Yksinkertainen mittaus. Jos kusi vaahtoaa, on sokeri liian korkealla. Glukoosi poistuu yli 10 arvoilla kusessa.
Kusi.vaahtoaa
Diabetesmittaus
2826453
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 28
Vanhimmat
Mihin tuo perustuu? Eihän sokeri saa nestettä vaahtoamaan. Naisena en tuota pysty edes tarkistamaan kun suihkua ei saa suunnattua metrin korkeudelta keskelle pyttyä (silloin kyllä vahtoaa mikä vaan).
Vaahto jää pinnalle. Olen itse todennut sen. Tarkkaa kemiallista syytä en tiedä. Sokeria poistuu munuaisten kautta kun arvo yli kymmenen.
sokeria ei poistu munuaisten kautta kun arvo yli kymmenen. VAAN glukoosia poistuu virtsan mukana vasta kun sokeriarvo on YLI kaksinkertainen normaaliin verrattuna! Eli normaaliarvothan on 4-6, ja kun sokeriarvo on YLI 8-12 niin sokeria poistuu virtsan mukana.. eli ei kaikilla välttämättä poistu vielä kun sokeriarvot on 10 luokkaa..
Taidat olla lääkäri. Olen itsekin ihmetellyt asiaa, koska pitkä sokeri on alle 7 ja kuitenkin välillä kovin vaahtoaa. Kiitän asiallisesta vastauksesta.
Mulla on välillä hirmuisia väsypäiviä ja saatan nukkua jopa 12 tuntia yhteen putkeen.janottaa ja hikoilen kuin paistettu sika..ja väsypäivän jälkeen pissassa on pinnalla vaahtoa ja sit oloni on pirteämpi..onkohan mulla alkava diabetes.veriarvoja on tutkittu ja menen ihan sekaisin ilman ruokaa .Ajoin parkkihallin tolpaaan kun tulin paastoverikokeesta kun en näe enkä tajua mitään.olen nykyään jatkuvasti väsynyt.mietin siitepölyallergiaakin ja läkkeet auttaa hiukan mutta silti epäilen tätä diabetestä.Veriarvoista ei löytynyt ongelmia ainakaan vielä..TUntuu että olen nykyään jatkuvasti syömässä..apuuva!
Kyllä mulla vaahtoaa vaikka oon nainen ja pissin normaalisti istuen.Joku on pakko olla pielessä ,kun voisin nukkua jatkuvasti..hirveen väsynyt olo..
Voi olla oire pahemmastakin. Virtsa vaahtoaa myös, jos siinä on proteiinia eli munuaisissa on jotakin häikkää.
Onko kellään munuaispotilaalla kokemusta siitä minkä verran virtsa vaahtoaa ja onko vaahtoaminen jatkuvaa jos munuaiset ei toimi kunnolla?
Mistä muuten tietää ilman labramittauksia, että onko vaahtoamisessa kyse sokerista vai proteiinista?
Jos epäillään sokeritautia, lääkäri määrää mm. U-Alb tutkimukset. Myös U-AlbKrea. mikä lie ero. Oma arvoni oli alle 0,8, kun raja normaalille on alle 2,5, joten kusi ei vaahtoa proteiinin takia, vaan tilapäisen sokeritason nousun takia. Jos kusi vaahtoaa aina, niin, että pinnalle jää paksu kerros vaahtoa, on syytä mennä tutkimuksiin.
"Jos kusi vaahtoaa aina, niin, että pinnalle jää paksu kerros vaahtoa, on syytä mennä tutkimuksiin."
Tuollainen vaahtoamistesti taitaa toimia vain miehillä jotka lorottelee korkealta suoraan pytyn veteen. En ole koskaan havainnut mitään vaahtoa, vaikka sokerit olisi pitkälti yli 10 (paastosokeri keskimäärin 5). Mutta olenkin nainen.
Paastosokeri 5 ei ole diabeetikko. Kuulut hysteerikkojen joukkoon.
Miksi diabeetikon paastosokeri ei voi olla 5? Eikös sen pitäisi olla 4-6, jos hoito on kunnossa?
Doctorille erehdys tai on ottanut Veijolta mallia. En puhu itsestäni D nollana vaan D 2:na. Tänä aamuna verensokeri oli 4,8 mutta siihen pääsee käyttämällä 2500 mg metformiinia ja 36 yksikköä pitkävaikutteista insuliinia. En siis ole mielestäni hysteerikko.
Hoito on erittäin hyvässä kunnossa, miksi tarkkailla kusta, ellei ole hysteerikko?
Näin matalilla arvoilla ei ole ongelmia, vaikka joskus heilahtaisi vähän ylöskin.
Lääkärit kyllä nykytyylillä tekevät ihmiset hulluiksi loputtomilla kokeillaan ja paapomisellaan.
väittänyt että MINÄ seuraan vaahtoamista? Tiedän ettei aterian jälkeiset 11-12 lukemat ole ratkaisevia, kun pitkä sokeri on 6 % luokkaa ja paastosokeri normaali. Totesin vaan ettei tuollainen vaahtoamisen tarkkailu onnistu naisilla.
Aika räväkästi vastasit että en ole diabeetikko kun paastosokeri on 5. Mieleesi ei tullut että tuohon arvoon on päästy lääkityksellä. Minulla on nimekkään professorin antama virallinen diabetes-diagnoosi jo useamman vuoden takaa. Nimittelit vielä hysteerikoksi kun paljastin olevani nainen.
En osaa sanoa korkeista sokeriarvoista mitään,mutta onko kellään kokemusta matalista arvoista?riippumatta syömisestä DX saattaa olla yht äkkiä 2.Hiki ja vapina on kamala heikottaa,ajatuskin hieman sekava.Makeasta tuossa tilassa tulee oksennus,vaatii oikeaa ruokaa ja paljon.kohta sen jälkeen tulee kylmä,sitten kauhea väsymys.Tilanne on ohi sen jälkeen,tullakseen uudelleen vaikka seuraavana päivänä tai kuukauden kuluttua,aivan arvaamattomasit uudelleen.
Kun minulla verensokeri on mennyt hypolle, lasillinen appelssiinimehua on nostanut sokerit nopeasti normaaliksi.
Runsas ruuan syöminen nostaa hitaasti verensokeria ja sitten mennäänkin suurille lukemille josta voi tulla nuo mainitsemasi oireet. Jos ei pysty juomaan tuoremehuakaan ja pitää syödä, paras vaihtoehto voisi olla vain vähän jotain nopeaa hiilihydraattia sisältävä välipala.
Minulla hypoja on tullut harvoin, eikä silloinkaan ole menty noin alas (pahimmillaan 3,5 mutta silti oireita). Hypot on aina tulleet aamuyöllä. Mitään erityistä syytä noihin ei ole löydetty, mutta pitkävaikutteista insuliinia on vähennetty varmuuden vuoksi.
Ajatus oli herätellä tai saattaa niiden 200000 diabeetikon, jotka eivät tiedä olevansa diabeetikkoja, tietoon, että kusesta voi päätellä, että kaikki ei ole kunnossa. Joko glukoosia on liikaa tai munuaisetkin ovat jo menossa huonoon kuntoon. Tai sekä että tai jotain muuta. Vaahto ei ole vähäistä, vaan pönttöön tulee paksu kerros vaahtoa, joka ei meinaa poistua vetämälläkään.
munuaiset paskana tervemenoo
Oma tilanteeni oli, että pitkäsokeri oli reilusti yli kymmenen ja tohtorien hiukset olivat pystyssä. Munuaisissa ei labran mukaan ole ongelmia, kuin ei missään muuallakaan. Sokeriarvotkin nykyään hyviä. Eikä vaahtoa, kuin joskus hiukan.
Jos se vaahto on noin voimakasta, en ole sellaista koskaan nähnytkään. Mutta ilmeisesti D kakkoseni on lievempää muotoa kun pitkä sokeri on ollut suurimmillaan n. 7,5 % nyt hyvässä hoitotasapainossa 6 %. Kreatiinit ovat olleet muutaman vuoden ylärajalla.
mulla u-alb 189 ja alb-krea 21.5 kuulemma normaali
Kasvain voi vetää nuorella muuten terveellä ihmiselläkin verensokerit mataliksi. Insulooma?
Normaalisti ihmisen elimistö kehittää kyllä itse sokeria, eli matalaan verensokeriin ei kuole, vaikka olisi viikonkin syömättä. Muuten koko lajimme olisi jo kuollut sukupuuttoon. Esi-isämme saattoivat jäljittää saalista päiväkausia, ja se aika oltiin ehkä syömättä. Samoin kaikista nälkä- ja muista kriisikausista on selvitty.
Ketjussa ei ole tullut esiin se, että virtsasta voidaan mitata sokeri tätä varten kehitetyillä testiliuskoilla. Nämä olivat ainoa vaihtoehto ennen kuin verensokeria mittaavat kotimittarit tulivat käyttöön.
Sairastuin vuonna -74 1-tyypin diabetekseen. Tuolloin sokeri mitattiin virtsasta koeputkessa reagenssitabletin avulla. Pipetillä koeputkeen mitattiin virtsaa ja vettä ja perään reagenssitbletti. Värikarttaan tulosta verrattiin.
Oheisissa kuvissa näkyy millanen setti oli Clinitestin jolla sokerit mitattiin virtsasta:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/cc/a6/a1/cca6a13357c85ad5872f0aec0ce66727.jpg
https://semisweett1d.files.wordpress.com/2015/12/clinitest.jpeg
Pikkuinen kemistihän sitä piti olla silloin..
jotakin saippuaa on pöntössä
maista sitä kusta onko liikaa sokeria??