Ateisteja kiinostaa Jumala

Arto Puukko

Miksi ateistien sivuilla suurin keskustelun aihe on en uskon asiat ?Ateistit pohtivat Jumalan sanaa kuin uskossa olevat konsanaan.
Jos jokin asia ei minuun tee vaikutusta niin en minä sitä vatvo
ja vakuuttele sen olemassaolosta ateistien tapaan.

32

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus Tapani Aasi

Onko ihan varma kanssa että pysyttelet ihan hiljaa, kun islamistit tulevat sinua jonakin päivänä määräilemään. Tottele tai kuole!

Onko poliittinen vastustus hurahtaneiden valtaa vastaan, uskon asioiden vatvomista?

• Eli haluat ateistien olevan hiljaa nurkassa, kun uskovat saapuvat palstalle levittämään käännytysmantraansa?

Sori, mutta sinulle eikä kenelläkään muulla ole mitään oikeutta määrittää mistä ateistit saavat ja eivät saa keskustella. Painu vittuun!

• ap.

Minustakin Sanaa levittävät Kristityt nimimerkit ovat Jesusta halventavia sisäsiittoisia hulluja. Nämä aivottomat ****** eivät edes tajua, että pilaavat Kristinuskon hyvän maineen. Kusipäät.

ap.

• gsfsafsafsafsafa
        ap. kirjoitti:

Minustakin Sanaa levittävät Kristityt nimimerkit ovat Jesusta halventavia sisäsiittoisia hulluja. Nämä aivottomat ****** eivät edes tajua, että pilaavat Kristinuskon hyvän maineen. Kusipäät.

ap.

Kristinuskolla ei ole koskaan ollut hyvää mainetta.

• uskis
        gsfsafsafsafsafa kirjoitti:

Kristinuskolla ei ole koskaan ollut hyvää mainetta.

:D aika häijy niitti. Aidanseiväs-aloittaja sai nokkilleen.

• keskustellaan

Ei ole olet tervetullut keskustelemaan Jumalasta. Kyllä me sen tiedämme, että Jumala vetää jokaista luokseen - myönsi asiaa tai ei?

• keskustellaan kirjoitti:

Ei ole olet tervetullut keskustelemaan Jumalasta. Kyllä me sen tiedämme, että Jumala vetää jokaista luokseen - myönsi asiaa tai ei?

Miten voitte keskustella Jumalasta, jos ette tiedä Jumalasta yhtikäs mitään? Osoittakaa, että teillä on edes alkeelliset tiedot Jumalasta.

• Arto Puukko
        jason_dax kirjoitti:

Miten voitte keskustella Jumalasta, jos ette tiedä Jumalasta yhtikäs mitään? Osoittakaa, että teillä on edes alkeelliset tiedot Jumalasta.

Jumala on ilmoittanut itsensä Raamatussa.Myös luontoa ihailessamme saamme nähdä ja ihmetellä Hänen luomistyötää.

Ja me jotka olemme saaneet armon Jumalan edessä, sanoo Raamattu
        -Henki todistaa meidän hengellemme,että olemme Jumalan lapsia.

• Arto Puukko kirjoitti:

Jumala on ilmoittanut itsensä Raamatussa.Myös luontoa ihailessamme saamme nähdä ja ihmetellä Hänen luomistyötää.

Yhdestäkään jumalolennosta ei ole olemassa minkäänlaisia kriittisen tarkastelun kestäviä todisteita.

Usko jumaliin perustuu mielikuvitukseen, sisäisiin tuntemuksiin ja tarkoin valittuihin uskonnollisiin teksteihin.

• Arto Puukko kirjoitti:

"Jumala on ilmoittanut itsensä Raamatussa."
        - - Mistä sinä tämän tiedät? Lähde?

"Myös luontoa ihailessamme saamme nähdä ja ihmetellä Hänen luomistyötää."
        - - Vain jos oletamme, että maailmankaikkeus on Jumalanne luoma. Tämä on täysin perusteeton oletus, joten hylkään sen kunnes se osoitetaan todeksi.

"Ja me jotka olemme saaneet armon Jumalan edessä, sanoo Raamattu
        -Henki todistaa meidän hengellemme,että olemme Jumalan lapsia."
        - - Eli olette 'Jumalan lapsia', koska teillä on jokin fiilis, että olette 'Jumalan lapsia'? Tuo on kehäpäätelmä ja hylkään sen.

No nih, Arto Puukko epäonnistui totaalisesti. Muita halukkaita?

• Arto Puukko

Miksi Kristityt tällä palstalla (Uskonnot ja uskomukset) puhuvat homoista, kameleista sekä levittävät valekutsuja?

Valehtelu,se(kö) on Kristinuskoni ainoa anti.

En valhetele, toisinkuin Kristityt veljeni, olenn nähnyt jo 249 eri Kristityn nimikerkin häiriköivän täällä typerine avauksenee.

Ylimielisiä, koska sama nimimerkki joka aloitti, ei koskaa vastaa kysymyksiini.

Kyllä, Kristinusko taitaa olla == Kriminalismi.

• Pippeliuskonto

Uskovia kiinnostaa pippeli.

Miksi uskovien sivuilla suurin keskustelun aihe on pippeli ja siihen liittyvät asiat?
      Uskovat pohtivat pippeliä ja sen käyttämistä kuin patologiset pippelimaanikot.

Miksi uskon tärkein ja eniten puhuttu asia on aina se, kuka on käyttänyt pippeliään mitenkin ja kenenkä kanssa? Mitä ne toisten ihmisten pippelit uskoville kuuluvat? Miksi uskovat käyttävät kaiken valveillaoloaikansa toisten ihmisen pippeleiden vahtaamiseen?

• atac

"Ateisteja kiinostaa Jumala"

Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta.

Tai kiinnostaisi kyllä jos olisi olemassa. Mutta mitä todisteisiin viitataan. Pidän jumalan olemassaoloa hyvin epätodenäköisenä tai kyseenalaisena. Mutta kun mitään todisteita hänestä ei ole esitetty. Väitämpä jopa ettei häntä ole olemassa. Ja miksi Jumala? - No miksi ei?

Yhtähyvin voin kyseenalaistaa Apollonin kuin Zeuksen olemassaolon ilman sen kummempia perusteluja.

Todiste taakka on väitteen esittäjällä - "Jotain on olemassa" Ja todisteet?

• Minua kiinnostaa kovasti, miten ihmiset kykenevät uskomaan jumalaan. Aivan käsittämätöntä. Yritän kysellä, että voisin ymmärtää. Ja enkä malta olla väittämättä vastaan, täällä lukee niin paljon tiedetyn vastaista hullutusta-

• Arto Puukko

-Minua kiinostaa kovasti,miten ihmiset kykenevät uskomaan Jumalaan.Aivan käsittämätöntä.

Ei ihminen itsessään pystykkään uskomaan Jumalaan.Se on todella täysin käsittämätöntän, niinkuin itsekkin totesit.
        Raamattu antaa tähän vastauksen: Kaikki jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi. Toinen Raamatun kohta:Mikä on ihmiselle mahdotonta on Jumalalle mahdollista.
        Miksi näin tapahtuu, perustuu paljon puhuttuun Jumalan armoon.
        Eli, Jumala antaa sen armon,että sinä uskot.Luulen, että ymmärrät nyt miksi joku uskoo.

• puuöljy

Samaa mieltä. Ihmiset minua kiinnostavat, ei jumalat.

Miksi ihmisillä on taipumusta uskoa kaikkeen humpuukiin kuten horoskooppeihin, salaliittoteorioihin, ufoihin riivaajiin, henkiolentoihin ja jumaliin?

Itse tosin uskoisin hiukan ymmärtäväni niitä mielen mekanismeja, jotka mahdollistavat ristiriitaisten uskomusten loisimisen mielessämme.

Suosittelen aiheesta kiinnostuneille Pascal Boyerin kirjaa Ja ihminen loi jumalat ja Ikka Pyysiäisen kirjaa Jumalan selitys.

• Uskon itseeni :-)
        Arto Puukko kirjoitti:

-Minua kiinostaa kovasti,miten ihmiset kykenevät uskomaan Jumalaan.Aivan käsittämätöntä.

Ei ihminen itsessään pystykkään uskomaan Jumalaan.Se on todella täysin käsittämätöntän, niinkuin itsekkin totesit.
        Raamattu antaa tähän vastauksen: Kaikki jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi. Toinen Raamatun kohta:Mikä on ihmiselle mahdotonta on Jumalalle mahdollista.
        Miksi näin tapahtuu, perustuu paljon puhuttuun Jumalan armoon.
        Eli, Jumala antaa sen armon,että sinä uskot.Luulen, että ymmärrät nyt miksi joku uskoo.

Lapset uskovat hammaskeijuihin, Muumeihin ja joulupukkiin samasta syystä. Vanhemmat opettavat ja voimat eikä järki riitä siitä irrottautumaan.

Uskovaiset ovat pelkureita ja harhautettuja luovuttajia kaikki.

• Kersantti Ärjylä

Arto Puukko.

"Ateistit pohtivat Jumalan sanaa kuin uskossa olevat konsanaan."

Ehkä siinä suurin ero uskovaisiin onkin, että ateistit POHTIVAT. Jonkunhan sitäkin on tehtävä.

• "Jos jokin asia ei minuun tee vaikutusta niin en minä sitä vatvo
      ja vakuuttele sen olemassaolosta ateistien tapaan. "

Miksi sinä ylipäätään edes kirjoitat tälle palstalle, jos sinua ei kerran kiinnosta. Sinä sait kirjoitettua ihmeen monta riviä asiasta, josta sinä muka olet välinpitämätön. Taidat vain olla itseäsi täynnä oleva tekopyhä hölmöläinen.

• ole roskapostirobott

• e roskapostirobotti.

---Miksi sinä ylipäätään edes kirjoitat tälle palstalle, jos sinua ei kerran kiinnosta. Sinä sait kirjoitettua ihmeen monta riviä asiasta, josta sinä muka olet välinpitämätön. Taidat vain olla itseäsi täynnä oleva tekopyhä hölmöläinen. ---

• roskaposti robotti

Minä roskapostirobotti olen idiootti. Mut sen te varmaan jo huomasittekin.

• Nimi Erkki

"Ateisteja kiinostaa Jumala"

Ei kiinosta, vaan minua kiinnostaa Jumalan jatkuva olemattomuus. Hauskaksi asian tekee se, että jotkut yrittävät saada tuon Jumalan eläväksi vain pelkillä väitteillään. Kuitenkaan tuo Jumala ei herää millään henkiin.

• th

On luonnollista, että ateismipalstalla keskustellaan Jumalasta. Jumala liittyy kristinuskoon ja kristinusko on yksi uskonnoista.

Ateismi liittyy uskontoihin siten, että ateisti ei usko jumaliin. Ateismi on siis kannanotto uskontoihin.

Ei tarvitse olla narkomaani muodostaakseen mielipiteen huumeista.

• Arto Puukko

Ei tarvitse olla narkomaani muodostaakseen mielipiteen huummeista.

Joo,nimenomaan mielipiteen.Kaikki se mitä huumeet vaikuttaa ja saa aikaan
      perustuu heidän kertomuksiin jotka ovot henkilökohtaisesti nuo asiat kokeneet.

• "Kaikki se mitä huumeet vaikuttaa ja saa aikaan
        perustuu heidän kertomuksiin jotka ovot henkilökohtaisesti nuo asiat kokeneet. "

Väärin. Huumeiden vaikutuksista saadaan muutakin kautta tietoa.

• Arto Puukko

Voisiko irtanaisia Raamatun ylistyksiä kertova, nimimerkitön kusipää-häirikkö olla hiljaa? Perusteettomat väitteesi pilaavat avaukseni, tulisit edes puhumaan omalla nimimerkilläsi, sinä 100nisti ja Helluntalainen TÄI!

• ateistizz

Itse olen ateisti, mutta en tule tänne varsinaisesti keskustelemaan.
      Lähinnä tulen tänne viihdykkeen vuoksi. Erityisesti nautin siitä, kun joku tekee järjettömän väitteen, jossa ei ole mitään logiikkaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4250
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      37
      2445
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      104
      2416
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      99
      2165
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1917
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1915
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1587
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1570
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1568
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      76