Narsismia tutkinut Vaknin puhuu videolla naisen ja miehen narsismin eroista ... hmmm ...
http://www.youtube.com/watch?v=Ub6LL96CH3Q&feature=related
Naisen ja miehen narsismin erot?
44
851
Vastaukset
- M.B.
Huh :D Mulla on mättänyt se, että epäilyksen varjo jäi aikoinaan itämään sieluni syövereihin siitä mitä sain kuulla olevani. Aika moni asia indikoi edelleen siihen suuntaan, että mikäli olen narsistinen, olen sitä hyvin heikosti :)
Aion jatkaa lapsellista ilakointia niiden asioiden äärellä, jotka tekevät minut iloiseksi. Aurinkoinen sää, jäätelö, sade, mieltäkutkuttavat asiat, omien aivojen ja ajattelukyvyn haastaminen, uusien asioitten oppiminen, huono huumori, kirkkaan väriset irtokarkit, hymyilevät ja nauravaiset ihmiset, hyvät kirjat, vanhat kirjat, uudet kirjat ja oma legoista kyhätty mielikuvitusaikakoneeni, kukat, lämmin suihku, kumisaappaat ja tämä elämä.
Aion vältellä kitkeränkatkeria, aina oikeassa olevinaan ei siedä toisten mielipiteitä kun eroaa omasta, ole hiljaa, jatkuvan vakavuuden vaatijoita, möksöttäjiä, paskantärkeitä juoruajia ja "kaikki on sun syytä" - ihmisiä. Jos muu ei auta, leikin näkymätöntä :)
Kiitos. Kahvi ja tee unohtu listasta :) - A
Tuossa sanotaan että narsistille rakkaus on valkosipuliletti jota se kavahtaa:
http://www.youtube.com/watch?v=DpmkeD3u3OU&NR=1
Pyydän anteeks että olen ollut monta kertaa kitkat ja oikole ja eisiedtoimielpit ja käskenyt olla hiljaa ja vaatjatkvak, möksöttänyt en oo kun alle minuutin joskus ja en juorua kyllä enkä oo pasktärk ja kaikki on sun syytä en usein oo sanonut, harvoin jos masentaa ehkä sillon.- M.B.
Saat anteeksi. Anteeksi kun minä olen välillä (aika usein) niin kiukutteleva kakara, joka on altis tappeluissa repimään mekkonsa ja saamaan sukanpolvet rikki.. Ja siis aika nopeasti ärripurrina polkemassa jalkaa nyrkit pystyssä huutamassa: tänne vaan kaikki jotka haluaa tapella! Pöljää sellainen.
- A
M.B. kirjoitti:
Saat anteeksi. Anteeksi kun minä olen välillä (aika usein) niin kiukutteleva kakara, joka on altis tappeluissa repimään mekkonsa ja saamaan sukanpolvet rikki.. Ja siis aika nopeasti ärripurrina polkemassa jalkaa nyrkit pystyssä huutamassa: tänne vaan kaikki jotka haluaa tapella! Pöljää sellainen.
Kiitos. Saat anteeks että oot aika usein kiukak ja altaprepmek ja saamsukpolrik ja aika nopeesti ärpurpoljalnyrpyshuut. Mä olen elänyt just sellaisien kanssa ja etsin nyt kerran muunlaista ystävää, mutta nyt oon tajunnu, että mun pitäis auttaa just sellaisia tuleen muunlaisiks kun kerran ennestään tiedän millasia ne on.
Oon ollu laiska siis :/ Tai väsyny välillä olin. :)
*Hali* A kirjoitti:
Kiitos. Saat anteeks että oot aika usein kiukak ja altaprepmek ja saamsukpolrik ja aika nopeesti ärpurpoljalnyrpyshuut. Mä olen elänyt just sellaisien kanssa ja etsin nyt kerran muunlaista ystävää, mutta nyt oon tajunnu, että mun pitäis auttaa just sellaisia tuleen muunlaisiks kun kerran ennestään tiedän millasia ne on.
Oon ollu laiska siis :/ Tai väsyny välillä olin. :)
*Hali*Douh !
"Minulle tuottaa oikeasti vaikeuksia erottaa neuroottisen 'hyvän äidin' toiminta NPH 'hyvän äidin' toiminnasta ... jotenkin tuntuvat yhtä tyhjiltä molemmat lapsien kannalta"
Temppuilija : jos fiiliksiä on, laitatko lisää ajatuksia tuosta neuroottisesta "hyvästä äitiydestä", vaikuttaa mielenkiintoiselta näkökannalta.
Muuten asiaan liittyen : mites nk "marttyyriäidit" jotka piinaavat kaikki läheisensä hulluuden partaalle korostaen omaa uhrautumistaan silloin aikoinaan ja nykyäänkin, ilmentäen toisille jatkuvasti heidän huonommuuttaan, laiskuuttaan, osaamattomuuttaan, arvostellen ja ivaillen.
Jokainen varmaan tietää "mitä tyyppiä" tarkoitan. Onko se vain katkeruutta, siltäkö oikein kyynisen kitkerä ihminen näyttää ?
Tuli tässä mieleeni kun vedettiin eilen illalla kaverin kanssa maratonina Sopranoksen ensimmäistä kautta. Se Tonyn äiti herättää aika vastenmielisiä tuntemuksia...i wonder why....- lottamari<3
Tykkään tuosta Sam Vaknin tavasta kertoa narsimista kuin jostain pyhästä asiasta :)
Sam rakastaa aihetta, koska saa itse olla sen pääosan esittäjä ja kaiken huomion keskipisteenä tietäen, että hänen tietonsa on kaikki täyttä faktaa. Näkee miten suuresti hän nauttii aiheesta ja siitä, että asia nimenomaan koskettaa häntä ja pyörii hänen ympärillään :D Kieltämättä hän on ehdottomasti suosikkini narsimiasiantuntijana ja puhuu asiat juuri niin kuin ne ovat, sekoittamatta niihin mytologiaa ja tarinoita. Sam tietää mistä puhuu ja hänellä on taito esittää asiat aina hyvin selkeästi ja yksinkertaisesti. - lottamari<3
Sitten luet sitä ihannoimaasi Mylläriä ihan soikeena, se mies ei minuun kyllä uppoa. Haitta?
- lottamari<3
No, eikö häiriö tai haitta ole myöskin kovin subjektiivinen käsite? Monet ihmiset elävät erilaisten haittatekijöiden kanssa, mutta joillekin nuo haitat merkitsevät häiriötä elämässä, kun taas toisille ne ovat osa elämää. Mitä et tunnista, et voi myöskään haittana pitää..yleensä sen huomaavat muut. Häiriö ja haitta on mitattavissa vasta sitten, kun sen tuo esille jokin tekijä elämässä. Jokin tekijä pitää ilmaista itsessä olevan haitan tai häiriön, itsensä sitä on vaikea tulkita.
Onhan selvä, että jokaisen oma tuntemus on se tärkein tekijä. Mitä et koe haitaksi itsellesi, ei myöskään kosketa sinua, eikä ole häiriöksi. Voiko normaalin tulkita häiriöksi riippuu sekin jokaisen omasta ajattelumaailmasta.
Neurooseja on monenmoisia ja monet niistä katsotaan vain tietyntyyppisiksi persoonallisuuden osaksi, joiden haitta-aste riippuu siitä kuinka voimakkaasta neuroosista on kyse. Samoin narsistisen loukkaantumisen haitta on vaikeasti mitattavissa, sillä se vaihtelee ja on eriasteinen eri ihmisillä. - Appalakki
"Narsistin uhri" nimitti pahalaatuista narsistia" ihmispiruksi" tai" saatanan riivaamaksi".Erittäin osuvia nimityksiä kumpikin jos on joutunut konkreettisesti kokemaan mitä on asua pahalaatuisen narsistin kanssa" saman katon alla."
Mä olen elänyt erittäin häiriintyneiden ihmisten kanssa lapsesta asti enkä nimittäisi heitä (enää) piruiksi tai poistaisi siltikään heiltä ihmisarvoa.
Se tuntuu kyllä siltä, tiedän sen, ja olen raivonnut sitä viime vuosiin asti mutta näin se ei mene. Ihmiset "sairastuvat", mokailevat ja tekevät konnuuksia ja joutuvat vaikeuksiin joista eivät enää oikein näe ulospääsyä... muuta kuin itsetuhoisin menetelmin jotka vain pahentavat tilannetta.
Ihmisen pään taitoa vääntää ongelmat ja asiat haluamallaan näkökannalla ei pidä aliarvioida heidänkään kohdalla.
Asiaa voi tietenkin kuvailla niin mutta ihmisarvon riistäminen "sairastuneilta" ei liene tarpeellista.
Kun hyväksyy ihmismielen kieroudet ja ongelmat, pysyen samalla turvaetäisyydellä tällaisista, elämä helpottuu.
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2192122
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2141347Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181148- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47933- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859