http://www.raamatturappi.fi/
- Avuksi uskonnon kouluopetukseen... Ei kai Opetushallitus ole päättänyt rahoittaa noita kursseja kouluihin?
http://www.raamatturappi.fi/toteutus.htm
Raamatturäppi:)))
32
538
Vastaukset
- idefixu
raamatturabbi. Kovasti noilla uskovaisilla on yritystä. Mitähän ne seuraavaksi keksii? Eivät jätä kiveäkään kääntämättä keksiessään keinoja levittää sanomaansa.
Voin jo melkein kuvitella kuinka uskikset ovat jossain alkaneet puhumaan 'nykynuorista' ja 'siitä uudesta musiikkityylistä, jota joskus kuuluu radiosta kanavanvaihdon aikana'.
Aune: Kuules Impi, minä tässä yksi ilta kuuntelin sitä ihmeellistä uutta tuotetta, radiota, ja jouduin vääntämään sitä nappia, josta päästään näille kanaville...se on niin hyvin hankalaa ja monimutkaista, mutta kun radio deillä alkoi ohjelma, jossa kerrottiin miksi jumala vihaa naisia, jotka äänestävät, elävät ilman miestä tai miehen kanssa tasaveroisina ja jopa käyvät töissä ansaitakseen elantonsa...
Impi: Kyllä, hyvään vanhaan aikaa heistä käytettiin sanaa 'Saatanan morsian'. Meidän kylällä asui yksi sellainen 'Saatanan morsian'. Joka aamu heräsi aikaisin lypsämään lehmät ja hoitamaan tilaa. Mutta ei ollut miestä mailla halmeilla ja kerran jätti käymättä kirkossa, koska piti hoitaa tilaa. Noh, sitten meidän kylän ainoa kunnon kristillinen mies, Reima, meni käymään tämän huoran...
Aune: Herra isä mitä sinä puhut!
Impi: Tarkoitan huoraa puhtaan kristillisen sanan tarkoituksessa!
Aune: Ymmärrän. Mutta minun piti kertoa mitä minä kuulin eräällä maallisella kanavalla!
Impi: Hyvä isä nähkööt!
Aune: Niin minäkin sanoin. Eihän siellä ollut virsiä eikä väkevää sanaa, mutta siellä oli jotain nuorisomusiikkia. Ja juontaja, sellainen 'Saatanan morsian', joka ansaitsee elantonsa, kertoi, että nuoriso pitää tästä musiikista, jota ei edes soiteta uruilla!
Impi: Herra isä kuinka tämä nuoriso on rappiolla! Minä ainakin rukoilen tänä iltana Suomen nuorison puolesta molemmilla polvilla enkä vain toisella.
Aune: Se on hyvin kilttiä, ottaen huomioon kuinka sinua joskus polvet vaivaavat.
Impi: Noh, tietäähän Jumala sitten, etten minä leikilläni rukoile!
Aune: Mutta minä sitten muistelin, että eikö meidän seurakunnan kaitsija toivonut nuoria mukaan seurakunnan toimintaan. Etenkin nuoria tyttöjä. Hän varmasti haluaa nuoria tyttöjä seurakuntaan, koska hänen joutui eroamaan entisestä vaimostaan, koska vaimo ei täyttänyt kristillisiä vaatimuksia olla alisteinen miehelleen, vaan vaati enemmän viikkorahaa!
Impi: Siitä se huoruus alkaa!
Aune: Kyllä ja niin kauan ja paljon kun hänen puolestaan rukoiltiin. Kumminkin, emmekö me voisi saada nuoria mukaan seurakuntaan käyttämällä tätä Saatanan asetta Jumalan työhön! Jos tämä 'rap'-musiikki on nuorison mielestä 'svengaavaa', niin eikö svengaava ja nuorekas rap-musiikki kristillisellä viestillä ja ehkä urkusäestyksellä houkuttelisi nuorisoa Jeesuksen yhteyteen?
Impi: Sinulla on aina näitä hyviä ideoita! Voisimme ehdottaa tätä urkuri Irenelle, hän on kertonut, että ollessaan bingoemäntänä, hän osaa soittaa näitä bingohallien sven...mikä se sana oli?
Aune: Svenkaava
Impi: Kiitos, hän osaa soittaa näitä senkaavia sointuja jopa uruilla!- Kössönöm
:)
- ja sen kanat
Mummosi niitä räbbejä keksii, ja tanssii kanssa, vaikkei ole edes uskossa, vaan sanat johtuvat mielikuivituksesta.
- Tulipa mieleen
Asiaa hienokseltaan sivuten: Tuli vain mieleen että Bach oli varsinkin nuorempana aikamoinen hevari, jolla kyllä svengasi. Se kuuluisa d-molli toccata ja fuuga on mainio esimerkki. On varmaan porukka siihen aikaan aika lailla tukka pystyssä kuunnellut kun ensimmäisiä kertoja vetäisi ko. kappaleen.
- miss ei kirj.
Vitsihän tuo jo on. :D Noh, yrittänyttä ei laiteta vai miten se menee.
- ...
>>Jos Raamatturäppiä yhdistetään muiden oppiaineiden, esimerkiksi kuvaamataidon, kanssa, sovitaan materiaaleista opettajan kanssa erikseen. Tällöin Vanhan Testamentin toteutukseen on tarpeen varata 2 koulupäivää.
- yks ope vaan
Raamatturäppi on oiva keino tutustua Raamatun kirjoihin puhelaulun, esineiden ja symbolien avulla. Kyllä, kouluopetuksessa sen avulla voidaan tukea uskonnonopetuksen tiedollisia tavoitteita ja sisältöjä. LIsäksi oppilailla on hauskaa. Materiaali on sovellus Ruotsin vastaavasta materiaalista.
- Kössönöm
"Mitä se maksaa?
Raamatturäppi yhtenä päivänä pidettynä maksaa luokan koosta riippuen n. 220€. Summaan sisältyy ohjaajan palkkio sekä oppilaiden tehtävävihot ja luokalle annettava diplomi. Joissakin tapauksissa palkkioon joudutaan lisäämään matkakuluja."
- Ihanko totta, että muutenkin säästökuurilla olevien koulujen piäisi tuollaiseen tuhlata rahaa? - Rahat tai henki.
Kössönöm kirjoitti:
"Mitä se maksaa?
Raamatturäppi yhtenä päivänä pidettynä maksaa luokan koosta riippuen n. 220€. Summaan sisältyy ohjaajan palkkio sekä oppilaiden tehtävävihot ja luokalle annettava diplomi. Joissakin tapauksissa palkkioon joudutaan lisäämään matkakuluja."
- Ihanko totta, että muutenkin säästökuurilla olevien koulujen piäisi tuollaiseen tuhlata rahaa?Sama "putiikki" (Godly Play) joka myy raamatturäppiä, sillä on myös pyhienkertomusten materiaali hinnasto ( onkohan sillä myös monopoli ko. satuiin ) :
"Vedenpaisumus: Arkki ja lankonki, Nooa ja Naama, 6 paria eläimiä, kyyhkynen ja pesä, villakangasalusta" 259,53 € (sis alv)
"Luominen: Kolmiulotteiset käsinmaalatut kortit ja villakankainen alusta" 134,32 € (sis alv)
http://www.godlyplay.fi/shop/kauppa.php?lang=fi&group=P
- Ahneita ovat , ei ne ainakaan pelkkää hyvyyttään noita tee . Raamatturäppi voisi jopa onnistua, jos uskonnolla tai uskovilla olisi edes jonkin verran uskottavuutta tai karismaa vetää homma kotiin. Valitettavasti uskovilla on vähemmän karismaa kuin puuhun naulatulla jätesäkillä.
- Grimre4per
agressiivinen musiikin suuntaus, jota jumala ja kirkko suuresti vastustavat, samoin kuin metallia ja rockiakin?
Käytännnnössä siis tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=PlFWRuGK_Kg
yhdistyy tähän:
http://www.youtube.com/watch?v=qtA9FMKKmsw
yhtä kuin tämä?
http://www.youtube.com/watch?v=uq7M0iY-9t8
O_O'
...Tämän täytyy olla vitsi tai sitten hankkeen kehittäjä ei keksinyt parempaa tapaa tuhlata rahaa. Tuhoon tuomittu yritys, harva tuntemani nuori räppiä noin ylipäätään kuuntelee... - hassuja väitteitä
jason_dax kirjoitti:
Raamatturäppi voisi jopa onnistua, jos uskonnolla tai uskovilla olisi edes jonkin verran uskottavuutta tai karismaa vetää homma kotiin. Valitettavasti uskovilla on vähemmän karismaa kuin puuhun naulatulla jätesäkillä.
Googleta sellainen you tubesta kuin HB, jos luulet että kaikki ne laulavat pelkkiä virsiä...! Siitäs saat...!
- ei saatana
taas yksi uskovaisten myötähäpeää herättävä yritys vedota nuoriin...
- sErpiEntE
vai alkavatko nämä kristinuskon yritykset päivittyä nykyaikaan haiskahtaa hitusen epätoivoisilta?
- mut sullon hauskaa
Häpeää ja löyhkää tulee kyllä itsestänne kun tulette kapakkareissujenne jälkeen kotiinne takaisin, te löyhkäätte oikeasti silloin pahalle, ettekä tee hyvää kuvaa itsestänne lapsillenne...!
- sErpiEntE
mut sullon hauskaa kirjoitti:
Häpeää ja löyhkää tulee kyllä itsestänne kun tulette kapakkareissujenne jälkeen kotiinne takaisin, te löyhkäätte oikeasti silloin pahalle, ettekä tee hyvää kuvaa itsestänne lapsillenne...!
Ei kannattaisi yleistää tuohon tyyliin ihmisistä joista et mitään oikeasti tiedä, se on ehkä varmin tapa saada itsensä näyttämään hölmöltä.
Ihan vaan tiedoksesi, minä en juuri koskaan juo enkä näin ollen pahemmin käy kapakoissakaan, en henkkohtaisesti ole koskaan oikein tajunnut mikä siinä viehättää. Joskus tarpeeksi mukavassa seurassa saatan käydä ja silloinkin toimitan yleensä kuskin virkaa.
Lapsia minulla ei vielä ole joten on aika vaikea tässä vaiheessa mennä sanomaan olisinko hyvä vai huono esimerkki. mut sullon hauskaa kirjoitti:
Traumoja? Vanhemmat dokasivat ja läimivät sinua kännipäissään? Hae apua pahaan oloosi, äläkä pura sitä täällä.
Entä sitten jos tykkään sillointällöin käydä baareissa ja ottaa kuppia? Miten se sinun persettäsi kaivelee?- Rotokolla
FixOrRepairDaily kirjoitti:
Traumoja? Vanhemmat dokasivat ja läimivät sinua kännipäissään? Hae apua pahaan oloosi, äläkä pura sitä täällä.
Entä sitten jos tykkään sillointällöin käydä baareissa ja ottaa kuppia? Miten se sinun persettäsi kaivelee?Entä sitten jos tykkään sillointällöin käydä baareissa ja ottaa kuppia? Miten se sinun persettäsi kaivelee? "
Kyllä se alkaa muitakin kaivelemaan kun juominkien jälkimainingit iskevät yhteiskuntaan eroina, väkivaltana ja jne. taidat olla vähän yksinkertainen. Alkoholi ja tupakka pitäisi kokonaan kieltää koko yhteiskunnasta, niitä kun ei kukaan kunnon ihminen tarvitse, vai mitä täydelliset ateistit. Rotokolla kirjoitti:
Entä sitten jos tykkään sillointällöin käydä baareissa ja ottaa kuppia? Miten se sinun persettäsi kaivelee? "
Kyllä se alkaa muitakin kaivelemaan kun juominkien jälkimainingit iskevät yhteiskuntaan eroina, väkivaltana ja jne. taidat olla vähän yksinkertainen. Alkoholi ja tupakka pitäisi kokonaan kieltää koko yhteiskunnasta, niitä kun ei kukaan kunnon ihminen tarvitse, vai mitä täydelliset ateistit.Eli sä et sitten osannu käyttäytyä kännissä, ja hakkasit puolisoos, niin yllättävältä kun se kuullostaakin, niin kaikki ei ole sinunkaltaisia, sori :(
- Rotokolla
A.Mikkonen kirjoitti:
Eli sä et sitten osannu käyttäytyä kännissä, ja hakkasit puolisoos, niin yllättävältä kun se kuullostaakin, niin kaikki ei ole sinunkaltaisia, sori :(
Eli sä et sitten osannu käyttäytyä kännissä, ja hakkasit puolisoos, niin yllättävältä kun se kuullostaakin, niin kaikki ei ole sinunkaltaisia, sori :( "
Väärin, olen absolutisti ja olen sitä mieltä alkoholi pitäisi kieltää koko maasta, paljolta haitoilta säästyttäisiin.Paljon noita hakkaajia ja häiriön aiheuttajia näkyy olevan,kun silmänsä vain auki pitää niin näkee.Elät muuten varmaan pussi päässä ja tulpat korvilla ja et varmaan seuraa tiedotusvälineitäkään.
Kaikki ei ole siis sinunlaisia ja vedä känniä ja taas haitat maksaa yhteiskunta. - Kake M
Rotokolla kirjoitti:
Eli sä et sitten osannu käyttäytyä kännissä, ja hakkasit puolisoos, niin yllättävältä kun se kuullostaakin, niin kaikki ei ole sinunkaltaisia, sori :( "
Väärin, olen absolutisti ja olen sitä mieltä alkoholi pitäisi kieltää koko maasta, paljolta haitoilta säästyttäisiin.Paljon noita hakkaajia ja häiriön aiheuttajia näkyy olevan,kun silmänsä vain auki pitää niin näkee.Elät muuten varmaan pussi päässä ja tulpat korvilla ja et varmaan seuraa tiedotusvälineitäkään.
Kaikki ei ole siis sinunlaisia ja vedä känniä ja taas haitat maksaa yhteiskunta.Eli sä et sitten osannu käyttäytyä kännissä, ja hakkasit puolisoos, niin yllättävältä kun se kuullostaakin, niin kaikki ei ole sinunkaltaisia, sori :( "
"Väärin, olen absolutisti ja olen sitä mieltä alkoholi pitäisi kieltää koko maasta, paljolta haitoilta säästyttäisiin.Paljon noita hakkaajia ja häiriön aiheuttajia näkyy olevan,kun silmänsä vain auki pitää niin näkee.Elät muuten varmaan pussi päässä ja tulpat korvilla ja et varmaan seuraa tiedotusvälineitäkään.
Kaikki ei ole siis sinunlaisia ja vedä känniä ja taas haitat maksaa yhteiskunta. "
Mitäpä noista puliukon jorinoista väität, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. - Keiju Koo
A.Mikkonen kirjoitti:
Eli sä et sitten osannu käyttäytyä kännissä, ja hakkasit puolisoos, niin yllättävältä kun se kuullostaakin, niin kaikki ei ole sinunkaltaisia, sori :(
Taisi kalikka kalahtaa oikeaan osoitteeseen, miksi aikaisen ihmisen pitää muuten husoa tuossa kuvassa kuin jonkun teinin, eikö hävetä. Rotokolla kirjoitti:
Kaikki ei ole siis sinunlaisia ja vedä känniä ja taas haitat maksaa yhteiskunta.No niin tietysti! Maailman napaha se siinä! Koska MINÄ en juo alkoholia, haluan sen kielletyksi. Koska MINÄ en polta tupakkaa, haluan sen kielletyksi. MINÄ, MINÄ, MINÄ...
Kyllä, alkoholi ja tupakka aiheuttavat haittoja, mutta niin tekee moni muukin asia. Minulla ei ole ainakaan aikomustakaan elää ikuisesti joten yritänpä ainakin pitää hauskaa täällä koko rahan edestä!
- rr
Raamatturäppi ei itseasiassa juurikaan liity räppiin. Räppi tulee nimeen siitä, että ko. menetelmässä Raamatun punainen lanka käydään läpi kertomusten avulla ja kunkin kertomuksen muistamiseksi niihin liittyy sana ja liike, joista syntyy ikäänkuin räppi.
Koska ilmeiswsti menetelmä sinua vaivaa, kannattaisi ensin olla edes vähän selvillä, mistä puhuu. Toivottavasti on päättänyt niin
- paukama
>> Koska ilmeiswsti menetelmä sinua vaivaa >>
Kössö poistui keskuteluista kun s24 uudistui huonommaksi. Onneksi ollaan vielä kaukana tästä :D
http://www.youtube.com/watch?v=bC7M04i8igkVeikkaisin että tämä on saanut alkunsa muutama nuoren jenkkipapin vetäisystä "Christian side hug":
http://www.youtube.com/watch?v=m_Oj0-splZw
Papeilla oli ideana kitkeä pois nuorison keskuudessa villinä leviävä halailu joka sitten tietenkin johtaa hormooniteineissä estottomaan seksiin ja esi-aviollisiin lapsiin. Ratkaisuksi ehdottettiin "kristillistä sivuhalausta" josta kappalekin siis kertoo.Löysin aika hauskan Jehovantodistajien pätkän. :)
http://media.riemurasia.net/albumit/m33836/seurustelu.jpgNo hallelujaa!Eihän se Kössö missään linnassa istu,arvasin että piruilee:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975948Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442817- 442287
- 932029
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382001Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291385- 761352
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2831303Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131277Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41217