Tälläinen on iskenyt nyt 2 kertaa(ensimmäisestä "kohtauksesta" on aikaa noin puoli vuotta, toinen viime yönä). Yöllä nukkuessa herään siihen ku vatsaan koskee aivan älyttömästi(kipu ulottuu koko vatsan alueelle ja säteilee/yltää rintalastaan asti),kipu kestää "vain" 15-25min. Kävin jo paikallisessa arvauskeskuksessa muttei sieltä löytynyt mitään ja lisätutkimuksiin pääsy kestäisi ainakin 3kk, koska mitään akuuttia vaivaa ei lääkärin mukaan ole
Niin ja kipuun ei liity pahoinvointia, kuumeilua tai mitään muita oireita, koskee vaan niiin älyttömästi. Voisiko kyse olla kroonisista/hermo kivuista(joita voi ilmetä neurofibramatoosiksen mukana jota sairastan)
kova yhtä-äkkinen vatsakipu
2
499
Vastaukset
- Yksi hoitsu.
jos kerran vakavampia ja kummempia on poissuljettu (esim. krooninen haimatulehdus joka voi oireilla hyvin monella tavoin, kuitenkin jos ankaria kipuja on niin amylaasista vihjaaminen ym. voisi olla paikallaan oma-aloitteisesti. Tosin useinkaan ei sitten näy ei-akuutti tulehdus välttämättä kokeissa, vaan vaatii kuvauksia ym. mutta tyhjää parempi ja usein voi jotain näkyä jotain verikokeissakin kiputilojen ollessa tuoreeltaan iskeneitä. Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta yksi ajatusheitto mihin kivut voisivat sopia vaikeammin löytyvistä).
Mutta jotenkin tuo silti ihan näin arvailuna, voisi sopia sappikipuun. Ne ovat juuri tuollaisia yöllisiä usein ja tulevat/menevät, eivätkä jätä mitään ihmeempiä jälkiä. Tietyissä juuri tuota aluetta testaavissa verikokeissa sitten voi näkyä jotain tai heijastella maksa-arvoihin tms. Tietysti voi olla sydänperäistäkin... ihan paikasta vain arvuutellen.
Mutta turha nyt heittää mitään vaihtoehtoja sen enempää, itse kysyit. Ammatissa vain kyseisillä maininnoilla törmännyt noihin kyseisiin identtisissä tilanteissa, jotka itse sanot. Asiaa voisi jouduttaa käyminen ihan yksityisellä sisätautilääkärillä. Kummiskin voisi saada jotain vauhditusta polille pääsyyn. Ja rauhoittaa itseäsisikin jos sitten (toki maksaa hiukan) jotain verikokeita ottaisi, mitä ei ole terveyskeskuksessa otettu. Useinhan terkkari tuppaa olemaan paikka, jossa akuuteimmat taisteluvammat paikataan tai lähetetään eteen päin hoidettavaksi ja kun tilanne on oireeton niin ei siinä sen kummempaa, jatkotutkimuksiin tai seurantalinja. Et ainakaan ole raskaana. En teidä, kun en ole lääkäri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164