Ihmisellä on yliluonnollisia kykyjä!!

paranormal activity

Cornellin yliopistossa Yhdysvalloissa tehdyssä kokeessa on todistettu, että ihmisellä saattaa olla yliluonnollisia kykyjä, joiden avulla hän voi aistia tai ennustaa tulevat tapahtumat.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/The Telegraph Ihmisellä voi olla yliluonnollisia kykyjä/1135261749406

107

6484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EvonPöllytys

      Tuo voi olla totta, mutta tuo ei silti todista, että ihmisellä itsellään olisi joitain yliluonnollisia kykyjä. Kyse on siitä, että demonit vaikuttavat ihmiseen "antaen" hänelle yliluonnollisia kykyjä. Kerrotaanhan Raamatussakin mm. siitä, että eräällä orjalla oli demonin antama ennustamisen "lahja", joka tuotti tuloja orjan omistajalle. Paavali ajoi kuitenkin demonin orjasta pois, minkä jälkeen orjan omistaja suuttui Paavalille siitä, että nyt hän menetti rahalähteensä.

      • G

        Itse olen nähnyt tulevaa unina lapsesta asti. Mutta tuon raamattuhömpän voit unohtaa


      • xyx

        Demonitkin ovat lähtöisin Jumalasta.


      • Uni vai kepponen
        G kirjoitti:

        Itse olen nähnyt tulevaa unina lapsesta asti. Mutta tuon raamattuhömpän voit unohtaa

        Näen valtavasti unia yön aikana ja joskus niitä kirjoittelen yöllä paperille. Jotkin asiat toistuvat unissa ja tiedossa on esim. unessa vallitsevan ilman mukaan nopeitakin käänteitä. Lumi on aina varma merkki pian tulevasta tapahtumasta. Mitä enemmän ja puhtaampaa lunta on sitä kivempiä asioita on tapahtumassa ja pian. Lika, muta tai vaikka uloste on rahaan liittyvää. Se on jännä miten ne eivät suoraan kuvasta mitä on nähnyt vaan jokin asia tarkoittaa jotain aivan muuta. Mutta ihan selvä yhteys tulevilla tapahtumilla on.

        Se mitä selvänäkökykyyn on uskomista niin olen kerran kokeillut. Hyvin on pitänyt paikkansa, joista yksi on vielä toteutumatta.


      • ....

        Ei raamatussa ole faktatietoa hei !
        Raamatun on kirjottaneet ihan ihmiset eikä sanaakaan ole jumalan kynästä vaan ainoastaan tavallisten ihmisten muistoja.
        Sielä on muitakin tarinoita sen ajan uskomusten mukaan.
        Demonit ja muut on satua vuosituhansien takaa. Uskoa voi mihinvaan toiset ihmiset on herkempiä vaistoamaan kuka mitäkin. tunnen itsekkin tyyppejä jotka sanoo et pystyy vaan vaistoomaan joitakin asioita etukäteen.


      • Pahan karma ?

        Pelko on tehnyt tehtävänsä ? Vai miksi liität yliluonnolliset heti paholaisiin ? Yliluonnollinenhan voi ihan yhtä hyvin olla hyvä asia, esim. enkeli.


      • I'm just a dreamer
        Uni vai kepponen kirjoitti:

        Näen valtavasti unia yön aikana ja joskus niitä kirjoittelen yöllä paperille. Jotkin asiat toistuvat unissa ja tiedossa on esim. unessa vallitsevan ilman mukaan nopeitakin käänteitä. Lumi on aina varma merkki pian tulevasta tapahtumasta. Mitä enemmän ja puhtaampaa lunta on sitä kivempiä asioita on tapahtumassa ja pian. Lika, muta tai vaikka uloste on rahaan liittyvää. Se on jännä miten ne eivät suoraan kuvasta mitä on nähnyt vaan jokin asia tarkoittaa jotain aivan muuta. Mutta ihan selvä yhteys tulevilla tapahtumilla on.

        Se mitä selvänäkökykyyn on uskomista niin olen kerran kokeillut. Hyvin on pitänyt paikkansa, joista yksi on vielä toteutumatta.

        Uni ei ole koskaan enne, vaan kertomus siitä, mitä sinä päiviesi / elämäsi aikana olet miettinyt ja pohtinut ja painanut alitajunnan syvimpiin syövereihin ja mutkiin. Sieltä ne nousevat tarpeen mukaan uneen kertomaan sinulle omia tarinoitaan sinusta itsestäsi.

        Avion alkuvuosina, silloin kun hukkasin oman itseni enkä tiennyt, pitikö muuttua anopin vai oman äidin kaltaiseksi vai miehen toivomaksi unelmavaimoksi, näin jatkuvasti unta vahvoista tiilitaloista, jotka kuitenkin huojuivat paikoillaan. Välillä seisoin räystäällä putoamista peläten, välillä omaa hahmoa ei ollut näkyvillä. Talo, rakennus kuvaa unessa omaa itseä, näin kerrottiin, joten hyvin loogiselta nuo unet tuntuivat siihen elämäntilanteeseen.

        Ne loppuivat, kun päätin, että minusta tulee minä: unessa oli puhtaan valkoinen talo ja kaikki tiet, jotka lähtivät sen pihasta, olivat yhtä valkoisia


      • unien näkijäN
        G kirjoitti:

        Itse olen nähnyt tulevaa unina lapsesta asti. Mutta tuon raamattuhömpän voit unohtaa

        minä myös unien kautta nähty unina tulevia tapahtumia...häitä lapsen saamisia ja hautajaisia..tunne unossa huono tai hyvä...mutta raamattu täytyy jättää ei se näihin kuulu...unet tulee ei niitä voi tilata...niin se vaan on...olen herkkä ihminen ja näkemällä uuden ihmisen tiedän kannttaako tutustuakkaan...ym ystäväni olen siis valinnut ..vaikk he ei siitä tiedä mitään unista joskus kerron kun nään...niiitä sitten ihmettelevät että sä näit ..joo jopa sulhaseni joka jossain käytävällä katsoi minua kun kuljin ohitte....niin olin ravintolassa tanssimassa ja lähdössä pois,,narikassa ja hän katsoi ja se oli siinä..mentiin yhtä matkaa..viinaa ei kummankaan päässä juur..hällä reisuun lähtö mielessään..soiteltiin ja tavattiin ja sit kihloihin...heti seur pvänä sanoin töissä se oli siinä...ja työkaverit hymyilivät joopa joo...muttei ne naura enää...salata omia juttujaan ei voi kun ja njos minä nään unessa..salaisuudet...esim lapsen odotukset jo ennekuin näkyy.ja työkaverin kiellon lehteen kun meni salaa naimisiin..minä onnittelin kun tuli lomilta...sanoi misät tiedän sielloin paljastin..n-in unta...ja aviomiestään pettävän työkaverin "sulhaselle" joka myös töissa ja hänkin tahollaan aviossa..sanoin näin unta että te yhdessä...ensin hän kielsi että olipa hassu uni...myöhemin myönsi.onneksi nyt molemmat parin on yhdessä...mies puolinen muutti muualle..kuolema unet kamalia koska minulle tulee niistä aina jäätävä olo.kerran näin läheisestä joka kuoli viikon päästä tapaturmassa jota ei voi mitenkään ennakoida..siitä jo vuosia aikaa..kyllä näitä tiedän muillaki olevan...en oo noita tavallinen ihminen herkempi ottamaan vastaan nää unet ja tulkitsemaan..niin kuin edesmennyt mummoni oli.


      • ennustaja eukko
        Uni vai kepponen kirjoitti:

        Näen valtavasti unia yön aikana ja joskus niitä kirjoittelen yöllä paperille. Jotkin asiat toistuvat unissa ja tiedossa on esim. unessa vallitsevan ilman mukaan nopeitakin käänteitä. Lumi on aina varma merkki pian tulevasta tapahtumasta. Mitä enemmän ja puhtaampaa lunta on sitä kivempiä asioita on tapahtumassa ja pian. Lika, muta tai vaikka uloste on rahaan liittyvää. Se on jännä miten ne eivät suoraan kuvasta mitä on nähnyt vaan jokin asia tarkoittaa jotain aivan muuta. Mutta ihan selvä yhteys tulevilla tapahtumilla on.

        Se mitä selvänäkökykyyn on uskomista niin olen kerran kokeillut. Hyvin on pitänyt paikkansa, joista yksi on vielä toteutumatta.

        Ei helvetti että naiveja löytyy, jotka uskoo ennustajiin! Niitähän haetaan työkkärin sivujen kautta tuon tuostakin ja kahden minuutin priifauksen jälkeen ei kun linjoille roikkuun ja kertoon, kuin työtä ja rakkautta näkyy kun eroot eka liitosta jossa oot pitkään ollut!! Uskoo ken haluu!! haha!!


      • jasmin55
        unien näkijäN kirjoitti:

        minä myös unien kautta nähty unina tulevia tapahtumia...häitä lapsen saamisia ja hautajaisia..tunne unossa huono tai hyvä...mutta raamattu täytyy jättää ei se näihin kuulu...unet tulee ei niitä voi tilata...niin se vaan on...olen herkkä ihminen ja näkemällä uuden ihmisen tiedän kannttaako tutustuakkaan...ym ystäväni olen siis valinnut ..vaikk he ei siitä tiedä mitään unista joskus kerron kun nään...niiitä sitten ihmettelevät että sä näit ..joo jopa sulhaseni joka jossain käytävällä katsoi minua kun kuljin ohitte....niin olin ravintolassa tanssimassa ja lähdössä pois,,narikassa ja hän katsoi ja se oli siinä..mentiin yhtä matkaa..viinaa ei kummankaan päässä juur..hällä reisuun lähtö mielessään..soiteltiin ja tavattiin ja sit kihloihin...heti seur pvänä sanoin töissä se oli siinä...ja työkaverit hymyilivät joopa joo...muttei ne naura enää...salata omia juttujaan ei voi kun ja njos minä nään unessa..salaisuudet...esim lapsen odotukset jo ennekuin näkyy.ja työkaverin kiellon lehteen kun meni salaa naimisiin..minä onnittelin kun tuli lomilta...sanoi misät tiedän sielloin paljastin..n-in unta...ja aviomiestään pettävän työkaverin "sulhaselle" joka myös töissa ja hänkin tahollaan aviossa..sanoin näin unta että te yhdessä...ensin hän kielsi että olipa hassu uni...myöhemin myönsi.onneksi nyt molemmat parin on yhdessä...mies puolinen muutti muualle..kuolema unet kamalia koska minulle tulee niistä aina jäätävä olo.kerran näin läheisestä joka kuoli viikon päästä tapaturmassa jota ei voi mitenkään ennakoida..siitä jo vuosia aikaa..kyllä näitä tiedän muillaki olevan...en oo noita tavallinen ihminen herkempi ottamaan vastaan nää unet ja tulkitsemaan..niin kuin edesmennyt mummoni oli.

        näen usein enneunia. kaikkea on tapahtunut jopa usean vuoden päästä. Punainen auto, työpaikka virranrannalla, usein näen työkavereiden asioita unessa. kirjoitan niitä muistiin, joskus luetaan yhdessäkin. Olen herkkä ihminen, joten elän tunteella. toiset tykkää toiset ei. hömpäksi ovat sanoneet jotkut. Mummoni aikoinaan kertoi uniaan jotka ovat toteuneet.kun mummoni kuoli unien näkö siirtyi minulle. Mummo tulee unissa kertomaan asioita, en edes useinkaan unessa muista, että hän ei ole enää keskuudessamme.
        Monet hyvät unet esim.lapseni häät toteutuivat veden äärellä, Tosin sairastumiset ja kuolematkin näen jossakin muodossa etukäteen. Onneksi en näe päivämääriä, joskus on mennyt viisikin vuotta unen näöstä.
        Olen ennustajaeukko työkavereiden keskuudessa. Onneksi olen oppinut olemaan miettimättä unia, kun kirjaan ne paperille voin katsoa jälkikäteen mitä olen nähnyt etukäteen.


      • Ennententten
        G kirjoitti:

        Itse olen nähnyt tulevaa unina lapsesta asti. Mutta tuon raamattuhömpän voit unohtaa

        Meillä on enemmän viitteitä siitä, että Raamattu todella on historiallisesti pätevä ja siitä, että Jeesus todella nousi kuolleista, kuin siitä, että Aleksanteri Suuri on elänyt. Silti Aleksanteria ei kukaan kyseenalaista, mutta Raamattu kyseenalaistetaan.

        Ihmeellistä, miten enneuniin on helpompi uskoa kuin dokumenttikokoelmaan, jota tukee sadat käsikirjoitukset ja myös arkeologiset löydöt sen synnyinsijoilla.


      • Shitting Bricks
        unien näkijäN kirjoitti:

        minä myös unien kautta nähty unina tulevia tapahtumia...häitä lapsen saamisia ja hautajaisia..tunne unossa huono tai hyvä...mutta raamattu täytyy jättää ei se näihin kuulu...unet tulee ei niitä voi tilata...niin se vaan on...olen herkkä ihminen ja näkemällä uuden ihmisen tiedän kannttaako tutustuakkaan...ym ystäväni olen siis valinnut ..vaikk he ei siitä tiedä mitään unista joskus kerron kun nään...niiitä sitten ihmettelevät että sä näit ..joo jopa sulhaseni joka jossain käytävällä katsoi minua kun kuljin ohitte....niin olin ravintolassa tanssimassa ja lähdössä pois,,narikassa ja hän katsoi ja se oli siinä..mentiin yhtä matkaa..viinaa ei kummankaan päässä juur..hällä reisuun lähtö mielessään..soiteltiin ja tavattiin ja sit kihloihin...heti seur pvänä sanoin töissä se oli siinä...ja työkaverit hymyilivät joopa joo...muttei ne naura enää...salata omia juttujaan ei voi kun ja njos minä nään unessa..salaisuudet...esim lapsen odotukset jo ennekuin näkyy.ja työkaverin kiellon lehteen kun meni salaa naimisiin..minä onnittelin kun tuli lomilta...sanoi misät tiedän sielloin paljastin..n-in unta...ja aviomiestään pettävän työkaverin "sulhaselle" joka myös töissa ja hänkin tahollaan aviossa..sanoin näin unta että te yhdessä...ensin hän kielsi että olipa hassu uni...myöhemin myönsi.onneksi nyt molemmat parin on yhdessä...mies puolinen muutti muualle..kuolema unet kamalia koska minulle tulee niistä aina jäätävä olo.kerran näin läheisestä joka kuoli viikon päästä tapaturmassa jota ei voi mitenkään ennakoida..siitä jo vuosia aikaa..kyllä näitä tiedän muillaki olevan...en oo noita tavallinen ihminen herkempi ottamaan vastaan nää unet ja tulkitsemaan..niin kuin edesmennyt mummoni oli.

        Minkä takia nämä ennustajaeukot ovat yleensä tällaisia vähän yksinkertaisempia tyyppejä, joille kirjoitustaitokaan ei niin tuttu asia ole? Mikseivät fiksut ihmiset ikinä näe mitään yliluonnollista.

        Siinäpä olisi yliopistoille tutkittavaa!


      • Pului
        jasmin55 kirjoitti:

        näen usein enneunia. kaikkea on tapahtunut jopa usean vuoden päästä. Punainen auto, työpaikka virranrannalla, usein näen työkavereiden asioita unessa. kirjoitan niitä muistiin, joskus luetaan yhdessäkin. Olen herkkä ihminen, joten elän tunteella. toiset tykkää toiset ei. hömpäksi ovat sanoneet jotkut. Mummoni aikoinaan kertoi uniaan jotka ovat toteuneet.kun mummoni kuoli unien näkö siirtyi minulle. Mummo tulee unissa kertomaan asioita, en edes useinkaan unessa muista, että hän ei ole enää keskuudessamme.
        Monet hyvät unet esim.lapseni häät toteutuivat veden äärellä, Tosin sairastumiset ja kuolematkin näen jossakin muodossa etukäteen. Onneksi en näe päivämääriä, joskus on mennyt viisikin vuotta unen näöstä.
        Olen ennustajaeukko työkavereiden keskuudessa. Onneksi olen oppinut olemaan miettimättä unia, kun kirjaan ne paperille voin katsoa jälkikäteen mitä olen nähnyt etukäteen.

        Ja sitten kun näet unta vihreästä autosta, ja se ei toteudu, niin tulkitset että "no se ei ollut enneuni, mutta nämä jotka toteutui, ovat".


      • stop the press
        .... kirjoitti:

        Ei raamatussa ole faktatietoa hei !
        Raamatun on kirjottaneet ihan ihmiset eikä sanaakaan ole jumalan kynästä vaan ainoastaan tavallisten ihmisten muistoja.
        Sielä on muitakin tarinoita sen ajan uskomusten mukaan.
        Demonit ja muut on satua vuosituhansien takaa. Uskoa voi mihinvaan toiset ihmiset on herkempiä vaistoamaan kuka mitäkin. tunnen itsekkin tyyppejä jotka sanoo et pystyy vaan vaistoomaan joitakin asioita etukäteen.

        Koska raamattu on kerran ihmisen kirjoittama, niin siellä ei voi olla faktatietoa. Hyvä että tämä tuli julki. Tosin tällä kumoutuu aika moni muukin kirjoitus myös. Mutta näinhän se menee.


      • 23423423252
        Pului kirjoitti:

        Ja sitten kun näet unta vihreästä autosta, ja se ei toteudu, niin tulkitset että "no se ei ollut enneuni, mutta nämä jotka toteutui, ovat".

        Tämän kirjoittajan kanssa samaa mieltä.

        Todella helppo valikoida satojen unien joukosta se mikä lievästi muistuttaa tosielämän tapahtumia ja sen jälkeen todistella itselle miten tämä oli enneuni. Sama homma läheisten kuoleman kanssa. Monelle ihmiselle suuri huolenaihe, joten turha selittää miten tämä nousee pelkästään enneunena esille kun monet näkevät asiasta painajaisia todella usein.

        Uni ei ole mikään enneuni ellei se myötäile tosielämän tapahtumia 1:1 tarkkuudella. Näitä "tulkintoja" voi vääntää oikeaan muotoon aivan miten itse haluaa, eikä niillä ole käytännössä mitään arvoa.


      • Järkikulta käyttöön
        unien näkijäN kirjoitti:

        minä myös unien kautta nähty unina tulevia tapahtumia...häitä lapsen saamisia ja hautajaisia..tunne unossa huono tai hyvä...mutta raamattu täytyy jättää ei se näihin kuulu...unet tulee ei niitä voi tilata...niin se vaan on...olen herkkä ihminen ja näkemällä uuden ihmisen tiedän kannttaako tutustuakkaan...ym ystäväni olen siis valinnut ..vaikk he ei siitä tiedä mitään unista joskus kerron kun nään...niiitä sitten ihmettelevät että sä näit ..joo jopa sulhaseni joka jossain käytävällä katsoi minua kun kuljin ohitte....niin olin ravintolassa tanssimassa ja lähdössä pois,,narikassa ja hän katsoi ja se oli siinä..mentiin yhtä matkaa..viinaa ei kummankaan päässä juur..hällä reisuun lähtö mielessään..soiteltiin ja tavattiin ja sit kihloihin...heti seur pvänä sanoin töissä se oli siinä...ja työkaverit hymyilivät joopa joo...muttei ne naura enää...salata omia juttujaan ei voi kun ja njos minä nään unessa..salaisuudet...esim lapsen odotukset jo ennekuin näkyy.ja työkaverin kiellon lehteen kun meni salaa naimisiin..minä onnittelin kun tuli lomilta...sanoi misät tiedän sielloin paljastin..n-in unta...ja aviomiestään pettävän työkaverin "sulhaselle" joka myös töissa ja hänkin tahollaan aviossa..sanoin näin unta että te yhdessä...ensin hän kielsi että olipa hassu uni...myöhemin myönsi.onneksi nyt molemmat parin on yhdessä...mies puolinen muutti muualle..kuolema unet kamalia koska minulle tulee niistä aina jäätävä olo.kerran näin läheisestä joka kuoli viikon päästä tapaturmassa jota ei voi mitenkään ennakoida..siitä jo vuosia aikaa..kyllä näitä tiedän muillaki olevan...en oo noita tavallinen ihminen herkempi ottamaan vastaan nää unet ja tulkitsemaan..niin kuin edesmennyt mummoni oli.

        Sitten kun vielä opettelet kirjoittamaan, että saat jäsenneltyä juttusi niin, että siinä on järki ja ajatus, niin sitten joku voi keksiä, mikä tämän jutun punainen lanka, tarkoitus, on. Tutki ja lue myös unista kertovaa kirjallisuutta, ehkä juttu alkaa aueta paremmin.


      • 345346237
        Ennententten kirjoitti:

        Meillä on enemmän viitteitä siitä, että Raamattu todella on historiallisesti pätevä ja siitä, että Jeesus todella nousi kuolleista, kuin siitä, että Aleksanteri Suuri on elänyt. Silti Aleksanteria ei kukaan kyseenalaista, mutta Raamattu kyseenalaistetaan.

        Ihmeellistä, miten enneuniin on helpompi uskoa kuin dokumenttikokoelmaan, jota tukee sadat käsikirjoitukset ja myös arkeologiset löydöt sen synnyinsijoilla.

        Viitteitä, onko näillä ollut joskus jotain arvoakin? Keneltä saatuja? Onko kyseisillä henkilöillä auktoriteettia tehdä tutkimusta vai ovatko he uskonnollisesta "yliopistosta" valmistuneita "tutkijoita"?

        Aleksanteri Suuresta on kirjoitettu eri maiden historiankirjoissa yhtä paljon kuin kenestä tahansa kuninkaasta. Hänen vaikutuksensa maiden rajoihin, tapoihin, politiikkaan yms. oli valtava ja se näkyy sekä esineistössä, kirjoituksissa että eri maihin levinneissä vaikutteissa ja tavoissa.

        Jeesus ihmetekoineen voidaan taas sijoittaa muiden uskontojuttujen kanssa samaan luokkaan: asioihin joita kukaan ei voi käytännössä todistaa, huhupuheisiin ja ihmisten tarinoihin. Uskoisit varmaan Mikki Hiireenkin tuhansien vuosien päästä, onhan hänestä niin paljon "todistusaineistoa" jäljellä, vai mitä?


      • Matttttt
        stop the press kirjoitti:

        Koska raamattu on kerran ihmisen kirjoittama, niin siellä ei voi olla faktatietoa. Hyvä että tämä tuli julki. Tosin tällä kumoutuu aika moni muukin kirjoitus myös. Mutta näinhän se menee.

        Tottakai ihmisen kirjoittama voi olla faktaa, mutta se koskee enemmän historiatietoja, onhan Raamatussa paljon Israelin kansan historiaa. Toinen juttu on sitten se, mitä tulee Jeesukseen, enkeleihin, demoneihin tms. Mikään ei myöskään todista sitä, että vaikka jokin teos olisikin yliluonnollisen olennon kirjoittama, että se silti olisi faktaa. Mikseivät myös yli-olennot voisi vaikka vääristellä asioita?


      • Dinah7
        345346237 kirjoitti:

        Viitteitä, onko näillä ollut joskus jotain arvoakin? Keneltä saatuja? Onko kyseisillä henkilöillä auktoriteettia tehdä tutkimusta vai ovatko he uskonnollisesta "yliopistosta" valmistuneita "tutkijoita"?

        Aleksanteri Suuresta on kirjoitettu eri maiden historiankirjoissa yhtä paljon kuin kenestä tahansa kuninkaasta. Hänen vaikutuksensa maiden rajoihin, tapoihin, politiikkaan yms. oli valtava ja se näkyy sekä esineistössä, kirjoituksissa että eri maihin levinneissä vaikutteissa ja tavoissa.

        Jeesus ihmetekoineen voidaan taas sijoittaa muiden uskontojuttujen kanssa samaan luokkaan: asioihin joita kukaan ei voi käytännössä todistaa, huhupuheisiin ja ihmisten tarinoihin. Uskoisit varmaan Mikki Hiireenkin tuhansien vuosien päästä, onhan hänestä niin paljon "todistusaineistoa" jäljellä, vai mitä?

        Tänään on 19.11.2010. Jälkeen Kristuksen syntymän. Voi olla, että joskus ajanlasku muutetaan jälkeen Walt Disneyn tai..


      • jhogpjpjs
        23423423252 kirjoitti:

        Tämän kirjoittajan kanssa samaa mieltä.

        Todella helppo valikoida satojen unien joukosta se mikä lievästi muistuttaa tosielämän tapahtumia ja sen jälkeen todistella itselle miten tämä oli enneuni. Sama homma läheisten kuoleman kanssa. Monelle ihmiselle suuri huolenaihe, joten turha selittää miten tämä nousee pelkästään enneunena esille kun monet näkevät asiasta painajaisia todella usein.

        Uni ei ole mikään enneuni ellei se myötäile tosielämän tapahtumia 1:1 tarkkuudella. Näitä "tulkintoja" voi vääntää oikeaan muotoon aivan miten itse haluaa, eikä niillä ole käytännössä mitään arvoa.

        Ja höpön pöpö. te ette vain halua myöntää, että joillain on ennustamisen lahja, kun teitä pelottaa. Jos joku esim. näkee selvästi, että lapsi menee veden äärellä naimisiin ja se toteutuu, se on aika selvä peli. ja jos joku näkee että joku kaukainen sukulainen kuolee, joka on vaikka vain kolmekymppinen, eikä tämä unennäkijä ole ajatellut kyseistä ihmistä, ja sitten tämä tyyppi todella kuolee parin viikon sisään...

        Niin miten te pelokkaat selitätte sen?


      • bottis
        23423423252 kirjoitti:

        Tämän kirjoittajan kanssa samaa mieltä.

        Todella helppo valikoida satojen unien joukosta se mikä lievästi muistuttaa tosielämän tapahtumia ja sen jälkeen todistella itselle miten tämä oli enneuni. Sama homma läheisten kuoleman kanssa. Monelle ihmiselle suuri huolenaihe, joten turha selittää miten tämä nousee pelkästään enneunena esille kun monet näkevät asiasta painajaisia todella usein.

        Uni ei ole mikään enneuni ellei se myötäile tosielämän tapahtumia 1:1 tarkkuudella. Näitä "tulkintoja" voi vääntää oikeaan muotoon aivan miten itse haluaa, eikä niillä ole käytännössä mitään arvoa.

        ei ne mitään yliluonnollisia kykyjä ole??? kaikilla ihmisillä on sellaisia kykyjä joita voisi sanoa luonnollisiksi,tuntea,tietää,vaistota ja näin edespäin. nyt ihminen on vain niin jalostunut alkuperäisiltä kyvyiltään ja olemuksiltaan että näitä kykyjä on enää aika harvalla!olihan ihmisillä kyky tulla taloudellisesti toimeenkin ennen vanhaan?? vaan nyt on sossut yms. (ja jopa muut valtiot huutaa apuun tyhmät Suomalaisetkin). ei se kotikissakaan mitään hiiriä enää hae?? kun sille syötetään katkaravut suoraan suuhun?? sekin on menettänyt kykynsä metsästää ja vaistota jotain. ei sinällään ole ihmeellistä jos kansalaiset ovat menettäneet kykynsä tulkita asioita?? kun poliitikot eivät huomenna muista mitä ovat tänään sanoneet.


      • Ennententten kirjoitti:

        Meillä on enemmän viitteitä siitä, että Raamattu todella on historiallisesti pätevä ja siitä, että Jeesus todella nousi kuolleista, kuin siitä, että Aleksanteri Suuri on elänyt. Silti Aleksanteria ei kukaan kyseenalaista, mutta Raamattu kyseenalaistetaan.

        Ihmeellistä, miten enneuniin on helpompi uskoa kuin dokumenttikokoelmaan, jota tukee sadat käsikirjoitukset ja myös arkeologiset löydöt sen synnyinsijoilla.

        raamattu on niinsuurta paskan jauhatusta ,sille ei vedä vertoja mitkään muut sössötykset. vai ovatko ihmiset ennen eläneet 1000 vuotiaiksi ja ylikin??? sellaista kirjaa en suosittele kuin kalastajille verkonpainoiksi.


      • tunnustaja eli
        jhogpjpjs kirjoitti:

        Ja höpön pöpö. te ette vain halua myöntää, että joillain on ennustamisen lahja, kun teitä pelottaa. Jos joku esim. näkee selvästi, että lapsi menee veden äärellä naimisiin ja se toteutuu, se on aika selvä peli. ja jos joku näkee että joku kaukainen sukulainen kuolee, joka on vaikka vain kolmekymppinen, eikä tämä unennäkijä ole ajatellut kyseistä ihmistä, ja sitten tämä tyyppi todella kuolee parin viikon sisään...

        Niin miten te pelokkaat selitätte sen?

        Lapsi menee veden äärellä naimisiin, suomessa! heh


      • voihan kele

        Kretu näkee mörköjä jokapuolella. Olisi kiva tietää syy miksi te uskotte kaikemlaiseem magiaan mutta luonnonilmiöiden luonnollisuus ei teidän harmaita aivosolujanne viehätä.


      • 10+9

        Että tänne tullaan heti valistamaan että se on saatanasta =(


      • sillä
        G kirjoitti:

        Itse olen nähnyt tulevaa unina lapsesta asti. Mutta tuon raamattuhömpän voit unohtaa

        On kirjoitettu tosiasia, että näin kävi eräälle ennustaja eukolle, aikansa höpötti lorujaan ja jäi työttömäksi. Voi, voi. Unet taas ovat pelkkiä uneksijoiden unia!


      • uh...
        xyx kirjoitti:

        Demonitkin ovat lähtöisin Jumalasta.

        Voi, voi tätä valehtelijoiden klaania! Miksei teistä ole keskustelijoiksi!


      • Pakstori
        sliksit kirjoitti:

        raamattu on niinsuurta paskan jauhatusta ,sille ei vedä vertoja mitkään muut sössötykset. vai ovatko ihmiset ennen eläneet 1000 vuotiaiksi ja ylikin??? sellaista kirjaa en suosittele kuin kalastajille verkonpainoiksi.

        Moosekselle ilmoitettiin ETTEI ihminen syntiinlankeemuksensa vuoksi elä ikuisesti vaan ALLE yhden "RIEMUVUOSITUHANNEN", myöhemmin jo 1. Moos-kirjassa ikä aleneettiin 120 vuoteen ja DAAVID luopaili enää 75-vuotta...

        KOSKA oli lihallisia objekteja VÄHEMMÄN oli aikakin eritiheyksistä helppoa uskoa - ainakin minulle.
        SAATTOIVAT toki laskea esim. kuukausia vuosina, mutta mitä siitä, vuosihan ne ovat jo ajan MEDIA niin väitti, eli joku suvun "poppamies"...


      • Pakstori
        10+9 kirjoitti:

        Että tänne tullaan heti valistamaan että se on saatanasta =(

        10 9 < 100 eli onko kymisysi silti SUUREMPAA PIENUUTTA?
        Ja en ymmärä, miksi Saatanaa morkkaatte, ainoa joka Jumalan kanssa oikeesti kilpailee???!


      • 6876787866876786
        jhogpjpjs kirjoitti:

        Ja höpön pöpö. te ette vain halua myöntää, että joillain on ennustamisen lahja, kun teitä pelottaa. Jos joku esim. näkee selvästi, että lapsi menee veden äärellä naimisiin ja se toteutuu, se on aika selvä peli. ja jos joku näkee että joku kaukainen sukulainen kuolee, joka on vaikka vain kolmekymppinen, eikä tämä unennäkijä ole ajatellut kyseistä ihmistä, ja sitten tämä tyyppi todella kuolee parin viikon sisään...

        Niin miten te pelokkaat selitätte sen?

        koirat on aika älykkäitä eläimiä. siitä se johtuu!


    • William Shakespeare:

      Paljon melua tyhjästä.

    • Nature75

      Kuulostaa mielenkiintoiselta.

    • ok-mies

      Elämältä putois "pohja" pois, jos joku pystyis tarkasti ennustaan tulevaa. Vain joittenkin johtolankoje avulla korkeintaan voidaan ennustaa tulevaa, muttei tietää.

    • ihme vekkuleita. :D

      Haha, kaikkee ne keksii

    • WHW

      En tunnusta. Vaikka kiduttaisivat.

    • delafonte

      olosuhteet,uni,päättelykyky,herkkyys,työ mitä näet.vaikuttavat ihmisten käyttäytymiseen josta seurauksina .jokainen ihminen pystyy hahmottamaan ns yli luonnollisia kykyjä. olemme olentoja joita ohjaillaan ärsykkeillä jolloin oikea nyt nykyisyys hämärtyy katso ulos niin näet päättömät hahmot johtotehtävissä ilman inhimillistä ajattejua ja luovaa itseään tekevät tääläkin tuhoa

    • hztzthz

      Äitini opiskeluaikainen ystävä, nykyään perhetuttu osaa ennustaa tulevia. Ei korteista eikä käskemällä, vaan hän vain tietää. Ilman häntä äitini ei olisi elossa.
      Itselläni unet ennustavat tapahtumia. Ja välillä tulee tunne, että kaikki ei ole hyvin ja silloin jotain huonoa tapahtuu. Äh, ei kaikkea voi tieteellä selittää.

      • I'm just a dreamer

        Unet eivät ole enteitä. Kelaapa tuonne ylemmäs ja lue se yx juttu. Kaikkea ei ehkä "voi tieteellä selvittää", mutta unien synty on hyvin helppo ja yksinkertainen juttu. Sinun alitajuntasi tuottaa sinun omat asiasi, ajatuksesi, mietteesi, pelkosi ... kaiken mitä päivän - tai elämän - aikana koet, unikuviksi. Unet kertovat sinusta, eivät tulevasta.


      • esim. talon siivous
        I'm just a dreamer kirjoitti:

        Unet eivät ole enteitä. Kelaapa tuonne ylemmäs ja lue se yx juttu. Kaikkea ei ehkä "voi tieteellä selvittää", mutta unien synty on hyvin helppo ja yksinkertainen juttu. Sinun alitajuntasi tuottaa sinun omat asiasi, ajatuksesi, mietteesi, pelkosi ... kaiken mitä päivän - tai elämän - aikana koet, unikuviksi. Unet kertovat sinusta, eivät tulevasta.

        vaikka ne ovatkin sinun hihastasi nykäistyjä. Ei pidä toisille tyrkyttää "totuuksiaan".
        Minulla on kokemusta unien ennustuskyvystä jo pitkältä ajalta, sekä hyvistä että huonoista asioista, jotka kaikki ovat toteutuneet, vaikka monta kertaa olisin toivonut, että olisivat jääneet toteutumatta, omassa ja monen muun elämässä.
        Mutta en tyrkytä unissa saamaani tietoa kellekään, paitsi joskus, hätätapauksissa. Eikä pitäisi silloinkaan, koska ihmisillä ei ole aikaa kuunnella.


      • Järkikulta käyttöön
        esim. talon siivous kirjoitti:

        vaikka ne ovatkin sinun hihastasi nykäistyjä. Ei pidä toisille tyrkyttää "totuuksiaan".
        Minulla on kokemusta unien ennustuskyvystä jo pitkältä ajalta, sekä hyvistä että huonoista asioista, jotka kaikki ovat toteutuneet, vaikka monta kertaa olisin toivonut, että olisivat jääneet toteutumatta, omassa ja monen muun elämässä.
        Mutta en tyrkytä unissa saamaani tietoa kellekään, paitsi joskus, hätätapauksissa. Eikä pitäisi silloinkaan, koska ihmisillä ei ole aikaa kuunnella.

        Olet varmasti tutkinut paljon unikirjallisuutta ja muutakin tietoa repinyt aiheesta ihmisen alitajunta, sen toiminta ja tehtävä. Tottakai sinun unesi saattavat "toteutua" muodossa tai toisessa, nehän ovat sinun uniasi, jotka kertovat sinusta ja sinun elämästäsi.


    • skitz

      Skitsofreenikoiden päiväunia tällaisten tutkimusten tulokset - ja muuten vain todellisuuden tajun menettäneiden yksilöiden.

    • .....

      No nytkö ne vasta tuonki selvitti. Heureka.
      Ite olen pariki kertaa sanonut paria viikkoa etukäteen, että kohta se ( nimi ) taitaa nukkua pois, ja näin on käyny. ( kyse ei ole vanhoista, sairaista ihmisistä. )
      En tosin kykene ennustamaan kuin asioita jotka tapahtuu itelleni, tai vaikuttavat minuun jollain tavalla.
      Yrittämällä se ei onnistu.
      Tulee vain joskus ( aika harvoin ) sellainen olo, että joku juttu tapahtuu, ja näin käy. Tätä on ollut meillä suvussa..En usko että kyseessä on mikään yliluonnollinen. Vähän kuin enneunet valveilla, vai jotain sen tapaista. Kaikkea ei vain vielä tiedetä. Joku kaunis päivä, tämä on yhtä arkipäiväinen asia kuin leipominen..

      • Kosminen nauraja

        ja yhtä huuhaata muiden joukossa !

        Ei ole vielä syntynyt eikä tule syntymään sellaista ihmistä joka kykenisi ennustamaan yhtään mitään !

        Ja jos joskus on joku ennustus toteutunut niin se on pelkkää sattumaa.EI MITÄÄN MUUTA !!!!


      • ......
        Kosminen nauraja kirjoitti:

        ja yhtä huuhaata muiden joukossa !

        Ei ole vielä syntynyt eikä tule syntymään sellaista ihmistä joka kykenisi ennustamaan yhtään mitään !

        Ja jos joskus on joku ennustus toteutunut niin se on pelkkää sattumaa.EI MITÄÄN MUUTA !!!!

        Meitä oli kuule samalla työpaikalla kolme, joilla oli samoja kokemuksia. Yllättävän yleistä on.
        Mutta eihän näistä nyt epäilijöille kerrotakaan. En minäkään usko mihinkään new age hömppään.
        Parantaviin kristalleihin, ufoihin ja muihin turhuuksiin.
        Kokemuksesta vaan sanon että ennaltatietäminen ja selvännäkeminen kulkevat yleensä käsi kädessä.
        Uskokaa tai älkää uskoko.


    • Enpä oikein usko tuohon. Ne ennustaeukot puhuu puutaheinää, lupaa rahaa ja rakkautta.

    • ole aina kivaa

      tietää ennakolta että joku läheinen kuolee tai muita kauheuksia. Mutta se vain on juttu jonka on verenperintönä saanut ilman mitään raamattuja tai demooneita. Joillakin tämä "lahja" vain on, ja joillakin ei. Luulen että se voi olla aika monellakin, mutta sitä usein tietoisesti tai tiedostamatta tukahdutetaan.

      Ja se ei ole mikään "voima" jota tietoisesti käsketään. Joskus vain tulee kummia tuntemuksia ihmisistä ja asioista. Ihan kuin haaleita muistoja asioista joita ei ole tapahtunut. Joskus ne ovat aika voimakkaitakin. Ihan kuin voimakkaat asiat jotka tapahtuvat ihmisille ovat kuin veden pintaan heitettyjä kiviä jotka jättävät jälkeensä aaltoja jotka leviävät joka suuntaan. Jotkut eläimet näkevät infrapunaa ja jotkut hyönteiset jopa ultraviolettia. Ja jotkut ihmiset aistivat näitä aaltoja tulevista tapahtumista.

      Jos kaikista näistä tuntemuksista puhuisi ihmisille, niin hullunahan he pitäisivät. Se on selvä juttu. Mutta tuo "lahja" on todellinen, eikä sitä sovi tukahduttaa sen enempää kuin muitakaan aisteja. Yhtä hyvin nimittäin voisi hokea itselleen ettei mikään korviin tuleva ääni ole todellista. Silloinhan sitä vasta hulluksi tulisikin.

      • Kosminen nauraja

        että joku läheinen kuolee ?

        Sehän on sataprosenttisen varma että jokainen kuolee joku ennemmin tai toinen myöhemmin.

        Ei siinä mitään erityilahjoja tarvita !


      • wiccan-acolyte
        Kosminen nauraja kirjoitti:

        että joku läheinen kuolee ?

        Sehän on sataprosenttisen varma että jokainen kuolee joku ennemmin tai toinen myöhemmin.

        Ei siinä mitään erityilahjoja tarvita !

        Miksi ihmiset sotkevat maksulliset huijariennustajat ja oikeasti näkevät ihmiset? Joissakin vastauksissa on niin kiivasta vastustusta, että näyttää kuin yrittäisitte itseänne vakuuttaa enemmän kuin muita. No, onhan siellä omassa kuoressa varmasti mukavampaa ja turvallisempaa kuin oikeassa maailmassa. Kohdussa köllitte, kun ette ole valmiita astumaan maailmaan. Kosmisen naurajan kosmos on aikas pieni. :)
        Tieteessä on sitä paitsi alettu ajatella, josko muistojen tarkoitus onkin ennustaa tulevaa, eikä vain pitää asioita mielessä. Eli näkölahja on jonkin sortin alitajuntainen päättelykyky.
        Itselle on tullut monta totetunutta näkyä/tietoa. Kerran pari yrittämälläkin.
        Vastustajista vielä hyvä vertaus: lukekaa Narnian tarinoiden viimeisen kirjan kohta tallista ja kääpiöistä, eli siitä kuinka ovelasti kääpiöt vangitsivat itsensä omiin mieliinsä, uskoivat tosissaan että ovat pimeässä tallissa, vaikka olivat aurinkoisella niityllä.
        Tämä omasta puolestani, rauhaa ja pirteyttä kaikille.


      • asianharrastaja

        Kirjoitat vain paperille selvän kuvauksen. Et unesi sisällöstä, vaan siitä konkreettisesta asiasta, jonka sen katsot ennustavan lähitulevaisuudessa. Talletat kopiot noista papereista kahden uskotun henkilön haltuun ja odotatte sen lähitulevaisuuden muuttumisen menneisyydeksi. Sitten vain menette lehtien ja yliopistojen puheille uuden maailmansensaation kanssa.

        Jos nimittäin sitten vielä kehtaatte.


    • Ihan mielenkiintoinen tutkimus ja tulos, mutta kannattaa odottaa sen vahvistumista. Tuossa epäilyttää monikin asia. Ja ennen kaikkea, jos tulos vahvistuu, niin miksi tuon pitäisi olla yliluonnollinen ilmiö? Kyse olisi tietysti aiemmin tuntemattomasta kyvystä, mutta jolle saattaa silloinkin olla täysin luonnollinen selitys.

      Salama oli aikanaan yliluonnollinen ilmiö.

      • asianharrastaja

        ..tämä keskustelu tosiaan lähti tuosta uutisesta. Siinähän toivottiin ihan aiheellisesti kokeen toistamista, ja koetoistoihin tällaiset löydökset yleensä tähän asti ovat kuukahtaneet.


      • a.

        Katsohan keskusteluun osallistujalistaa. Ihan oudot kummajaiset ovat paikalla, ei yksikään fiksu.
        Niin etä tulehan sinäkin pois täältä. Tämä ei ole hihulipalsta.


    • maxkyyveri

      Tuttu kaveri saattaa AINA ittensä rähjäystilanteeseen. On se kumma. Jos lähdetään kapakkaan, nin avan yliluonnollisesti siellä kohta tapellaan tai rähjätään.

      Yhdellä akalla on ihan ihmeellinen kyky. Kun se lähtee punaisella pienellä kotterollaan maantielle, on hetkessä jumalaton ruuhka! Akka könöttää satasen alueella kuuttakymppiä ja keskellä tietä. On silläkin sitten ihmeellinen kyky nostattaa muiden verenpaine kattoon.

      Matti Nykäselläkin on ihan ihmetaito: Kaikki on parisuhteessa kunnossa . Kutsutaan nykäskyläläinen paikalle ja se on seittemän sekuntia ja kaikki päin persettä!

      Kerrotaanko lisää??

    • Totuudenlaukoja

      Tosi luotettava testi on ollutkin...milloin määritellään, että oppilaat arvasivat kahdesta eri verhosta sen
      "epätavallisen usein"-eli ei siis joka kerta oikein...??? Heheheheh....

      Kukaan EI NÄE TULEVAISUUTEEN, mutta ENNUSTAA voi kyllä-minäkin ennustan lumista talvea.

      Mutta näissä "yliluonnollisia kykyjä"-jutuissa on se humaani piirre, että joku tahtoo tuntea itsensä tärkeäksi, ja pikku maailma romahtaa muutoin.

    • EXHÖPÖ

      ENNUSTAN, ET HUOMENNA LISSEE. MITEN KUKAAN JÄRKEVÄ IHMINEN VAIVAUTUU EDES KUVITTELEMAAN TULEVIEN ASIOIDEN ENNUSTAMISEN OLEVAN MAHDOLLISTA. IHAN SATTUMAA... TÄSSÄ ESIMERKKI: JOS SATA HENKILÖÄ ENNUSTAA VAIKKAPA SÄÄN VUODEKSI ETEENPÄIN, NIIN YHDELLÄ TAI JOPA MUUTAMALLA SE OSUU HYVIN LÄHELLE.

    • WelluElli

      Mielenkiintoinen tutkimus, mutta kun rivien välistä katsoo mitään ei jää jäljelle. Todelisuudessa yhtään oikein todistettua tai dokumentoitua ennustamistapahtumaa ei ole - lasketaan sitten mukaan Cayce, Nostradamus, Kassinen, tai Grönforssin Elma torin nurkalta. Ennustuksia tehdään koko ajan niin paljon että pakostakin joku osuu arvauksessaan oikein. Seuratkaapa vaikka sään ennustajien tarkkuutta. Lisäksi meillä on toiminnassa koko ajan samat primitiivivaistot kuin muillakin eläimillä - tutustukaapa vaikka hanhien ja koirien käytökseen maanjäristysten edelle ja käyttäytymisen syihin. Eläimet eivät ennusta, vaan todennäköisesti havaitsevat pienet elinympäristön stressimuutokset ja reagoivat niihin.

      Ennustajat käyttävät hyväkseen ihmisten herkkäuskoisuutta ja moniselitteisiä, usealla tavalla tulkittavissa olevia lauserakenteita - tutustukaa termiin Forer-efekti. Olen itse tehnyt horoskooppitestin oppilailleni - oppilaille jaetaan sama horoskooppi siten että eivät näe toistensa ja sitten kysytään kuinka monen piti paikkaansa, lopuksi vaihdetaan horoskoopit - ja aina olemme saaneet hyvät naurut.

      Mitä tulee uniin, älkää unohtako että ihminen prosessoi asioita mielessään koko ajan. Otetaan esimerkki: näet unta isoisästäsi, ja seuraavana aamuna sinulle kerrotaan että tämä on kuollut. Mikä ihme! Mutta sinulta jää huomaamatta, että olet mielessäsi pohtinut isoisäsi terveyttä jo pitkään ja kenties nähnyt sen vuoksi hänestä unta useampana yönä. Et vaan muista sitä.

      Naapurissani asui vanha nainen jolla sanottiin olevan unessa ennustamisen lahja. Ennen hänen kuolemaansa ennätin nähdä kymmenkunta tällaista "ennustamis"-kokemusta. Ongelma oli vaan siinä että kaikki nämä tiedot mahdollisesta ennaltanäkemisestä tulivat jälkikäteen, "mitäs minä sanoi, sitä se minun uneni tiesi".

      Ennustamista tai tapahtumien ennakointia on tutkittu useassa kymmenessä tutkimuksessa ympäri maailmaa (netistäkin löytyy näiden tutkimusten tuloksia, tai ainakin viitteitä mistä ne voi löytää), eikä yhdessäkään ole havaittu ihan oikeasti ennalta tietämistä. Rahan perässä heiluvat huijarit sen sijaan ovat keksineet loistavan bisneksen paikan.

      Muistakaa kun seuraavn kerran menette ennustajalla, koputtakaa oveen. Jos ennustaja huutaa "Kuka siellä?", menkää muualle.

      • 34

        Nostradamuksen ennustukset huomataan aina vasta jälkeenpäin. Kukaan ei varoittanut syyskuun 11. päivästä eikä Tapaninpäivästä. Entä onko yksikään ennustaja koskaan saanut loton päävoittoa?


      • Taivas vai helvetti
        34 kirjoitti:

        Nostradamuksen ennustukset huomataan aina vasta jälkeenpäin. Kukaan ei varoittanut syyskuun 11. päivästä eikä Tapaninpäivästä. Entä onko yksikään ennustaja koskaan saanut loton päävoittoa?

        Ihmisellä itsellään ei ole kykyä ennustella, mutta ihminen voi olla välikappaleena. Joko hyvälle tai pahalle. Kaikenmaailman ennustajat ovat pahan kätyreitä ja Raamattu on aika selkeäsanainen heitä kohtaan: ei hyvä. Ihminen voi olla myös Jumalan sanansaattaja, profeetta. Ja myös Jumala on kautta aikain ilmoittanut profeettojensakin kautta aikomuksiaan ja tahtoaan.
        Ihminen on muutenkin joko Saatanan tai Jumalan lapsi. Niin kauan kuin ihminen vaeltaa ilman syntien anteeksiantoa, on hän Saatanan omaisuutta. Vasta kun ihminen uudestisyntyy, eli saa synnit anteeksi ja saa Pyhän Hengen, hänestä tulee Jumalan lapsi.
        Raamattu on Jumalan Sanaa, mutta toki ihmiset ovat olleet siinä välikappaleina. Se on kuitenkin Jumalan puhetta ihmiselle. Ja huonosti käy niiden jotka eivät ota vaarin Jumalan Sanasta.
        Tämän elämän jälkeen tulee tuomio ja siellä ei kovin montaa vaihtoehtoa ole jaossa, tästä Raamattu puhuu ja kehoittaa ihmisiä parannukseen. Tänään. Huomisesta emme tiedä, eilinen on mennyt, mutta tänään auttaa Herra.


      • Taivas vai helvetti kirjoitti:

        Ihmisellä itsellään ei ole kykyä ennustella, mutta ihminen voi olla välikappaleena. Joko hyvälle tai pahalle. Kaikenmaailman ennustajat ovat pahan kätyreitä ja Raamattu on aika selkeäsanainen heitä kohtaan: ei hyvä. Ihminen voi olla myös Jumalan sanansaattaja, profeetta. Ja myös Jumala on kautta aikain ilmoittanut profeettojensakin kautta aikomuksiaan ja tahtoaan.
        Ihminen on muutenkin joko Saatanan tai Jumalan lapsi. Niin kauan kuin ihminen vaeltaa ilman syntien anteeksiantoa, on hän Saatanan omaisuutta. Vasta kun ihminen uudestisyntyy, eli saa synnit anteeksi ja saa Pyhän Hengen, hänestä tulee Jumalan lapsi.
        Raamattu on Jumalan Sanaa, mutta toki ihmiset ovat olleet siinä välikappaleina. Se on kuitenkin Jumalan puhetta ihmiselle. Ja huonosti käy niiden jotka eivät ota vaarin Jumalan Sanasta.
        Tämän elämän jälkeen tulee tuomio ja siellä ei kovin montaa vaihtoehtoa ole jaossa, tästä Raamattu puhuu ja kehoittaa ihmisiä parannukseen. Tänään. Huomisesta emme tiedä, eilinen on mennyt, mutta tänään auttaa Herra.

        On faktaa. Itse en yhdy puolenvälin jälkeiseen tekstiin enään, mutta alku on varsin faktaa. juuri näin.

        Ps. Saatanankin lapsi voi olla hyvä, sillä aina ei saatanan lapsi ole omasta tahdostaan paha ;) vinkvink ja ajattelemisia sinnepäähän.


      • An Angel
        Taivas vai helvetti kirjoitti:

        Ihmisellä itsellään ei ole kykyä ennustella, mutta ihminen voi olla välikappaleena. Joko hyvälle tai pahalle. Kaikenmaailman ennustajat ovat pahan kätyreitä ja Raamattu on aika selkeäsanainen heitä kohtaan: ei hyvä. Ihminen voi olla myös Jumalan sanansaattaja, profeetta. Ja myös Jumala on kautta aikain ilmoittanut profeettojensakin kautta aikomuksiaan ja tahtoaan.
        Ihminen on muutenkin joko Saatanan tai Jumalan lapsi. Niin kauan kuin ihminen vaeltaa ilman syntien anteeksiantoa, on hän Saatanan omaisuutta. Vasta kun ihminen uudestisyntyy, eli saa synnit anteeksi ja saa Pyhän Hengen, hänestä tulee Jumalan lapsi.
        Raamattu on Jumalan Sanaa, mutta toki ihmiset ovat olleet siinä välikappaleina. Se on kuitenkin Jumalan puhetta ihmiselle. Ja huonosti käy niiden jotka eivät ota vaarin Jumalan Sanasta.
        Tämän elämän jälkeen tulee tuomio ja siellä ei kovin montaa vaihtoehtoa ole jaossa, tästä Raamattu puhuu ja kehoittaa ihmisiä parannukseen. Tänään. Huomisesta emme tiedä, eilinen on mennyt, mutta tänään auttaa Herra.

        Taivas on, jos on. Ihmisten helvetti taas on täällä maan päällä, siihen ei tarvita enempää esimerkkiä kuin toi sun tekstisi. Ja selviääpä ihminen tästä helvetistä millä tavalla tahansa; hyvin, huonosti tai hyvin huonosti, niin jokaisen sielu lentää tasan samaan paikkaan. Jos lentää.


    • dfggdasddd

      kyllähän ne jotkut elukatkin osaa aavistaa vaaran että en usko että on pelkästään ihmisten etuoikeus tuo tulevaisuuden tietäminen

      • kakan leidi

        Mulle tai läheisilleni sattuu aina jotain pahaa sen jälkeen, kun olen juonut omaa spermaani. En ole kyllä aikoihin uskaltanut kokeilla.


      • Mielenkiintoista tämä on, nimittäin tässäkin ketjussa suurin osa uskoo yliluonnollisiin, henkiin ja demoneihin.
        Raamattuun taas, joka näistä kertoo ja on itseasiassa juuri avain asemassa tästä hommasta ei usko kuin murto osa. Tämä on jännä, tekopyhyyttä ja saatanan himoa. En, en ole yliuskonnollinen. Tiedän vain faktat (omasta kokemuksesta) Ja löpinät anteeksiannosta on turhaa, demonin antamista kyvyistä nääh.

        Ihmisissä on piileviä kykyjä, taitoja ja voimia joita pääsee käyttämään jossakin elämän tilanteessa. Tähän hyvin usein vaaditaan kyllä pahan voiman ärsyke.

        Jepjep, mutta hourikaapa täällä keskenänne.


      • Aronya
        The_Exciter kirjoitti:

        Mielenkiintoista tämä on, nimittäin tässäkin ketjussa suurin osa uskoo yliluonnollisiin, henkiin ja demoneihin.
        Raamattuun taas, joka näistä kertoo ja on itseasiassa juuri avain asemassa tästä hommasta ei usko kuin murto osa. Tämä on jännä, tekopyhyyttä ja saatanan himoa. En, en ole yliuskonnollinen. Tiedän vain faktat (omasta kokemuksesta) Ja löpinät anteeksiannosta on turhaa, demonin antamista kyvyistä nääh.

        Ihmisissä on piileviä kykyjä, taitoja ja voimia joita pääsee käyttämään jossakin elämän tilanteessa. Tähän hyvin usein vaaditaan kyllä pahan voiman ärsyke.

        Jepjep, mutta hourikaapa täällä keskenänne.

        Olen käsittänyt myöskin niin että kyvyt ovat joko Jumalan armolahjoja, tai sitten niissä on jotain vilppiä.
        Armolahjalla siunattu voi olla tietämättäänkin,ja hyvin usein samaisia lahjoja esiintyy muillakin suvun jäsenillä. Itselläni on ollut ihan pienestä asti kyky nähdä voimakkaita unia ja tulkita niitä (myös toisten unia), sekä "tietää" asioita joita ei minulle ole kuitenkaan kerrottu ( vieraista ihmisistä,heidän elämästään,salaisuuksia, kohtaloita).
        Unien näkemisessä en koe niinkään ennustusta ainakaan omalla kohdallani, monesti unet vain varoittavat tai selventävät jotain asiaa,"viestittävät" tms. Eri asia siis kuin enneunet,missä ei käsittääkseni ole niin paljoa symbolikiletä.Joku kirjoitti, että onhan sitä sitten helppo jälkikäteen yhdistää mitä tahansa unia joihinkin tapahtumiin. Unet, jotka kuuluu tulkita tai jotka ennustavat, ovat erilaisia ja ne osaa kyllä erottaa ns.normiunista. Tulkinta myös on niin eksakti ja etukäteen jollekin kerrottu, että ei ole tarvetta jälkikäteen miettiä sopisiko uni tuohon tai tuohon tapahtumaan. Unta vastaavaa tapahtumaa tulee vain se yksi, sen tunnistaa heti unta vastaavaksi. Mitään arpapeliä tämä ei ole. Omien unieni lisäksi tulkitsen usein läheisten unia, ja tulkinnat ovat tulleet valve-elämässä vastaan heille juuri sellaisina.Asiat menee yks yhteen.

        Tarkoitus näillä lahjoilla on auttaa toinen toisiamme täällä. Armolahjat ei ole viihdettä, eikä siltä tunnukaan.
        Varmasti vaikeaa käsittää niille joiden elämässä ei ole tapahtunut mitään "yliluonnollista". Mutta jos ei ole kokenut mitään vastaavaa, ei voi minusta tuomitakaan. Jokainen myös kokee asiat omalla henkilökohtaisella tavallaan, kenelläkään ei ole osaa tulla sanomaan toisen kokemuksista "ei tuollaista voi tapahtua". Toiset kokee asioita,toisille tapahtuu kaikkea jännää,sitten on niitä joille ei tapahdu mitään tavallisesta poikkeavaa. Ei mikään vaihtoehto näistä ole väärä,eikä kokemuksilla tai kokemattomuudella tarvi kilpailla. Välillä ajattelen että olisi jopa helpompaa kun ei tietäisi,näkisi ja kokisi niin paljoa. Mutta asia ei ole minun kädessäni.


    • huu-haa

      Täyttä potaskaa...
      Jos joku toista väittää, niin kertokoon huomisen lottorivin.

      • Aronya

        että näitä kykyjä tuskin on tarkoitettu maallisen mammonan saavuttamiseen,ainakaan armolahjoja. Kyse on toisten ja itsensä auttamisesta henkisellä tasolla, viemään elämässä eteenpäin.


    • sjss

      höpö,höpö.

    • Enpä nyt itse vielä innostuisi uutisesta, sillä tämänkaltaiset tutkimukset täytyy vielä toistaa. Koejärjestely kuulostaa kyllä ihan pätevältä. Yhdessä kokeessa koehenkilön täytyy päättää kumman verhon takaa löytyy eroottinen kuva, kun kuvan paikka arvotaan vasta päätöksen jälkeen. Tässä kokeessa henkilöistä 53,1 % ennusti kuvan paikan oikein. Ero lienee juuri ja juuri tilastollisesti merkittävä, vaikka näin maalaisjärjellä ajateltuna kuvia on arvattu ja tulos on likimain fifty-fifty. Että melkoisen näyttävästi uutisoitu ainakin tulokseen nähden. Tämän kaltaisia kokeita on kuitenkin tehty iät ja ajat, ilmeisen huonolla menestyksellä. Suuri määrä tutkimuksia riittää siihen, että jossakin niistä saadaan tilastollisesti merkitsevä tulos sattuman vuoksi. Onko tässä sitten kyse siitä, niin en osaa sanoa.

      Itse en ole herkkäuskoinen, skeptikko kylläkin (anteeksi siitä). En ole elämäni aikana kertaakaan kokenut mitään yliluonnollista, joko minulle ei vaan tapahdu sellaisia asioita tai sitten niitä ei ole olemassa. Olen kyllä avoin kaikelle uudelle ja mystiselle, mutta vaikea niihin on uskoa kun mitään ei näe, eikä pysty todistamaan, minulle ei riitä pelkkä toisen kertoma tarina. Eräs kaverini sen sijaan on ihan päinvastainen, pienikin narahdus tai muu ääni on hänen mielestään tietysti kummittelun seurausta. Hänellä ei kuulemma tavarat pysy asunnossa paikallaan, horoskoopit pitävät lähes aina paikkansa, enneunia näkyy usein ja muuta tällaista. Taikauskoiset ovat kyllä mestareita asioiden tulkitsemisessa omalle puolelleen, eivätkä he juurikaan ymmärrä sanaa sattuma. On täysin normaalia että jokaiselle tapahtuu välillä epänormaaleja asioita.

      Tiede-lehdessä oli joskus juttua, että taikauskoisilla ja skeptikoilla on aivoissa toiminnallisia eroja. Taikauskoiset ja uskonnolliset ihmiset olivat sen mukaan hyvin samankaltaisia niiltä osin. Psykologian kannalta taikausko johtuu ydintiedon sekamelskasta. Elottoman ja elollisen maailman perusominaisuudet sekoittuvat, jolloin kaikki on mahdollista.

      Joskus kun olen tosi tosi väsynyt, saatan kuulla ääniä ja nähdä harhoja. Olenko tällöin virittyny vastaanottamaan viestejä hengiltä? En, olen vain todella väsynyt, jolloin todellisuus ja mielikuvitus sekoittuvat valveilla ollessani. On myös mielisairauksia, joissa ihmiset kuulevat ja näkevät harhoja. Huumeet voivat myös aikaansaada samaa. Eli kaikki mitä kuulemme tai näemme, ei välttämättä ole totta. Ja se mikä on totta, voi olla aivan luonnollista, vaikka olisikin epätodennäköistä.

      • 21

        se kun James Randille soitettiin yliopistolta ja ilmoitettiin että Randi joutuu luopumaan miljoonastaan koska he olivat löytäneet henkilön jolla oli "yliluonnollisia" kykyjä. Yliopiston tyyppi löi Randille luurin koravaan saadessaan tietää että "psyykikon" esittämä temppu löytyy mikki hiiren taikatemput kirjasta :)

        Ai miksikö tutkijat menivät lankaan? Tietenkin siksi että uskoivat ettei heitä voi huiputtaa koska ovat niin koulutettuja ja fiksuja. Ehkä siihen liittyi myös se pahin virhe jonka tutkija voi tehdä, eli halu uskoa.


    • tulevaisuus...

      Ihmisillä, ainakin joillakin on yliluonnollisia kykyjä, tiedän näitä moniakin. Tunnen ihania meedioita jotka kommunikoivat henkimaailmaan siirtyneiden kanssa, välittävät viestejä sieltä, selvänäkijöitä jotka antavat viitteitä tulevasta. Itsekin olen nähnyt pari enneunta jotka toteutuivat, intuitioni pelaa välillä oikein hyvin ja vaistoan asioita ennalta. Ihminen on henkinen olento, kunpa muistaisimme kaikki tämän.

      • olla.

        Kykyjä ennustaa tulevaa. Pekka Pouta ennustaa harvase päivä tulevaa säätä,välillä siinä onnistuu ja toisinaan taas ei. Horoskooppiin ja ennustajiin USKOVAT, huomaavat ennustuksien toteutuvan heidän kohdallaan. Jokainen meistä voi ennustaa ja joskus ennustukset voivat jopa osua,mutta se että ennustukset osuisivat jollakin aina 100 tai edes 70 prosenttisesti ei löydy. Mitä tästä voi päätellä? Sen että ennustajat ovat satukirjojen juttuja ja herkkäuskoisten tarinoita.


    • Dr.FILSOFMAIST

      Eipä siinä mitään ihmeellistä ole,eletty elämä auttaa ennustamaan tulevia,eli mitä vanhempi olet sitä paremmin osaat ennustaa tulevia tapahtumia ja vaikka säätilojakin. Koska aivot rekisteröivät paljon sellaistakin mitä et edes tule käyttäneeksi mutta se jää kumminkin ns. välimuistiin,aivoilla on erinomainen kyky käsitellä ja lajitella tarpeettomat ja tarpeelliset asiat.
      Joskus esim jokin haju tai tapahtuma voi laukaista muistikuvan jostain asiasta joka joskus on tapahtunut ja tämä muistikuva auttaa sinua muodostamaan etukäteiskuvan jostakin tapahtumasta jonka luulet tapahtuvan tai joka tulee tapahtumaan.
      Enneunet ovat vähän sama asia,koska unethan ovat ns. aivojen puhdistusta eli aivot käsittelevät jo tapahtuneita asioita ja selvittävät ongelmia joita et hereillä saanut ratkottua,on mielenkiintoista että on olemassa unimuisti joka aina silloin tällöin vie samaan paikkaan mitä ei ole oikeasti ole edes olemassa!Eli aivot ovat lepotilassa kehittäneet oman ympäristönsä jonne palata.
      Ei siinä noituudella eikä magiikalla ole mitään tekemistä.

      • Cosmic_travel

        It's our mind, what createst this world


      • aavistaa
        Cosmic_travel kirjoitti:

        It's our mind, what createst this world

        etukäteen. Lisäksi geopolitiikka ennustaa kauan etukäteen suurten maanjäristysten mahdollisuuden, kuten taannoinen Haitin maanjäristys.


    • Köllöttäjä

      Olen kokenut vastaavanlaista ja läheinen on ollut todistamassa. Läheiseni hieman ihmetteli, mutta ei myöhemmin kun osoitin että tiedän enemmänkin.

      Lottonumeroihin ei ainakaan mun taitoni riitä ja varsinkaan silloin en niistä puhuisi jos tietäisin :)) Pitäisin visusti omana tietona lottonumerot :D

    • Minä kyllä uskon näihin ihan täysin koska on omalle kohdallekin sattunut. Äidin puolen suvusta on useampiakin juttuja mitä on unessa nähty (mm. Joku läheinen kävelee käsikädessä jo edesmenneen henkilön kanssa ja pian saatu surullisia uutisia).

      Itse muistan ensimäisen enneuneni ihan lapsena. Meillä oli lemmikkinä hamsteri, eräänä yönä näin unta, että lemmikkihiireni kuoli ja aamulla kun heräsin oli meidän hamsteri kuollut. Sitten joskus ammattikoulun aikaan näin unta eräästä vanhasta ystävästä jonka kanssa en ollut pitänyt mitään yhteyttä varmasti puoleen vuoteen. Unessa ystävä soitti ja kertoi olevansa raskaana. Seuraavana päivänä tämä kyseinen henkilö soitti ja kun ihmettelin tälle, että onpa outoa kun soitit ja kerroin unestani, hän tokaisi vain että no nää ensi yönä tuleeko tyttö vai poika ja kertoi olevansa oikeasti raskaana.

      Tuossa vaan pari esimerkkiä, sitten on ollut pienenpiä juttuja niinkun yhteydenotot vanhoilta kavereilta mitkä on kerinneet jo melkein unohtua, ja uuden auton hankinnat tms.

      Varsinaisesti en ole oppinut näitä uniani tulkitsemaan. Silloin vaan jos on enneunta nähnyt niin aamulla tuntee, että tuossa oli jotain outoa, mutta ei osaa tulkita mitä se on ennenkuin sitten seuraavana päivänä tapahtuu jotain ja tajuaa, että tästähän minä näin viimeyönä unta. Hyvin mielenkiintoista olisi asiasta enemmän oppia ja kuulla, että joskus ehkä osaisi sitten jo noita uniaan jopa tulkita.

    • unikko69

      Mitä ne on, kertokaa ?

    • Järki käteen!

      Kaikki yliluonnollinen on keksittyä ja kusetusta. Ihminen on ihan samanlaista lihaa ja luuta kuin mikä tahansa muu eläin. Muistaa ehkä pätkittäin taaksepäin, mutta eteenpäin näkeminen on ihan puppua. Lienee harmitonta huvia niin kauan kuin sillä ei käy rahastamaan. Jokainen uskokoon mihin tahtoo.

    • filolooginen

      Mielenkiintoinen aihe. Ja ei niin kovin outo omassa elämässä. Tosin luettuani vastauksia, huomaan selkeän eron. Minulla etiäiset tulee valveilla ja runoina. Eikä kaikki ole helppoja kokemuksia. Vaikka nykyisin tietää, miten kuvio etenee, ei ahdistuksesta syntyvät kirjoittamiset enää vie lääkärin luo. Aikaisemmin kyllä ja sen pirullisuuden vuoksi kun kirjoittaa jonkin vakavan jutun, harvoin sen voi suoraan yhdistää suoraan johonkin läheiseen. On erittäin raskasta elää sen epätietoisuuden kanssa, kuinka lähelle se osuu.
      Nykyisin olen oppinut, että omassa elämässäni on rajallisuus, jota vastaan on turha pullikoida. Tapahtumia tulee ja niiden läksy kasvattaa.

      Mitä tuosta yliluonnollisuudesta. En itse pidä tätä taipumusta kyllä minään yliluonnollisuutena. Liitän tämän metakykyyn, tunneälyn osaan, joka on minulla poikkeava. Intuitiota voidaan nykypäivänä tutkia psykologiassa. Itsekin vaikeimmassa vaiheessa henkistä kasvuani hakeuduin juuri etiäisten takia psykiatrin juttusille ja syventyvyyden ja älyn tutkimuksiin. Elämä uhkasi karata kokonaan tulevaisuuden puolelle. Se hetki ja fyysinen aistiminen siinä on elämän perusta.
      Lähestyn myös etiäisiä puhtaasti ajan koostumuksesta. Einstein ymmärsi gravitaation ja ajan välisen vaikutuksen ikääntymiseen. Aika mahdollistaa yhden suunnan, ulottuvuudet kaksi. Näihin ihminen on myös kehittynyt ja aika, mitä tulkitsemme kellosta, on vain pinnallinen osa ajasta. Ajasta suurin osa on ihmisen tiedostamattomalla puolella, vaikka se syvällinen aika on varmasti kuulunut myös ihmisen kehitysprosessiin koko ajan. Se, miten on mahdollista kyetä kirjoittamaan tulevia tapahtumia, on kyllä mysteeri. Varmasti aikaa myöten metafysiikka pureutuu ajan tarkempaan ymmärtämiseen ja mikä pitää aikaa yllä.
      Herkkä olen kyllä. Ja herkkä vaistoamaan ihmisistä erilaisia asioita.

      • puupeukalo

        yliluonnollinen kyky saada pr-miehet tekemään mitä halusi ja vietävän tehokkaasti sittenkin. Samainen kyky oli Stalinilla, Leninillä, Mao Tse Tungilla, tuplavee Bushilla ja monella mulla. Niillä vielä armeijat auttoi.


      • seksibotti
        puupeukalo kirjoitti:

        yliluonnollinen kyky saada pr-miehet tekemään mitä halusi ja vietävän tehokkaasti sittenkin. Samainen kyky oli Stalinilla, Leninillä, Mao Tse Tungilla, tuplavee Bushilla ja monella mulla. Niillä vielä armeijat auttoi.

        Itselleni on kyky saada kyrpäni nousemaan kun katson miehiä zumbaamassa, onko tämä normaalia?


    • Simsala Tini

      Kyllä varmasti on, yliluonnollista!
      Itse kuuluun niihin, jotka aistivat tapahtumia, sekä esim..unessa saan tietoa, joka osuu yleensä seuravaan päivään..
      Sekä suvussani on monia, jotka ovat kertoneet mitä ihmeellisimpiä, tarinoita, ns..yliluonnollisuudesta, ovat kokeneet!
      Siis kaikkihan riippuu, aivokapasiteetistamme...käytämme vain osan, mitä se loppu sisältää???
      Hyvää loppuvuotta 2010, sekä pian alkavaa...vuotta 2011, Euroopan myllerryksen keskellä..

    • a.

      yliopistossa jossa muutenkin uskotaan yliluonnolliseen suuren sattumaan.

      • 21

        "yliluonnolliseen suuren sattumaan."

        jos tehdään oletus että olemme oikeasti olemassa niin jostain me olemme tulleet ja evoluutio luonnonvalinnan kautta on tähän asti paras selitys asialle.

        vaikka maailmankaikkeus ja evoluutio olisivatkin sattumaa (mitä ne eivät ole) niin ne olisivat silti todennäköisempi sattuma kuin "älykäs suunnittelija" jostainhan sekin on tullut :)

        mitä tulee noihin yliluonnollisiin kokemuksiin joita monet tässäkin ketjussa kertovat saaneensa, niin kehoitan hakeutumaan testeihin niin saadaan tietää.

        James Randi on luvannut miljoona dollaria henkilölle joka valvotuissa oloissa esittää jotain yliluonnollista ja hänen mukaansa ylivoimaisesti suurin osa ehdokkaista oikeasti USKOO omaavansa kykyjä eivät he muuten suostuisi testattaviksi.

        Tähän asti kaikki yrittäjät ovat epäonnistuneet ja monet heistä ovat testien jälkeen lopettaneet paranormaalit touhut kokonaan, jotkut taas keksivät kummia tekosyitä epäonnistumisilleen. yhtä kaikki haaste pysyy voimassa.


      • Ultra-kreationisti

        Siinä unessa Möttöskä/däng däng ja sinä poltitte mustakantisia roskakirjoja nuotiolla. Ettehän te vaan ole tulleet järkiinne ja luopuneet taikauskosta?


      • a.
        21 kirjoitti:

        "yliluonnolliseen suuren sattumaan."

        jos tehdään oletus että olemme oikeasti olemassa niin jostain me olemme tulleet ja evoluutio luonnonvalinnan kautta on tähän asti paras selitys asialle.

        vaikka maailmankaikkeus ja evoluutio olisivatkin sattumaa (mitä ne eivät ole) niin ne olisivat silti todennäköisempi sattuma kuin "älykäs suunnittelija" jostainhan sekin on tullut :)

        mitä tulee noihin yliluonnollisiin kokemuksiin joita monet tässäkin ketjussa kertovat saaneensa, niin kehoitan hakeutumaan testeihin niin saadaan tietää.

        James Randi on luvannut miljoona dollaria henkilölle joka valvotuissa oloissa esittää jotain yliluonnollista ja hänen mukaansa ylivoimaisesti suurin osa ehdokkaista oikeasti USKOO omaavansa kykyjä eivät he muuten suostuisi testattaviksi.

        Tähän asti kaikki yrittäjät ovat epäonnistuneet ja monet heistä ovat testien jälkeen lopettaneet paranormaalit touhut kokonaan, jotkut taas keksivät kummia tekosyitä epäonnistumisilleen. yhtä kaikki haaste pysyy voimassa.

        siksi häntä ei edes teoriassa ole kukaan voinut luoda.

        Itse asiassa koko luomakunta heijastaa ihmistä suurempaa älyä, siis yliluonnollista vaikutusta. Ihminen ei ole kyennyt edes yhtä solua rakentamaan, mutta silti meillä on aivan upea monista soluista rakentunut maailma ympärillämme. Vain silmänsä tahallaan sulkeva ei kykene näkenemään älyä kaiken olevaisen takana vaan uskoo mieluummin persoonattomaan personoituun "Suureen Sattumaan".

        Hihulien ko. yliuonolliset kokemukset ovat taas eri maata, eihän niitä ole voitu todeksi todistaa yhtään sen paremmin kuin evoluuttista liikettäkään.


      • a.
        Ultra-kreationisti kirjoitti:

        Siinä unessa Möttöskä/däng däng ja sinä poltitte mustakantisia roskakirjoja nuotiolla. Ettehän te vaan ole tulleet järkiinne ja luopuneet taikauskosta?

        Siinä sinut oli naulittu kuin loimulohi lautaan ja sinua grillattiin hiilloksen yläpuolella. Karjuit tuskissasi kuin latvialainen perkele, ja rukoilit armoa ja poispääsyä pinteestä mutta hellarihihujen jumaluus ei sinua kuunnellut vaan käski pirujen tökkiä sinua punahehkuisilla hiilihangoilla kunnes nahassasi ei enää ollut kärventymätöntä paikkaa.
        Muuten ihan mukava ja viihdyttävä oli uneni mutta sitä hiukan pahoittelin että olit onnistunut puhumaan perheesi samaan kohtaloon, ja siinä te nyt sitten mulkoilitte toisianne nuotion ympärillä, ja usko pois, ei perheesi sinua kovin hyvällä silmällä katsellut.


        Niin että eikös nyt kumminkin kannattaisi käyttää aivojaan tässä elämässä johonkin muuhun kuin tahalliseen itsepetokseen, tulipa yllyke siihen mistä suunnasta tahansa.


      • pekka-
        a. kirjoitti:

        Siinä sinut oli naulittu kuin loimulohi lautaan ja sinua grillattiin hiilloksen yläpuolella. Karjuit tuskissasi kuin latvialainen perkele, ja rukoilit armoa ja poispääsyä pinteestä mutta hellarihihujen jumaluus ei sinua kuunnellut vaan käski pirujen tökkiä sinua punahehkuisilla hiilihangoilla kunnes nahassasi ei enää ollut kärventymätöntä paikkaa.
        Muuten ihan mukava ja viihdyttävä oli uneni mutta sitä hiukan pahoittelin että olit onnistunut puhumaan perheesi samaan kohtaloon, ja siinä te nyt sitten mulkoilitte toisianne nuotion ympärillä, ja usko pois, ei perheesi sinua kovin hyvällä silmällä katsellut.


        Niin että eikös nyt kumminkin kannattaisi käyttää aivojaan tässä elämässä johonkin muuhun kuin tahalliseen itsepetokseen, tulipa yllyke siihen mistä suunnasta tahansa.

        Tässä on juurikin kunnon kretiiinin kirjoittelun perusta.

        Sinut on nuorena peloteltu uskomaan Jumalaan, pelottelussa on käytetty mitä mielikuvituksellisempia juttuja siitä, mitä helvetissä tapahtuu niille, jotka eivät Jumalaasi tai Raamattuusi usko.

        Pelkäät itse niin paljon, että et voi hyväksyä todellisuutta, vaan koitat kaikin konstein vakuuttaa itsellesi käsityksiesi olevna totta.

        Olet vain nuorena pahan aivopesun kohteeksi joutunut piruparka. Teitä on siellä maaseudulla paljon, aivopesijöidesi tulisi joutua edesvastuuseen teoistaan, sen sijaan he paikallisen saartnamiehen ominaisuudessa jatkavat ihmisten pelottelua ja pilaamista.


      • postilokero 300....
        a. kirjoitti:

        Siinä sinut oli naulittu kuin loimulohi lautaan ja sinua grillattiin hiilloksen yläpuolella. Karjuit tuskissasi kuin latvialainen perkele, ja rukoilit armoa ja poispääsyä pinteestä mutta hellarihihujen jumaluus ei sinua kuunnellut vaan käski pirujen tökkiä sinua punahehkuisilla hiilihangoilla kunnes nahassasi ei enää ollut kärventymätöntä paikkaa.
        Muuten ihan mukava ja viihdyttävä oli uneni mutta sitä hiukan pahoittelin että olit onnistunut puhumaan perheesi samaan kohtaloon, ja siinä te nyt sitten mulkoilitte toisianne nuotion ympärillä, ja usko pois, ei perheesi sinua kovin hyvällä silmällä katsellut.


        Niin että eikös nyt kumminkin kannattaisi käyttää aivojaan tässä elämässä johonkin muuhun kuin tahalliseen itsepetokseen, tulipa yllyke siihen mistä suunnasta tahansa.

        Hei, ootteks työ kuullu jotta pikku kakkosessa on satusedän paikka avoinna, voisitte siellä loruilla näitä juttujanne. Palkasta en tiedä, mutta kyllä ne ainakin lapsentasoisille antaa sen puuro lautasen...


      • Pasktori
        pekka- kirjoitti:

        Tässä on juurikin kunnon kretiiinin kirjoittelun perusta.

        Sinut on nuorena peloteltu uskomaan Jumalaan, pelottelussa on käytetty mitä mielikuvituksellisempia juttuja siitä, mitä helvetissä tapahtuu niille, jotka eivät Jumalaasi tai Raamattuusi usko.

        Pelkäät itse niin paljon, että et voi hyväksyä todellisuutta, vaan koitat kaikin konstein vakuuttaa itsellesi käsityksiesi olevna totta.

        Olet vain nuorena pahan aivopesun kohteeksi joutunut piruparka. Teitä on siellä maaseudulla paljon, aivopesijöidesi tulisi joutua edesvastuuseen teoistaan, sen sijaan he paikallisen saartnamiehen ominaisuudessa jatkavat ihmisten pelottelua ja pilaamista.

        Hieman harhaista jos pelkää Jumalaa vähemmän kuin Perkelettä, ei Saatanalla ole oikeus kuin LIHAN JA LUUN JA MUUN SELLAISEN surmaamiseen, vaikkapa väitetään, että SE on jossakin akaasisten tiedostenkin varastajana bibbuloimassa? Mikaelilla taas töitä...


    • DivineLight

      Oma ymmärrykseni tällä hetkellä on tämä:

      Aika on illuusio. Kaikki mahdollisuudet tapahtuvat yhtä aikaa. Kaikki mahdollisuudet ovat siis jo olemassa. Ihminen on vain yhdenlaisen tapahtuman todistajana ja kokijana tässä 3d maailmassa. Vedämme omalla energiallamme kaikkien mahdollisuuksien kirjastosta oman kokemuksemme tähän hetkeen. Meillä on vapaa valinta ja tahto mitä haluamme kokea.

      Voimme katsoa tulevaisuuteen millä hetkellä hyvänsä. Ennustus on sillä hetkellä totta, mutta voi muuttua seuraavalla hetkellä ihmisen vapaan tahdon vuoksi. Siksi mikään ennustus ei ole 100% varma. Ennustus on siten vain yksittäisen mahdollisuuden näkemistä tulevasta. On ennustajasta kiinni miten hyvin hän osaa valikoida näkemänsä kaikkien mahdollisuuksien kirjastosta eli tehdä ennustuksensa. Tähän vaikuttaa ainakin ennustajan oma värähtelytaso eli se tietoisuuden taso ja energiataso miltä ennustaja tulevaisuuteen katsoo. Mitä pyytteentömämpi ennustaja on työssänsä sitä paremmin hänelle avautuu ennustajan näkökyky ja sitä paremmin hän osaa auttaa muita ihmisiä.

      Samalla tavalla kuin voimme "katsoa" tulevaan voimme "katsoa" menneisyyteen ja menneisiin elämiimme.

      Kaikki tämä puhe yliluonnollisista kyvyistä ovat todellisuudessa aivan luonnollisia kykyjä. Ihminen on multidimensional being. Verho ojenee koko ajan näkymättömän ja näkyvän maailmamme välillä ja telepaattisista kyvyistä muodostuu lopulta aivan arkipäiväinen asia ihmiselle. Kun olet avoimin sydämin utelias kokemaan ja tutkimaan asioita tulet yllättymään mitä kaikkea ihmeellistä ihmiselämään liittyykään. Olemme vasta saamassa pientä esimakua siitä mitä tuleman pitää.

      Ihmeitä täynnä oleva elämä odottaa meitä :)

      • pervitiini

        Mulle sama lääkitys.......


      • DivineLight
        pervitiini kirjoitti:

        Mulle sama lääkitys.......

        Lääkityksen nimi on tietoisuus ja sitä ei myydä pillereinä.

        Jokaisella on mahdollisuus aloittaa lääkitys vaikka heti...suosittelen aloittamaan pienillä annoksilla ja rauhallisesti sillä helposti menee yli hilsee varsinkin alussa kun ahnehtii :D :D :D

        Kiitos kun olet!


    • HEI¨

      PELKKÄÄ PASKAA ENNUSTELLAAN JA SÄHLÄTÄÄN SEN MUKAAN!

    • Luomupässi

      evoluutiolla ja satunnaisilla geenimuunnoksilla. Taitaapi olla aika vaikeeta, heh.

      Homma menee kuitenkin niin, että liian vaikeita kohtia evot eivät edes yritä selittää.

      • 67676567575675765765

        melkein noin. mitään muuta ei nimittäin evoluutioon tarvita kuin satunnainen geenimuuntelu (=populaatiossa oleva geneettinen diversiteetti), mutaatiot, luonnonvalinta, ja paljon aikaa.


    • Pakstori

      Jos ihminen mistä tahansa PYHÄSTÄ kirjoituksista esim. sen lukujaotteluihin vedoten kestää vedenpitävän väitteen, se saa yleisen hyväksynnän, puhumattakaan, jos saa itsensä niin julkkimoksi, että keksiessään ENNUSTUSTAAN pääsee jo tulevien aikojen kuulioihin ja katselijoihin kiinni, voivat nämä kertoa, mitä SILLOIN tapahtuu - tämähän on TUTTUA jo televisioaikana!

    • 65675675675766757656

      minäkin voitan helposti yhdestä hedelmäpelistä rahaa. siinä kuulkaa vaaditaan poikkeuksellisia yliluonnollisisa kykyjä.

    • skepsis6546545645645

      tuo uutinen on tuossa linkissä kerrottu niin vajavaisesti ettei sen perusteella voi tehdä minkäänlaista arviota tutkimuksen pätevyydestä.

      ja periaatteessa tuo on yksittäinen koe joka tulisi asettaa tilastollisissa tarkasteluissa laajempiin yhteyksiin.

    • unityttö

      näen aina välillä enneunia, ei kauheen "yliluonnolliselta" tai "pelottavalta" tunnu, mutta siis näille skeptikoille: kuinka voisin nähdä että yks bloggari, (jota siis en edes tunne tai mittää oo jutellu eli ei mikää läheine tai jota jotenki miettisin) ni näin sellast unta et se oli leikannu hiukset kaljuks ja seuraavana aamuna menin koneelle ni se oli päivittäny et oli leikannu kaljuks :-) enkä siis yleensä nää mitää hiustenleikkuu unia lol (eikä muuten ollu aikasemmi päivitelly että ois leikkaamassa, oli kännissä kun leikkasi eli ei mikää kauhee suunniteltu juttu haha) ja oon nähny paljon muutakin mutta tä oli kaikkein jotenki selkein selittää :-)

      • Ooh, ihanaaaa, enneunia :-)

        Kerropas meille nyt sitten jokin *tulevaisuuteen sijoittuva* tapahtuma, jonka olet unessa nähnyt ja joka on ennakoimattomissa, kohtuullisen helposti tarkistettavissa ja jonka toteutumiseen et itse voi vaikuttaa. Mieluusti vielä silleen, ettei tarttis vuosikymmeniä odotella.

        Jänskätään sitten kaikki yhdessä toteutuuko.


      • jupukka

        Kuinka moni unistasi sitten toteutuu oikeasti. Minäkin näen vuosittain satoja unia. Niistä aina joku voi toteutua, mutta sehän on luonnollista. Tuo ihan alkuperäinen aloitus kuulostaa jokelta jo alusta alkaen. "Todistettu että saattaa" Ei todistettu asia ole "saattaa" se ON.


    • ll

      Minä osaan ennustaa lottoarvonnasta yhden varman numeron;
      Seuraavassa arvonnassa tulee vähintään yksi numeroista1-9. En kuitenkaan kerro onko se varsinainen vai varanumero.

    • eipä juuri iloa

      http://www.newscientist.com/article/dn19712-is-this-evidence-that-we-can-see-the-future.html

      >>The effects he recorded were small but statistically significant. In another test, for instance, volunteers were told that an erotic image was going to appear on a computer screen in one of two positions, and asked to guess in advance which position that would be. The image's eventual position was selected at random, but volunteers guessed correctly 53.1 per cent of the time.

      That may sound unimpressive – truly random guesses would have been right 50 per cent of the time, after all. But well-established phenomena such as the ability of low-dose aspirin to prevent heart attacks are based on similarly small effects, notes Melissa Burkley of Oklahoma State University in Stillwater, who has also blogged about Bem's work at Psychology Today.

    • Erkko--

      Jokaisella uskonnolla on oma pyhä kirjansa.
      Mikä sittten niistä tuhansista on oikeassa vaiko mikään!

    • >> on todistettu, että ihmisellä saattaa olla <<
      Saattaa olla. No nyt on kulunut viisi vuotta tämän aloituksen tekemisestä eli joko tuo aloituksen tai mikä tahansa muukaan yliluonnollisuus on todistettu tapahtuneen?
      Kovin on ihmerintamalla ollut hiljaista. Yksi ainoa luonnonlakeja rikkova ihme kun kyseenalaistaisi kaiken tähän asti totena pidetyn eli se olisi todellinen sensaatio.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      158
      27485
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17472
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      345
      9176
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6338
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4103
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3751
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      21
      1644
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1457
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1205
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1134
    Aihe