Jos nyt tulisi kaikkien tieteenalojen hyväksymällä tavalla tieto siitä, että maailma todellakin luotiin 6.000 - 10.000 vuotta sitten, miten se meihin vaikuttaisi? Luonnontieteet olisi tietenkin pantava uusiksi, mutta miten se vaikuttaisi meidän jokapäiväiseen elämäämme, meidän käytännön elämäämme, siihen jonka elämiseen emme tarvitse sen enempää evoluutioteoriaa kuin kreationismia? Lakkaisivatko evoluutioteorian avustuksella kehitetyt lääkeaineet ja tuholaistorjunta-aineet vaikuttamasta? Pysyisivätkö lentokoneet edelleen taivaalla? Olisiko Kuu sen jälkeen enemmän vai vähemmän Kuu?
Oma arvioni on se että jokapäiväinen elämä jatkuisi entisellään. Ja itse asiassa olisin itse aika hyvilläni, jos kaikkien tieteenalojen (mm. fysiikka, geologia, antropologia, arkeologia, biologia) hyväksymällä todisteella saataisiin selville, että maailma on luotu melko äskettäin - olisihan siinä paljon pureskeltavaa.
Jos maailman ikä osoittautuisi...
11
451
Vastaukset
...äänekäs & innokas vähemmistö vastaa "maailmahan ON tieteellisesti todistettu enintään 10.000 vuotta vanhaksi": se ei ole tiedeyhteisön hyväksymä fakta.
Kysymyksiin ei myöskään kannata vastata tekemällä vastakysymyksiä jotka eivät millään lailla liity aiheeseen.- 34
sähkönjakelu, kuivuuko vesilaitos, sammuvatko voimalan generaattorit jne.
"Oma arvioni on se että jokapäiväinen elämä jatkuisi entisellään."
Niin minunkin. Evoluution osoittaminen vääräksihän ei millään lailla muuttaisi sitä minkä ihminen on jo tehnyt. Aine ei muuttuisi. Minustakin olisi hyvin mielenkiintoista seurata miten tiede pannaan uusiksi. - a.
pitävät maapalloa 6000 v. vanhana. Muut ovat jo huomanneet että Raamattu ei kerro maapallon ikää.
- asianharrastaja
a. kirjoitti:
pitävät maapalloa 6000 v. vanhana. Muut ovat jo huomanneet että Raamattu ei kerro maapallon ikää.
..puollat itsekin vankasti tuota kantaa. Pasmat sekaisin vai?
a. kirjoitti:
pitävät maapalloa 6000 v. vanhana. Muut ovat jo huomanneet että Raamattu ei kerro maapallon ikää.
mutta sitä ei kukaan ihmettele.
- poikjuhg
a. kirjoitti:
pitävät maapalloa 6000 v. vanhana. Muut ovat jo huomanneet että Raamattu ei kerro maapallon ikää.
"Hyvä lapsi, tällä palstalla on vain pari kretua jotka pitävät maapalloa 6000 v. vanhana. Muut ovat jo huomanneet että Raamattu ei kerro maapallon ikää."
Naapurin.kissa puhuikin pienestä (mutta äänekkäästä) vähemmistöstä. Onko käsite 'pieni' sinulle jotenkin epäselvä? - a.
asianharrastaja kirjoitti:
..puollat itsekin vankasti tuota kantaa. Pasmat sekaisin vai?
Joten joku taas esiintyy minuna. Sitä sattuu ajoittain.
- a.
naapurin.kissa kirjoitti:
mutta sitä ei kukaan ihmettele.
Ei sitä joka paikkaan ehdi.
Itse asiassa eihän tuo avauksesi hassumpi ollutkaan.
Eihän tuollainen tieto yhtään mitään mihinkään tänään vaikuttaisi.
Ylivoimaisesti suurin osa kaikista ihmisistä on täydellisen välinpitämätöntä evoluution suhteen. Uskonnon suhteen joku vielä jaksaa jonkun evän nostaakin antaakseen almun tai kantaakseen naulareppua palan matkaa. Mutta vanhan historiankirjoituksen muutos ei näkyisi kuin koulukirjoissa.
Sekään että evoluutioon pantaisiin uudessa valossa tuhatkertainen muuntelunopeus ei näkyisi kuin koulukirjoissa. Ei se mitään jokapäiväiseen elämään vaikuttaisi. Dawkinsille tosin tulisi kiire keksiä uusia pikavalheita joka lähtöön. - a.
poikjuhg kirjoitti:
"Hyvä lapsi, tällä palstalla on vain pari kretua jotka pitävät maapalloa 6000 v. vanhana. Muut ovat jo huomanneet että Raamattu ei kerro maapallon ikää."
Naapurin.kissa puhuikin pienestä (mutta äänekkäästä) vähemmistöstä. Onko käsite 'pieni' sinulle jotenkin epäselvä?Eikö sulla muuta asiaa ollut?
- 34
a. kirjoitti:
Ei sitä joka paikkaan ehdi.
Itse asiassa eihän tuo avauksesi hassumpi ollutkaan.
Eihän tuollainen tieto yhtään mitään mihinkään tänään vaikuttaisi.
Ylivoimaisesti suurin osa kaikista ihmisistä on täydellisen välinpitämätöntä evoluution suhteen. Uskonnon suhteen joku vielä jaksaa jonkun evän nostaakin antaakseen almun tai kantaakseen naulareppua palan matkaa. Mutta vanhan historiankirjoituksen muutos ei näkyisi kuin koulukirjoissa.
Sekään että evoluutioon pantaisiin uudessa valossa tuhatkertainen muuntelunopeus ei näkyisi kuin koulukirjoissa. Ei se mitään jokapäiväiseen elämään vaikuttaisi. Dawkinsille tosin tulisi kiire keksiä uusia pikavalheita joka lähtöön."Sekään että evoluutioon pantaisiin uudessa valossa tuhatkertainen muuntelunopeus ei näkyisi kuin koulukirjoissa."
Sinähän olet sitkeästi väittänyt ettei koko evoluutiota ole koskaan ollutkaan. Olisitko nyt sitten valmis hyväksymään tällaisen hyperevoluution? - 36545465465465465456
a. kirjoitti:
pitävät maapalloa 6000 v. vanhana. Muut ovat jo huomanneet että Raamattu ei kerro maapallon ikää.
ellet usko että maapallo on < 6000 v. vanha, olet pakana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634
