http://www.eroakirkosta.fi/media/none/tiedote_01_2012.html?year=2012
Viidennes suomalaisista uskonnottomia
12
117
Vastaukset
- älähän sekoittele
Uskonnoton =/= ateisti
- täh!?
Jos ei kuulu kirkkoon niin on ilman muuta ateisti?? Ei pidä paikkaansa.
- ....
''Jos ei kuulu kirkkoon niin on ilman muuta ateisti?? Ei pidä paikkaansa.''
osaatko lukea?
''Vuoden 2011 lopussa viidennes suomalaisista ei kuulunut mihinkään uskonnolliseen yhdyskuntaan.''
Uskonnoton, ei missään väitetä uskonnottomia ateisteiksi
- sadg
Viimeistään viiden vuoden päästä uskonnottomia on jo neljännes.
- Ezio Auditore
Linkissä ei puhuta mitään ateisteista. Aloittajakaan ei ole väittänyt että uskonnottomat olisivat ateisteja. Osa epäilemättä onkin, mutta kukaan ei missään välissä sanonut ateisteista mitään. Joten miksi tehdään omia, virheellisiä johtopäätöksiä?
- ei-uskonnoton
Niiin, minunkin perheeni luetaan 'uskonnottomiksi' vaikka olemme mitä vahvimmin mieheni kanssa uskovaisia, kuten luterilaisista osa.
Mutta emme ole kirjoilla kirkossa, näin ollen kuulumme väestöreksiteriin. Mutta Jumalan silmissä kuulumme seurakunnan yhteyteen uskomme mukaan.
Emme siis todellakaan ole uskonnottomia, joten tuo luku on vähän harhaa.. ei-uskonnoton kirjoitti:
Niiin, minunkin perheeni luetaan 'uskonnottomiksi' vaikka olemme mitä vahvimmin mieheni kanssa uskovaisia, kuten luterilaisista osa.
Mutta emme ole kirjoilla kirkossa, näin ollen kuulumme väestöreksiteriin. Mutta Jumalan silmissä kuulumme seurakunnan yhteyteen uskomme mukaan.
Emme siis todellakaan ole uskonnottomia, joten tuo luku on vähän harhaa..Tässä tapauksessa uskonnoton tarkoittaa ihmistä joka ei kuulu rekisteröityyn uskonnolliseen yhdyskuntaan, joka taasen tarkoittaa valtion virallisesta näkökulmasta että olette uskonnottomia.
- zyrt
ei-uskonnoton kirjoitti:
Niiin, minunkin perheeni luetaan 'uskonnottomiksi' vaikka olemme mitä vahvimmin mieheni kanssa uskovaisia, kuten luterilaisista osa.
Mutta emme ole kirjoilla kirkossa, näin ollen kuulumme väestöreksiteriin. Mutta Jumalan silmissä kuulumme seurakunnan yhteyteen uskomme mukaan.
Emme siis todellakaan ole uskonnottomia, joten tuo luku on vähän harhaa..ei-uskonnoton
Ihan kaikki Suomen kansalaiset ovat väestötietojärjestelmässä. Kirkko se vaan pitää omaa jäsenrekisteriään.
Nuo luvut ovat harhaa myös siitä syystä, että niihin lasketaan myös alaikäiset, joilla ei ole mahdollisuutta esimerkiksi erota kirkota, vaan heidät lasketaan uskonnollisen seurakunnan jäseniksi.
- kolikon kääntöpuoli
Mutta 4/5 osaa jotenkin uskoo.
4/5 kuuluu uskonnolliseen yhdyskuntaan, mutta se ei kerro kyseisten henkilökohtaisesta uskosta välttämättä mitään.
- voi kääntää näinkin
shadowself kirjoitti:
4/5 kuuluu uskonnolliseen yhdyskuntaan, mutta se ei kerro kyseisten henkilökohtaisesta uskosta välttämättä mitään.
Mutta myös se ettei kuulu mihinkään yhteisöön, ei vielä tkaa sitä että olisi ateisti.
voi kääntää näinkin kirjoitti:
Mutta myös se ettei kuulu mihinkään yhteisöön, ei vielä tkaa sitä että olisi ateisti.
Tässä ketjussa ei ole kukaan väittänytkään että uskonnolliseen yhdyskuntaan kuulumaton olisi automaattisesti ateisti, ja uskonnottomalla on tarkoitettu nimenomaan uskonnolliseen yhdyskuntaan kuulumattomia.
Olen varma että Ev.lut. kirkkoon kuuluu varmasti myös suuri joukko ihmisiä joiden usko on paljon enemmän geneeristä teismiä kuin kristinuskoa, joten sinänsä uskonnolliseen yhdyskuntaan kuulumisesta tai kuulumattomuudesta ei voi varsinaisesti itsessään päätellä mitään.
Mutta sinänsä kyllä ateistin näkökulmasta uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomuus on positiivinen asia koska se tarkoittaa että uskonnon asema on yhteiskunnassa heikkenemässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483