Uskonto ja kompleksiseksi

Ilona Ainiaan

Näin juhannuksen ja kesän kunniaksi ajatukset pyörivät meikäläisellä seksin ympärillä. Olen itse keski-ikään ehtineenä ehtinyt kokea monenlaisia seksin harrastamisen muotoja eri kansakuntiin, kulttuuriin ja uskontokuntiin kuuluvien ihmisten kanssa. Ja olen huomannut, että nuo tavat poikkeavat kovastikin toisistaan, henkilökohtaisilla eroavuuksilla höystettynä. Onhan meitä moneksi. Joidenkin mielestä normiseksi on minuutin pano, ja toisen mielestä taas seksiakti käsittää kaikennäköistä, leluja, kimppajuttuja, bondagea ja muuta äsämmää, tantraseksiä jne.

En ole tosin harrastanut seksiä kenenkään varsinaisen fundishihhulin kanssa, joten en tiedä, kuinka rajoittunutta ja kapeaa seksin eri muotojen toteutus käytännössä on. Siispä olisi mukava tietää asiasta lisää, kun en elämäni aikana ehdi ihan kaikkia kokea. Moniin uskontoihin kuuluu toisten ihmisten seksuaalisuuden kontrollointi.

Minulla on kyllä kokemus puolihihhulin muslimin ja sekulaarimusliminkin kanssa, ja pakko sanoa, ettei se hihhulikokemus ollut naisen näkökulmasta lainkaan tyydyttävä, käsityksemme normiseksin harrastamisesta poikkesivat toisistaan. Paskin kokemus ikinä. Sekulaarimuslimi muuten otti asiat paljon avoimemmin, ja kokemus oli parempi, joskin rajansa tuli hänelläkin vastaan.

On olemassa tietty jotain paikallisuskontonormejakin seksin harrastamisessa, mihin kukakin on sosiaalistunut, kuten lestat jne. Samoin on ollut yksi uskovainen kristitty häpesi reaktioitaan. Fundamentalistisuuteen kuuluu kompleksinen seksuaalisuus (koska fundamentalismi on nimenomaan seksuaalisuuden varhaiskehitysvaiheeseen kuuluva häiriö), koska seksi on likaista ja väärin, ja sitten taas avioliitossa siitä tulee velvollisuus ja pakko. Miten sellainen asia voi tuottaa iloa ainakaan yhdellekään naiselle? Onko uskovaisilla suomalaisilla muunlaista seksiä kuin että mies tuikkaa minuutin ees taas, kun naisen osa on lahnana olo ja homma on siinä, ja sitten taas pitää hävetä? Täällä joku aloituksessaan kertoo, että hänellä on Jeesus 24//7 mielessä. Ajatteletko sinä ko. henkilö seksinkin aikana Jeesusta? Sittenhän olet piilohomo, jos ei muuten ota eteen.

Voisiko fundamentalistiuskovaiset kertoa, miten he ovat seksin kokeneet? Miehillehän tämä kysymys on helppo, kun se tyydytys tulee niin helposti, lähinnä masturboimalla itseään naiseen (kun taas omaan tumppuun vetäminen on kielletty).

Pakko sitten tässä vielä antaa pisteet katolisten maiden miehille. Naisen näkökulmasta huippua, lähes samaa tasoa ovat suomalainen ateisti ja tapakristitty tai new age -tantramies. Esim. alan filmeissä näkee jo eron, italialaiset esimerkiksi - vs. germaaniset konevasarafilmit, ehkä naisia varten myös suunniteltu. Katoliset ovat niin kaksinaismoralistisia, että mitä vaan saa tehdä, kunhan kukaan ei saa tietää. Olisi haasteellista tietty iskeä katolilainen munkki. :D Enivei, ei kannata olla liian uskovainen, koska liian paljon jää kokematta. No, jos uskovaiseksi alkaisi, niin Osholaiseksi kääntyisin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Osho_(Bhagwan_Shree_Rajneesh)

Tämmösiä. Hyvää ja hekumallista kesää kaikille! :))

6

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihtuilija
    • Vähän ajattelen, että katolilainen maksaa kovan hinnan rakastajataidoistaan. Ensinnäkin, kun ehkäisy on kielletty, aika monenlaisia konsteja saa keksiä seksuaalisen tyydytyksen aikaansaamiseksi. Samoin "pukille pääsy" edellyyttää sellaisen tunnetilan aikaansaamista, että lapsensaamisen pelko unohtuu.
      Toisaalta, sitten kun ollaan avioliitossa, lapsen saamisen pelko ahdistaa myös miestä, "perheen elättäjää", kun coitus interruptus on ainoa sallittu ehkäisykeino. Huorissa käynti taitaa olla uskonnollisesti hyväksyttävin keino harjoittaa seksielämää ilman raskaaksitulon kauhua. Kunhan muistaa kertoa kaikki ripissä. Kertomasi "mitä vaan voi tehdä, kunhan kukaan eisaa tietää" on todella ymmärrettävää, kun ihmisen seksuaalisuus yritetään vääntää ihan muuksi kuin mitä se on. En kadehdi katolilaisia vaimoja ...:(

• Sitä minä olen miettinyt että miten fundis musliminainen kokee seksin. Saako hän näyttää nauttivansa siitä vai pitääkö sekin siveyssyistä peittää? Vai nauttiiko hän siitä ollenkaan? Tunnen pari musliminaista mutta en kehtoo kyssyy. :s

• On kyllä mielenkiintoinen kysymys...luulisi, että henkinen ympärileikkaus vahingoittaa ihan niinkuin fyysinenkin....

• Syntiä ja kiellettyä

Minä olen ihan oikeasti tuntenut uskovia, joiden mielestä seksi oli sallittua vain ja ainoastaan lisääntymistarkoituksessa, siis kun tehdään lapsia. Kaikki muu seksi oli syntiä ja ehdottoman jyrkästi kiellettyä.

Olen myös törmännyt tähän kirjoitukseen, joka menee suurelta osin ohi tuon avauksen varsinaisen aiheen, mutta huomatkaapa kohta: " pitkään tunnettu ääriuskonnollisena fanaatikkona, jonka mukaan avioliiton sisälläkin puolisoiden on pidättäydyttävä seksistä heti kun lapset on tehty "

"Valitettavasti pahojen henkien manaaminen ON kuulunut psykiatriseen käytäntöön Suomessakin. Tässä Mike Rossin ja minun artikkelini Suomessa sattuneesta tapauksesta Archives of Sexual Behavior -aikakauslehdessä.

Analysoimme niitä vaikeuksia, joita oli puuttua pahojen henkien manaamiseen, jota kiihkouskonnollinen psykiatri kohdisti homopotilaaseen. Kun saimme Setassa vuonna 1978 tietää, että muuan psykiatri manaa ulos pahoja henkiä homopotilaista, päätimme tehdä asiasta virallisen kantelun.

Kysyimme ensin neuvoja (silloisesta) Lääkintöhallituksesta. Heidän lääkintölakimiehensä antoi ohjeen, että meidän on ensiksi hankittava todisteet, että ko. psykiatri todella harjoittaa homohenkien manaamista lääkärintoimessaan. Siksi lakimies antoi ohjeen pyrkiä manattavaksi ja vaatia maksusta virallinen kuitti.

Kyseinen psykiatri oli ollut jo pitkään tunnettu ääriuskonnollisena fanaatikkona, jonka mukaan avioliiton sisälläkin puolisoiden on pidättäydyttävä seksistä heti kun lapset on tehty. Lähetimme Setan varapuheejohtajan psykiatrin vastaanotolle. Hän tiedusteli myös manausta ja lääkäri suostui sitä antamaan.

Henkien manaamiseen eli eksorsismiin kuului mm. kätten päälle paneminen, rukoilu homopotilaan puolesta ja demoneille osoitettuja kehotuksia lähteä pois potilaasta. Setan vpj sai lääkärinkuitin ja teki asiasta virallisen kantelun Lääkintöhallitukselle. Minä tein Mike Rossin kanssa asiasta artikkelin kansainväliseen psykiatrilehteen. "

• Onko se sitten syntiä jos harrastaa avioliitossa seksiä mutta ei tuu muija raskaaksi?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4220
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2373
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      33
      2337
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      97
      2104
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1897
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1875
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1577
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1538
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1360
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75
      1214
    Aihe