Mitä olen saanut oppia näistä nettikeskusteluista näiden

parin vuoden aikana

Jos ennen tänne tulemista uskoin ihmisiin yhden verran, niin nyt se on luokkaa yksi tuhannes osa tasoa.

Ihmisten arvot ovat aika surullisia, sillä suruttomasti uskotaan valheita ja voidaan kuvitella että osataan erottaa valheet totuudesta ja totuudet valheista, mutta hataralla pohjalla on kaikki näissä asioissa ja pahimmat uskoo olevansa eniten tietävimpiä.

Tavoitellaan totuutta ja hyljätään kaikki valheet, tässä on ohjeeni jokaiselle. Totuus on hyvää ja valheet on pahasta. Eletään valkeudessa, niin voimme paremmin.

18

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minkälaisia

      kokemuksia teillä toisilla lukijoilla tai kirjoittajilla on näiden nettikeskustelujen vaikutuksista?

      • GroteskiNaureskelija

        Lähinnä tällaisia
        http://www.youtube.com/watch?v=tJTfFt7xknw


        Jos ihmisten julmuus, typeryys, kaksinaamaisuus, laiskuus, raakalaismaisuus, väkivaltaisuus, itsekkyys, lammasmaisuus jne jne... sekä yleinen pessimismi kiinnostavat, niin suosittelen jalon pessimistin lämmöllä näitä kahta kirjaa:

        William Golding - Kärpästen herra
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kärpästen_herra

        Aldous - Uljas uusi maailma
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uljas_uusi_maailma

        Kyseiset kirjat ovat minulle henkilökohtaisesti erittäin tärkeitä teoksia, joiden avulla jaksan vielä toistaiseksi elää ja naureskella irvokkaasti "sivistyneelle" ihmiskunnalle kun se syö itseään elävältä.


      • GroteskiNaureskelija
        GroteskiNaureskelija kirjoitti:

        Lähinnä tällaisia
        http://www.youtube.com/watch?v=tJTfFt7xknw


        Jos ihmisten julmuus, typeryys, kaksinaamaisuus, laiskuus, raakalaismaisuus, väkivaltaisuus, itsekkyys, lammasmaisuus jne jne... sekä yleinen pessimismi kiinnostavat, niin suosittelen jalon pessimistin lämmöllä näitä kahta kirjaa:

        William Golding - Kärpästen herra
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kärpästen_herra

        Aldous - Uljas uusi maailma
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uljas_uusi_maailma

        Kyseiset kirjat ovat minulle henkilökohtaisesti erittäin tärkeitä teoksia, joiden avulla jaksan vielä toistaiseksi elää ja naureskella irvokkaasti "sivistyneelle" ihmiskunnalle kun se syö itseään elävältä.

        Pieni korjaus tekstiini.

        Aldousilta oli unohtunut sukunimi matkasta. Herran koko nimi on Aldous Huxley.


      • elämänhalunkin
        GroteskiNaureskelija kirjoitti:

        Lähinnä tällaisia
        http://www.youtube.com/watch?v=tJTfFt7xknw


        Jos ihmisten julmuus, typeryys, kaksinaamaisuus, laiskuus, raakalaismaisuus, väkivaltaisuus, itsekkyys, lammasmaisuus jne jne... sekä yleinen pessimismi kiinnostavat, niin suosittelen jalon pessimistin lämmöllä näitä kahta kirjaa:

        William Golding - Kärpästen herra
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kärpästen_herra

        Aldous - Uljas uusi maailma
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uljas_uusi_maailma

        Kyseiset kirjat ovat minulle henkilökohtaisesti erittäin tärkeitä teoksia, joiden avulla jaksan vielä toistaiseksi elää ja naureskella irvokkaasti "sivistyneelle" ihmiskunnalle kun se syö itseään elävältä.

        voi todella kadottaa.


      • Tässä vielä

      • Rakkaus rakentaa
        GroteskiNaureskelija kirjoitti:

        Pieni korjaus tekstiini.

        Aldousilta oli unohtunut sukunimi matkasta. Herran koko nimi on Aldous Huxley.

        ja tieto paisuttaa. Näitä tämän ajan herroja ja rouvia ja jumalia ja jumalattaria ja käskijöitä, jopa lapsia ja naisia, paisuneita ylpeitä Herraan turvaamattomia kyllä riittää, sillä aika on paha.


      • kyllähän kaikille
        GroteskiNaureskelija kirjoitti:

        Pieni korjaus tekstiini.

        Aldousilta oli unohtunut sukunimi matkasta. Herran koko nimi on Aldous Huxley.

        voi olla oma paikkansa perheessä.


      • Jumalan johdatuksest
        kyllähän kaikille kirjoitti:

        voi olla oma paikkansa perheessä.

        täytyy kyllä myöntää että ei voi ottaa selvää onko Jumalasta vai mistä. Tietysti usko Poikaan Jeesukseen on Isästä, se on varmaa Pyhässä Hengessä, mutta muista, no jaa . . .


    • hyvä on koittaa

      pysyä alkuaiheessa.

    • jokunen

      Oppii täällä ainakin näkemään mikälaisessa henkisessä tilassa
      yhteiskunta on

    • Nettikeskustelija

      Täällä tuodaan esille sellaisia joita ei kyllä muutoin esille tuotaisi.

    • Pohdittavaksi

      En osaa sanoa onko tämä hyväksi vai huonoksi, mutta ainakin minä olen aivan puhki.

      Tietenkään ei johdu pelkästään näistä nettiasioista vaan kaikesta muustakin.

      Ehkä todallakin pitäisi keskustelut käydä pelkästään rekisteröidyillä nimimerkeillä ja yhdellä sellaisella.

      • ----

        Muutama ilkeys on tullut vastaan, nämä ovat sellaisia että tavallaan tyrmäävät itse itsensä.
        Mutta hyviäkin keskusteluja on ollut, sellaisia joita en ikinä kasvokkain ole käynyt kenenkään kanssa, ei niin ettenkö seisoisi sanojeni takana.
        Parhaita keskusteluja ovat tietenkin ne, joissa asia on tärkein, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin.
        Kukaan ei pysty sanomaan ketään tyhmäksi näkemättä ja tuntematta - vain jonkun kommentin takia.


    • ei suuntaaan eikä to

      Olen keskustellut nelisen vuotta. Olen Raamttuun uskova uudestisyntynyt kristitty. Oma vakaumukseni ei ole muuttunut näiden vuosien aikana.

      • Tämä on tätä aikaa!

        Kun kirjoitetaan toisille vähän niinkuin henkilökohtaisesti kuitenkaan toista tuntematta lukuunottamatta sitä kommenttia johon vastataan, toki pitempääkin varmaan täällä olleita on.

        Ei minunkaan uskoni ole lainkaan heikentynyt, päinvastoin. Eräällä tavalla täällä helposti sekaantuu sellaiseen, johon ei pitäisi, eräänlainen kontakti toisiin katoaa kuitenkin, koska kommentit sinkoilee sinne tänne, varsinkin jos lukee enemmän. Lisäksi on täysin provo- ja halveksuntakommentteja, jotka ovat vahingoksi kaikille ilman mitään hyvää. Toki näihin ei pidä jumiutua vaan antaa mennä ohi vaan.

        Kyllä välillä pitää pystyä sydämmensä Isän Jumalan puhdistamaksi antaa, sillä kaikenlaista voi kertyä muutoin. Lisäksi ongelma on keskustelun muuttuminen omaltakin osalta turhiksi sanoiksi ja merkityksettömäksi höpötykseksi ilman asian ytimen vaikutusta.

        Kiitos kommenteista kaikille, vaikka alku näytti kyllä karmealta.


    • Keskitytään asiaan

      ja karsitaan kaikki turhat pois!

    • Muistetaan kaikki

      Luoja Jumalalta Herran Jeesuksen nimessä ja Hengessä saamme sen arvokkaan uskon ja toivon ja rakkauden, sillä ei ole muuta nimeä annettu sielujemme pelastuksen päämääräksi ja vanhurskaudeksi ja perintöosaksi pyhitykseen.

      Jeesus ei turhaan kuollut Golgatan ristillä ja kun panet lunastuksen täytäntöön uudestisyntymällä anoen nöyrästi nimessään elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa, niin myös sinä saa kokea iloa ja rauhaa ja armoa ja totuutta Jumalan valtakunnan lupauksen lapseudessa.

      Ilman Jumalan valtakuntaan syntymistä Isän vetämänä, et voi kokea elämäsi merkityksen täyttymistä. Jeesus on ainoa tie ja totuus ja elämä Jumalasta, maan ja taivaan Luojassa ja Pyhässä Hengessä.

      Kiitos ja kunnia Isälle Jeesuksen nimessä.

    • on täällä paltalla

      ollut myös ihan ihania kommentteja, kun on saanut keventyä sielullisesti nauraen :)

      Monenlaista on ollut ja tullee olemaan, jos Herra suo.

      Ennenkaikkea kannattaa anoa Isältä Jumalalta Jeesuksen nimessä, että hänen hyvä tahtonsa menestyisi näissä kaikissa keskusteluissa ja myös viisautta anotaan Isän lupauksen lapseudessa Herran Jeesuksen nimessä ja Hengessä.

      Anotaan myös armolahjojen toimista ettei meidän tarvitse turvautua omaamme vaan saamme soimaamaatta sitä hengellistä hyvää, joka voi meitä koskettaa ja myös opettaa ja kehottaa parannukseen ja lohduttaa ja muuhunkin hyvää Isän Jumalan valtakunnan tuntemiseen ja ennenkaikkea arvojensa kunnioittamisen ja kiittämiseen kuten meille kaikille luoduille hyvin sopii Luojaa kohtaan.

      Kunnioitetaan kaikkea ja pidetään se, mikä on hyvää totuudellista ja siten myös armon mahdollistavaa jokaiselle totuuteen tulevalle ja uudistusta janoavalle ja anomaan nöyrtyvälle, sillä sentähden ei ole kun ei anota. Toivotaan ettei tämä totuus keneltäkään unohdu ja nöyryyttäkin saamme anoa, jos on ylpeyttä ja itseensä luottamista ja omaansa turvaamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe