaan bodareita, joiden BMI näyttää selkeää ylipainoa! Ja tietenkin lääkärintodistus vaikka 10 kilon nesteturvotuksesta täytyy ottaa huomioon, eli sitä ei tietenkään laskettaisi.

• Ja taas... kirjoitti:

sä olet menossa sorsimaan bodareita, joiden BMI näyttää selkeää ylipainoa! Ja tietenkin lääkärintodistus vaikka 10 kilon nesteturvotuksesta täytyy ottaa huomioon, eli sitä ei tietenkään laskettaisi.

Se vie kahden paikan niin sitten tietty :O

• Ei, vaan
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Se vie kahden paikan niin sitten tietty :O

kyse oli noista pituuteen suhteutetuista painohaitareista, joita virittelit, eikä paikanviemisistä.

• Ei, vaan kirjoitti:

kyse oli noista pituuteen suhteutetuista painohaitareista, joita virittelit, eikä paikanviemisistä.

Onko sulla joku ongelma bodareistakin??

Niin, sanoin että pituuteen suhteutettuna joku kohtuullinen keskiarvo rajaksi, jonka yli otetaan lisämaksua.

Mitä sä et tossa ymmärrä??

En minä määrittele että se pitää olla paskaa, nestettä, lihasta, läskiä tai suolistoflooraa vaan ihan mikä vaan syy käy jos yli menee.

Siis painoraja. Jos lasketaan että 170cm nainen saa ilman lisämaksua kuljettaa koneessa, oma paino ja matkatavarat mukaan luettuina 90kg tavaraa, niin se on 90kg. Riippumatta siitä koostuuko toi 85kg elopainoa ja 5kg matkatavaroita vai 60kg elopainoa ja 30kg matkatavaroita. Ja kun menee yli 90kg niin lisämaksut alkaa paukkuun.

• Aha, siis
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Onko sulla joku ongelma bodareistakin??

Niin, sanoin että pituuteen suhteutettuna joku kohtuullinen keskiarvo rajaksi, jonka yli otetaan lisämaksua.

Mitä sä et tossa ymmärrä??

En minä määrittele että se pitää olla paskaa, nestettä, lihasta, läskiä tai suolistoflooraa vaan ihan mikä vaan syy käy jos yli menee.

Siis painoraja. Jos lasketaan että 170cm nainen saa ilman lisämaksua kuljettaa koneessa, oma paino ja matkatavarat mukaan luettuina 90kg tavaraa, niin se on 90kg. Riippumatta siitä koostuuko toi 85kg elopainoa ja 5kg matkatavaroita vai 60kg elopainoa ja 30kg matkatavaroita. Ja kun menee yli 90kg niin lisämaksut alkaa paukkuun.

se ei liittynyt mitenkään noihin paikanviemisiin, vaan pelkästään ihmisen fyysisiin mittoihin, joille olet valmis antamaan tietyt raja-arvot. Ookoo, olkoon niin.

• Aha, siis kirjoitti:

se ei liittynyt mitenkään noihin paikanviemisiin, vaan pelkästään ihmisen fyysisiin mittoihin, joille olet valmis antamaan tietyt raja-arvot. Ookoo, olkoon niin.

pliis, jotenkin nyt tajuat että tuo koskee lentokoneen painorajoja. Lukaseppas vaikka se ketju.

Tuo ei koska eläintarhan eläinten matkustuskoppien painorajoja eikä esim. linja-autoja joissa maksetaan hinta yhdestä paikasta (mutta viedään kaksi)

Koitas nyt tajuta jotain ettei mene turhaksi jankkaamiseksi

• Ai jaa,
        Papu.Sparrow kirjoitti:

pliis, jotenkin nyt tajuat että tuo koskee lentokoneen painorajoja. Lukaseppas vaikka se ketju.

Tuo ei koska eläintarhan eläinten matkustuskoppien painorajoja eikä esim. linja-autoja joissa maksetaan hinta yhdestä paikasta (mutta viedään kaksi)

Koitas nyt tajuta jotain ettei mene turhaksi jankkaamiseksi

tuo sun kommenttisi tässä säikeessä: "Jos Se vie kahden paikan niin sitten tietty :O" oli siis vain jokin tilapäisessä mielenhäiriössä kirjoitettu kommentti, eikä kuulunut ollenkaan asiaan. Tämä nyt selevä.

• Ai jaa, kirjoitti:

tuo sun kommenttisi tässä säikeessä: "Jos Se vie kahden paikan niin sitten tietty :O" oli siis vain jokin tilapäisessä mielenhäiriössä kirjoitettu kommentti, eikä kuulunut ollenkaan asiaan. Tämä nyt selevä.

Et ymmärrä tai et halua ymmärtää. Vain vääntää eli olet joko idiootti, provo tai provoileva idiootti joka ei kykene asialliseen keskusteluun asiasta.

Tämäpä tosiaan selvä.

Käytä samaa nikkiä niin sua voi skipata. Ai niin, unohdin. Kaltaisesi paskahousut kirjoittaa paskajuttujaan puskista aina eri nikillä ettei ne vaan jää kiinni.
        Ymmärrän kyllä. En mäkään kehtaisi näyttää maailmalle ettei musta ole muuhun kuin typeriä ja asiattomia puskajuttuja suoltaa piilosta ja roikkua rekattujen kimpussa kunnon pelkurin tavoin :D

Mä kannatan tuplahintaa tuplapaikasta ja sä et. Asia on nyt selvä joten häivy!!

• Mä meinasin
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Et ymmärrä tai et halua ymmärtää. Vain vääntää eli olet joko idiootti, provo tai provoileva idiootti joka ei kykene asialliseen keskusteluun asiasta.

Tämäpä tosiaan selvä.

Käytä samaa nikkiä niin sua voi skipata. Ai niin, unohdin. Kaltaisesi paskahousut kirjoittaa paskajuttujaan puskista aina eri nikillä ettei ne vaan jää kiinni.
        Ymmärrän kyllä. En mäkään kehtaisi näyttää maailmalle ettei musta ole muuhun kuin typeriä ja asiattomia puskajuttuja suoltaa piilosta ja roikkua rekattujen kimpussa kunnon pelkurin tavoin :D

Mä kannatan tuplahintaa tuplapaikasta ja sä et. Asia on nyt selvä joten häivy!!

lopettaa jo aiemmin, kun tajusin sun aggressiivisen ja hyvinkin - nyt on pakko sanoa tämä sana, koska tunnusmerkit täyttyvät niin selkeästi - narsistisen keskustelutyylisi. En mä sua narsistiksi sano, en toki voi sellaista tehdä, mutta on muutamia piirteitä, joista ei voi erehtyä. Tuo tapasi nimitellä ja haukkua toista, joka ei millään tavalla, ei vähäisimmissäkään määrin pyri provosoimaan sinua, on aika hurja, jopa tällä palstalla. Tietenkin sitä voi vähätellä, täällähän vain kirjoitellaan ajan kuluksi, mutta silti, aika epämiellyttävän vaikutelman antaa kirjoittajasta. Toinen piirre on se, että vaihdat puheenaihetta lennossa, väität sanoneesi jotain ihan muuta ja väität ja väität ja.... Se on aika hyytävää. Ei tässä keskustelussamme, tämähän on pelkkää diipadaapaa, mutta kun tuon tyylin ja tavan vie oikeaan elämään, niin siitä on leikki kaukana.

Kirjoitin vain tässä millaisia tuntemuksia sain näistä sanailuistasi.

• yugkuhjgk
        Mä meinasin kirjoitti:

lopettaa jo aiemmin, kun tajusin sun aggressiivisen ja hyvinkin - nyt on pakko sanoa tämä sana, koska tunnusmerkit täyttyvät niin selkeästi - narsistisen keskustelutyylisi. En mä sua narsistiksi sano, en toki voi sellaista tehdä, mutta on muutamia piirteitä, joista ei voi erehtyä. Tuo tapasi nimitellä ja haukkua toista, joka ei millään tavalla, ei vähäisimmissäkään määrin pyri provosoimaan sinua, on aika hurja, jopa tällä palstalla. Tietenkin sitä voi vähätellä, täällähän vain kirjoitellaan ajan kuluksi, mutta silti, aika epämiellyttävän vaikutelman antaa kirjoittajasta. Toinen piirre on se, että vaihdat puheenaihetta lennossa, väität sanoneesi jotain ihan muuta ja väität ja väität ja.... Se on aika hyytävää. Ei tässä keskustelussamme, tämähän on pelkkää diipadaapaa, mutta kun tuon tyylin ja tavan vie oikeaan elämään, niin siitä on leikki kaukana.

Kirjoitin vain tässä millaisia tuntemuksia sain näistä sanailuistasi.

Sinä osasit ilmaista kriittisen kantasi aloittajan kommentteihin rakentavasti. Ole ylpeä itsestäsi ja fiksuudestasi. Itselläni nimittäin ei enää juuri kärsivällisyys meinaa riittää tuon nimimerkin jutteluiden kanssa. Ja olen siitä suurestikin pahoillani, koska onhan se noloa. Nimimerkin Papu. Sparrow keskustelupalstakäytös on hyvin ristiriitaista ja epäloogista, mielestäni. Jos tuon nimimerkin juttuja lukee, usein voi nähdä nimimerkin palstan eri keskusteluissa esittävän jopa täysin keskenään ristiriitaisia ja aiempaan mielipiteeseensä nähden vastakkaisia kantoja ja huomattavan erilaisia verbeelisia kirjoitustapoja, mikä herättää ainakin itselläni epäilyksen siitäkin, että tuolla nimimerkillä Papu. Sparrow tosiaan ehkä jopa kirjoittelisi useampikin kirjoittaja... Tietysti nuo on aina aktiivisesti olleet poistattelemassa omia solvailujaan, joten kaikkia niitä ei suinkaan voi lukea ja saada realistista kuvaa asioista, mutta silti. Lisäksi tuo nimimerkki käy joskus jopa röyhkeänkin oloiselta näyttävää yksityisviestintää kavereineen...

Tosiaan usein aprikoin, että käyttääkö joku tuota nimimerkkiä sen ilmeisesti kuvallakin esiintyvän naisen mustamaalaamiseen, vaiko että kohdistuuko tuon nimimerkin & palstakavereidensa järjetön puppujuttelu mustamaalaamis- ja vääristelytarkoituksessa kuitenkin tarkoituksellisesti johonkin muuhun keskustelupalstakävijään, vai että mikä fanatismi tuossa hänellä ja palstakavereillaan on kaiken hommailun takana, mutta epätodennäköistä olisi, etteikö tuo nainen ihan itse kirjoittelisi noita mielipiteitään, koska muutenhan hän kai olisi jo pyytänyt poistattamaan kuvansa(?), jos joku muu kuin hän itse tällä palstalla kuvallaan esiintyisi. Ärsyttää se jatkuva kärjistely ja kamala aggressiivisuus - tulee itsekin ihan huonovointiseksi, kun lukee tuon juttuja. Minulla ainakaan ei mitään tuota(kaan) vastaan muuten olisi tai ole ( en yhtään tunne, enkä tiedä kuka toi on), mutta siinä paloi niinsanotusti käpy, kun tuo alkoi valehdella niitä juttujaan ja roikkua minun kimpussani kaikenmaailman perättömillä ahdisteluväitteillä ja minä kun en mihinkään palstakirjoittajiin ikinä ole edes halunnut tai yrittänyt tutustua, vaan saanut pelätä lähinnä sitä, että joku esiintyisi minuna tms. vääristellen minun henkilööni jollakin tasolla liittyen tällä ihmeellisellä foorumilla, kun olen useimmiten saanut niin tyhmpeää ja pimeää pelkkää törkypalautetta muilta kirjoittajilta ( esiintyvät usein vielä rekisteröidyillä nimimerkeillä)...

Kyllä: juuri niinkuin sanot, tuo nimimerkki Papu. Sparrow keskustelupalstajutuissaan syyttelee muita jatkuvasti siitä, mitä itse tekee. Mulle se hokee usein, että " en edes lukenut sun juttuasi" (vaikka usein olen kirjoittanut häntä arvostaen, eli pohtien) ja pilkkaa muutenkin ( vaikea uskoa, että olisi aikuinen ihminen kyseessä), mutta kas vain, kas vain: tässä ketjussa hän arvosteli _minua_ siitä, että minä mukamas olen nolo, kun en ole mikään meedio, joka arvaisin kömpelöstä verbaliikasta heti, että millaista mielipidettä minulta odotetaan. Mä en pidä aggressioiden osoittamisesta keskusteluiden aloituksissa - jää heti paskanmaku suuhun koko keskustelusta ja provosoidun sellaisesta. Kaikkein vastenmielisin kirjoittaja- Papu. Sparrowin piirre on mielestäni se, että hän mitä ilmeisimminkin ihan todella kuvittelee jotakin sen suuntaista, että jos tälläiseen keskusteluun osaa ottava ei kirjoita rekisteröidyllä nimimerkillä, eli jollei hän suurinpiirtein tiedä henkilön nimeä, siviilisäätyä ja asuinpaikkaa ( heh...), ei henkilön mielipiteellä ole näemmä mitään arvoa ja ainakaan missään määrin kriittisesti ei hänen kirjoituksiaan näemmä saa kommentoida, koska kaikenlaisen hänen omia mielipiteitään koskevan kritiikin hän havaittavasti katsoo
        " asiattomaksi keskustelupalstakäytökseksi". Tuo kyseinen nimimerkki Papu. Sparrow ilmeisesti kuvittelee, että kuvalla esiintymisen nojalla hänellä olisi vain oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Sitähän se on aina hokenut, että esiintyy sentään "kuvallaan" ja pälä pälä... Samalla paukuttaa solvauksia, jos vaikka miillä tyylillä yrittäisit sen kanssa keskustella. Jännä vain, että em. kyseiseltä on täysin jäänyt pohtimatta, että hänellä olisi velvollisuus edistää yleisluontoista asiakesustelua foorumin jäsenenä.

Musta toi Papu. Sparrow on jotenkin epäilyttävä. Mulle tulee siitä epämiellyttävä tunne. Ja vastenmielistä, että minä olen tollasille jokin pakkomielle... Vähän turhan kiinnostuneita minusta ( nämä kaiken maailman nimimerkki buddy-lovet ja Ratikkakuskit ja Papu. Saprrowit), ottaen huomioon, että kiinnostus ei ole molemminpuolista.

• Mikäli tuplakokoisista ei voi veloittaa normaalia enempää, niin silloin pitäisi myös alikokoisten alennuksista luopua. Siis lasten lippuja ei enää tunnettaisi.

(Lisäksi on taas täysin epäreilua että saat näin paljon palstamainetta ja ihan vain mielipiteellä. Itse jouduin uhraamaan yleisölle suklaakakkukuvan ja silläkin tuli vain lyhyen hetken puskakiehuntaa)

• Tosiaankin,

siis sinunkin mielestäsi ihmisten pitäisi maksaa bussissa eri hintoja fyysisen kokonsa mukaan?

• "Mikäli tuplakokoisista ei voi veloittaa normaalia enempää, niin silloin pitäisi myös alikokoisten alennuksista luopua. Siis lasten lippuja ei enää tunnettaisi."
        -Niin, nythän mennään noin että pienemmistä saa alennusta (ellei ole aikuinen). Vaikea myöskin erotella mikä osa onnistuu tukiaisten ja politiikan takia.

Ei kai mielipiteessä sinänsä mitään vikaa. Nyt vaan sattui tuo yksi pullero vetään taas herneen nenään kun mainittiin sana "lihava" joten alkoi taas puskaparjauskampanja :D

"Itse jouduin uhraamaan yleisölle suklaakakkukuvan ja silläkin tuli vain lyhyen hetken puskakiehuntaa) "
        -Voi buddya :)

• Tosiaankin, kirjoitti:

siis sinunkin mielestäsi ihmisten pitäisi maksaa bussissa eri hintoja fyysisen kokonsa mukaan?

Juuri niinhän nyt toimitaan.
        Siis alikokoiset pääsevät halvemmalla.

Tässä on selvä looginen ristiriita ylikokoisten osalta.

• Papu.Sparrow kirjoitti:

"Mikäli tuplakokoisista ei voi veloittaa normaalia enempää, niin silloin pitäisi myös alikokoisten alennuksista luopua. Siis lasten lippuja ei enää tunnettaisi."
        -Niin, nythän mennään noin että pienemmistä saa alennusta (ellei ole aikuinen). Vaikea myöskin erotella mikä osa onnistuu tukiaisten ja politiikan takia.

Ei kai mielipiteessä sinänsä mitään vikaa. Nyt vaan sattui tuo yksi pullero vetään taas herneen nenään kun mainittiin sana "lihava" joten alkoi taas puskaparjauskampanja :D

"Itse jouduin uhraamaan yleisölle suklaakakkukuvan ja silläkin tuli vain lyhyen hetken puskakiehuntaa) "

Sen tähän vielä uudelleen, ihan siltä varalta ettei joku riehaantumistarpeinen olisi sitä vielä huomannut:
        http://www.virtavesi.com/index.php?showNews=286

(tosin se on kyllä huono kuva ja terävyysaluekin on ihan pielessä, mutta kun ei ole tälle koneelle muuta eksynyt)

• *
        Papu.Sparrow kirjoitti:

"Mikäli tuplakokoisista ei voi veloittaa normaalia enempää, niin silloin pitäisi myös alikokoisten alennuksista luopua. Siis lasten lippuja ei enää tunnettaisi."

Ainoa, joka on vetänyt papuja nekkuunsa, olet kyllä sinä. Minä tein tuon yhden aloituksen Koppiksen aloituksen innoittamana, eli onko tosiaan jonkun mielestä järkeä bussilippujen hintojen määräytymisessä fyysisen koon mukaan. Ja joku näyttäisi siinä järkeä näkevän, mitä kyllä suuresti ihmettelen.

Olisit nyt edes ottanut esimerkiksi lentomatkustuksen,jossa kilomäärillä on oikeasti jotain merkitystä. Mutta bussiliikenne... voivoi.

Vaan kansa on innostunut, ja mikäs näitä on lukiessa.

• * kirjoitti:

Ainoa, joka on vetänyt papuja nekkuunsa, olet kyllä sinä. Minä tein tuon yhden aloituksen Koppiksen aloituksen innoittamana, eli onko tosiaan jonkun mielestä järkeä bussilippujen hintojen määräytymisessä fyysisen koon mukaan. Ja joku näyttäisi siinä järkeä näkevän, mitä kyllä suuresti ihmettelen.

Olisit nyt edes ottanut esimerkiksi lentomatkustuksen,jossa kilomäärillä on oikeasti jotain merkitystä. Mutta bussiliikenne... voivoi.

Vaan kansa on innostunut, ja mikäs näitä on lukiessa.

Sinä tungit hernepurkin perseesees poikittain :D

onko tosiaan jonkun mielestä järkeä bussilippujen hintojen määräytymisessä fyysisen koon mukaan. Ja joku näyttäisi siinä järkeä näkevän, mitä kyllä suuresti ihmettelen.
        -Nähdään järkeä kuitenkin antaa alennuksia iän, eläkkeellä ja opiskelun vuoksi.

Yhtään sua ei itketä, varmaankaan, kun saisit noista syistä alennusta? Mutta ihan hirveä itku tulee jos kahden paikan vievältä otetaan tuplamaksu.

Mites jos sen kahden paikan vien minä laukullani? tai jaloillani? Onko kaikki vielä ok vai seisotko vieressä hymy korvissa?? :D

• buddy-love kirjoitti:

Sen tähän vielä uudelleen, ihan siltä varalta ettei joku riehaantumistarpeinen olisi sitä vielä huomannut:
        http://www.virtavesi.com/index.php?showNews=286

(tosin se on kyllä huono kuva ja terävyysaluekin on ihan pielessä, mutta kun ei ole tälle koneelle muuta eksynyt)

Okei :)

• *
        Papu.Sparrow kirjoitti:

onko tosiaan jonkun mielestä järkeä bussilippujen hintojen määräytymisessä fyysisen koon mukaan. Ja joku näyttäisi siinä järkeä näkevän, mitä kyllä suuresti ihmettelen.

Yhtään sua ei itketä, varmaankaan, kun saisit noista syistä alennusta? Mutta ihan hirveä itku tulee jos kahden paikan vievältä otetaan tuplamaksu.

Mites jos sen kahden paikan vien minä laukullani? tai jaloillani? Onko kaikki vielä ok vai seisotko vieressä hymy korvissa?? :D

Aivan kuinka haluat asian nähdä, kaikki on sinun silmissäsi.

Mutta vastaisit tuohon, että KUKA tulee sinulta tuplahintaa vaatimaan, kun pistät laukkusi penkille.

Okei :)

Mikä toi linkki oli, höh (täytyy olla että kolmannen koneen vanha leikepöytä siirtyi tälle, sillä ne on linkitetty)

Tässä siis oikea:
        http://www.aijaa.com/v.php?i=6448200.jpg

• *
        Papu.Sparrow kirjoitti:

ja ihan vaan omasta puolestani voin sanoa, että sinä mielipiteinesi et todellakaan ollut mielessäni, kun asiasta kirjoitin. ;D

• * kirjoitti:

Aivan kuinka haluat asian nähdä, kaikki on sinun silmissäsi.

Mutta vastaisit tuohon, että KUKA tulee sinulta tuplahintaa vaatimaan, kun pistät laukkusi penkille.

Kuski vaatiin. Eka joku asiakas huutaa että täällä on taas joku itserakas kusipää joka vie kummatkin penkit kamoillaan, ja sitten ryykäsee kuski paikalle ja käskee heittään ne kamat lattialle tai maksaan toisen hinnan.

Jos vielä urputan siinä jotain niin kuski aukasee oven ja heittää mut niska-pers otteella ovesta pihalle.

• *
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Kuski vaatiin. Eka joku asiakas huutaa että täällä on taas joku itserakas kusipää joka vie kummatkin penkit kamoillaan, ja sitten ryykäsee kuski paikalle ja käskee heittään ne kamat lattialle tai maksaan toisen hinnan.

Jos vielä urputan siinä jotain niin kuski aukasee oven ja heittää mut niska-pers otteella ovesta pihalle.

jos se on bussin ainoa vapaa paikka, niin pitääkin tulla asiasta huomauttamaan, jos asiakas ei sitä itse ymmärrä, kuten näyttää käyneen.

• * kirjoitti:

jos se on bussin ainoa vapaa paikka, niin pitääkin tulla asiasta huomauttamaan, jos asiakas ei sitä itse ymmärrä, kuten näyttää käyneen.

Ja yhtä lailla se lihava vie ne vapaat paikat jotka olisi jos se ei siinä röhnöttäis tuplapaikalla. Joten sillekkin tuplamaksu tai seisoon välikköön tai ovesta pihalle.

Vai se saa olla tuplapaikalla läskeineen tai kamoineen joka sen tuplahinnan maksaa :D

• * kirjoitti:

ja ihan vaan omasta puolestani voin sanoa, että sinä mielipiteinesi et todellakaan ollut mielessäni, kun asiasta kirjoitin. ;D

En tiedä mitä sä kirjoitit joten vaikea sanoa. Mikään ei kuitenkaan ota mua henkilökohtaisesti joten syvästi epäilen tuota hiomaamistasi mutta ihan sama mulle. Mikä sut saa kuumaksi niin voit kuvitella sitä :)

Sen taas kyllä huomaa että erittäin koville ottaa toisen mielisille.

Vois iskeä takaisin ja maksaa se lisälippu kasseilleen ja jos oikein innostuu, niin ostaa lippu myös kaikille tyhjille paikoille, niin se valittaja joutuu seisomaan.
        *umpikieroilee*

• buddy-love kirjoitti:

Vois iskeä takaisin ja maksaa se lisälippu kasseilleen ja jos oikein innostuu, niin ostaa lippu myös kaikille tyhjille paikoille, niin se valittaja joutuu seisomaan.
        *umpikieroilee*

Niinpä. Sitten ei voi sanoa mitään jos kassinkin paikka on maksettu.

Järkevää puuhaa se ei kyllä ole :D

• *
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Ja yhtä lailla se lihava vie ne vapaat paikat jotka olisi jos se ei siinä röhnöttäis tuplapaikalla. Joten sillekkin tuplamaksu tai seisoon välikköön tai ovesta pihalle.

Vai se saa olla tuplapaikalla läskeineen tai kamoineen joka sen tuplahinnan maksaa :D

oukei, sovitaan sitten näin.

Niinpä. Sitten ei voi sanoa mitään jos kassinkin paikka on maksettu.

Järkevää puuhaa se ei kyllä ole :D

Olekaan, mutta ihmisiä on hyvä välillä yllättää.
        :)

(tosin silloin vain kun valitustapa on asiaton ja ärsyttävä)

• "Selvennän tähän erittäin yksinkertaistetun esimerkin (vaikeempia en laita koska nää helpotkin menee teillä turhan usein ohi hilseen). Eli on linja-auto jossa on tietty määrä paikkoja. Linja-autosta on kaikenlaisia kuluja. Halutaan myös ehkäpä voittoa. Kuluja jne. ynnäilemällä saadaan summa joka jaetaan linja-auton paikkojen perusteella jotta saadaan tietää sen yhden paikan hinta."

En suosittele talousalaa koska olet täysin väärässä tuossa paikan hinnoittelun perusteessa ;-)

• Suosittelen sulle lukemisen ymmärryskurssia.

Talousalaa olen kyllä ihan hyvillä numeroilla opiskellut joten voit halkea sen vian nyt ihan itsestäsi :D

Annan tähän sulle vinkin.. erittäin yksinkertaisetettu esimerkki jonka tarkoitus on kuvata vain yleisesti ja kaikenkattavasti tapaa miten katsotaan esim. paikan hinta.

Sitä ei arvota, ei keksitä ns. hatusta eikä sitä summaa kysellä jumalilta vaan lasketaan. Ynnäillään ja vähennellään.. ja lasketaan. Välillä kysellään jonkun kytkysakin mielipiteitä ja antaiskos ne tukia jonka jälkeen saadaan taas laskee jne jne.

• Mites sun mielestä paikan hinnoittelu tehdään?

Mites sun mielestä paikan hinnoittelu tehdään?

On absoluuttinen totuus asiaan:

Kaikki maksaa aina juuri niin paljon kuin asiakas on tuotteesta valmis maksamaan.
        Ainoastaan kunnolla kilpailluilla aloilla tuotteen tuotantokustannuksilla on vaikutusta hintaan.

(mansikkaleivos maksaa 1.70€ ja sen tuotantokustannus ei voi olla kuin 0.20€ ; oli ne silti hyviä)

• Linja-autoliikenteen kustannukset koostuvat jokseenkin seuraavista asiosta:

Hankintakulut (kiinteä, ei riipu matkustajamäärästä)
        Ylläpitokulut/korjaus (melko kiinteä, riippuu marginaalisesti matkustajamäärästä)
        Palkkakulut (kiinteä, ei riipu matkustajamäärästä)
        Polttoainekulut (semi-kiinteä, riippuu osittain matkustajamääristä)
        Hallinnointikulut (kiinteä)
        Markkinointi yms. kulut (kiinteä)

Eli...

jos ajetaan täysin tyhjällä bussilla kuukausi reittejä se maksaa vaikkapa 10000 euroa.
        jos ajetaan täydellä bussilla kuukausi reittejä se maksaa vaikkapa noin 12500 euroa.

Kuten huomataan - matkustajat eivät ole toiminnassa se mikä tuottaa oleellisesti kustannuksia. Matkustajissa ainoa ongelma on että heitä on riittävästi ja he maksavat lipuissaan toiminnan katteet. Tällöin ainoa matkustajien suhteen murhe on että riittääkö kapasiteetti? Jos bussit ajavat jatkuvasti alikuormitettuna on aivan sama viekö joku ihrapylly 1 vai 2 paikkaa. Olennaista on se että hän maksaa matkastaan. Ihrapyllyä ei todellakaan haluta karkoittaa tai syrjiä koska hän ei estä toisia matkustajia matkustamasta kunhan kapasiteettia on. Ihrapyllyn todellinen "lisäkustannus" ei ole kuin muutamia hätäinen centti per matka. Sensijaan jos suututetaan hänet hän ei enää käytä bussia - ja käyttöaste on taas huonompi - joka tulee muille kalliimmaksi koska kateraja häilyy entistä lähempänä.

En ole aikoihin istunut täydessä bussissa. Ennemminkin linjoja ajetaan korkeintaan 20% täytöllä, puolet paikoista täynnä on harvinaista. Jos linjoja saataisiin kannattavammaksi eli ihmisiä olisi ENEMMÄN voitaisiin lippujen hintaa laskeakin koska "toiminnan kate" saavutetaan nopeasti. Nykyisillä lipunhinnoilla ollaan kuitenkin jo katerajalla, joten jos täyttöastetta saataisiin suuremmaksi - vaikka sitten myymällä 10 paikkaa 5:lle megaperälle - olisi se kannattavaa kaikkien kannalta. Ironista kyllä se on juuri korkeat kertalippuhinnat jotka aiheuttavat sen että busseja ei käytetä enemmän.

Vajaatäytettyihin busseihin kannattaisi myydä vaikka 50% alennuksella lippuja erikoisryhmille, vaikkapa pitkäaikaistyöttömille. Heistä ei koidu oleellisia lisäkustannuksia mutta linjojen kannattavuus nousisi maksavien matkustajien myötä.

Mites sun mielestä paikan hinnoittelu tehdään?

Hinnoittelu tehdään käyttöasteen mukaan. Alla parempi selitys.

• tikkakoski
        Kukkomies kirjoitti:

Linja-autoliikenteen kustannukset koostuvat jokseenkin seuraavista asiosta:

Ylläpitokulut/korjaus (melko kiinteä, riippuu marginaalisesti matkustajamäärästä)

Eli...

jos ajetaan täysin tyhjällä bussilla kuukausi reittejä se maksaa vaikkapa 10000 euroa.
        jos ajetaan täydellä bussilla kuukausi reittejä se maksaa vaikkapa noin 12500 euroa.

Kuten huomataan - matkustajat eivät ole toiminnassa se mikä tuottaa oleellisesti kustannuksia. Matkustajissa ainoa ongelma on että heitä on riittävästi ja he maksavat lipuissaan toiminnan katteet. Tällöin ainoa matkustajien suhteen murhe on että riittääkö kapasiteetti? Jos bussit ajavat jatkuvasti alikuormitettuna on aivan sama viekö joku ihrapylly 1 vai 2 paikkaa. Olennaista on se että hän maksaa matkastaan. Ihrapyllyä ei todellakaan haluta karkoittaa tai syrjiä koska hän ei estä toisia matkustajia matkustamasta kunhan kapasiteettia on. Ihrapyllyn todellinen "lisäkustannus" ei ole kuin muutamia hätäinen centti per matka. Sensijaan jos suututetaan hänet hän ei enää käytä bussia - ja käyttöaste on taas huonompi - joka tulee muille kalliimmaksi koska kateraja häilyy entistä lähempänä.

En ole aikoihin istunut täydessä bussissa. Ennemminkin linjoja ajetaan korkeintaan 20% täytöllä, puolet paikoista täynnä on harvinaista. Jos linjoja saataisiin kannattavammaksi eli ihmisiä olisi ENEMMÄN voitaisiin lippujen hintaa laskeakin koska "toiminnan kate" saavutetaan nopeasti. Nykyisillä lipunhinnoilla ollaan kuitenkin jo katerajalla, joten jos täyttöastetta saataisiin suuremmaksi - vaikka sitten myymällä 10 paikkaa 5:lle megaperälle - olisi se kannattavaa kaikkien kannalta. Ironista kyllä se on juuri korkeat kertalippuhinnat jotka aiheuttavat sen että busseja ei käytetä enemmän.

Vajaatäytettyihin busseihin kannattaisi myydä vaikka 50% alennuksella lippuja erikoisryhmille, vaikkapa pitkäaikaistyöttömille. Heistä ei koidu oleellisia lisäkustannuksia mutta linjojen kannattavuus nousisi maksavien matkustajien myötä.

se ratikkakuski oot! ;-)

• buddy-love kirjoitti:

Kaikki maksaa aina juuri niin paljon kuin asiakas on tuotteesta valmis maksamaan.
        Ainoastaan kunnolla kilpailluilla aloilla tuotteen tuotantokustannuksilla on vaikutusta hintaan.

(mansikkaleivos maksaa 1.70€ ja sen tuotantokustannus ei voi olla kuin 0.20€ ; oli ne silti hyviä)

Niin :)

• Kukkomies kirjoitti:

Linja-autoliikenteen kustannukset koostuvat jokseenkin seuraavista asiosta:

Eli...

Eli ei mitään uutta, mitä en tietäisi. Ja sinunkin versiossa lasketaan, ihan kuten sanoin. Lasketaan, otetaan menoja ja tuloja ja vaikka mitä huomioon ja lasketaan.

Sanoinha ettet sinä tajunnut tätä juttua etkä mitä minä kirjoitin.

Tarvi kuitenkin tulla haukkuun ja aukoon päätä. Hyvä Kukkis :D

• Uniseko
        buddy-love kirjoitti:

"Ainoastaan kunnolla kilpailluilla aloilla tuotteen tuotantokustannuksilla on vaikutusta hintaan. "

Menestyvän liiketoiminnan lähtökohtia taitaapi olla se, että kilpaillaan kaikilla muilla mahdollisilla keinoilla mutta ei hintasodalla vastaavaa tuotetta tarjoavan kanssa. Tuotantokustannukset muodostaa vain hinnoittelun alarajan pitkällä aikavälillä. Kuluttaja-asiakkaat etenkään ei lopulta ole kovinkaan rationaalisia ja B-to-B kaupoissakin päätöksiä tekevät vain ihmisiä.

Eli ei mitään uutta, mitä en tietäisi. Ja sinunkin versiossa lasketaan, ihan kuten sanoin. Lasketaan, otetaan menoja ja tuloja ja vaikka mitä huomioon ja lasketaan.

Sanoinha ettet sinä tajunnut tätä juttua etkä mitä minä kirjoitin.

Tarvi kuitenkin tulla haukkuun ja aukoon päätä. Hyvä Kukkis :D

No tottakai mä tulen aukomaan päätä kun sä lasket toiminnan katteet paikkamäärällä, jolloin jäät raskaasti alikatteiseksi ellet sitten satu ajamaan jokaista vuoroa 100% katteella.

Lisäksi osoitin miksi nykyisessä tilanteessa linja-autoissa ihraperseitä kannattaa todellakin roudaa paikasta toiseen.

MIEHET ON FIKSUMPIA! HAHAAA!!!!

Eli kaks pistettä mulle, sulle yksi miinus holtittomuudesta ja huolimattomuudesta ja ajattelemattomuudesta. NIIH.

• Kukkomies kirjoitti:

No tottakai mä tulen aukomaan päätä kun sä lasket toiminnan katteet paikkamäärällä, jolloin jäät raskaasti alikatteiseksi ellet sitten satu ajamaan jokaista vuoroa 100% katteella.

Lisäksi osoitin miksi nykyisessä tilanteessa linja-autoissa ihraperseitä kannattaa todellakin roudaa paikasta toiseen.

MIEHET ON FIKSUMPIA! HAHAAA!!!!

Eli kaks pistettä mulle, sulle yksi miinus holtittomuudesta ja huolimattomuudesta ja ajattelemattomuudesta. NIIH.

Juuri olevasi todella typerä.

Monessa eri kohdassa kirjoitin selvästi että kirjoitan vain helpon esimerkin pääperiaatteesta jotta kaikki jotenkin tajuaa.

Ette te meinaa saakutti tajuta edes tota?? uskomatonta.

Mä pystyn tekeen tuon 10 kertaa pidempänä ja paljon tarkempana muttei siihen ole mitään syytä. Mikään ei poista sitä tosiasiaa että lasketaan yhden paikan hinta ja jos vie kahden paikan, pitää myös maksaa kahden hinta ellei kuulu johonkin erityisryhmään jolle on annettu erityisvapaus olla sitä tekemättä. Lihavilla sitä ei ole.

Naiset on fiksumpia, tosin ei tässä ketjussa kun toi yksi läskit nenään vetänyt ei tajua mitään mutta et kyllä sinäkään.

Sun tolkuton pätemishalusi estää nyt sua ymmärtämästä sitä etten tehnyt yksinkertaista esimerkkiä siksi ettenkä osaisi, vaan siksi ettei ole mitään syytä tehdä yksityiskohtaisempaa esim. TKL:n yhtiön hinnoittelutavasta tai yksityisen dösäyhtiön hinnoittelutavoista.

Niin, lopputulema on että minä olen sua fiksumpi ja sä saat paljon miinusta lukemisen ymmärtämättömyydestä, pätemishalustasi kuin myös epäasiallisesta keskustelun avauksesta.

Lopetan tähän tässä ketjussa sun kanssa.

• Uniseko kirjoitti:

"Ainoastaan kunnolla kilpailluilla aloilla tuotteen tuotantokustannuksilla on vaikutusta hintaan. "

Menestyvän liiketoiminnan lähtökohtia taitaapi olla se, että kilpaillaan kaikilla muilla mahdollisilla keinoilla mutta ei hintasodalla vastaavaa tuotetta tarjoavan kanssa. Tuotantokustannukset muodostaa vain hinnoittelun alarajan pitkällä aikavälillä. Kuluttaja-asiakkaat etenkään ei lopulta ole kovinkaan rationaalisia ja B-to-B kaupoissakin päätöksiä tekevät vain ihmisiä.

Muita keinoja kutsutaan monopolistiseksi kilpailuksi.
        Siis standardituotetta muuttamalla yritetään saada se näyttämään muita paremmalta.
        Vessapaperi on hyvä esimerkki tuon suhteen, sillä vielä joskus 80-luvulla ne olivat valmistajasta riippumatta samaa tyyppiä ja ainoastaan hinta ratkaisi. Nyt tilanne on tuotemuutosten takia toinen ja kaikkien hinnat ovat suhteellisesti nousseet.

Lisäksi kalliimpi on aina ostajan mielestä parempi.

Juuri olevasi todella typerä.

Monessa eri kohdassa kirjoitin selvästi että kirjoitan vain helpon esimerkin pääperiaatteesta jotta kaikki jotenkin tajuaa.

Ette te meinaa saakutti tajuta edes tota?? uskomatonta.

Mä pystyn tekeen tuon 10 kertaa pidempänä ja paljon tarkempana muttei siihen ole mitään syytä. Mikään ei poista sitä tosiasiaa että lasketaan yhden paikan hinta ja jos vie kahden paikan, pitää myös maksaa kahden hinta ellei kuulu johonkin erityisryhmään jolle on annettu erityisvapaus olla sitä tekemättä. Lihavilla sitä ei ole.

Naiset on fiksumpia, tosin ei tässä ketjussa kun toi yksi läskit nenään vetänyt ei tajua mitään mutta et kyllä sinäkään.

Sun tolkuton pätemishalusi estää nyt sua ymmärtämästä sitä etten tehnyt yksinkertaista esimerkkiä siksi ettenkä osaisi, vaan siksi ettei ole mitään syytä tehdä yksityiskohtaisempaa esim. TKL:n yhtiön hinnoittelutavasta tai yksityisen dösäyhtiön hinnoittelutavoista.

Niin, lopputulema on että minä olen sua fiksumpi ja sä saat paljon miinusta lukemisen ymmärtämättömyydestä, pätemishalustasi kuin myös epäasiallisesta keskustelun avauksesta.

Lopetan tähän tässä ketjussa sun kanssa.

"Mikään ei poista sitä tosiasiaa että lasketaan yhden paikan hinta"

Eihän lasketa. Linja-autoissa ei ketään kiinnosta yhden paikan hinta vaan matkustuksen hinta. Linja-autoyhtiö antaa tietyt ohjeet joita kuljettajat usein räikeästi rikkoo koska asialla ei ole paskankaan vertaa merkitystä kenellekään. Hiljaisina aikoina kertalipulla voi viedä pyörän, ihan siksi että se on pragmaattista koska mitään muuta tavaraa ei ole liikenteessä.

Ei ne laske yhden paikan hintaa. Todellakaan. Ne laskee matkan hintaa ja ainoa mistä ne PAIKKOJEN suhteen on kiinnostuneita nykyisin on se että niitä yleensäkään on. Tästä huolehtii kuljettaja. Enkä edelleenkään ole ollut yhdelläkään vuorolla jolta paikat olis loppunut kesken.

Lentokoneissa ostetaan siis enemmänkin kuljetuskapasiteettia, siellä sitä mitä kuljetetaan on tarkempaa. Linja-autossa ostetaan matka, paikka on pelkkä jäänne ajoilta jolloin jengi ihan oikeasti matkusti busseissa niin paljon että busseissakin oli paikkalipuilla merkitystä.

Ainoa mikä bussiyhtiöitä kiinnostaa matkustajissa on se että matkustajat ei karkoita toisia matkustajia ja haittaa sitä liikennöintiä. Yksityistä yksinkertaista ihmistä jurppii kun joku KEHTAA pistää puolityhjässä bussissa laukun viereensä. Sehän on jonkun paikka. Mut siinä on monta tyhjää vieressä, eli who fucking cares?

• Uniseko
        buddy-love kirjoitti:

Muita keinoja kutsutaan monopolistiseksi kilpailuksi.
        Siis standardituotetta muuttamalla yritetään saada se näyttämään muita paremmalta.
        Vessapaperi on hyvä esimerkki tuon suhteen, sillä vielä joskus 80-luvulla ne olivat valmistajasta riippumatta samaa tyyppiä ja ainoastaan hinta ratkaisi. Nyt tilanne on tuotemuutosten takia toinen ja kaikkien hinnat ovat suhteellisesti nousseet.

Lisäksi kalliimpi on aina ostajan mielestä parempi.

Tuota monopolistista kilpailuahan tuo kuluttajien rahoista kilvoittelu yleensä on. Bensa ja sähkö lienevät kaikista bulkeimpia kuluttajatuotteita ja siellä kuluttujia yritetään sitouttaa kanta-asiakaskorteilla ym.

Vessapaperi on tosiaan hyvä esimerkki. Raaka-aine selluloosa on todellinen bulkkituote, jonka maailmanmarkkinahinta heilahtelee vaikka miten ja lopullinen käyttötarkoitus on simppeleistä simpplein. Mutta tuotteena vessapaperit valkaisuineen, väreineen, kuvioineen, pakkauksineen ja niihin liittyvine mielikuvineen on saatu eriytettyä niin, että kuluttuja ei katso hintaa koska pääsee ostohetkellä toteuttamaan itseään ja tekemään valinnan. Tietää saavansa säästää puuta tai lootushetkensä tai nauttia lampaanpehmeydestä tai norsulauman imukyvystä. Ja oikeasti olen lukenut (cosmopolitanista tai suomi24:sta) kuinka nainen arvioi poikaystäväkandidaattiaan sillä millaista vessapaperia tällä on paskahuusissaan.

• Uniseko kirjoitti:

Tuota monopolistista kilpailuahan tuo kuluttajien rahoista kilvoittelu yleensä on. Bensa ja sähkö lienevät kaikista bulkeimpia kuluttajatuotteita ja siellä kuluttujia yritetään sitouttaa kanta-asiakaskorteilla ym.

Vessapaperi on tosiaan hyvä esimerkki. Raaka-aine selluloosa on todellinen bulkkituote, jonka maailmanmarkkinahinta heilahtelee vaikka miten ja lopullinen käyttötarkoitus on simppeleistä simpplein. Mutta tuotteena vessapaperit valkaisuineen, väreineen, kuvioineen, pakkauksineen ja niihin liittyvine mielikuvineen on saatu eriytettyä niin, että kuluttuja ei katso hintaa koska pääsee ostohetkellä toteuttamaan itseään ja tekemään valinnan. Tietää saavansa säästää puuta tai lootushetkensä tai nauttia lampaanpehmeydestä tai norsulauman imukyvystä. Ja oikeasti olen lukenut (cosmopolitanista tai suomi24:sta) kuinka nainen arvioi poikaystäväkandidaattiaan sillä millaista vessapaperia tällä on paskahuusissaan.

Huoltamomallisesta maksirullasta lisäpisteitä ja erityisesti jos se on karkeaa ja kellertävää?
        :)

• nii.

Kuljettaja kuljettaa niin monta henkilöä kun siihen autoon penkkejä liimattu kiinni, ja ylipaino ei pilko sitä henkilö 2:ksi henkilöksi.
      Kuinka moni ptääkään sitä pientä meikkipussia penkillä ja raskaana oleva seisoo.

Lihavat henkilöt¤liikuntarajoitteiset ei mahdu tulipalon sattuessa hätäpoistumisteistä, bussi voi olla siten surmanloukku.
      Mitä jos kuljettaja on ylipainoinen?
      Elä papuneiti elämää.

• Sä voisit hieman lukasta mihin olet vastaamassa.

Hommaa sinäkin vaikka elämä itsellesi ja lähde vaikkapa jollekkin lukihäiriöisten kurssille.

Woimahali :D

• yugkuhjgk

En ole lukenut keuhkoamistasi, eli voisitko rauhoittua, kun sä siis kertakaikkiaan olet nolo? Miks sä et tajua, voi siis MIKSI, että _jokaikinen_ kerta erikseen, kun laadit keskustelun aloituksen, sä todella kirjoitat tuntemattomille? Niinkuin mulle, joka en tiedä sinusta mitään. Naurettava tyyppi (anteeksi)! Mikäli ja jos vielä olet niinkin hölmö (???), että palstakavereinesi kanssa yhdessäkin kenties(?) kirjoittelette yksittäisillä nimimerkeillä, niin kuulepa sentään se asia, että ainakaan mun kunnioitustani ei sellaisella sekoilulla saa kerrassaan kukaan missään. Hävettää ja kuvottaa edes lukea.

Se nyt taitaa olla silleen ton kummallisen äkillisen linja-autopeeloiluaiheesikin suhteen ( johon minä ainakin vasta nyt tutustun, että tiedoksi juntti;D), että jos sinä olisit jokin matemaatikko-nero ( mitä siis et ole, kuten voi oikein selkeästi havaita...), ymmärtäisit edes brändin olevan kustannustekijöissä missä tahansa suurinpiirtein ainakin todella merkittävämpi, kuin se että sä alkaisit penätä läskiveroa ( heh, niinkö?).

Sitten sulle vähän matskaa, joskin mua naurattaa, kun olen havainnut yksinkertaisuutesi ja tiedoksi ( vaikka vilpittömästi hävettää tunnustaa, kun olen ystävällinen ja 100% vilpitön ihminen), että esimerkiksi sun nimimerkkisi palstajuttuja en ihan todella aidosti edes kykene lukemaan, kuin vasta parin bissen jälkeen (ylipäätään), koska sä ts. nimimerkkisi nyt vain kertakaikkisesti olet mielestäni hieman ( anteeksi) yksiulotteisen ja syvästi arveluttavan - sekä jotenkin myös epäilyttävän tms. epärehellisen(??), sori, oloinen kirjoittaja mielestäni: jos sulla on auto, mihin mahtuu mainitsemasi 150 kpl matkustajia ja jätät mainitsemasi 'läskiseurueen' 25 kpl ottamatta kyytiin, koska he eivät halua maksaa mainitsemaasi hintaa 50 kertaa 3 euroa, eli sataaviittäkymppiä, menettäisit kuljetusfiman omistajana nettona jokatapauksessa sataviisikymppiä, kun tuoton arviointi lähtisi sinun logiiikallasi näemmä täydestä autollisesta maksajia, mikä ei tasan liity matematiikkaan (noin järkisellaiseen, katsos).:D

Sinä siis kuluttaisit bensaa puolityhjällä autolla. Fiksumpaa olisi määritellä normi, jolla "linja-auto" kulkee ja siten bisneksessä usein tehdäänkin. Esimerkki normista : 150 kpl auto, 75 maksajaa kattona - netto 75:sta, ideaalissa.

• Jakelet palstamainetta aina muihin suuntiin kuin tänne.
        Nyt heti jokin palstamaineenkohotuslkampanja tännekin suuntaan.

• Et lue niin älä sitten vastaakkaan. Voiko _sen_ nolompaa enää olla :O

• ...

kuule who cares,piti vaan itsensä taas näkyville saada.

• Tuo näyttäis kylläkin olevan joku sun pakkomielteesi. Sen verran kovaa hätää kärsit asiasta. Onko mun aloituksessa enemmän lukijoita tai vastauksia kuin sulla. Sekö nyt alkoi itkettään?? :´(

Huoli pois, ei niitä kukaan muu ihmettele kuin sinä ja muut kaltaisesi pätijät joita ei kuitenkaan montaa tällä palstalla ole. Jos häivyt niin määrä vaan vähenee.

• ...
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Tuo näyttäis kylläkin olevan joku sun pakkomielteesi. Sen verran kovaa hätää kärsit asiasta. Onko mun aloituksessa enemmän lukijoita tai vastauksia kuin sulla. Sekö nyt alkoi itkettään?? :´(

Huoli pois, ei niitä kukaan muu ihmettele kuin sinä ja muut kaltaisesi pätijät joita ei kuitenkaan montaa tällä palstalla ole. Jos häivyt niin määrä vaan vähenee.

ei tuo sun kovaa esittämisesi mene nyt oikein läpi,sori.

• mä joka päivä töitä

Tuo kommentointisi on loukkaavaa. Itse matkustan joka arki julkisilla töihin.
      Harvemmin olen törmännyt niin lihavaan ihmiseen joka vie kaksi istuinpaikkaa.
      Samalla lailla pitää ottaa koululaisilta reppumaksu, lastenvaunuista maksu, pyörätuoleista maksu. Lisämaksu niiltä jotka haisevat hieltä, tupakalta, vanhalta viinalta, ovat likaisia. Sellaisten viereen ei kukaan kuin pakosta mene istumaan.

• Uniseko

sanat suustani. Ajattelin myös noita tupakalta tai muuten paskalta haisevia koska ei niiden vieressä voi istua tai oikeastaan olla edes koko samassa bussissa. Pakko matkustaa omalla autolla tai fillarilla.

• Me keskustellaan tässä pitääkö sellaisten maksaa tuplahinnan jotka _vievät_ sen tuplapaikan, että et nyt oikein onnistunut vastauksessasi.

• pyylevien vartijat
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Me keskustellaan tässä pitääkö sellaisten maksaa tuplahinnan jotka _vievät_ sen tuplapaikan, että et nyt oikein onnistunut vastauksessasi.

punnitaan matkatavarat ja voidaan ottaa lisämaksu ylipainosta. Pian punnitaan jo matkustajakin ja merkataan passiinkiinkin, että on kova syämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      681
      2593
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1296
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1168
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      12
      1125
    5. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      43
      978
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      965
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      105
      939
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      101
      883
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      769
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      751
    Aihe