´Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä - että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni. Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia; heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!´
Herra Yeshua salli itsensä tehdä kiroukseksi Golgatan Ristillä rakastaessaan Isän tahtoa.
Mitä sinä ajattelet Israelista ja juutalaisista suhteessa Jumalan valtakuntaan ja Kuningas Yeshuaan?
Isän Jumalan Hengen vaikutus Paavalissa juutalaisia kohtaan
12
<50
Vastaukset
- ziz77us
Jumala on kääntänyt katseensa uudelleen Juutalaisten puoleen, heissä on niitä jotka voisivat pelastua uuteen maailmaan.
Juutalaisissa on potentiaalia, siksi Jumala kääntää katseensa juuri niihin jotka haluavat olla puhdas sydämmisiä.
Yeshua sanoi eläessään että tällä vuorella on oleva minun temppelini ennenkuin minun paluuni tapahtuu, nyt siellä on muslimien temppeli.
Mutta olen kuullut että nythän Salomonin temppeli aiotaan rakentaa uudelleen, kunhan rakennuslupa saadaan.
Se seikka että arabit suunnittelee myös temppelin rakentamista joka tuntuu todellisemmalta, heilläkin valmis suunnitelma ja rahoitus, pitää hakea rakennuslupa kirkolle. He ovat siis käännynnäisiä kristittyjä tai Juutalaisia???
Kumpi saa rakennusluvat Juutalaiset, vai Arabit.- Tietysti juutalaiset
ovat ensiarvoisen rakkaita Isän Jumalan suunnitelmassa, sillä Herra on uskollinen ja totuudellinen ja vie työnsä päätökseen. Autuaat ne, jotka Herraa rakastavat ja tahtoaan tekevät, amen.
Armon ja rukouksen Henki vuodatetaan valitun jäännöksen päälle ja ilmeisesti tarkoittaa kolmasosaa kansasta ja kutsutaan vaimoksi ja Ylkä pitää huolta omistaan Israelissa ja kahdessatoista sukukunnassa ja myös pakanakansoissa häneen turvaavista ja nimeään tunnustavissa, amen.
Kunnia ja kiitos Isälle Yeshuan pyhässä nimessä, HalleluYeshua!
- 17+1
Juutalaiset eivät tule kumartamaan ihmisiä, Jeesus oli ihminen.
Jeesuksella on jo temppeleitä ympäri maailmaa. juutalaiset eivät rakenna temppeliä jeesukselle. - ilman nimmariatälläX
'Jeesus' on juutalaiselle pahennus. 'Jeesus' edustaa juutalaiselle kristinuskonnon 'jumalaa', joka on helleeni-, kreikkalais- tai roomalaiskatolinen perimältään. Kristityt edustavat juutalaiselle inkvisitioiden ja holokaustin tekijöitä ja alkaansaajia. Juutalaiset eivät koskaan unohda näitä vainoja - miksi pitäisikään. Hyvin yleistä on nykyäänkin, kristityksi itseään kutsuvien joukossa, antisemitismi.
Kristityt edustavat juutalaiselle lain eli Tooran kumoajia, sianlihan ja muiden kauhistusten syöjiä, joulunviettäjiä, sabatin rikkojia yms.
Mutta: J'Shuaan Messiaaseen he voivat ryhtyä uskomaan, jos/kun Hänet esitellään heille VL:n (ja erityisesti Tooran) teksteistä ja tuodaan esille, että Hän on Messias, Pelastaja ja heidän vapauttajansa. Hänet esitellään heille myös Profeetoista ja Kirjoituksista, ja sitten tutustutetaan pikku hiljaa hebrealaiseen UL:oon eli Messiaanisiin Kirjotiuksiin.
Messiaaniset voivat tehdä tämän työn, mutta erityisesti juutalaiset jotka uskovat JHWH Messiaaseen J'Shuaan. Kristittyjen, kristinuskontoa eri kirkkokunnissaan ja suunnissaan noudattavien, ei kannata vaivautua juurikaan.- Aivan kohtuullista
on se, että juutalaisuutta pidetään esillä "juutalaisuus" -palstalla Abba Isän Jumalan tahdon ja Herran Yeshuan opetuksen ja Pyhän Hengen vaikutuksen mukaan. Kun siihen eivät pysty juutalaiset tai sen kannattajat omassa mielenlaadussa, niin tietysti myös pakanakansoista Herran Yeshuan Jaloon Öljypuuhun liitetyt sen voivat tehdä aralla ja nöyrällä ja ennenkaikkea rakkaudellisella mielenlaadulla Jumalan koko Raamattun, sisältäen Uuden Liiton kirjoitukset, ja Herran Hengen opetuksen mukaan siitä.
Kannattaa jokaisen pitää huolta siitä, ettei eksy oleellisista epäolellisiin eikä varsinaisista näennäisiin, sillä paljon lihan ympärileikkausta on tärkeämpää sydämen ympärileikkaus, ja tästä lienee jokainen Yeshuan opetuslapsi yhtä mieltä kanssani, sillä Abba Isä on siitäkin opettanut Ilmestyskirjassa, joka on suoraan Isän sydämeltä Yeshuan kautta annettu Jumalan tahdon ja opetuksen tuntemiseksi.
Kiitetään ja kunnioitetaan Israelin Pyhää Herraa ja Kuningasta niinkuin on Abba Isän tahto ja opetus ja myös Totuuden Henki annettu lupauksien mukaan jokaiselle anovalle Yeshuan nimessä ja valtakunnassa, amen.
- 8+5
Vapauttaja.....mistä ?
Jospa antaisitte juutalaisten ihan itse päättää, mitä he ajattelevat mistäkin suhinasta.- ilman nimmariatälläX
8 5,
vapauttaja, tietenkin vapauttaa synnistä, kuolemasta ja sairaudesta, aivan kuten muitakin jotka uskovat Häneen, eli Messiaaseen J'Shuaan. - Ratkaisevaa ei ole
ollenkaan juutalaisten ajatukset erinäisistä suhinoista vaan Israelin Pyhästä Kuningas Yeshuasta, sillä juutalaisetkaan eivät voi vastaanottaa Jumalan vanhurskauden sadetta ilman Herran Yeshuan edessä nöyrtymistä ja avuksi pyytämistä tai huutamista niinkuin on kirjoittu, ja juuri tämänkin tiedon esilletuomiseksi ainakin minä näitä kirjoitan, sillä rakastan juutalaisia pitämällä esillä Jumalan armoa ja totuutta Messias Yeshuan nimessä ja Hengessä.
- ilman nimmariatälläX
Ratkaisevaa ei ole kirjoitti:
ollenkaan juutalaisten ajatukset erinäisistä suhinoista vaan Israelin Pyhästä Kuningas Yeshuasta, sillä juutalaisetkaan eivät voi vastaanottaa Jumalan vanhurskauden sadetta ilman Herran Yeshuan edessä nöyrtymistä ja avuksi pyytämistä tai huutamista niinkuin on kirjoittu, ja juuri tämänkin tiedon esilletuomiseksi ainakin minä näitä kirjoitan, sillä rakastan juutalaisia pitämällä esillä Jumalan armoa ja totuutta Messias Yeshuan nimessä ja Hengessä.
Ihanaa että rakastat kansaani.
- juutalainen kansa
ilman nimmariatälläX kirjoitti:
Ihanaa että rakastat kansaani.
on minun rakas kansani, sillä Herra ja Kuningas Yeshua on siihen minut kutsunut ja myös sukuni puolesta saan olla Israelin pyhää kansaa ainakin toisen vanhempani kautta vaikka olisikin kaukaista Juurta, mutta Israelin Pyhälle Herralle on tuhat vuotta kuin yksi päivä ja yksi päivä kuin tuhat vuotta, amen.
Rakkain siunauksin sinua tahdon sydämmessäni muistaa Yeshuan nimessä
- ziz77us
On kuitenkin kiva että Juutalaiset kirjoittaa siitä että, jokainen vastaa omista synneistänsä, ja että jokainen on itse vastuussa Jumalalle teoistaan.
Ei pelkkä armo auta, en voi tehdä mitä vaan ja sanoa että saan anteeksi kaikki ja aina ehdottomasti. Vaikka Jumala antaisikin anteeksi on esimerkkejä että ihmiset kärsivät synnistä tuomat seuraukset, kuten Daavid.
Muista luojaasi nuoruudessasi ennenkuin pahat päivät tulevat ja sanot nämä ei minua miellytä.- Jumalan armo on
ihmeellinen, sillä se todella yksistään auttaa, mutta sitä ei tule ymmärtää väärin, sillä Jumalan armo voidaan saada ainoastaan tulemalla totuuteen eli valkeuteen eli Herran Yeshuan etsimiseen ja tunnustamiseen ja vastaanottamiseen, eikä tässä ole mitään eroa juutalaisen ja pakanasyntyisen välillä. Lisäksi on äärimmäisen tärkeää ymmärtää, että vain Yeshuassa on Isän Jumalan tahdon mukainen juutalaisuus ja Jalo Öljypuu Yeshuassa, ja siihen on liitetyt myös kaikki uudestisyntyneet pakanakansoista. Tietenkään ei pakanakansoista pelastuneiden pidä ylpeillä oikeiden oksien rinnalla, joita ei vielä ole liitetty Jaloon Öljypuuhun, mutta Abba Isä tahtoo totuutta salatuimpaan saakka, eikä mielisty väärään opetukseen eikä vääriin käsityksiin Jumalan valtakunnasta eikä rakkaasta Pojastaan Yeshuasta. Jolla on Poika, sillä on Elämä, jolla ei ole Poikaa, sillä ei ole Elämää.
Hyvin olet ymmärtänyt opetuksen Daavidin elämästä ja synnin seurauksista.
Autuaat ne nuoret, jotka ymmärtävät nuo sanat, jotka eivät sinua miellytä, sillä terve Jumalan pelko on viisauden alku ja sen vaikutusta. Kuitenkin tulee muistaa, että meidän ei tarvitse mielistellä ihmisiä vaan pyrkiä vaeltamaan Jumalan tahdon tuntemisessa ja tekemisessä ja ihaninta ihmisen on rakastaa Herraa Yeshuaa kaikessa elämässään Jumalan armossa ja totuudessa ja yltäkylläinen hengellinen elämä on parasta kaikille ihmisille vaikka lihan mieli pyrkiikin aina vastustamaan Jumalan Hengen vaikutusta.
Älkäämme eksykö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt354380Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.522349Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481422- 921270
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381178Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.261177Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä511120Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161965- 60921
Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175899