Joo, ehkä tätä vois kysästä jollain toisella palstalla, mutta kun täälläkin uskovaisia liikkuu, niin miksipä ei. (: Sitäpaitsi nuo muut palstat on niin kuolleita, ettei siellä vastais kukaan kuitenkaan...
Eli siis, mua on mietityttäny jo pitkään, että omaako uskovaiset ihan omia mielipiteitä? Täälläkin monet uskovaiset tuntuu olevan sitä mieltä, että kun se Raamattuun on kirjoitettu, niin sitä ei tarvitse enää itse pureskella. En sano, että kaikki kuuluis tähän kastiin, mutta täällä pyörivistä ainakin iso osa.
Entä sitten mitä mieltä ITSE olet, ei uskovaisena, vaan ihmisenä, homoseksuaalisuudesta? Ollaan jo sataan kertaan kuultu, mitä mieltä RAAMATTU on, mutta mitä mieltä SINÄ olet, siihen harva viitsii vastata. Tuntuuko se sinusta ihan oikeasti sairaalta, kun jos vaikka itse kuvittelisit että oma läheinen - lapsi, sisko tai veli, paras ystävä - tulisikin tunnustamaan olevansa kiinnostunut samasta sukupuolesta? Miten se vaikuttais just suhun, jos yrittäisit nyt suodattaa ajatuksen pelkästään omien aivojen, ei Raamatun läpi. Suuttuisitko? Kääntäisitkö selän? Tulisitko surulliseksi? Vai olisko se edelleen sulle ihan sama ihminen, osaisitko jopa olla onnellinen toisen puolesta?
Uskovaisten OMAT mielipiteet
17
283
Vastaukset
On helpompaa tuomita muita jumalien mieliksi, kuin pelkästään siitä syystä, että on ennakkoluuloinen ja suvaitsematon rasistinen tiukkapipo.
Mutta jos joku ihan syventymällä syventyis tuohon kysymykseen, ja huomaiskin, että oikeestaan siinä ei ole mitään pahaa. Aikamoista toiveajattelua kyllä, mut silti.
- Monet varmastikin
kultapanda__ kirjoitti:
Mutta jos joku ihan syventymällä syventyis tuohon kysymykseen, ja huomaiskin, että oikeestaan siinä ei ole mitään pahaa. Aikamoista toiveajattelua kyllä, mut silti.
hyväksyvät homouden ja lesbouden juurikin siitäsyystä, että heidän läheisissään on sellaisia.
Mitä itseeni tulee, niin en pidä homoutta luonnollisena, enkä normaalina ja jos joku läheiseni
olisi homo tai lesbo, olisin surullinen, mutta en kääntäisi hänelle selkääni, mikä tarkoittaa sitä,
että en hylkäisi häntä lopullisesti. - Herttainen Hertta
Toisaalla joku nerokas uskis kertoi, että ne ennakkoluulot, suvaitsemattomuus, rasismi ja tiukkapipoisuus ovat Pyhän Hengen istuttamaa. Niinpä uskovainen on aina oikeassa, luki Raamaattua eli ei. Uskis vihaa homoja? Pyhä Henki. Uskis trollaa ateisismipalstalla? Pyhä Henkihän se sitä johdattaa.
- Hulluidiootti
Herttainen Hertta kirjoitti:
Toisaalla joku nerokas uskis kertoi, että ne ennakkoluulot, suvaitsemattomuus, rasismi ja tiukkapipoisuus ovat Pyhän Hengen istuttamaa. Niinpä uskovainen on aina oikeassa, luki Raamaattua eli ei. Uskis vihaa homoja? Pyhä Henki. Uskis trollaa ateisismipalstalla? Pyhä Henkihän se sitä johdattaa.
Pilkkaatko, urpo, Pyhää Henkeä?
- Herttainen Hertta
Monet varmastikin kirjoitti:
hyväksyvät homouden ja lesbouden juurikin siitäsyystä, että heidän läheisissään on sellaisia.
Mitä itseeni tulee, niin en pidä homoutta luonnollisena, enkä normaalina ja jos joku läheiseni
olisi homo tai lesbo, olisin surullinen, mutta en kääntäisi hänelle selkääni, mikä tarkoittaa sitä,
että en hylkäisi häntä lopullisesti.Entä "luonnoton"? Entä "normaali"?
- Herttainen Hertta
Hulluidiootti kirjoitti:
Pilkkaatko, urpo, Pyhää Henkeä?
Niinpä taidan tehdä. Ja samalla siihen vetoavia uskiksia. :D
- häirikköuskis
Jumalan piikkiin on hyvä panna oma rasistisuus , kuten muukin oma pahuus . Näinhän fundamentalistit on tehneet maailman sivu .
- Appalachy
Jos joku läheiseni väittäisi olevansa homo, tietysti kertoisin rehellisesti, että häneen on mennyt saatana ja pyrkisin Jeesuksen Kristuksen nimeen karkottamaan tästä demonin. Jos demoni ei hänestä kuitenkaan poistuisi, voi tämä johtua vain siitä, että demonia ei ole, vaan henkilö on omasta aloitteestaan päättänyt hylätä uskon Kristukseen, ja tämän jälkeen en hänen kanssaan enää keskustelisi ennen kuin hän ottaa pelastuksen jälleen vastaan. Herran Jeesuksen puoleen voi aina kääntyä myöhemmin, ja tällöin ihminen saa Kristuksessa kaikki synnit anteeksi. Ei pelastussopimusta pureta lopullisesti kuin korkeintaan ihmisen itsensä taholta.
- häirikköuskis
Appalachyyn itseensä on mennyt saatana ja aivopessyt hänet uskomaan ,että hän muka on kristitty.
- Apua annettava
uskovainen voi olla noin tyhmä ja asioista tietämätön. Varmasti kaikkiin vaivoihin löytyy saatanan kirous. Jos tulee sairaus, saatana se vain siellä kiusaa. Pikku rukoilu ja simbsalabim jeesus parantaa.
Uskossa seonneet tarvitsevat paljon apua ja psykiatristahoitoa. Meidän kaikkien tulee auttaa heitä ja tukea järkiintulossa.
On niin surullista, että yhteiskunta ei auta näitä sairaita ihmisiä parantumaan. Uskonto on tappava tauti!
- sfgsfgfg
"Tuntuuko se sinusta ihan oikeasti sairaalta, kun jos vaikka itse kuvittelisit että oma läheinen - lapsi, sisko tai veli, paras ystävä - tulisikin tunnustamaan olevansa kiinnostunut samasta sukupuolesta? Miten se vaikuttais just suhun, jos yrittäisit nyt suodattaa ajatuksen pelkästään omien aivojen, ei Raamatun läpi."
Tuntisin syyllisyyttä. Enkö ole rakastanut lähimmäistäni tarpeeksi? - GldnTmLvr
jokaisen puolesta joka uskaltaa tunnustaa homoutensa muille, se kertoo siitä että he ovat sinut itsensä kanssa ja hyväksyvät itsensä sellaisena kuin ovat. En itse ole homoseksuaali, mutta tiedän miten pahalta tuntuu kun yrittää elää jonkin dogmin mukaan, joka sotii omaa luonnetta ja sellaisia ominaisuuksia vastaan joille ei itse voi mitään. Sitä syyllisyyttä ja tarpeetonta pahanolontunnetta kun luule olevansa vääränlainen ihminen ei toivoisi kenellekkään..
En ole myöskään uskovainen, mutta ajattelin jospa tämä heikäläisetkin herättäisi vähän ajattelemaan, saahan sitä toivoa. - häirikköuskis
osuit taas asian ytimeen , Kultapanda tai Panda kulta .
Olen itsekin yrittänyt kysyä mitä uskovaiset itse ajattelevat , samalla tuloksella . Homoseksuaalisuudesta kysyttäessä sillä erölla,että lainaukset raamatusta eivät voi olla kilometrin mittaisia koska siellä on siitä niin vähän , lähinnä sieltä paimentolaisajalta , kun niiden piti lisääntyä koko ajan .
Valtaosa luterilaisista on valveutuneita ja sallivat jokaiselle oman yksityiselämän ketään tuomitsematta . Näillä palstoilla elämöivät käännyttäjäfundamentalistit , joita voi lähinnä verrata fundismuslimeihin . Hyvä kun lähtevät kirkosta .
Siitä olen pahoillani , että niin monet seksuaalivähemmistöjen edustajat ja puolustajat ovat saaneet kielteisen kuvan kaikista kristityistä . Lestikset , vapaat suunnat ja katolilaiset ovat selkeästi homovihaajien kannalla , ehkä heistäkin vain tuo palstoilla riehuva käännyttäjäosasto.
Suurin osa kristityistä samoin ajattelevista ei koskaan edes avaa näitä sivuja .
Oma kantani on selvä , sukupuoli-identiteetti on jo geeneissä , Jumalanluomistyössä antama suuntautuneisuus joko toiseen tai samaan sukupuoleen . Olen tukenut vanhempia heidän ensi järkytyksessään , kun lapsi on kertonut rakastuneensa saman sukupuolen ihmiseen . Tukenut hyväksymään nuorensa erilaisuus ja valinta . Minut on siitä tuomittu fundisten toimesta helvettiin - asia mitä en heidän suustaan kuultuna kovin sure . - Herttainen Hertta
Sain aiemmin hyvät naurut, kun joku uskis tosiaan sanoi, että ei edes tarvitse Raamattua, kun Pyhä Henki johdattaa. Mutta niinhän se on. Eihän uskovaisen käsitykset ole koskaan ristiriidassa hänen jumalansa kanssa.
Jos uskovanen on tasa-arvon kannattaja, hänen jumalansa tärkein teesi on tasa-arvo. Jos uskovaisella on mielestään syy lähteä sotaan, hänen jumalansa mielestä se on oikeutettu sota. Jos uskovainen vihaa naisia, hänen jumalansa on pahimman luokan misogyyni. Jos uskovainen sattuu olemaan humaani, on jumalakin humaani. Jos uskovainen on ahdasmielinen, jumala ei hyväksy sitten ihan mitä ja ketä tahansa.
Tämä on tietenkin luonnollista seurausta siitä, että uskovainen kuvittelee koko jumalan päässään ja tekee siitä siis sellaisen kuin haluaa. Niinpä käytänkin kätevän muunnosautomaattia, kun luen uskovaisten kommentteja:
"Jumala ei hyväksy homoseksuaalisuutta." -> "Minä en hyväksy homoseksuaalisuutta."- Herttainen Hertta
Usein on niin, että uskovainen on aivan loputtoman kiinnostunut muiden seksielämästä ja siksi hänen jumalansakin on äärimmäisen kiinnostunut siitä, miten ihmiset omaa seksuaalisuuttaan toteuttavat. Tämä ilmenee aivan erityisen perverssillä tavalla katolisessa kirkossa, jossa lapsesta pitäen pitää vähintään viikottain kertoa papille kaikista "likaisista" ajatuksistaan. Tulee vähän oksennusta suuhun, kun ajattelen keski-ikäistä ukkoa kuuntelemassa jonkun teini-ikäisen selostusta seksiin liittyvistä ajatuksistaan ja mahdollisista teoistaan. Ja kun tiedän, mitä siellä kopperossa on usein tapahtunut pitää ihan käydä oksentamassa. Hetki.
Tässä valossa ei todellakaan ole mikään yllätys, että koko ajan tulee esiin tapauksia, joissa äärimmäisen homovastainen pastori jää kiinni homoprostituoidun käytöstä tms. Katolisen kirkon hyväksikäyttötraditio on aivan looginen seuraus katolisten pappien lähtökohtaisesti vinksahtaneesta seksuaalisuudesta, jota uskonto tukee - onhan se sentään näiden vinksahtaneiden kehittämä. Hyvä kirjoitus. Sanoisin vain tuon yhden kohdan:
>>Eihän uskovaisen käsitykset ole koskaan ristiriidassa hänen jumalansa kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627