Uuden oppiminen on toisinaan tuskallista. Joutuu tunnustamaan olleensa vähintään tietämätön ja joskus ihan tyhmänkin. Sanotaan, että vanha koira ei opi uusia konsteja.
Onko syy vain siinä, että mitä kauemmin ja mahtipontisempana on totena pitämäänsä asiaa jauhanut, sitä korkeammaksi tulee häpeän kynnys?
Tänä päivänä monella alalla tulee niin nopeasti uutta tietoa, että lähes päivittäin, että tämän tästä saa huomata toimineensa jotenkin juntisti. Miten ihmiset selviävät? Onko ammattilaisuutta erottaa minä työtiedostostaan? Onko avoimmuutta erottaa minä ja uskomukseni toisistaan?
Miten uskomuksistaan pääsee?
22
135
Vastaukset
Do not allow yourselves to be deceived: Great Minds are Skeptical. - Friedrich Nietzsche.
Itse tunnen sen nykyisin hyväksi asiaksi jos joku pystyy näyttämään toteen että olen ollut väärässä. Tai hoksaan sen itse.- 21
"The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool."
Richard Feynman
- kohta/pian
Tulet hoksaamaan että evoluutio ei ole totta.
- 478+856
''kohta/pian18.6.2011 07:38-1 SULJE
Tulet hoksaamaan että evoluutio ei ole totta.''
Yhtä kohta/pian kuin Jeesuksen toinen tuleminen = ei koskaan.
- Hän tulee
Kukaan ei voi estää Jeesuksen toista tulemusta.
- 589+458
''Kukaan ei voi estää Jeesuksen toista tulemusta.''
Ei kukaan ole sitä estämässä, mutta, Jeesus ei ole tulossa muutenkaan. - iksu-tep
Miksi sinä uskot,että kukaan ei voi estää Jeesuksen toista tulemista?
- aikain merkit
Kun Hän tulee, niin Hän tulee, ei auta pyristellä.
- 859+784
''Kun Hän tulee, niin Hän tulee, ei auta pyristellä.''
Mutta kun Jeesus ei ole tulossa, minä kuulin luotettavalta taholta (kaverin siskon veljen hammaslääkärin äidin tyttären meediolta), että Jeesus on peruuttanut tulemisensa, hänellä kun on tärkeämpääkin tekemistä. - Merkit puuttuvat
Hän ei ole tullut vielä kertaakaan.
- no
Ei pidä uskoa meedioihin.
- 458+856
''Ei pidä uskoa meedioihin.''
Miksi ei?
- .
Mene hieman taaksepäin nimim. 815 657:n kirjoitukseen meediosta.
- puuöljy
Tällä palstalla oli joku aika sitten linkki artikkeliin, jossa kerrottin miksi uskomukset istuvat niin syvällä ja miksi niistä on vaikea päästä eroon.
Uskomusta voisi ajatella havaintojen vastaisena käsityksenä todellisuudesta. Liikkuessaan metsällä alkuihmisen oli hyvä uskoa, että seuraavan kivien ja puiden takana piilossa piili vaara, vaikka kaikki havainnot viittasivat päinvastaiseen. Kun saalis menee mäen taakse piiloon, on edelleen hyvä uskoa että saalis on mäen takana, vaikka näköhavainto osoittaa saaliin kadonneen. Uskomus siis kertoo todellisuudesta jotain joka on havaintoja vastaan.
Uskomukset ja havaintoihin perustuvat käsitykset todellisuudesta eivät siis taistele aivoissa keskenään, vaan ne sopivat sinne sovussa. Uskomuksista on vaikea päästä eroon, koska aivot eivät koe uskomuksia ristiriitaisina.- iksu-tep
Uskomukset ovat ainoa mitä meillä on, siksi. Toiset sopivat todellisuuteen huonosti, toiset ihan hemmetin huonosti. Uskomuksiaan voi tutkia, (jos rohkenee sellaisia tunnistaa itsessään) huomata kentie koska sellainen on syntynyt, ja ymmärtää, että niitä voi luopua. Uskouksensa voi vaihtaa sellaiseen, joka toimii todellisuuden kanssa paremmin.
Olen joutunut huomaamaan, että pidän uskovaisuutta vähän pöhkönä. Toivoisin, että ei olisi niin, mutta kun olen rehellinen itselleni, näin se on. Toivon täällä vielä tapaavani jonkun, joka parantaa käsityksiäni. Tai auttaa muuttamaan pöhkön määritelmääni..:) Toistaiseksi on päinvastoin...
- näin olen selvinnyt
Seuraan ravitsemus- ja lääketieteen tutkimuksia omastani tarpeestani käsin. Jatkuvasti syölletään uutta tietoa, esim. aineista ja elintarvikkieta, jotka alentavat ja normalisoivat kolesterolia. Sitten on tutkimuksia jotak kumoavat näityä tietoja ja väittävävät ihan päinvastaavaan. Toisinaan on vaarasllista syödä kananmunia, tummaa suklaata, mutta sitten taas ne ovatkin jopa kolesterolia alentqavia ym.
Uskossa olen ollut jo yli 40 vuotta ja homma on ainakain henkilökohtaisesti toiminut. Sitä että on laittanut luottamuksensa Jumalaan ja elää uskossa, ei ole tarvinnut katua ja pettyä. Terveyteni suhteen en hörhöile joka tukimuksen mukaisesti vaan olen omaksunut yleisiä periaatteita, vaikka mukava kehitystä on seurata. Järki, rukous ja terveelliset elämäntavat ovat riittäneet normalisoimaan kolesteroliarvot vaarallisen korkealta, 7.00 normaalille tasolle.
Minä ainakin jätän sellaiset usomukset jotka eivät toimi arjen keskellä En todellakaan olisi uskovainen näin kauaa aikaa, jos siitä ei olisi ollut kokemuksellista näyttöä henkilökohtaiseti.
En usko mainoksiin, ihmedietteihin, huuhaahan, kosmetikkateollisuuteen. Olen myös skeptinen luonne. Suomalinen ei usko ennenkuin näkee taikka kokee. - höpinät jäävät sitte
Uskomuksista pääset kun otat vastaan totuuden Jeesuksessa Kristuksessa. Silloin löydät Elämän.
Mikään ei ole niin arvokasta kuin oikean tiedon saaminen, paitsi väärien luulojen kariseminen.
Ottakaamme ilolla vastaan tieto virheistämme, muuten emme voi korjata niitä.- iksu-tep
:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854052
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353121Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1002285Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312108Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell811866Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271821- 311810
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271557Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91527- 281501