Kommunismi on sosioekonominen tai poliittinen järjestelmä, joka ajaa luokatonta, tasa-arvoista perustuvaa yhteiskuntamallia.
Kommunismissa ei tarvitse miettiä että onko jumalia olemassa.
Kommunismissa otetaan paremmin tasa-arvo huomioon kuin ateismissa.
Kommunismi on parempi kuin ateismi
24
136
Vastaukset
- Arvoitus-X
Paska homma vaan, että geenit estävät kommunismin toimimisen näillä yhteiskunnallisilla ajattelumalleilla ja aiheuttaa sen, että vallankahvaan asettuu sairas psykopaatti. Miten tämän voi kiertää?
Kommunistien on itse henkilökohtaisesti yksilönä lakattava olemasta kapitalisteja ja lakattava taviottelemasta kapitalistisia päämääriä.- paras aate
Onko nykyinen yhteiskuntamalli kreikkalaisille ja suomalaisille sopivampi kuin kommunismi, mutta mitä tähän sanoo toveri ateisti?
- Geeneistä*
Kommunismi toimii erittäin hyvin Amazonin viidakossa intiaanien keskuudessa.
- Kalapagos
:) Huvittavaa. Ateismi on uskon puutetta ei mitään muuta. Ateisteja yhdistää ainoastaan realistinen maailmankuva, ilman taikatemppuja. Ateisti ei usko sellaiseen, mistä ei ole todisteita. Ateismi olisi helppo tuhota tarjoamalla todisteet jumalasta.
Uskovat selkeästi kokevat uskonsa ja siihen liittyvän irrationaalisuuden heikkoutena omalta osaltaan, minkä vuoksi täällä heitellään juttuja, että ateisti on homo, natsi, kommunisti, irstailija jne.
Toki ateisti voi olla kaikkia edellä mainittuja, mutta ateistin ei tarvitse olla mitään noista. Mutta yhtälailla teisti voi olla homo, natsi, kommunisti ja irstailija.
Ainoaksi eroksi jääkin usko pilven päällä hilluvaan yliluonnolliseen partaveikkoon ja hänen poikaansa Jesseen. Tämä ärsyttää teistejä, joiden mielestä ateistit ovat tyhmiä hölmöjä, kun eivät usko juttuihin kyseisestä partaveikosta ja hänen taioistaan.
Tulevaisuuden sukupolville riittäkin huvittavia tarinoita teisteistä ja heidän hullutuksistaan.- realistina uskon
Minä uskon että islam valloittaa Euroopan sillä olen realisti.
- Kalapagos
realistina uskon kirjoitti:
Minä uskon että islam valloittaa Euroopan sillä olen realisti.
Tarkoitatko, että uskon leviäminen on huono asia? Olen samaa mieltä kanssasi. Islaminuskoiset ovat tosiuskovia ja kristityt pullamössöuskovia. Ei ihme jos käännytte islamiin.
Itse kuitenkin pidän parempana pullamössöuskovia. Paras olisi jos kaikki olisivat ateisteja niin päästäisiin irti taikauskojen aiheuttamasta vihasta ja järjettömyyksistä.
- Arvoitus-X
Geeneistä*
Siellä se saattaa toimia jonkulaisena omana originaali versiona(ei siis MarxLeninYms versiona), mutta sinunkaltaiset yksilöt eivät sitä saa toimimaan. Arvaa miksi??? Harmi vain ettei kommunismi toimi laajemmassa mittakaavassa. Missä rahaa tai valtioita ei olisi käytössä.
Kim Jong-il on ilmaissut ihailevansa Kiinan talousreformeja ja vaurastumista. Vuonna 2002 hän ilmoitti, että ”rahan tulee olla kaikkien hyödykkeiden arvon mitta”. Maassa on aloitettu rajoitettuja markkinatalouskokeiluja.- valistunut
Kmmunismi on hyvä kun se oikein toteutetaan, siilä nyt vallaolevat järjestelmät on aloitettu väärästä päästä
Ensin on sosialisoitu, ja luultu, että se muuttaa ihmisen kommunistiksi, mutta näin ei käynyt miksi
Sisi,että ei osattu huomioita ihmisen psykologista perimää, joka on kaikilla sama, eli toisen hyväksikäyttminen sekä taloudellisesti, että henkisesti
Sosialismisa ei ollut taloudellista riistoa, niin se painottu henkiselle puolelle, vainoksi toisia kohtaan
Tilanteen ollessa tällainen niin mikään puolueen johtama komunismi ei onnistu
Joten vain yksilö voi kasvaa kommunistiksi jatoteuttaa sitä käytännössä, eikä hän tarvitse puoluetta,koska voi toimia kaikkialla, ja elää omalta osaltaan kommunismissa
Kun tällaisia ihmisiä kasvaa tarpeeksi niin kukaan vallanpitä jä
diktaattori ei edes huomaa kun ollaan oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa
Olin skp:n jäsen ja kirjoitan sieltä saadusta kokemuksesta
diktaattori ei edes huomaa kun ollaan jo kommunismissa "Kommunismi on parempi kuin ateismi"
Ja paprika on parempi kuin taatelin puute.- jghjghjghj
>>>Kommunismi on sosioekonominen tai poliittinen järjestelmä, joka ajaa luokatonta, tasa-arvoista perustuvaa yhteiskuntamallia.
- antsa963
Kuunnelkaa mitä mieltä Liberty Prime on kommunismista http://www.youtube.com/watch?v=298Cw3_qGwE
- 8767867878678
Ateismi ei ole yhteiskuntajärjestelmä. Vertailusi siis ontuu.
- tää on taas näitä...
Yhtä älytöntä kuin jos vertailisit kissaa ja skootteria.
- valistunut
Kommunismi puolueena ei ole toista puoluetta kummempi, mutta
yksityisen ihmisen elämän tapana se voi ajanoloon muuttaa koko yhteiskunnan oikeudenmukaisemmaksi
Miksi näin, siksi että historia osoittaa että puolueet eivät ole saaneet siinä asiassa muutosta aikaan
Koko ihmiskunnan historia osoittaa, että kun ns. hyvä voittaa pahan niin se valtaan päästyään muuttuu tuoksi pahaksi, silläpääasiaksi tulee slloin tuon vallan säilyttäminen keinolla millä hyvänsä - Ateismin tasa-arvo?
"Kommunismissa otetaan paremmin tasa-arvo huomioon kuin ateismissa. "
Kuinka niin?
Missä mielessä jumalolentoihin uskomattomuus on naisten tai miesten etuoikeus?
Sen sijaan eri uskonnothan ovat mestareita määrittelemään miesten ja naisten paikan ja tehtävät maailmassa, sekä vielä perustelemaan tämän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483