Ajattelin pitää palstatauon.
Laskeskelin että noin 350 eurolla pärjäisin sopivan setin poissa kotikonnuilta jonkin aikaa, eli laitan lomaraha-anomuksen vetään tänne missä sillä on kaikista paikoista todennäköisintä päästä läpi.
Lupaan etten ryyppää, korkeintaan pari olutta nuotiolla jos niikseen tulee.
Tulonsiirrot voi hoitaa PayPalin kautta :
[email protected]
tai
BitCoineina (350 euroa on noin 70 bitcoinia) lompsaan
1EMByp7LFNc6EHcsMaEqTtCMvQ53e3Tdgj
Normaalit pankkisiirrot ei käy koska muuten sossu vähentää omiaan enkä pystyis lomaileen. Loma olis ihan tarpeen, en oo viiteen vuoteen päässyt käymään missään silleen ihan "lomana". Alkaa päässä nyppiin jo mutta onneksi on PapappaapPALSTA joka auttaa aina ahistukseen.
Ystävällisin terveisin,
Kukkomies
Lomaraha-anomus
24
195
Vastaukset
- Peipaalin väärinkäyt
.
Hyiii peipaalia ei saa käyttää omiin hämärätarkoituksiin
.Eihän tuo ole hämärätarkoitus vaan ihan rehellistä toimintaa jossa maksaja tietää täsmälleen mitä saa. En ole huijaamassa ketään :)
Kukkomies kirjoitti:
Eihän tuo ole hämärätarkoitus vaan ihan rehellistä toimintaa jossa maksaja tietää täsmälleen mitä saa. En ole huijaamassa ketään :)
Ja tokihan voin pitää kuvareportaasin palstalle lomasta, ettei jää kaiveleen ketään.
- c'babe
Kukkomies kirjoitti:
Ja tokihan voin pitää kuvareportaasin palstalle lomasta, ettei jää kaiveleen ketään.
Toimiiko tuo oikeasti? :) Mulla saattaisi olla siellä joitakin euroja joita en kehtaa siirtää takaisin. En ole edes koskaan suoria siirtoa kokeillut. Huomioidaanko vähävaraisten lahjoitukset? :)
c'babe kirjoitti:
Toimiiko tuo oikeasti? :) Mulla saattaisi olla siellä joitakin euroja joita en kehtaa siirtää takaisin. En ole edes koskaan suoria siirtoa kokeillut. Huomioidaanko vähävaraisten lahjoitukset? :)
No mä otan sun muutamat eurot vastaan jos palstalta löytyy koko summa. Etiikkani vaatisi nimittäin palauttamaan rahat jos summa ei täyty, ja sit joutuis makseleen turhaan niitä siirtomaksuja.
cbabe luvannut 2 euroo.
Bitcoineja itselläni on 0.38, eli se olis about 2 euroo kans.
Mut 346 euroo siis vajaa tässä vaiheessa. Tämähän alkaa näyttään valoisalta.- c'babe
Kukkomies kirjoitti:
No mä otan sun muutamat eurot vastaan jos palstalta löytyy koko summa. Etiikkani vaatisi nimittäin palauttamaan rahat jos summa ei täyty, ja sit joutuis makseleen turhaan niitä siirtomaksuja.
cbabe luvannut 2 euroo.
Bitcoineja itselläni on 0.38, eli se olis about 2 euroo kans.
Mut 346 euroo siis vajaa tässä vaiheessa. Tämähän alkaa näyttään valoisalta.Siin oli yks kauhee juttu! Kääh.'´:). Toi numerorimpsu kai olis ollut parempi. Tiesitkö että..'´:) Noh. Sähläämällä ja kokeilemalla olen tähänkin asti pärjännyt '´:) Huh huh. kätevä, kätevä :)
c'babe kirjoitti:
Siin oli yks kauhee juttu! Kääh.'´:). Toi numerorimpsu kai olis ollut parempi. Tiesitkö että..'´:) Noh. Sähläämällä ja kokeilemalla olen tähänkin asti pärjännyt '´:) Huh huh. kätevä, kätevä :)
Jees. Paypal on vähän hankala. Tarvii muistaa kaikenlaisia salasanoja ja muuta huttua.
Bitcoins on älyttömän helppo, ei tarvi kuin kopioida toi rimpsu joka on lompakon osoite, antaa summa ja painaa "lähetä". Maksu lähtee samantien, ilmaiseksi, ja näkyy vastaanottajalla muutamassa sekunnissa ja on käytössä noin 5-10 minuutissa.- c'babe
Kukkomies kirjoitti:
Jees. Paypal on vähän hankala. Tarvii muistaa kaikenlaisia salasanoja ja muuta huttua.
Bitcoins on älyttömän helppo, ei tarvi kuin kopioida toi rimpsu joka on lompakon osoite, antaa summa ja painaa "lähetä". Maksu lähtee samantien, ilmaiseksi, ja näkyy vastaanottajalla muutamassa sekunnissa ja on käytössä noin 5-10 minuutissa.Ihan sama mikä..mutkun mutkun '´:)
No viimeksi tänään mietin sotajalalla aloitusta kehitysapurahastoista joihin suomalaiset lahjoittavat.Mietin miksei ne voisi tehdä samaa suomalaisille ja virkakoneistoja - ja kaikkia niitä laiskoja rahanpyörittäjiä.. jos niitä on. No olen varma että ON. Mutkun ketä muuta täällä kiinnostaa sellainen aloitus paitsi minua :P c'babe kirjoitti:
Ihan sama mikä..mutkun mutkun '´:)
No viimeksi tänään mietin sotajalalla aloitusta kehitysapurahastoista joihin suomalaiset lahjoittavat.Mietin miksei ne voisi tehdä samaa suomalaisille ja virkakoneistoja - ja kaikkia niitä laiskoja rahanpyörittäjiä.. jos niitä on. No olen varma että ON. Mutkun ketä muuta täällä kiinnostaa sellainen aloitus paitsi minua :P*vispaa käsiään hervottomasti MÄ OON VENTOVIERAS NETISSÄ OOKSÄ IHAN HULLU*
:D
Käpyjen litrahinta on n. 0,75 senttiä litra. Toimita mulle 1000 litraa käpyjä, ni mä voin sitte maksaa sulle sen 350 € pimeesti, että pääset lomalle.
Kukkomies kirjoitti:
Ei mitään pimeää työtä. Se on moraalitonta.
*pyrskähtelee*Kypsy sitte kotia.
(Tai vaihtoehtoisesti voit kerätä sen nelisen sataa litraa käpyjä ja myydä ne suoraan paikalliselle metsänhoitoyhdistykselle. Jos uskallat. Koska käpyjen myynti on verovapaata hommaa, niin olettaisin, että se on myös tukivapaata hommaa, eli et menetä tukiasi. Mun entinen naapuri(eläkeläismies) vaihtoi uuden auton joka kolmas vuosi pelkillä käpyrahoilla.)relaxed_eyes kirjoitti:
Kypsy sitte kotia.
(Tai vaihtoehtoisesti voit kerätä sen nelisen sataa litraa käpyjä ja myydä ne suoraan paikalliselle metsänhoitoyhdistykselle. Jos uskallat. Koska käpyjen myynti on verovapaata hommaa, niin olettaisin, että se on myös tukivapaata hommaa, eli et menetä tukiasi. Mun entinen naapuri(eläkeläismies) vaihtoi uuden auton joka kolmas vuosi pelkillä käpyrahoilla.)Joo, ihan ok tollanen. Mutta tarttis ensin saada jotain motivaatioo jostain suunnasta, joten jääköön nyt lomien jälkeiseksi projektiksi käpyjenkeräily.
Saakos käpyjä kerätä luonnonsuojelualuielta tai kansanpuistoista vai pitäiskö kytätä metsähakkuupaikoja? Vai onko hakkuujätekin maanomistajan omaisuutta ja käpyjen kerääminen Rikos? Tarvis kyllä auton. Ja kuskin.
PlatosMorbidDust kirjoitti:
Saakos käpyjä kerätä luonnonsuojelualuielta tai kansanpuistoista vai pitäiskö kytätä metsähakkuupaikoja? Vai onko hakkuujätekin maanomistajan omaisuutta ja käpyjen kerääminen Rikos? Tarvis kyllä auton. Ja kuskin.
En oo varma, mutta käsittääkseni marjat, sienet, kävyt ja kaikki muukin vuosittain uusiutuva metsän varallisuus on kaikkien Suomen kansalaisten omaisuutta, ei maanomistajan. Jos yksitysestä metsästä kerää, niin kai siinä pitää metsänomistajalta lupa kysyä, mutta provikoita sille ei tarvi maksaa. Metsänomistajien yhteystiedot saa metsänhoitoyhdistyksiltä. Mutta onhan Suomessa valtiollakin metsää vaikka kuinka paljon ja sieltä kun kerää niin ei tarvi lupia kysellä. Ja käsitykseni mukaan luonnonsuojelualueilta ja kansallispuistoista saa myös noita em. juttuja kerätä.
Noin muuten, hakkuuaukeat taitaa olla niitä parhaita käpyapajia.relaxed_eyes kirjoitti:
En oo varma, mutta käsittääkseni marjat, sienet, kävyt ja kaikki muukin vuosittain uusiutuva metsän varallisuus on kaikkien Suomen kansalaisten omaisuutta, ei maanomistajan. Jos yksitysestä metsästä kerää, niin kai siinä pitää metsänomistajalta lupa kysyä, mutta provikoita sille ei tarvi maksaa. Metsänomistajien yhteystiedot saa metsänhoitoyhdistyksiltä. Mutta onhan Suomessa valtiollakin metsää vaikka kuinka paljon ja sieltä kun kerää niin ei tarvi lupia kysellä. Ja käsitykseni mukaan luonnonsuojelualueilta ja kansallispuistoista saa myös noita em. juttuja kerätä.
Noin muuten, hakkuuaukeat taitaa olla niitä parhaita käpyapajia.Luonnonsuojelualueilta ei saa kerätä, muuten tarvitaan metsänomistajan lupa. Googlettelin aikani kuluksi tossa ja paras keräyskausi olis lokakuusta helmikuuhun ja meinasivat että yhdestä kuusenlatvasta voi saada jopa 50 litraa käpyjä. Eli 80 sentin litrahintaan tekis 40 € käteen. Samaten meinasivat, että herkkutatteja keräämällä pääsis 50-500 € päiväansioihin, vuodesta riippuen tietty. Sitten vielä puolukat ja mustikat. Jos tässä kesän suunnittelis.
PlatosMorbidDust kirjoitti:
Luonnonsuojelualueilta ei saa kerätä, muuten tarvitaan metsänomistajan lupa. Googlettelin aikani kuluksi tossa ja paras keräyskausi olis lokakuusta helmikuuhun ja meinasivat että yhdestä kuusenlatvasta voi saada jopa 50 litraa käpyjä. Eli 80 sentin litrahintaan tekis 40 € käteen. Samaten meinasivat, että herkkutatteja keräämällä pääsis 50-500 € päiväansioihin, vuodesta riippuen tietty. Sitten vielä puolukat ja mustikat. Jos tässä kesän suunnittelis.
Nyt pisti vielä mietityttämään, ostaako ne näin etelästä käpyjä ylipäätään- niitä siemeniä voi siirtää vaan joku 200 kilsaa pohjoiseen, että paskaakos ne lakeuksilla kuusensiemenillä?
http://yle.fi/alueet/lappi/2011/03/kuusenkapyjen_keruu_hyytyi_pakkasiin_2418947.html?origin=rssPlatosMorbidDust kirjoitti:
Nyt pisti vielä mietityttämään, ostaako ne näin etelästä käpyjä ylipäätään- niitä siemeniä voi siirtää vaan joku 200 kilsaa pohjoiseen, että paskaakos ne lakeuksilla kuusensiemenillä?
http://yle.fi/alueet/lappi/2011/03/kuusenkapyjen_keruu_hyytyi_pakkasiin_2418947.html?origin=rssMä en tiedä, mutta paikallinen metsänhoitoyhdistys tietää varmasti.
Kyllä tuo metsästä kerääminen on jees hommaa, eihän siitä eläke kerry, mutta se on nk. laillista pimiää rahaa mitä siitä saa.relaxed_eyes kirjoitti:
Mä en tiedä, mutta paikallinen metsänhoitoyhdistys tietää varmasti.
Kyllä tuo metsästä kerääminen on jees hommaa, eihän siitä eläke kerry, mutta se on nk. laillista pimiää rahaa mitä siitä saa.Vois ottaa selvää. Ja sit hommata joku toope, jolla on auto, kuskiks. Mielellään vähän pienempikokoinen niin olisi sopivampi heilumaan kuusenlatvassa. En kyllä yhtään tiedä millaista metsikköä täälläpäin kasvaa, mutta aika lehtipuuvoittoista taitaa olla. Helikopterilla selviäis.
- -Palstan väki-
Miksi et menisi mieluummin töihin?
Luin ton PMD:n jutun siivoojien askelmittareista ja totesin että en vihaa itseäni ihan niin paljoa...
*saa aivan helvetinmoisen yskäkohtauksen*
Mit... vit...
Jumalauta. Tästä vielä puhutaan.- Hyvä Kukkomies
Lomailla voi kun astuu vain ulos ja myös minimikustannuksin.
http://www.laitapuolenkulkija.com/
Siitä vain pyöränselkään ja hissuksiin. Ennenpitkää tulee aurinkoranta vastaan.
Vai eikö se ole "oikeaa länsimaista lomailua" kun rahaa ei voi tuhlata?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131454Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531384- 1061108
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211071- 76736
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168691- 108574
- 52572
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515