Tällä sivustolla on käyty runsaasti keskustelua lopunajoista. Esille on otettu profetioita, ilmestyskirjaa ja ajan merkkejä. Tästä runsaasta materiaalista on luotavissa kokonaiskuva siitä, miten tapahtumat kehittyvät lähitulevaisuudessa. Laitan tähän yhteenvedon kokonaiskuvasta. Kuva perustuu uskottavimpiin profetioihin (pari norjalaista profetiaa, pari suomalaista profetiaa, Malacyn profetia jne) sekä luonnollisesti tulkintaan ilmestyskirjasta.
Tässä arvaukseni siitä, mitä kokonaisuus tarkoittaa. Tämä ei ole profetia vaan yhdistelmä eri profetioiden kokonaisuudesta. Itse en aio edistää millään tavalla näiden tapahtumien toteutumista:
2011
2011 loppuun mennessä Krekka todetaan maksukyvyttömäksi ja euroopan kyky tukea kokonaisuutta kyseenalaistetaan. Tämä vie Portugalin, Espanian sekä Italian kyvyttömäksi saada lainaa. Vuoden 2011 loppuun meneessä euroopassa on paikoin pankkipaniikkia eikä valtiot saa maksettua osaa velvoitteistaan. Euro alkaa menettää kykyään toimia maksuvälineenä kansainvälisessä kaupassa.
Samaan aikaan vuonna 2011 (ihan kohta) Lähi-Idässä alkaa sota, joka on Googin sota. Siinä Syyria tulittaa Iskander tykistöohjuksilla sekä muilla ohjusaseilla Tel-Avivia. Syria käyttää kemiallisia aseita (Iskander). Libanonista sekä Palestiinalaisalueilta tuetaan hyökkäystä kiivaalla raketti-iskulla. Palestiinan sotilaat yrittävät ottaa haltuun Itä-Jerusalemia. Sota leviää Gazan etelä rajalle, jonka yli tuleva siellä jo nyt olevat Egyptin raskaat hyökkäysjoukot. Iran tukee sotaa.
Israel iskee ydiaseella Damaskokseen. Venäjä tulee mukaa sotaan ja sota leviää maailmalaajuiseksi ydinsodaksi. Kuitenkin sota jää rajoitetutki sodaksi, mutta sodan seuruksena merkittävä osa maailman viljelysmaasta ja kasteluvedestä saastuu niin, että ruuan tuotanto romahtaa tulevina vuosina.
Näinin aikoihin nykyisen paavin toimikausi päättyy äkisti ja katolinen kirkko ajatuu suuriin vaikeuksiin. On mahdollista, että katolisen kirkon palveluksessa ei enää ole vanhurskaita työntekijöitä, koska he kaikki ovat jo taivaassa. Tyhjentyneen kirkon paavin asema ryöstetään ja sen saattaa petoksella varastaa antikristuksen profeetta. Alkaa kaikkien uskontojen sulattaminen yhteen antikristusta varten.
2012
2012 maaliskuussa sodan ja talouskriisin seurauksena USA:n talous romahtaa ja dollari sekä euro menettävät kyvyn toimia maksuvälineenä. Antikristus on astunut näyttämölle ja alkaa rakentamaa maailmaan uutta järjestystä ja maksuliinennejärjestelmää. Temppeliä aletaan rakentamaan Jerusalemiin.
2012 huhti-toukokuussa Venäjä alkaa liittämään naapurivaltioita itselleen vanhan Neuvostoliiton tapaan ja venäjä miehittää Suomen sekä liittää sen hallintoonsa.
2012 kesällä kärsitään jo nälänhädästä. Ydinsodan turmelemilta aulueilta siirtyy paljon pakolaisia kehitysmaihin, jossa pakolaisia kohdellaa erittäin huonosti. Venäjä elää sotilasmahtinsa kukoistusta.
2013
2013 aikana maailmaa vaivaa suuri nälänhätä ja taudit. Tähän mennessä maapallon väestöstä on kuollut yksi neljäsosa.
2016
2016 alusta lukien on käytössä antikristuksen maksuliikennejärjestelmä ja ihmisten edellytetään ottavan käteen ihon alle etäluettavan mikropiirikapselin. (sitä ei pidä ottaa missään tapauksessa, vaikka joutuisi kärsimään marttyyrikuoleman, koska piirin ottamisesta rangaistaan kadotustuomiolla kuoleman jälkeen).
2016 kiihtyy kristittyjen vainot ja lopun ajan piinat kovenevat.
Askeleet ahdistusten ajoille
39
409
Vastaukset
- Eräs ehdotus
Anteeksi, mutta ei se mene ihan näin nopeasti.
Ollaan mukavasti loppua kohden menossa, mutta ei ihan vielä.
Lisäksi en allekirjoita tuollaisia maksuliikennejärjestelmiä ja muita, ne ovat naurettavia.
Joku merkki kyllä otetaan, mutta se on paremminkin isovelivalvoo-systeemi, jossa pystytään valvomaan, kumartaako ihminen tätä Antikristus-häiskää jumalanaan.
Onneksi ei ihan lähitulevaisuudessa, mutta melko lähitulevaisuudessa.Eräs ehdotus sanoi :
Lisäksi en allekirjoita tuollaisia maksuliikennejärjestelmiä ja muita, ne ovat naurettavia.
________
Olen lukenut sirusysteemiä käytettävän jo esim. jenkeissä.
http://www.tiede.fi/artikkeli/1372/huomenna_on_helppo_maksaa
Välähdys tulevaisuudesta saattoi olla tapahtumasarja, joka sattui vuonna 2004. Silloin Applied Digital Solutions -niminen yritys sai Yhdysvaltojen elintarvike- ja lääkeviraston FDA:n hyväksynnän tunnistesirulle, joka asennetaan ihmisen ihon alle.
Siru sisälsi henkilö- ja terveystietoja, mutta muutakin käyttöä ideoitiin. Eräs Barcelonan yökerho kokeili sitä kulunvalvonnassa. Vip-alueelle pääsi heilauttamalla kättään portilla.
Applied Digital Solutions uskoi, että siru menisi hyvin kaupaksi. Vilautettavissa maksuvälineissä on nimittäin tietoturvaongelma.- Uskissss
pertsa2012 kirjoitti:
Eräs ehdotus sanoi :
Lisäksi en allekirjoita tuollaisia maksuliikennejärjestelmiä ja muita, ne ovat naurettavia.
________
Olen lukenut sirusysteemiä käytettävän jo esim. jenkeissä.
http://www.tiede.fi/artikkeli/1372/huomenna_on_helppo_maksaa
Välähdys tulevaisuudesta saattoi olla tapahtumasarja, joka sattui vuonna 2004. Silloin Applied Digital Solutions -niminen yritys sai Yhdysvaltojen elintarvike- ja lääkeviraston FDA:n hyväksynnän tunnistesirulle, joka asennetaan ihmisen ihon alle.
Siru sisälsi henkilö- ja terveystietoja, mutta muutakin käyttöä ideoitiin. Eräs Barcelonan yökerho kokeili sitä kulunvalvonnassa. Vip-alueelle pääsi heilauttamalla kättään portilla.
Applied Digital Solutions uskoi, että siru menisi hyvin kaupaksi. Vilautettavissa maksuvälineissä on nimittäin tietoturvaongelma.USA:ssa on jo eräissä ravintoloissa ollut käytössä ihonalainen kapseli maksamista varten. Eroopassa näkee paljon jo etälukulevyjä, jonka päälle voi laittaa etäluettavan VISA-korti tai vilauttaa kännykkää sen ohi. Tämä RFID-tekniikka mahdollista myös ihonalaisen sirun lukemisen.
Antikristuksella on povattu olevan yliluonnollisia kykyjä. Kyllä hän saa polkaistua teollisuustuotannon tällaista kapselia varten, kun kansainvälinen luottokorttijärjestelmä muutenkin tulee jo sellaista. - Eräs ehdotus
pertsa2012 kirjoitti:
Eräs ehdotus sanoi :
Lisäksi en allekirjoita tuollaisia maksuliikennejärjestelmiä ja muita, ne ovat naurettavia.
________
Olen lukenut sirusysteemiä käytettävän jo esim. jenkeissä.
http://www.tiede.fi/artikkeli/1372/huomenna_on_helppo_maksaa
Välähdys tulevaisuudesta saattoi olla tapahtumasarja, joka sattui vuonna 2004. Silloin Applied Digital Solutions -niminen yritys sai Yhdysvaltojen elintarvike- ja lääkeviraston FDA:n hyväksynnän tunnistesirulle, joka asennetaan ihmisen ihon alle.
Siru sisälsi henkilö- ja terveystietoja, mutta muutakin käyttöä ideoitiin. Eräs Barcelonan yökerho kokeili sitä kulunvalvonnassa. Vip-alueelle pääsi heilauttamalla kättään portilla.
Applied Digital Solutions uskoi, että siru menisi hyvin kaupaksi. Vilautettavissa maksuvälineissä on nimittäin tietoturvaongelma.Kyllä minäkin puhuin kybertekniikasta. Muistaakseni Tiede-lehdessä tai jossain on puhuttu kybertekniikan nopeasta kehittymisestä. Tässä yhteydessä arveltiin, että voidaan kehittää siru, jolla pystytään myös jonkin verran valvomaan ihmisen ajatuksia. (Antikristusta siinä ei tietysti mainittu). Eli kyllä se tulee olemaan kirjaimellisesti pedon merkki otsassa, mutta vähän muuhun kuin pelkkään rahaan liittyen.
- Mikkonen ei kirj.
pertsa2012 kirjoitti:
Eräs ehdotus sanoi :
Lisäksi en allekirjoita tuollaisia maksuliikennejärjestelmiä ja muita, ne ovat naurettavia.
________
Olen lukenut sirusysteemiä käytettävän jo esim. jenkeissä.
http://www.tiede.fi/artikkeli/1372/huomenna_on_helppo_maksaa
Välähdys tulevaisuudesta saattoi olla tapahtumasarja, joka sattui vuonna 2004. Silloin Applied Digital Solutions -niminen yritys sai Yhdysvaltojen elintarvike- ja lääkeviraston FDA:n hyväksynnän tunnistesirulle, joka asennetaan ihmisen ihon alle.
Siru sisälsi henkilö- ja terveystietoja, mutta muutakin käyttöä ideoitiin. Eräs Barcelonan yökerho kokeili sitä kulunvalvonnassa. Vip-alueelle pääsi heilauttamalla kättään portilla.
Applied Digital Solutions uskoi, että siru menisi hyvin kaupaksi. Vilautettavissa maksuvälineissä on nimittäin tietoturvaongelma.Tosin Pertsa samassa artikkelissa mainittiin myös seraavanlaaista, eli ei ne ihon alaiset sirut ny ihan niin varmasti tule:=
"Sirun uskottiin siis kelpaavan; olivathan amerikkalaiset jo tottuneet siruttamaan lemmikkieläimiäänkin. Toisin kävi. Jostain syystä kuluttajat ajattelivat, että ihminen on eri asia kuin kissa tai koira, ja kieltäytyivät sirusta.
Niinpä yritys, nykynimeltään PositiveID, alkoi keskittyä verensokeria mittaaviin ja muihin lääketieteellisiin siruihin. Ehkä niistä joskus kehittyy maksuvälineitä. Kun ihmiset tottuvat ensin terveyssiruihin, myös muiden sovellusten omaksuminen voi helpottua.
Kaukaisessa tulevaisuudessa näppäimistökin pystytään ehkä sulauttamaan ihoon. Näin syntyisi aito kyborgilompakko.
Iskeekö käteinen takaisin?
Tulevaisuutta ennustaessa pitää kuitenkin varautua siihen, että kehitys kulkee eri tavoin tai ainakin vivahteikkaammin kuin miltä nyt näyttää.
Sähköraha valtaa alaa, mutta katoaako käteinen kuitenkaan?
Saksalaisen älykorttiyrityksen Giesecke & Devrientin johtaja Holger Ziegler kertoi viime vuonna Rahapajan 150-vuotisjuhlassa, että käteisen määrä on lisääntynyt. Setelistö on kasvanut neljä prosenttia vuosittain.
Vaikka korttimaksaminen yleistyy, rahan kokonaistarve kasvaa niin paljon, että käteistä tarvitaan samaan aikaan lisää. Ehkä setelien kahina ja kolikoiden kilinä miellyttää niin, että kouriintuntuvaa rahaa halutaan pitää virtuaalivarallisuuden rinnalla." Mikkonen ei kirj. kirjoitti:
Tosin Pertsa samassa artikkelissa mainittiin myös seraavanlaaista, eli ei ne ihon alaiset sirut ny ihan niin varmasti tule:=
"Sirun uskottiin siis kelpaavan; olivathan amerikkalaiset jo tottuneet siruttamaan lemmikkieläimiäänkin. Toisin kävi. Jostain syystä kuluttajat ajattelivat, että ihminen on eri asia kuin kissa tai koira, ja kieltäytyivät sirusta.
Niinpä yritys, nykynimeltään PositiveID, alkoi keskittyä verensokeria mittaaviin ja muihin lääketieteellisiin siruihin. Ehkä niistä joskus kehittyy maksuvälineitä. Kun ihmiset tottuvat ensin terveyssiruihin, myös muiden sovellusten omaksuminen voi helpottua.
Kaukaisessa tulevaisuudessa näppäimistökin pystytään ehkä sulauttamaan ihoon. Näin syntyisi aito kyborgilompakko.
Iskeekö käteinen takaisin?
Tulevaisuutta ennustaessa pitää kuitenkin varautua siihen, että kehitys kulkee eri tavoin tai ainakin vivahteikkaammin kuin miltä nyt näyttää.
Sähköraha valtaa alaa, mutta katoaako käteinen kuitenkaan?
Saksalaisen älykorttiyrityksen Giesecke & Devrientin johtaja Holger Ziegler kertoi viime vuonna Rahapajan 150-vuotisjuhlassa, että käteisen määrä on lisääntynyt. Setelistö on kasvanut neljä prosenttia vuosittain.
Vaikka korttimaksaminen yleistyy, rahan kokonaistarve kasvaa niin paljon, että käteistä tarvitaan samaan aikaan lisää. Ehkä setelien kahina ja kolikoiden kilinä miellyttää niin, että kouriintuntuvaa rahaa halutaan pitää virtuaalivarallisuuden rinnalla."Mikkonen sanoi :
Tosin Pertsa samassa artikkelissa mainittiin myös seraavanlaaista, eli ei ne ihon alaiset sirut ny ihan niin varmasti tule:=
__________
Tuli tai ei tilannetta kannattaa seurata ja merkillepantavaa on ,että teknologiaa
löytyy.
Nyt se alkaa!!!! sanoi :
Tässä arvaukseni siitä, mitä kokonaisuus tarkoittaa.
___________
Profetioista luomasi kokonaiskuva on aika looginen.
Yksi asia johtaa toiseen...
Saattaa olla , että Lähi-idässä räjähtää hyvin pian - itse asiassa pidän sitä aivan varmana.Erilaiset sisäpoliittiset jännitteet noissa maissa antavat
ymmärtää kliimaksin olevan lähellä.
Arabit ovat varmasti oppineet jotakin edellisistä sodista ja tästä tulevasta
koitoksesta tulee varmasti hyvin tuhoisa Israelillekin.- Uskissss
Aamun uutiset kertova, että Obama olisi hyvin poikkeuksellisesti soittanut Iranin Ahmadinejadille. USA:n tiedottaja ei suostunut kertomaan keskustelujen yksityiskohdista mitään, mutta näytti todella myrtyneeltä kasvoista. On helppo arvata, että Obama lupasi laittaa lättyyn Ahmadinejadille. Iranilaiset tuntien he ärsyyntyvät tästä ja alkavat juonimaan sotilasliittolaisten (Libanon ja Syria) kanssa vastatoimia.
USA keroi, ettei se sulje pois mitään vaihtoehtoa jatkotoimille. USA arvioi varmaan, että Iran voisi vaikka yrittää johtavien poliittikkojen salamurhaamista, jos se vain saa siihen tilaisuuden. Tämä riittää syyksi laajamittaiseen hyökkäykseen.
Tilanne on nyt niin kireä, että Libanon, Syria ja Iran saattavat millä hetkellä hyvänsä aloittaa sodan Lähi-Idässä ja silloinhan valmiina on tämä uhkaus tulittaa ohjuksilla Tel Avivia. - Kyllä vaan
Uskissss kirjoitti:
Aamun uutiset kertova, että Obama olisi hyvin poikkeuksellisesti soittanut Iranin Ahmadinejadille. USA:n tiedottaja ei suostunut kertomaan keskustelujen yksityiskohdista mitään, mutta näytti todella myrtyneeltä kasvoista. On helppo arvata, että Obama lupasi laittaa lättyyn Ahmadinejadille. Iranilaiset tuntien he ärsyyntyvät tästä ja alkavat juonimaan sotilasliittolaisten (Libanon ja Syria) kanssa vastatoimia.
USA keroi, ettei se sulje pois mitään vaihtoehtoa jatkotoimille. USA arvioi varmaan, että Iran voisi vaikka yrittää johtavien poliittikkojen salamurhaamista, jos se vain saa siihen tilaisuuden. Tämä riittää syyksi laajamittaiseen hyökkäykseen.
Tilanne on nyt niin kireä, että Libanon, Syria ja Iran saattavat millä hetkellä hyvänsä aloittaa sodan Lähi-Idässä ja silloinhan valmiina on tämä uhkaus tulittaa ohjuksilla Tel Avivia.Olen seurannut vuosia Irania ja olen tiennyt jo ajat sen, että jossain vaiheessa joko Israel tai USA hyökkäävät Iraniin ennen kuin saavat ydinasen valmiiksi. USA:n tp on tarkoin selvillä missä mennään.
Kyllä se nyt siltä näyttää, että homma menee seuraavaksi niin että USA niistää Iranin maanrakoon ja Ahma saa palkkion röyhkeästä puheestaan kun on Israelin kansaa kohtaan julmuudella puhunut. Jumala näyttää mihin kykenee ja Ahma lähtee Husseinin seuraksi katselemaan mitä helvettiin kuuluu.
Otaksun näin tapahtuvan, että Jumalalla on osuutensa asiassa ja jos olen väärässä niin antakoon Jumala anteeksi arveluni. Jumala on pelottava vastus. Itse en uneksisikaan asettuvani poikkiteloin hänen eteensä.
Venaa viikko ja mitäs uutisissa näkyykään. Alkaako lentotukialukset seilaamaan kohti Irabub akuevesiä, heh heh heh heh, on aika laittaa röyhkeä ahma vastuuseen puheistaan. Vai Israelin tuhoaa maapallolta. Ei onnistu. Jumala suojelee Israelia.
Jokohan Ahman sydän on kurkussa...heh heh heh - dikduk
Kyllä vaan kirjoitti:
Olen seurannut vuosia Irania ja olen tiennyt jo ajat sen, että jossain vaiheessa joko Israel tai USA hyökkäävät Iraniin ennen kuin saavat ydinasen valmiiksi. USA:n tp on tarkoin selvillä missä mennään.
Kyllä se nyt siltä näyttää, että homma menee seuraavaksi niin että USA niistää Iranin maanrakoon ja Ahma saa palkkion röyhkeästä puheestaan kun on Israelin kansaa kohtaan julmuudella puhunut. Jumala näyttää mihin kykenee ja Ahma lähtee Husseinin seuraksi katselemaan mitä helvettiin kuuluu.
Otaksun näin tapahtuvan, että Jumalalla on osuutensa asiassa ja jos olen väärässä niin antakoon Jumala anteeksi arveluni. Jumala on pelottava vastus. Itse en uneksisikaan asettuvani poikkiteloin hänen eteensä.
Venaa viikko ja mitäs uutisissa näkyykään. Alkaako lentotukialukset seilaamaan kohti Irabub akuevesiä, heh heh heh heh, on aika laittaa röyhkeä ahma vastuuseen puheistaan. Vai Israelin tuhoaa maapallolta. Ei onnistu. Jumala suojelee Israelia.
Jokohan Ahman sydän on kurkussa...heh heh hehEi kukaan suojellut kolmea edellistä juutalais/israelilaisvaltiota eivätkä taivaat auenneet kun juutalaisia vietiin kaasutettaviksi ympäri Eurooppaa vuosien ajan joka kuukausi, joka viikko, joka päivä. Puna-armeija lopulta pelasti ne joita enää oli jäljellä.
- Uskissss
Saudi Arabia uhkaa nyt Irania vastatoimilla salamurhahankkeen takia. Tilanne sen kuin vain kiristyy:
http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=241609 Uskissss kirjoitti:
Saudi Arabia uhkaa nyt Irania vastatoimilla salamurhahankkeen takia. Tilanne sen kuin vain kiristyy:
http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=241609Uskisss
________
Äänenpainot kovenevat.Näinköhän on suunnitteilla hyökkäys Iraniin ennenpitkää.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Yhdysvallat ja Saudi-Arabia Iran joutuu tilille murhajuonesta/a1305547085876
- ??
Loppupeleissä kaikki on Juamlan kädessä. Me emme tiedä aikoja emmekä hetkiä Ramatun mukaan, vaikka se myös sanoo, että lopun aikana ymmärrys lisääntyy..
Mutta silti ei ole viisasta alkaa antamaan mitään vuosilukuja.. Pieleen on menneet entisetkin maailmanlopun ennustajat !
Mutta VALMIS lähtöön on hyvä aina olla, koska Jeesus tulee noutamaan OMANSA ! - Semmosta että
Tähän tarinaan sopinee vuodelle 2012 myös se, että mahdollisen Googin sodan jälkeen USA avaa Suezin kanavan liikenteelle sotavoimin. Koptikristittyjäkin kohdellaan kaltoin Egyptissä tällä hetkellä. Asiasta saattaa kertoa Elian ilmestys:
".....Sitten lännessä nousee eräs kuningas, jota kutsutaan ’rauhan kuninkaaksi’.
(tämä lienee Obama, kun hän on saanut Nobelin rauhapalkinnon - kyseessä on vertauskuva, joka osoittaa henkilöön, ei välttämättä tarkoita sitä, että onko rauhan mies)
Hän juoksee meren yli kuin karjuva leijona.
(Atlantin takaa ilmarynnäkkö ja / tai maihinnousu, oikein osuva kielikuva merijalkaväelle parin tuhannen vuoden takaa. Nato on uhannut aiemminkin miehittää Suezin kanavan alueen, jos laivat eivät uskalla purjehtia sen kautta. Suezin kanvalla on valtava merkitys USA:n ja Euroopan huoltamiselle)
Hän tappaa epäoikeudenmukaisuuden kuninkaan
(Egyptissä ei ole vielä uutta presidenttiä, mutta ennusteiden mukaan Mubarakin jälkeen tulee pressaksi terrorismin suuri tukija ja vaalit ovat parin kuukauden päässä)
ja kostaa Egyptille sodilla ja paljolla verenvuodatuksella. Noina päivinä tapahtuu, että hän käskee rauhaa ja turhaa lahjaa Egyptiin.
(käskee rauhaa tarkoittanee rauhanpakottamisoperaatiota - hauska kielikuva tuhansien vuosien takaa ;-D )
Hän antaa rauhan niille, jotka ovat pyhiä, sanoen: "Jumalan nimi on yksi."
(ahdistuten aikana kristittyiksi kääntyneitä vainotaan, mutta ilmeisesti yksi kolmasosa maailmasta jää hirmuhallitsijan valtakunnan ulkopuolelle - USA lienee se, joka jää enkeliksi muille ja joka yrittää kirkastaa uudelleen kristillisyyttä)
Hän antaa pyhille kunnian ja palauttaa pyhät paikat ennalleen.
(tarkoittanee kristillisten kirkkojen jälleenrakentamista)
Hän vaeltaa Egyptin kaupungeissa petoksella heidän tietämättään. Hän laskee pyhät paikat, hän punnitsee pakanoiden patsaat. Hän laskee heidän hyvinvointinsa, hän vahvistaa heille pappeja. Hän käskee, että taikurit ja kansan suurmiehet on otettava kiinni.
(nykyaikaiset sota-oikeudet ameriikkalaisen moraalin tapaan, eli suurmiehiä ei tapeta, vaan tuomitaan - ei tämmöstä ollut keskiajalla ;-D ) ....."
Teksti netissä: http://www.apokryfikirjat.com/elia.htm - dikduk
Järki on lopun odottajilta jäätynyt vuonna 2008 eikä sula heidän elinaikanaan. Muulla telluksen väellä elämä sujuu kuten ennenkin.
Tervehdys
Olen samaa mieltä siitä, että kaikki on Jumalan kädessä.
Enkä ihan aina oikein ymmärrä mitä ja ketä palvelee tällainen tulevaisuuden ja tuhojen ennustaminen.
Vai onko se viihdettä?
Jokaisen kristityn tehtävänä on olla valveilla omassa elämässään. Rukoile ja tee työtä on hyvä vanha ohje edelleenkin.
Meidän tehtävämme on rakentaa maailmasta parempi paikka jokaiselle, raivata enemmän tilaa Jumalan läsnäololle maailmassa. Sitä tilaa raivataan rukoilemalla ja tekemällä hyvää. Jokaista tarvitaan tähän työhön.
Kirkko kuulolla
Päivi Aikasalo, pappi HämeenlinnastaPäivi Aikasalo sanoi :
Sitä tilaa raivataan rukoilemalla ja tekemällä hyvää.
_________
Uskovat ovat vain valppaina kun profetoidut aikojen merkit alkavat täyttyä.
Koko maailman talous on romahtamassa ja sieltä tulee sitten niitä vitsauksia
tihenevään tahtiin.
Mutta ei siinä ole pelkäämistä paitsi homoteologeilla ainakin.
Ajattele Päivi , kun kuolet niin se on sitten ajolähtö ei ole enää mahdollisuutta katumukseen ja mäkinen ei tule tueksesi Suuren Tuomarin eteen.
Jokainen vastaa omista synneistään.
.- vänkyrä...
pertsa2012 kirjoitti:
Päivi Aikasalo sanoi :
Sitä tilaa raivataan rukoilemalla ja tekemällä hyvää.
_________
Uskovat ovat vain valppaina kun profetoidut aikojen merkit alkavat täyttyä.
Koko maailman talous on romahtamassa ja sieltä tulee sitten niitä vitsauksia
tihenevään tahtiin.
Mutta ei siinä ole pelkäämistä paitsi homoteologeilla ainakin.
Ajattele Päivi , kun kuolet niin se on sitten ajolähtö ei ole enää mahdollisuutta katumukseen ja mäkinen ei tule tueksesi Suuren Tuomarin eteen.
Jokainen vastaa omista synneistään.
."Uskovat ovat vain valppaina kun profetoidut aikojen merkit alkavat täyttyä"
Ja ovat olleet viimeiset 2000 vuotta, kukin omana aikanaan. Ihan ensimmäiseksi, ja kaikkein perustellummin valppaina olivat varmaan ne, jotka elivät ajanlaskun alussa. Olihan lupaus se, ettei silloin elävä sukupolvi ehdi kuolla.
Voi olla, että profetoituja merkkejä ovat nähneet mielestään myös esim. ne, jotka elivät suuren eurooppalaisen vitsauksen, mustan surman aikoina. Jos saisivat tilaisuuden, niin saattaisivat kommentoida meidän aikaamme, että muutamaa taloushetkutustako tosiaan pidätte jonain kauhistuksena. Voisi kuvitella myös maailmansotien aikakauden herättäneen joissakin profetiaalisia aavisteluja merkkien täyttymisestä.
Isompia ja pienempiä merkkejä on nähty, kaikkina aikoina. Jokaisella kun on kova taipumus nähdä juuri se oma aika erityisen synnillisenä ja vitsauksellisena. Jokainen vuorollaan myös sujuvasti unohtaen ne profetiat, jotka eivät toteutuneet. Näin pitkälle on jo tultu, kyllä näiden täytyy olla lopun aikoja. Eikös vaan? - Uskissss
Raamattuun ei ole turhaan sisällytetty Johanneksen ilmestystä. Raamattu myös puhuu siitä, että lopunajoilla ihmisten päälle vuodatetaan Pyhää Henkeä ja he profetoivat. Raamatussa myös lukee, että vääriä profeettoja tulee ja uskovien tulee koetella profetioita.
Nyt maailman tilanne on vain sellainen, että kovat ajat ovat tulossa. Talous romahtaa, ruuastakin on pulaa ja Lähi-Idässä tilanne on poikkeuksellisen kireä. Oleko Päivi tästä eri mieltä?
Minusta on ihan hyvä puhua myös Raaamatun näkökulmasta asiasta, koska se tuo toivo uskoville. Jumala on luvannut pitää huolta vanhurskaistaan. Eräät teologit ovat sitä mieltä, että Jeesus korjaa vanhurskaat vihan alta pois (toki muitakin näkemyksiä on). vänkyrä... kirjoitti:
"Uskovat ovat vain valppaina kun profetoidut aikojen merkit alkavat täyttyä"
Ja ovat olleet viimeiset 2000 vuotta, kukin omana aikanaan. Ihan ensimmäiseksi, ja kaikkein perustellummin valppaina olivat varmaan ne, jotka elivät ajanlaskun alussa. Olihan lupaus se, ettei silloin elävä sukupolvi ehdi kuolla.
Voi olla, että profetoituja merkkejä ovat nähneet mielestään myös esim. ne, jotka elivät suuren eurooppalaisen vitsauksen, mustan surman aikoina. Jos saisivat tilaisuuden, niin saattaisivat kommentoida meidän aikaamme, että muutamaa taloushetkutustako tosiaan pidätte jonain kauhistuksena. Voisi kuvitella myös maailmansotien aikakauden herättäneen joissakin profetiaalisia aavisteluja merkkien täyttymisestä.
Isompia ja pienempiä merkkejä on nähty, kaikkina aikoina. Jokaisella kun on kova taipumus nähdä juuri se oma aika erityisen synnillisenä ja vitsauksellisena. Jokainen vuorollaan myös sujuvasti unohtaen ne profetiat, jotka eivät toteutuneet. Näin pitkälle on jo tultu, kyllä näiden täytyy olla lopun aikoja. Eikös vaan?vänkyrä sanoi :
. Näin pitkälle on jo tultu, kyllä näiden täytyy olla lopun aikoja. Eikös vaan?
_________
Eivät välttämättä ole.
Silti on hyvä varastoida sitä tietoa vastaisen varalle ja seurata asioitten
kehittymistä laajalla perspektiivillä.
Siinä ketjussa "pakanain ajat päättyvät" oli vastaansanomattomasti kaksi
suurimmaksi osaksi toteutunutta profetiaa - siksikin tässä seurailen loppuosankin
mahdollista toteutumista.
Taloushetkautuksista puheen ollen se ei ole lainkaan sitä mitä ihmisille
esitellään.Kyse tulee olemaan sotien säestämästä kokonaisromahduksesta,
jota seuraa "kymmenen" muuta vitsausta.
Uskovat seurailevat asioita ja jumalattomat eivät vain ymmärrä niitä vaikka
kuinka yrittäisivät.- vänkyrä...
pertsa2012 kirjoitti:
vänkyrä sanoi :
. Näin pitkälle on jo tultu, kyllä näiden täytyy olla lopun aikoja. Eikös vaan?
_________
Eivät välttämättä ole.
Silti on hyvä varastoida sitä tietoa vastaisen varalle ja seurata asioitten
kehittymistä laajalla perspektiivillä.
Siinä ketjussa "pakanain ajat päättyvät" oli vastaansanomattomasti kaksi
suurimmaksi osaksi toteutunutta profetiaa - siksikin tässä seurailen loppuosankin
mahdollista toteutumista.
Taloushetkautuksista puheen ollen se ei ole lainkaan sitä mitä ihmisille
esitellään.Kyse tulee olemaan sotien säestämästä kokonaisromahduksesta,
jota seuraa "kymmenen" muuta vitsausta.
Uskovat seurailevat asioita ja jumalattomat eivät vain ymmärrä niitä vaikka
kuinka yrittäisivät."Uskovat seurailevat asioita ja jumalattomat eivät vain ymmärrä niitä vaikka
kuinka yrittäisivät"
Toinen mahdollisuus on, että muutkin kuin pertsalaisittain uskoviksi kelpuutetut oikeasti seuraavat asioita. He vain tekevät asioista erilaisia johtopäätöksiä, niitä ei selitetä raamatullisiksi vitsauksiksi. Eikä, niin kuin monesti väistämättä mielikuvaksi tulee, suorastaan hiukan hekumoida oletetuilla lopunajoilla.
Pari esimerkkiä tarkoittamastani hekumoinnista tässä ketjussa "Koko maailman talous on romahtamassa ja sieltä tulee sitten niitä vitsauksia tihenevään tahtiin. Mutta ei siinä ole pelkäämistä paitsi homoteologeilla ainakin" (Pertsa2012) ja "kestää kidutuksen tai marttyyrikuoleman Jeesukseen uskovana" (Uskisss). Ei suinkaan pahimmanlaatuista hekumointia, mutta kyllä monesti pohjavireenä on se, että "kurjaa tulee olemaan paitsi meillä oikeinuskovilla, jotka taivaanilossa lämmöllä muistelemme niitä läheisiämme, jotka kituvat ikuisesti h-tissä". vänkyrä... kirjoitti:
"Uskovat seurailevat asioita ja jumalattomat eivät vain ymmärrä niitä vaikka
kuinka yrittäisivät"
Toinen mahdollisuus on, että muutkin kuin pertsalaisittain uskoviksi kelpuutetut oikeasti seuraavat asioita. He vain tekevät asioista erilaisia johtopäätöksiä, niitä ei selitetä raamatullisiksi vitsauksiksi. Eikä, niin kuin monesti väistämättä mielikuvaksi tulee, suorastaan hiukan hekumoida oletetuilla lopunajoilla.
Pari esimerkkiä tarkoittamastani hekumoinnista tässä ketjussa "Koko maailman talous on romahtamassa ja sieltä tulee sitten niitä vitsauksia tihenevään tahtiin. Mutta ei siinä ole pelkäämistä paitsi homoteologeilla ainakin" (Pertsa2012) ja "kestää kidutuksen tai marttyyrikuoleman Jeesukseen uskovana" (Uskisss). Ei suinkaan pahimmanlaatuista hekumointia, mutta kyllä monesti pohjavireenä on se, että "kurjaa tulee olemaan paitsi meillä oikeinuskovilla, jotka taivaanilossa lämmöllä muistelemme niitä läheisiämme, jotka kituvat ikuisesti h-tissä".vänkyrä... sanoi :
Uskovat seurailevat asioita ja jumalattomat eivät vain ymmärrä niitä vaikka
kuinka yrittäisivät
__________
Älä viitsi olla vänkyrä , sillä armo ja pelastus on sinuakin varten jos haluat.- Pyytäisin, hyvä...
pertsa2012 kirjoitti:
Päivi Aikasalo sanoi :
Sitä tilaa raivataan rukoilemalla ja tekemällä hyvää.
_________
Uskovat ovat vain valppaina kun profetoidut aikojen merkit alkavat täyttyä.
Koko maailman talous on romahtamassa ja sieltä tulee sitten niitä vitsauksia
tihenevään tahtiin.
Mutta ei siinä ole pelkäämistä paitsi homoteologeilla ainakin.
Ajattele Päivi , kun kuolet niin se on sitten ajolähtö ei ole enää mahdollisuutta katumukseen ja mäkinen ei tule tueksesi Suuren Tuomarin eteen.
Jokainen vastaa omista synneistään.
.Älä nyt Pertsa loukkaannu, mutta minusta sinä kyllä pahennat välillä muiden konservtiivikristittyjen mainetta ja tavallaan juuri tuolla estät ihmisiä kuulemasta järkevien ihmisten puhetta tästä.
Pyytäisin, hyvä... kirjoitti:
Älä nyt Pertsa loukkaannu, mutta minusta sinä kyllä pahennat välillä muiden konservtiivikristittyjen mainetta ja tavallaan juuri tuolla estät ihmisiä kuulemasta järkevien ihmisten puhetta tästä.
Pyytäisin, hyvä... sanoi :
Älä nyt Pertsa loukkaannu, mutta minusta sinä kyllä pahennat välillä muiden konservtiivikristittyjen mainetta ja tavallaan juuri tuolla estät ihmisiä kuulemasta järkevien ihmisten puhetta tästä.
____________
Kerro nyt sitten mikä on ongelmasi nimi noin yksilöidysti jos kykenet , kun kerran
epäsuorasti ilmoittaudut konservatiiviksi ja / tai olet huolissasi heidän maineestaan.
Siis missä kohden menettelen väärin?
Kerros nyt mistä ahistaa..... :-)- Pyytäisin hyvä...
pertsa2012 kirjoitti:
Pyytäisin, hyvä... sanoi :
Älä nyt Pertsa loukkaannu, mutta minusta sinä kyllä pahennat välillä muiden konservtiivikristittyjen mainetta ja tavallaan juuri tuolla estät ihmisiä kuulemasta järkevien ihmisten puhetta tästä.
____________
Kerro nyt sitten mikä on ongelmasi nimi noin yksilöidysti jos kykenet , kun kerran
epäsuorasti ilmoittaudut konservatiiviksi ja / tai olet huolissasi heidän maineestaan.
Siis missä kohden menettelen väärin?
Kerros nyt mistä ahistaa..... :-)Se mitä sanoit, on ilmeisesti poistettu tästä ketjusta. Joten emme ota sitä enää puheeksi. Mutta mainitsit siinä tietyille (nimeltä mainiten) ihmisille kadotustuomion. Ja kun me konservatiivit olemme kuitenkin pääasiassa porukkaa, joka ei todellakaan tiedä nimeltä, ketkä täällä sinne joutuvat, eikä meistä suurin osa heittele tällaisia tuomioita, niin toivoisin, ettet sinäkään.
Nyt he eivät sitten halua kuulla meidänkään puhetta.
(kerroin nyt mikä ahistaa) Pyytäisin hyvä... kirjoitti:
Se mitä sanoit, on ilmeisesti poistettu tästä ketjusta. Joten emme ota sitä enää puheeksi. Mutta mainitsit siinä tietyille (nimeltä mainiten) ihmisille kadotustuomion. Ja kun me konservatiivit olemme kuitenkin pääasiassa porukkaa, joka ei todellakaan tiedä nimeltä, ketkä täällä sinne joutuvat, eikä meistä suurin osa heittele tällaisia tuomioita, niin toivoisin, ettet sinäkään.
Nyt he eivät sitten halua kuulla meidänkään puhetta.
(kerroin nyt mikä ahistaa)Pyytäisin hyvä... sanoi :
(kerroin nyt mikä ahistaa)
__________________
Et kertonut siis mitään ja ketään ei ole nimeltä mainittu.
Teillä hauveleilla on näköjään keinovalikoimat uudistumassa.
Mene vain sinne tien pimeälle puolelle takaisin missä ne muutkin järkevät
ihmiset lymyävät.
Noita multinikkejä on vähän liikaa.
Hei
Tulevaisuudesta pitää puhua ja on hyvä olla hereillä siitä, mitä maailmassa tapahtuu. Myös Ilmestyskirjaa on syytä lukea. Mutta kovin usein keskustelu on tuhon ja pelon lietsomista. Siitä en pidä.
Kristityllä on aina toivo Jumalassa, kaikkina aikoina. Se toivo vain joskus unohtuu näistä keskusteluista. Ja myös se, että voimme vaikuttaa siihen, millaisessa maailmassa elämme, jokainen voimme vaikuttaa omalta osaltamme.
Kirkko kuulolla
Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta- Uskisss
Tuhoa on tulossa ja sitä tapahtuu koko ajan. Raamattukin kertoo kovista piinoista.
Mitä Päivi oikein pelkäät ahdistusten ajoissa?
Raamattu kertoo, että kerran sellaiset tulevat ja kuvaa oikein karulla tavalla niitä kärsimyksiä, jotka ihmisiä kohtaavat. Raamattu myös kertoo Jumalan avusta vanhurskaille.
Moni ihminen kääntyy Kristuksen puoleen kun, tajuaa kuinka kova kadotustuomio on. Samoin ihmiset hakevat turvaa Kritukselta kun, näkevät mitä on tulossa.
Jos Kristuksen torjuu lopullisesti, niin ahdistusten aikona alkaa osittain se kadotustuomio jo maan päällä, joka jatkuu vielä pahempana kadotuksessa.
Ahdistusten aikoinaki on mahdollisuus kääntyä Jeesukseen uskovaksi, mutta pelastus edellyttää, ettei ota pedon merkkiä käteensä tai otsaansa sekä kestää kidutuksen tai marttyyrikuoleman Jeesukseen uskovana. - Näin vaan on
Ei vanha parsimalla parane, Päivi.
Uskisss kirjoitti:
Tuhoa on tulossa ja sitä tapahtuu koko ajan. Raamattukin kertoo kovista piinoista.
Mitä Päivi oikein pelkäät ahdistusten ajoissa?
Raamattu kertoo, että kerran sellaiset tulevat ja kuvaa oikein karulla tavalla niitä kärsimyksiä, jotka ihmisiä kohtaavat. Raamattu myös kertoo Jumalan avusta vanhurskaille.
Moni ihminen kääntyy Kristuksen puoleen kun, tajuaa kuinka kova kadotustuomio on. Samoin ihmiset hakevat turvaa Kritukselta kun, näkevät mitä on tulossa.
Jos Kristuksen torjuu lopullisesti, niin ahdistusten aikona alkaa osittain se kadotustuomio jo maan päällä, joka jatkuu vielä pahempana kadotuksessa.
Ahdistusten aikoinaki on mahdollisuus kääntyä Jeesukseen uskovaksi, mutta pelastus edellyttää, ettei ota pedon merkkiä käteensä tai otsaansa sekä kestää kidutuksen tai marttyyrikuoleman Jeesukseen uskovana.Uskisss sanoi :
Mitä Päivi oikein pelkäät ahdistusten ajoissa?
________________
Päivi tietää tekevänsä syntiä saarnaamalla mäkisen homoteologiaa oikeana
evankeliumina.
Tietää myös sen mitä se hänen osaltaan tarkoittaa ellei tee parannusta.
Tee siis Päivi parannus kun on vielä otollinen hetki.- Ihan ystävällisesti
Uskisss kirjoitti:
Tuhoa on tulossa ja sitä tapahtuu koko ajan. Raamattukin kertoo kovista piinoista.
Mitä Päivi oikein pelkäät ahdistusten ajoissa?
Raamattu kertoo, että kerran sellaiset tulevat ja kuvaa oikein karulla tavalla niitä kärsimyksiä, jotka ihmisiä kohtaavat. Raamattu myös kertoo Jumalan avusta vanhurskaille.
Moni ihminen kääntyy Kristuksen puoleen kun, tajuaa kuinka kova kadotustuomio on. Samoin ihmiset hakevat turvaa Kritukselta kun, näkevät mitä on tulossa.
Jos Kristuksen torjuu lopullisesti, niin ahdistusten aikona alkaa osittain se kadotustuomio jo maan päällä, joka jatkuu vielä pahempana kadotuksessa.
Ahdistusten aikoinaki on mahdollisuus kääntyä Jeesukseen uskovaksi, mutta pelastus edellyttää, ettei ota pedon merkkiä käteensä tai otsaansa sekä kestää kidutuksen tai marttyyrikuoleman Jeesukseen uskovana.Uskiss, älä pahastu, tietysti noista asioista voi puhua, mutta kun "Jos Kristuksen torjuu lopullisesti", oletko tullut koskaan ajatelleeksi, että ehkäpä juuri se, että jotkut ovat innostuneet jauhamaan tästä lopusta jne. saattaa juuri aiheuttaa sen, että ihmiset torjuvat Kristuksen. Heille tulee väärä kuva kristityistä....
Ihan ystävällisesti kirjoitti:
Uskiss, älä pahastu, tietysti noista asioista voi puhua, mutta kun "Jos Kristuksen torjuu lopullisesti", oletko tullut koskaan ajatelleeksi, että ehkäpä juuri se, että jotkut ovat innostuneet jauhamaan tästä lopusta jne. saattaa juuri aiheuttaa sen, että ihmiset torjuvat Kristuksen. Heille tulee väärä kuva kristityistä....
Ihan ystävällisesti sanoi :
Uskiss, älä pahastu, tietysti noista asioista voi puhua, mutta kun "Jos Kristuksen torjuu lopullisesti", oletko tullut koskaan ajatelleeksi, että ehkäpä juuri se, että jotkut ovat innostuneet jauhamaan tästä lopusta jne. saattaa juuri aiheuttaa sen, että ihmiset torjuvat Kristuksen. Heille tulee väärä kuva kristityistä....
________
Tuossa on Uskisss sama attte joka kirjoitteli minullekin.
Sinulla taas ei ole mitään kuvaa uskosta.Etkö tiedä ettet pysty Jumalan omia eksyttämään?
- Profeetoista suurin
Minä ennustan että nuo profetiat menevät täysin perseelleen.
Ennustan myös että tämän vuoden loppuun mennessä, tai viimeistään 2012 kesään mennessä tuohon uskovilla on jo kaikki mahdolliset tekosyyt valmiina.- AmenJeesusAmen
Näin se menee.
Ahdistusten ajat koittavat profeetoille.
Niinkuin on kirjoitettu.
Sanaan voi aina luottaa.
Nyt se alkaa!
- afdsafafsfsd
Tyynen meren pohjassa on juuri sattunut erittäin voimakas maanjäristys. Uuden Seelannin televisio nettisivuilla uutisoin myös asiasta. Tiedemiehet varoittavat mahdollisesta tsunamista ja pitävät tapahtunutta vakavana.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201110210213658_ul.shtml
http://tvnz.co.nz/national-news/tsunami-possible-after-strong-quake-4479681- afsfasadfsfsa
Maanjäristyksiä, tulvia ja muita sään ääri-ilmiöitä on nyt sattunut poikkeuksellisen paljon.
- kultainen vuohi
afsfasadfsfsa kirjoitti:
Maanjäristyksiä, tulvia ja muita sään ääri-ilmiöitä on nyt sattunut poikkeuksellisen paljon.
Ja mihin perustat väitteen että maanjäristyksiä, tulvia ja muita sään ääri-ilmiöitä on tapahtunut pokkeuksellisen paljon? Mikä on se normaali määrä/tiheys koko historian ajalta?
Näitä ilmiöitä on tapahtunut läpi koko historian, vaihtelevalla tiheydellä. Samoin sotia, lamoja ja muita katastrofeja.
Näistä on erittäin vaikea vetää mitään ajanjaksoon kohdistuvaa aikakehystä ellei nimeä tarkasti jotain tiettyä luonnonkatastrofia, jota taas eri profetioissa ei yleensä nimetä. Tai jos nimetään niihin viitataan mystisillä ja moniselitteisillä nimillä joita sitten taas voidaa tulkita sopimaan hyvinkin moneen paikkaan ja aikaan.
Ainakin itsessäni tämä herättää aina suuren epäilyksen koko profetian paikkansapitävyydestä jos siinä turvaudutaan halpoihin ns. horoskooppi kikkoihin.
Toisaalta 2000 vuotta sitten on vaikea ennustaa esim nykyhetken katastrofeja oikeilla nimillä koska maailman maat ja paikannimet ovat muuttuneet rajusti niistä ajoista ja kokonaisia mantereitakin puuttui sen ajan välimeren maantiedosta. Mutta silti näiden tapahtumien kuvausten tarkkuus jättää paljon toivomisen varaa. Miksi?
- ahistus alkaa
Antikristus eli ministeri Wallin (r.) on jo ehdottanut jehovantodistajille sivaria eikä nykyistä kokonaan vapauttamista asevelvollisuudesta.
Innolla odotamme Wallinin (r.) uusimpia vainotoimenpiteitä.
Ehdottaako hän esimerkiksi jo ensi viikolla jehovantodistajien syöttämistä Korkeasaaren leijonille Hartwall-areenalla maailmallisten ihmisten hurjasti osoittaessa suosiotaan ja laulaessa: Me ollaan sankareita kaikki...- Kotaklais kuikkA
Jehovan todistajathan kieltää jumalan ja raamatun. Joten joutaakin armeijaan. Miksi niille on annettu erivapaus? Voiko joku sen selittää? Esim. Kouluissa ei uskontotunneilla, kun se on uskonnon tuputtamista, mitä sitten itse tekevät kun kiertävät ovelta ovelle? Sekö ei ole tumputtamista, anteeksi tuputtamista?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483